سبد خرید
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای آماده کرده ایم. امیدواریم که از این بخش آنلاین استفاده لازم را برده و در منزل این آبگوشت را تهیه و سرو نمایید. آبگوشت یخنی یکی از غذاهای محلی استان همدان است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. آموزش طرز تهیه زیتون پرورده شمالی گیلانی یکی از بهترین بخش هایی است که می توانید از آن بهره مند شوید.
همدان یکی از استان های مهم ایران زمین محسوب می شود که از آثار و قدمت زیادی برخوردار بوده و آنرا یکی از چند استان برجسته ایران به شمار می آورند. این استان از فرهنگ غنی و مهمی برخوردار بوده و فرهنگ آشپزی و تغذیه این استان نیز از تنوع و جذابیت خاصی بهره مند شده است. طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی نیز یکی از غذاهای محبوب این استان بوده که برای شما در ادامه آموزش خواهیم داد. انواع چاقو : راهنمای چاقو های آشپزخانه و کاربردهای آنها را در این بخش برای همیشه بیاموزید.
آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی هست که انواع مختلفی داشته و در استان های ایران به طرق گوناگونی طبخ می گردد. این غذا که از خاصیت بسیار زیاد و خواص عالی فراوانی برخوردار است را میتوان یک غذای تمام عیار نامید. طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی را نیز میتوان یک غذای به همین اندازه مفید برای هر مصرف کننده دانست. آموزش کامل و جامع انواع غذاهای شمالی استان مازندران را در این بخش به صورت دقیقه مطالعه نمایید. 

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی عالی
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی عالی

آموزش طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی خوشمزه

در این بخش از آموزش آنلاین آشپزی برای شما عزیزان در ابتدا عناصر تشکیل دهنده در طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی را خواهیم گفت و در ادامه مراحل آماده سازی و پخت آنرا برای شما همراهان توضیح خواهیم داد. عناصر تشکیل دهنده آبگوشت یخنی عبارتند از گوشت آبگوشتی، لپه، لیمو عمانی، پیاز، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، زردچوبه ، فلفل و دارچین که تمامی این مواد از خواص فوق العاده ای برخوردارند.
این مواد اولیه که در طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی بکار برده شده است را میتوان یکی از در دسترس ترین مواد و عین حال پرخاصیت ترین موادی نامید که از فواید زیاد و انرژی سرشاری برخوردارند. تمامی این مواد در جدول ارزش غذایی شرایط بسیار مناسب و عالی داشته و می توانید از این مواد در تهیه بسیاری از غذا ها بهره لازم ببرید. بخش منحصر به فرد طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها می تواند به شما دیدگاه جدیدی از هنر آشپزی دهد.

زمانبندی و بازدهی در طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی

  • زمان مورد نیاز آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان مورد نیاز پخت 3 ساعت و 30 دقیقه
  • دستور پخت نسبتا آسان
  • مناسب برای 6 نفر
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی آسان
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی آسان

مواد لازم در طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی

  • 2 عدد پیاز متوسط
  • 500 گرم گوشت آبگوشتی
  • 120 گرم لپه
  • 4 عدد لیمو عمانی
  • 2 قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی
  • 4 عدد سیب زمینی متوسط
  • به میزان دلخواه روغن
  • به میزان دلخواه نمک دریا، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین
  • به میزان دلخواه آب ولرم

دستور پخت در طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه آبگوشت یخنی

در گام نخست ابتدا لپه ها را از چندین ساعت قبلتر در ظرفی به همراه آب ولرم خیس نمایید. سپس پیاز ها را بصورت نگینی خرد ریز کرده و به همراه اندکی روغن درون تابه ای تفت دهید تا رنگی طلایی به خود گیرد.

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی مخصوص
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی مخصوص

مرحله دوم : پخت لپه آبگوشت یخنی در تابه

در این مرحله لپه های خیسانده شده را به تابه افزوده و به همراه زردچوبه و فلفل سیاه مدت کوتاهی تفت دهید. در ادامه قابلمه ای مناسب را انتخاب کرده و درون آنرا به میزان لازم آب ولرم ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید.

مرحله سوم : پخت گوشت آبگوشت یخنی همدان در قابلمه

در ادامه مواد داخل تابه را به قابلمه افزوده و گوشت را نیز افزوده و مدت زمان نسبتا طولانی را اختصاص دهید تا گوشت بخوبی بپزد. در این مرحله پس از نیم پز شدن گوشت و لپه ها، سیب زمینی را به قابلمه بیفزایید.

مرحله چهارم : افزودن مواد دیگر به آبگوشت یخنی همدان

در ابتدای این مرحله در تابه ای جداگانه رب گوجه را به همراه روغن تفت داده و پس از گرفته شدن بوی خامی آن، به همراه لیموعمانی به قابلمه بیفزایید. آخرین مرحله نیز پودر دارچین را درون قابلمه افزوده و اجازه دهید تا آبگوشت یخنی همدانی به خوبی روغن اندازه و جا بیفتد.

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی مجلسی
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی مجلسی

همانطور که ملاحظه نمودید برای شما عزیزان طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی را به بهترین و کاملترین شکل ممکن توضیح دادیم. آموزش طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 سالاد یکی از بهترین بخش های آموزشی ماست. امیدواریم که از این آموزش بهره لازم را برده و در منزل برای خانوادتان تهیه و سرو نمایید. در صورتیکه تمایل دارید تا با آبگوشت های دیگر استان به طور کامل آشنا شوید، بخش طرز تهیه انواع دیزی را مطالعه داشته باشید.

جدول ارزش غذایی آبگوشت یخنی همدان خانگی

کالری 96 کیلو کالری
چربی 5.9 گرم
اشباع 4.8 گرم
کربوهیدرات 10.5 گرم
قند 1.2 گرم
فیبر 3.7 گرم
پروتئین 9.5 گرم
نمک 23.4 گرم
کلسترول 16.8 میلی گرم
طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
8

طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر از انواع آبگوشت سنتی اصیل همدانی با طرز تهیه بهترین آب گوشت محلی همدان و یخنی خوشمزه طرز تهیه آسان آبگوشت یخنی همدان

حتما بخوانید
طرز تهیه آش امام قزوین عالی برای 6 نفر

نوع: دیزی

سبک آشپزی: سنتی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 96

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT3H30M

زمان کل: PT3H50M

اجزاء دستورالعمل:

  • 500 گرم گوشت آبگوشتی
  • 2 عدد پیاز متوسط
  • 120 گرم لپه
  • 4 عدد لیمو عمانی
  • 2 قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی
  • 4 عدد سیب زمینی متوسط
  • به میزان دلخواه نمک دریا، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آبگوشت یخنی همدان خانگی برای 6 نفر را برای شما عزیزان بصورت حرفه ای و کاربردی قرار دادیم. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را آموخته و آنرا در منزل تهیه و سرو نمایید. نوش جانتان!

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *