سبد خرید
طرز تهیه ترشی سالاد فصل با رب خانگی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل با رب خانگی در 3 گام

سالاد فصل با رب گوجه فرنگی همان ترشی سالاد فصل با رب گوجه فرنگی است. این سالاد خوشمزه مخصوص فصل زمستان است.

در اینجا بهترین و کاربردی ترین روش تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی را برایتان قرار داده ایم.

زمانبندی برای طرز تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

در اینجا زمانبندی برای طرز تهیه این ترشی خوشمزه را برایتان قرار داده ایم.

زمان آماده سازی:  50 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه 

مجموع زمان:  70 دقیقه

سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

سالاد فصل با رب یا همان ترشی سالاد فصل، یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار فصل زمستان است که معمولا آن را جایگزین سالاد در فصل زمستان می کنند.

طعم دهنده اصلی آن آب گوجه بوده و این ترشی به سالاد آب گوجه نیز معروف می باشد. در ادامه طرز تهیه این سالاد خوشمزه را خدمت شما دوستان گرامی آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

  • ۲ کیلوگرم گوجه فرنگی
  • ۱ عدد گل کلم
  • ۶ حبه سیر
  • ۶ عدد فلفل سبز تند
  • ۵ عدد هویج
  • ۱ عدد کرفس
  • ۲ پیمانه سرکه سفید
  • ادویه ترشی به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

مرحله اول تهیه سالاد فصل با رب:

برای شروع گوجه فرنگی ها را خوب شسته و به صورت نگینی درشت خرد کنید. آن ها را داخل یک لگن بزرگ ریخته و دو قاشق غذاخوری نمک به آن ها اضافه کنید. سپس دستکش پوشیده و گوجه ها را به خوبی چنگ بزنید.

روی ظرف را با استفاده از یک پلاستیک پوشانده و به مدت ۱۲ ساعت آن را در جایی خنک قرار دهید تا گوجه ها استراحت کنند. پس از گذشت این زمان آن ها را از یک صافی رد کنید و در یک قابلمه بزرگ بریزید سپس آن را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

زمانی که گوجه ها تبدیل به مایعی نیمه غلیظ شدند، آن ها را از روی شعله برداشته و کنار بگذارید.

مرحله دوم تهیه سالاد فصل با رب:

گل کلم را به همراه هویج، سیر، کرفس و فلفل سبز در ظرف های جداگانه خیس کرده و آبکش کنید تا آب اضافی شان خارج شود. سپس آن ها را با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. قابلمه حاوی عصاره گوجه فرنگی را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید و تمام مواد خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم تهیه سالاد فصل با رب:

زمانی که سبزیجات کمی نرم شدند، سرکه را به همراه مقداری نمک،زردچوبه و ادویه ترشی بریزید. پس از این که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از جوشیدن مواد باهم گذشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شوند.‌

دستور تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی
دستور تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

سپس آن ها را به ظرف‌ های شیشه‌ ای  و دردار منتقل کرده و در آن ها را محکم ببندید. ترشی ها باید به مدت ۱۴ الی ۲۱ روز در جایی خشک و خنک نگهداری شوند تا کاملا تبخیر شوند و پس از آن آماده مصرف هستند.

نکات لازم در تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

  • مقدار مواد گفته شده در این دستور برای تهیه یک شیشه ترشی می باشد به همین منظور با دو یا سه برابر کردن مواد می توانید مقدار آن را بیشتر کنید.
  • توجه داشته باشید که ترشی ها را قبل از مصرف نباید در یخچال قرار دهید.
  • طبق سلیقه تان می توانید فلفل دلمه ای و لوبیا سبز نیز به مواد ترشی اضافه کنید. برای این منظور آن ها را نیز همانند دیگر سبزیجات خرد کرده و به عصاره گوجه اضافه کنید.
  • دقت داشته باشید که باید ساقه کرفس ها را تمیز بشویید تا خاک و گل و لای نداشته باشند.
  • بهتر است هویج ها را کامل پوست بگیرید.
  • زمانی که گوجه ها نیاز به استراحت دارند، آن ها را در یخچال نگذارید و به جای آن در مکانی مثل بالکن قرار دهید.
  • به دلخواه می توانید هر طور که تمایل داشتید مواد را برش دهید اما توجه داشته باشید که همه مواد باید به یک شکل و اندازه خرد شوند.
  • این ترشی معمولاً تند بوده اما می توانید طبق ذائقه تان میزان فلفل آن را کم یا زیاد کنید.
  • پس از شستن مواد حتماً از خشک بودن کامل آن ها مطمئن شوید زیرا باعث کپک زدن ترشی می شود.
  • آب گوجه حتماً باید بدون تخم باشد بنابراین از یک صافی ریز برای این کار استفاده کنید.
  • اگر احساس کردید ادویه ترشی کم می باشد، آن را به میزان لازم و طبق سلیقه تان زیاد کنید اما مراقب باشید که این مقدار بیش از حد نشود.
  • به جای سرکه سفید می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. این سرکه نسبت به سفید بهتر می باشد و احتمال کپک زدگی ترشی را کاهش می دهد.
  • توجه داشته باشید که سبزیجات نباید بیش از حد روی گاز بمانند و پخته شوند ۱۵ دقیقه برای این کار کافیست.
  • حتما مواد اولیه تازه تهیه کنید. مواد اولیه تازه و بروز بسیار بسیار سالاد فصل با رب گوجه فرنگی شما را خوشمزه تر خواهد کرد.
  • در صورت امکان مواد اولیه ارگانیک تهیه کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه باعث افزایش سلامتی بدن خواهد شد.
  • سالاد فصل با رب را در ظرف درب بسته در یخچال نگهداری کنید. ظرف درب بسته باعث محافظت سالاد فصل با رب شما از باکتری های زنده موجود در یخچال و محیط می شود.
  • تصاویر از پیج خوب torshi_maman_joon گرفته شده است.
حتما بخوانید
طرز تهیه ترشی بامیه ساده خوشمزه 10 نفره

خواص سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

سالاد فصل با رب به دلیل داشتن مواد اولیه مناسب از دسته سبزیجات و صیفی جات دارای خواص بسیاری است. همانطور که در بخش مواد اولیه این سالاد مطالعه کردید سالاد فصل با رب گوجه فرنگی از خانواده ترشیجات است.

سالاد فصل 2
خواص سالاد فصل با رب گوجه فرنگی

ترشی ها از سرکه تشکیل شده اند بنابراین باعث کاهش قند خون می شوند. در این ترشی از سبزیجات استفاده شده است، بنابراین برای کاهش فشار خون و جلوگیری از سرطان بسیار مفید می باشد.

همچنین کلم باعث کاهش ترکیبات ضد تغذیه ای و افزایش جذب مواد معدنی و در نتیجه نرمال شدن سطح اسید معده می گردد. به دلیل فرآیند تخمیر در ترشی ها باکتری های لاکتوباسیل رشد می کنند که موجب تولید ویتامین های گروه B می شوند.

کرفس یعنی سلامتی. کرفس تازه در این سالاد بسیار بسیار سالم بوده و دارای فواید بسیاری برای بدن است.

گوجه فرنگی هم که دارای خواص بسیار زیادی است. یکی از این خواص را می توان به داشتن ویتامین C عنوان کرد. گوجه فرنگی تازه هم که نیاز به بیان نیست. بسیار پر خاصیت است.

گل کلم و هویج موجود در سالاد فصل با رب دارای خواص بسیاری است که به تفصیل به آنها پرداخته ایم. با مطالعه خواص این سالاد متوجه شده اید که بسیار سالم و مقوی بوده است. البته به هیچ عنوان زیاده روی نکنید.

در خوردن هر چیزی نبایستی زیاده روی کرد. سالاد فصل با رب یکی از این دست خوراکی هایی است که باید مراعات نمود. ذات ترشی بودن این سالاد فصل با رب فراموش نشود. پس کم بخوریم و همیشه بخوریم.

خواص سالاد فصل با رب گوجه فرنگی مخصوص
خواص سالاد فصل با رب گوجه فرنگی مخصوص

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم طرز تهیه سس آلفردو خانگی حرفه ای 6 نفر و خواص دانه چیا با 12 خاصیت درمانی آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی سالاد فصل با رب

در نظر داشته باشید که سالاد فصل با رب همان ترشی سالاد فصل است. سالاد فصل زمستانی بهترین نام برای این ترشی خوشمزه است.

حتما بخوانید
طرز تهیه سالاد کلم بروکلی هویج و گل کلم 5 نفره

پیشنهاد می شود از سالاد فصل با رب در کنار غذاهایی نظیر لوبیا پلو – استامبولی و … استفاده کنید. این پلو ها یا همان دمی ها با سالاد فصل بسیار لذیذ تر خواهند شد. سالاد فصل با رب به غیر ظاهر زیبایی که دارد از خاصیت بسیاری هم برخوردار است.

شما می توانید با مطالعه این رسپی بهترین سالاد فصل با رب را تهیه کرده و بصورت کاربردی آن را بیاموزید. درباره اندازه و معیار تندی این ترشی هیچ نظری نداریم. این موضوع کاملا به سلیقه و مزاج خودتان بستگی دارد.

درباره آب گوجه فرنگی هم می توانیم یک نکته انتهایی بیان کنیم و آن اینکه می توانید به ترشی اضافه کنید البته گرم باشد. این کار باعث می شود ترشی شما یا همان سالاد فصل با رب شما زودتر برسد. فقط حواستان باشد که گون گرم میریزید بایستی تا خنک شدن اجازه دهید درب ظرف باز بنماند.

شما می توانید از سبزیجات تازه یا خشک شده هم استفاده کنید. سبزیجات عطر بینظیری به سالاد فصل با رب شما خواهند داد. البته اساس ترشی جات وجود سبزیجات تازه و یا خشک شده است. پس این موضوع را نیز فراموش نکنید.

سایز قطعات ترشی یا سالاد فصل با رب نیز به میل و نظر خودتان بستگی دارد. فقط سعی کنید همه یک اندازه و یک سایز باشند که جذاب تر دیده شود. سعی کنید آنچه که دوست دارید را پیاده کنید و بدانید این هنر آشپزی شما خواهد بود.

دوره آموزش غذا با سبزیجات
دوره آموزش غذا با سبزیجات

طرز تهیه سالاد ماکارونی 4 نفره یکی از سالاد هایی است که بسیاری از شما دوستان همیشه دنبال آن بوده اید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز خانگی مجلسی 10 نفره نیز از دسته رسپی هایی است که بارها و بارها از ما خواسته شده است.

امیدواریم از آموزش سالاد فصل با رب گوجه فرنگی راضی بوده و بتوانید یک سالاد فصل با رب بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با کرفس را مطالعه کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد و طرز تهیه انواع ترشی و شور فراموش نشود.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه ترشی سالاد فصل با رب خانگی در 3 گام - آموزش آنلاین آشپزی
سالاد فصل 4

آموزش طرز تهیه سالاد فصل با رب گوجه فرنگی خانگی خوشمزه و طرز تهیه ترشی سالاد فصل با رب گوجه فوری مجلسی بهترین ترشی های زمستان و طرز تهیه سالاد فصل با کلم عالی

نوع: پیش غذا

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: سالاد فصل با رب

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 90

زمان آماده سازی: PT0H50M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT1H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۲ کیلوگرم گوجه فرنگی
  • ۱ عدد گل کلم
  • ۶ حبه سیر
  • ۶ عدد فلفل سبز تند
  • ۵ عدد هویج
  • ۱ عدد کرفس
  • ۲ پیمانه سرکه سفید
  • ادویه ترشی به میزان لازم
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش سالاد فصل با رب گوجه فرنگی را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این سالاد و ترشی زمستانی خوشمزه و یادگیری رسپی آن که به صورت مرحله به مرحله در بالا آموزش داده شده است شما می توانید به راحتی ترشی سالاد فصل با رب را در منزل تهیه کرده و این پیش غذا عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *