سبد خرید
رستوران های زنجیره ای در ایران و 13 برند تهران

رستوران های زنجیره ای در ایران و 13 برند تهران

در این مقاله رستوران های زنجیره ای در ایران را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. رستوران های زنجیره ای در ایران همگی مباحث جالبی دارند که بسیار خواندنی هستند.

در سراسر دنیا رستوران های زنجیره ای نظیر مک دونالد یا KFC وجود دارند. چند سالیست که بر حسب نیاز و درخواست مردم، چنین رستوران هایی یعنی رستوران های زنجیره ای در ایران نیز شروع به کار کردند. حتما شما هم وقتی برای اولین بار به یک شهر سفر می کنید به دنبال پیدا کردن یک رستوران خوب برای صرف غذا می گردید.

از آنجا که سلیقه افراد با هم فرق می کند، هر فردی ممکن است رستورانی را به شما معرفی کند. در نهایت یکی از آنها را انتخاب می کنید و پس از خوردن غذا یا از انتخاب خود راضی خواهید بود و یا اینکه دیگر تمایل نخواهید داشت دوباره به آن رستوران برگردید.

دوره حرفه ای آشپزی در ترکیه
دوره حرفه ای آشپزی در ترکیه

اینجاست که وجود رستوران های زنجیره ای لازم به نظر می رسد. وقتی شما در یکی از شعبه های این مجموعه، غذایی می خورید، از آنجا که اطمینان دارید کیفیت و نحوه پخت غذا در تمام شعب به یک صورت است، در شهر هایی که شعبه ای از آن رستوران را دارند، می توانید با خیال راحت به آنجا مراجعه و غذایی با کیفیت میل نمایید.

زیرا در اداره رستوران های زنجیره ای، حفظ اعتبار بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. به همین دلیل است که غذاها و خدمات ارائه شده در شعب رستوران های زنجیره ای در یک سطح و با یک کیفیت هستند.

رستوران زنجیره ای چیست؟

قبل از اینکه بدانیم رستوران های زنجیره ای در ایران کدامند باید بدانیم اصل ماجرا چیست؟ ممکن است این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که منظور از رستوران زنجیره ای چیست و این رستوران ها چه تفاوتی با رستوران های دیگر دارند؟

رستوران های زنجیره ای مجموعه رستوران هایی هستند که همگی با یک نام در نقاط مختلف جهان و یا یک کشور فعالیت می کنند. این مجموعه رستوران ها ممکن است به صورت قرارداد حقوقی مشترک اداره شوند و یا اینکه همه مجموعه تحت مالکیت و مدیریت یک نفر باشند.

شکل ظاهری و قالب طراحی داخلی رستوران های زنجیره ای یکسان بوده و همه شعب شبیه به هم هستند. همچنین خدمات ارائه شده به مشتریان در تمام شعبه ها یکسان است. بهترین مکان برای تاسیس شعبه های رستوران های زنجیره ای در مکان ها تفریحی و توریستی، نزدیک جاذبه های گردشگری، مکان های پر رفت و آمد، اطراف بزرگراه ها و مراکز خرید بزرگ و معروف است.

رستوران های زنجیره ای چه مزایایی دارند؟

وجود رستوران های زنجیره ای از چند جهت دارای مزایای اساسی است. هم برای کارکنان، هم برای مالک یا مالکین و هم برای مشتریان. دانستن اینکه رستوران های زنجیره ای در ایران چه مزایایی دارند نیز بسیار مهم است. رستوران های زنجیره ای در جهان و معرفی 10 برند برتر نیز بسیار خواندنی است.

مزایای وجود رستوران های زنجیره ای برای کارکنان و افرادی که تمایل به همکاری با این مجموعه دارند عبارتند از: آموزش رایگان برای کارکنان، بیمه کردن کارکنان، ارائه خدمات درمانی ویژه کارکنان، تخصیص یونیفرم یکسان برای کارمندان و کارکنان در تمام شعب، ارائه برخی خدمات با تخفیف ویژه کارکنان.

مالکین رستوران های زنجیره ای نیز می توانند با تخصیص امتیاز به افراد ساکن در کشورهای دیگر، کسب و کار و تجارت خود را توسعه داده و نام برند خود را به صورت جهانی گسترش دهند و به این ترتیب درآمد خود را نیز افزایش دهند.

زنجیره ای ایران 04
رستوران های زنجیره ای چه مزایایی دارند؟

اما مهمترین مزیت وجود رستوران های زنجیره ای، افزایش جذب مشتری است. از آنجا که منوی مورد استفاده در رستوران های زنجیره ای در تمام شعب ثابت و یکسان است و همچنین نام آن مجموعه به عنوان یک برند شناخته شده و معتبر در بین افراد جامعه به شهرت می رسد.

افرادی که مشتری یکی از شعبه های این مجموعه باشند، در هر جای دیگری شعبه های مختلف این مجموعه را نیز به عنوان یک مکان معتبر قبول داشته و به آن ها مراجعه می کنند. همچنین از آنجا که مردم مکان های خوب و معتبر را به یکدیگر معرفی می کنند، هر مشتری می تواند به عنوان یک بازاریاب غیر رسمی برای مجموعه در نظر گرفته شود.

میزان درآمد رستوران های زنجیره ای چقدر است؟

رستوان های زنجیره ای از چند مسیر برای مالک خود ثروت آفرینی دارند. یکی اینکه وجود شعبه های متعدد در شهر های مختلف و حتی شعب متعدد در سطح یک شهر، روزانه میلیون ها مشتری داشته و درآمد سالانه مجموعه به بیش از چند صد میلیارد خواهد بود.

از سوی دیگر، معروفیت و محبوبیت رستوران های زنجیره ای موجب می گردد که امتیاز این رستوران ها چندین میلیارد تومان ارزش داشته و حتی برخی از این رستوران ها برای مشارکت علاقه مندان به سرمایه گذاری در کار رستوران داری، سهام های ارائه می کنند و افراد علاقه مند اقدام به خرید سهام این مجموعه می نمایند.

حتما بخوانید
تیم هورتونز کانادا: رستوران‌های زنجیره ای کانادایی

رستوران های زنجیره ای در ایران

چند سالی است که ایران نیز به جمع کشور های دارای رستوران های زنجیره ای پیوسته و چندین مجموعه رستوران و فست فود زنجیره ای در سراسر کشور به فعالیت مشغول اند.

زنجیره ای ایران 03
رستوران های زنجیره ای در ایران

در این میان برخی از آنها شهرت بیشتری دارند چون از سال ها قبل فعالیت داشته اند و به عنوان رستوران های با کیفیت در میام مردم معروف بوده اند و پس از سالها فعالیت مستمر، با ایجاد شعب متعدد در شهر ها و استان های دیگر، در لیست رستوران های زنجیره ای قرار گرفته اند.

فیلم رستوران های زنجیره ای در ایران

لیست رستوران های زنجیره ای در ایران

اگر بخواهیم لیستی از رستوران های زنجیره ای در ایران را نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

اکبر جوجه

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که نام رستوران اکبر جوجه را نشنیده باشد. اولین شعبه این رستوران در سال 1333 و در استان مازندران توسط فردی به نام علی اکبر کلبادی نژاد آغاز به کار کرد. طولی نکشید که برادران کلبادی توانستند کار خود را توسعه داده و با تاسیس چندین شعبه در استان مازندران و استان گلستان به یکی از معروفترین رستوران های زنجیره ای در ایران تبدیل شدند.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که شعبه های جعلی با عنوان اکبر جوجه در سراسر ایران آغاز به کار کردند که مورد اعتراض برادران کلبادی قرار گرفت. امروزه رستوران های اکبر جوجه با آرم هماهنگ و برند اختصاصی اکبر جوجه برادران کلبادی در چندین شهر ازجمله اصفهان، همدان، ارومیه و به ویژه شهرهای استان های گلستان و مازندران در حال فعالیت هستند.

پدر خوب

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. مجموعه رستوران های پدر خوب به دلیل ارائه غذاهای کبابی و تنوری شهرت دارد. در این مجموعه رستورانی انواع غذای مدرن به صورت سالم و بدون استفاده از روغن و بدون سرخ کردن مواد غذایی، به مشتریان عرضه می گردد. مجموعه رستوران های پدر خوب در استان های همدان،  کرمانشاه، ایلام و همچنین در جزیره قشم دارای شعبه است اما بیشترین تعداد شعبه های آن در شهر تهران است.

عطاویچ

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. بزرگترین رستوران فست فودی ایران است که از سال 1380 آغاز به کار کرد و اکنون در بیشتر استان های ایران دارای شعبه فعال است.

بوف

رستوران های فست فودی بوف نیز در گروه رستوران های زنجیره ای ایرانی قرار دارند که با ارائه انواع فست فود، محبوبیت خاصی در میان مردم پیدا کرده اند. مجموعه رستوران های بوف با دارا بودن حدود 100 شعبه در  داخل ایران و یک شعبه در کشور مالزی یکی از مجموعه رستوران های زنجیره ای فعال ایرانی است.

فست فود ایرانویچ

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. مجموعه ایرانویچ در سال 1384 کار خود را با یک رستوران در شیراز آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست یک مجموعه از رستوران های زنجیره ای موفق را در استان های مختلف از جمله تهران راه اندازی کند. راز موفقیت مجموعه فست فود زنجیره ای ایرانویچ تلفیق روش پخت مدرن و سنتی و ارائه مواد غذایی تازه، سالم و با کیفیت است.

مستر دیزی

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. مجموعه رستوران های مستر دیزی، مجموعه ای از رستوران های زنجیره ای است که با ارئه انواع دیزی و آش، در چندین شعبه در سطح تهران و شعبه هایی در استان سمنان و استان خوزستان در حال فعالیت است.

رستوران های زنجیره ای در استان تهران

کلان شهر تهران یکی از شهرهایی است که با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در آن، نیاز به تهیه غذای آماده و باکیفیت در میان مردم نیز افزایش یافته و در نتیجه تعداد رستوران های زنجیره ای نیز در این شهر روز به روز بیشتر می شود.

برند های مختلفی که همگی دارای کیفیت بالا و غذاهایی با کیفیت هستند اما هر کس بنا به سلیقه و ذائقه شخصی خود معمولا طرفدار یکی از این برند ها شده و در گروه مشتریان ثابت آن مجموعه قرار می گیرد. اگر شما هم به دنبال یافتن رستوران های زنجیره ای خوب در تهران هستید لیست بهترین رستوران های زنجیره ای موجود در شهر تهران را که ما برایتان آماده کرده ایم، مطالعه نمایید.

بهترین رستوران های زنجیره ای در تهران

در اینجا لیستی از بهترین رستوران های زنجیره ای موجود در سطح شهر تهران برای شما تهیه کرده ایم تا انتخاب برای شما ساده تر باشد.

بهترین رستوران های زنجیره ای در تهران
بهترین رستوران های زنجیره ای در تهران

رستوران های زنجیره ای KFC و 5 نکته جالب بسیار جذاب است.

رستوران زنجیره ای سنسو

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. سنسو یکی از رستوران های زنجیره ای تهران است که اولین شعبه خود را در بلوار فردوس افتتاح کرد. شعبه های بعدی این مجموعه در نیاوران و تهران پارس قرار دارد که با ارائه انواع غذای اصلی، پیتزا، ساندویچ، سالاد و نوشیدنی جزو بهترین رستوران های زنجیره ای شهر تهران قرار دارد.

رستوران های زنجیره ای پلاک

مجموعه رستوران های پلاک نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای پرطرفدار و معروف تهران است. نخستین شعبه رستوران پلاک در ابان ماه سال 1386 و در محدوده خیابان ظفر و با منویی متشکل از انواع پیتزا و ساندویچ بیرون بر آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید
کباب در تورنتو: مهاجران کانادایی و غذای ایرانی

کیفیت غذاهای پلاک به حدی خوب بود که به شدت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت و همین استقبال گسترده موجب شد تا شعبه های دیگر این رستوران در نقاط مختلف تهران از جمله شهرک غرب، نیاوران، ولنجک، ونک، پاسداران، سعادت آباد، عباس آباد، مرزداران و قزوین تاسیس شود.

منوی غذایی رستوران های زنجیره ای پلاک نیز توسعه پیدا کرده و انواع پیتزا، سالاد، پیش غذا و غذای اصلی را در بر می گیرد.

رستوران زنجیره ای پرپروک

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. پرپروک در زبان کردی به معنای پروانه است. رستوران پرپروک در سال 1376 در منطقه سعادت آباد تهران آغاز به کار کرد و با ارائه پیتزاهای مربعی شکل مخصوص خود خیلی زود معروف شد. در حال حاضر شعب رستوران پرپروک در مناطق ولنجک، آپادانا، آریا شهر، قیطریه، گیشا، پاسداران، تهرانپارس، برج میلاد، آرژانتین و … در حال فعالیت بوده و در لیست بهترین و مدرن ترین رستوران های تهران قرار دارد.

کافه رستوران ایتالیایی جنارو

یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای خوب در شهر تهران، کافه رستوران ایتالیایی جنارو است که با تاسیس شعب مختلف در زعفرانیه، پاسداران، مرزداران و کوروش مال، به یکی از بهترین رستوران های زنجیره ای تهران تبدیل شده است.

فست فود شیلا

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. فست فود شیلا اولین فست فود زنجیره ای در سطح شهر تهران است که به طور تخصصی به ارائه هات داگ شهرت دارد و در حال حاضر با 29 شعبه در مناطق مختلف تهران مشغول فعالیت است.

فست فود بوف

بوف یکی از معروفترین فست فود و رستوران های زنجیره ای در ایران و تهران است که از سال 1376 با افتتاح اولین شعبه خود در خیابان ولیعصر آغاز به کار کرد. فست فود بوف شعبه های متعددی در سراسر تهران دارد ولی یکی از معروفترین شعب در میدان ونک واقع شده است. در فست فود بوف سعی بر این بوده تا همبرگرهایی با کیفیت مک دونالد به مشتریان عرضه شود. اگر چه همبرگرهای بوف هنوز فاصله زیادی تا کیفیت مک دونالد دارد اما کیفیت آن به حدی است که در صدر لیست بهترین های تهران قرار دارد.

پیتزا آواچی

پیتزا آواچی یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. مجموعه فست فود زنجیره ای آواچی که به طور تخصصی به پخت پیتزا مشغول است،  به پخت پیتزاهای با کیفیت و خوشمزه با پنیر فراوان معروف است. شعبه های معروف پیتزا آواچی در آپادانا، الهیه، نیاوران و سعادت آباد واقع شده است.

فست فود هایدا

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. هیدا شاید بهترین و معروفترین فست فود زنجیره ای تهران باشد که به ارائه ساندویچ سرد شهرت پیدا کرده است. هایدا علاوه بر تهران در شهر های دیگر نیز دارای شعب متعدد است و شهرت آن به حدی است که هر جا حرفی از ساندویچ سرد باشد، نام هایدا با آن عجین است.

رستوران باژور

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. در میان نام رستوران های معروف تهران، نام رستوران باژور نیز به چشم می خورد که فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده و اکنون با دارا بودن چند شعبه در سطح تهران از جمله بام لند، میرداماد، الهیه، پاساژ کوروش و گیشا به فعالیت خود ادامه می دهد.

مستر دیزی

رستوران مستر دیزی که در بخش قبل هم به آن اشاره شد در مناطق مختلف تهران از جمله قیطریه، سعادت آباد، ستارخان و کاشانک دارای شعبه می باشد.

فست فود عطاویچ

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در ایران است. عطاویچ با شهرت بالا در شهر های مختلف، در تهران نیز شعب متعدد دارد. ازجمله مناطق دارای شعب عطاویچ در تهران می توان به اکباتان، رسالت، آزادی و نیرو هوایی اشاره نمود.

پدر خوب

رستوران زنجیره ای پدر خوب یکی دیگر از مجموعه رستوران های زنجیره ای در ایران است که علاوه بر دارا بودن چند شعبه در تهران در چند شهر دیگر نیز دارای شعبه است. از میان مناطقی از تهران که شعبه های پدر خوب در آن ها در حال فعالبت هستند می توان به صادقیه، پیروزی، سردار جنگل و تیراژه اشاره نمود.

پیتزا سیب 360

پیتزا سیب یکی از فست فود ها و رستوران های زنجیره ای در ایران معروف با چندین شعبه در سطح شهر تهران است که با شعار سلیقه و سلامت مشتریان زیادی را جذب کرده است. پیتزا سیب 360 نیز در مناطقی از جمله قیطریه، پونک، پیروزی، نیاوران و چیتگر دارای شعبه است.

سخن پایانی در خصوص رستوران های زنجیره ای در ایران

با مرور برخی از رستوران های زنجیره ای در ایران با شما همراه بودیم. این مقاله بروزرسانی خواهد شد . مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بهترین ها را برایتان به ارمغان آورده است.به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی و همینطور رستوران های رنجیره ای مک دونالد 10 دلیل را نیز مطالعه کنید.

سعی داشته باشید که از همه مقالات و مطالب آموزشی ما استفاده کنید. هر روز با یک یا چند دستور پخت غذایی مناسب با شما عزیزان هستیم. جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

One comment

  1. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *