سبد خرید
طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها مخصوصا طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است. آموزش جذاب طرز تهیه آبگوشت دوغ دار مرکزی (دودار اراک) ۸ نفره را از دست ندهید.

آبگوشت ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست حتی به صورت محلی. آبگوشت زیره کرمان نیز یکی از این آبگوشت هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت.

آبگوشت ها همانطور که بیان گردید از خوراکی های سنتی ما ایرانی ها می باشد. آبگوشت ها انواع گوناگونی دارند و تقریبا می توان گفت که در هر منطقه ای آبگوشت های متنوع و خاص مربوط به آن منطقه وجود دارد. عموما آبگوشت ها دارای مقادیری گوشت – دنبه – گوجه فرنگی – رب – نخود – لوبیا و … می باشند. آبگوشت زیره کرمان یکی از انواع آبگوشت ها می باشد.

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان خوشمزه
طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان خوشمزه

عموما سرو آبگوشت در دو مرحله انجام می پذیرد. مرحله اول سرو آبگوشت ها در بخش مربوط به آب و مرحله دوم مربوط به مواد داخل آب می باشد. گاها آن مواد را با گوشت کوب حسابی کوبیده و له می کنند و با ترشیجات – پیاز – فلفل و انواع چاشنی دیگر میل می کنند. این مواد لزوما برای آبگوشت زیره کرمان کاربرد ندارد. شما مواد اولیه برای طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را در بخش خود کامل مطالعه نمایید.

تاریخچه طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

همانطور که می دانید آبگوشت زیره کرمان یکی از انواع محلی و سنتی آبگوشت های اصیل ایرانی است. درباره تاریخچه آبگوشت در کتاب آشپزی که به زبان فارسی نمی باشد (البته کاملترین کتاب آشپزی و مرجع می باشد) آورده شده که آبگوشت غذای مخصوص ایرانی ها بوده است. آبگوشت زیره کرمان نیز یکی از این غذاهای ناب و خوشمزه است.

مثلا در باب غذاهای سنتی ایرانی که همان آبگوشت ها می باشد آورده شده که نخودآب یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که بر پایه آبگوشت ها بنا نهاده شده است. همانطور که بیان گردید آبگوشت ها انواع مختلف و متنوعی دارند که این بر اساس قومیت ها و ساختار و شرایط اقلیمی آن منطقه بوده است.

نکته مهمی که می بایست در تاریخچه آبگوشت ها بیان گردد در این است که علت بوجود آمدن این غذا و انواع آبگوشت ها و علی الخصوص آبگوشت زیره کرمان یکجا نشینی یا همان شهرنشینی می باشد. به همین علت است که این غذاهای خوشمزه بوجود آمده است. در ادامه طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را با یکدیگر بررسی کرده و خواهیم آموخت.

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل
طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل

درباره تاریخچه غذای آبگوشت زیره کرمان می بایست چنین بیان نمود که آبگوشت زیره کرمان از غذاهای شهر کرمان می باشد. این شهر مرکز استان کرمان است. شهر کرمان نیز از شهر های قدیمی و کهن ایران عزیزمان است.

همانطور که می دانید شهر کرمان قدمت بسیاری دارد و بدلیل قومیت های مختلف و شرایط اقلیمی خاصی که دارد مردمان منطقه توانسته اند غذاهای خوشمزه ای را نیز طبخ نمایند. شهر کرمان دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند.

شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان و دیگر غذاهای خوشمزه محلی بررسی نمایید. انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) نیز خواندنی هستند.

دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل
دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل

آموزش طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

درباره آموزش طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان مطالب مفصلی بیان کرده ایم. طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را به صورت مرحله به مرحله در زیر برایتان همراه با جدول ارزش غذایی کامل قرار داده ایم. برای دانستن روش و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان ابتدا شما می بایست بدانید که از چه مواد اولیه ای می خواهید استفاده نمایید. درباره مواد اولیه آبگوشت زیره کرمان می توان گفت که حاوی پودر زیره سیاه – سیر – پیاز و گوشت می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه ته چین فیروزکوهی مجلسی برای 6 نفر

در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان مشاهده می نمایید که از مواد اولیه خاصی استفاده شده است. این مواد اولیه در اکثر آبگوشت ها یکسان و مشترک هستند. سعی کرده ایم تا بهترین و اصلی ترین دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده تا خودتان بتوانید در منزل این آبگوشت زیره کرمان را با بهترین کیفیت طبخ نمایید.

زیره و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان
زیره و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

از آنجایی که هر منطقه بر اساس قومیت و شرایط اقلیمی مختص خود دارای نوع خاصی از آبگوشت ها است مواد اولیه آنها نیز مربوط به خود آنجاست و ممکن است مواد اولیه آنها با یکدیگر متفاوت بوده باشد. این تفاوت در مواد اولیه نیز در کیفیت و طعم نیز قابل تشخیص است. در کنار آبگوشت زیره کرمان طرز تهیه انواع ترشی و شور را نیز مطالعه نمایید.

حتما طرز تهیه انواع غذاهای فوری و طرز تهیه انواع غذاهای ملل و طرز تهیه انواع دیزی را نیز مطالعه نمایید. غذاهای سنتی ایرانی همه بسیار خوشمزه هستند از اینرو پیشنهاد می کنیم طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را کامل مطالعه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

آموزش طرز تهیه آبگوشت فلفل همدان با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد. برای طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان میبایست نکاتی را رعایت کنید تا یک آبگوشت خوشمزه و ناب طبخ کنید.

  • در نظر داشته باشید برای طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان حتما زمان پخت را طولانی انجام دهید. برای خوش طعم شدن آبگوشت می بایست زمان پخت زیاد باشد.
  • به هیچعنوان شعله اجاق گاز زیاد نباشد. شعله یکدست و کم باشد. این باعث می شود حرارت یکسان بوده و طعم بینظیری به آبگوشت شما دهد.
  • حبوبات یکی از اصلی ترین بخش ها برای طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان است. از اینرو حتما 24 ساعت قبل یا بیشتر بایتسی خیسانده شود. با عوض کردن آب آن نیز در این مدت نفخ حبوبات گرفته می شود.
  • اگر با خیساندن حبوبات پوست آن جدا شد مطمین باشید که حبوبات شما تازه نیست و کهنه است.
  • سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده کنید و در صورت در دسترس بودن از مواد اولیه ارگانیک استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی بازگرداندن سلامتی به بدن. این نکته مهمی در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان می باشد. هم تازه و هم ارگانیک.
  • اگر در دسته افرادی هستید که نفخ حبوبات شما را آزار می دهد برای گرفتن بیشتر نفخ حبوبات شما می توانید آنها را بجوشانید و کفی که ناشی از جوشاندن آنها بوجود می آید را دور بریزید. بعد از جوشاندن حبوبات را بدون آب جوشیده به ظرف یا همان دیگ اصلی آبگوشت برگردانید.
  • بهترین ظرف برای تهیه آبگوشت زیره کرمان دیگ سنگی است. اگر در دسترس نبودن از دیگ های چدنی استفاده کنید. اگر چدنی هم در دسترس نبود از دیگ های مسی استفاده کنید. این ظروف باعث خوشمزه شدن آبگوشت شما می شوند. پس متوجه شدید که در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان از دیگ های دیگر استفاده نکنید.
  • یکی از اصلی ترین و بهترین ادویه ها برای انجام طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان ادویه زردچوبه است. از اینرو بدانید که هیچ ادویه ای جای زردچوبه را نخواهد گرفت.
  • شما برای خوش طعم شدن آبگوشت زیره کرمان می توانید از مقدار کمی دم کرده زعفران نیز استفاده نمایید.
  • اگر می خواستید در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان از گوشت استفاده کنید هیچ گوشتی گوشت گردن نمی شود. گوشت گردن هم چرب است و هم نرم و لطیف.
  • بعد از بررسی طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان سرو خیلی مهم است. حتما کنار آبگوشت از ترشیجات استفاده نمایید. ترشیجات در کنار آبگوشت باعث خوشمزه تر شدن می شود و خوردن آن را لذیذ تر می کند.
  • در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان بایستی بعد از پخت حتما از سبزیجات در سرو استفاده کنید. سبزی خوردن و علی الخصوص نعناع تازه. برگ نعناع خواص زیادی دارد. مخصوصا در کنار غذایی مانند آبگوشت. باعث هضم آسان تر آبگوشت می شود.
  • حتی الامکان سعی کنید از روغن در تهیه آبگوشت خودتان استفاده نکنید. اگر نیاز به چربی بیشتری به غیر از گوشت گردن داشتید از دنبه استفاده کنید که هم خواص زیادی دارد و هم خوشمزه تر و خوش طعم تر است.
  • حواستان به سر ریز شدن آبگوشت روی شعله گاز علی الخصوص در طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان باشید. این کار خیلی خطرناک است.
  • پیاز چهار قاچ – نارنج تازه قاچ شده – سبزی خوردن با نعناع تازه – نان سنگک و دوغ تازه سفره آبگوشتی شما را رنگین تر می کند. پس حتما در سرو آبگوشت از اینها استفاده کنید تا برای میهمانان جذاب تر باشد. حتما این تنوع رنگی با ظرف های قشنگ شما تکمیل تر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه راگو بره خانگی مخصوص برای 6 نفر

در پایین طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را به صورت کاملا اصیل و سنتی قرار داده ایم. امیدواریم مراحل را گام به گام و مرحله به مرحله انجام داده تا یک آبگوشت خوشمزه و بینظیر را برای عزیزانتان طبخ نمایید. حتما در سایت مرکز آموزش آنلاین آشپزی ثبت نام کرده و ما را با نظرات خود خوشحال نمایید.

منتظر نظرات پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم. دوره های ما علی الخصوص دوره آموزش آشپزی عمومی 1 بهترین فرصت برای ارتقا هنر آشپزی می باشد. شما عزیزان با شرکت در این دوره می توانید آشپزی را اصولی تر و حرفه ای تر بیاموزید. نوش جانتان و موفق باشید. مطالعه آموزش انواع غذا با گوشت و غذا با حبوبات و غذا با اسفناج و غذا با قارچ را از دست ندهید.

چاپ دستور

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل برای 6 نفر

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان لذیذ

آبگوشت زیره یکی ازغذاهای محلی استان کرمان می باشد. کرمان مرکز زیره ایران است و به همین دلیل غذاهای مختلفی با زیره در کرمان طبخ می شود. در این آبگوشت برخلاف دیگر آبگوشت ها از سیب زمینی، نخود و لوبیا استفاده نمی شود.

این غذا به دلیل وجود زیره در آن بسیار مقوی بوده و برای درمان یبوست، نفخ، هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن بسیار مفید می باشد. در ادامه طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 15
  • زمان پخت: 200
  • مجموع زمان: 215
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: آبگوشت
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 700 گرم گوشت آبگوشتی
  • ۱ قاشق سوپ خوری پودر زیره سیاه
  • ۲ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ عدد پیاز
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

دستور تهیه

مرحله اول

پیاز را نگینی خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و مقدار کمی روغن داخل آن بریزید. سپس پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی شود. زردچوبه را به همراه گوشت بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت کمی تیره شود. سیر ها را رنده کنید. سپس آن را به پیاز و گوشت اضافه کنید و کمی هم بزنید.

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آن از بین برود. پودر زیره و فلفل را به همراه ۴ لیوان آب بریزید. کمی هم بزنید سپس در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۳ ساعت بپزد.

مرحله دوم

زمانی که گوشت خوب پخته شد و آب آبگوشت کم شد نمک را ریخته و اجازه دهید چند جوش دیگر بخورد تا غذا خوب جا بیفتد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و غذا را سرو کنید.

نکات مهم و ترفندها

می توانید به دلخواه برای خوشمزه تر شدن آبگوشت مقداری مرزه خشک یا ترخون خشک به آن اضافه کنید. به این ترتیب که بعد از اینکه گوشت پخته شد آن ها را به غذا اضافه کنید و پس از چند قل آن را از روی حرارت بردارید. مراقب باشید تا از مقدار زیادی ترخون یا مرزه استفاده نکنید زیرا با این کار آبگوشت را تلخ می کند.

هنگام سرو می توانید نان خشک محلی یا به اصطلاح نان بربری در آبگوشت ترید کنید.

می توانید به جای استفاده از رب گوجه فرنگی، از پودر گوجه خشک شده نیز استفاده کنید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: ۱
  • کالری: 320
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان اصل برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه آبگوشت زیره کرمان 4

طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان عالی و کاملترین دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان مجلسی و مخصوص و روش آسان طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان با نکات طلایی

نوع: آبگوشت

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 320

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT3H20M

زمان کل: PT3H35M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۷۰۰ گرم گوشت آبگوشتی
  • ۱ قاشق سوپ خوری پودر زیره سیاه
  • ۲ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ عدد پیاز
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آبگوشت زیره کرمان را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، آبگوشت زیره کرمان را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *