سبد خرید
طرز تهیه آش گندم زنجان

طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آش گندم زنجان را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها مخصوصا طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است.

طرز تهیه آش گندم زنجان سنتی
طرز تهیه آش گندم زنجان سنتی

آش ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست حتی به صورت محلی. آش گندم زنجان نیز یکی از این آش هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آش گندم زنجان بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت. آموزش جذاب طرز تهیه آش آلو قزوین را از دست ندهید.

آش از نظر سبکی غذا در دسته غذاهای سبک قرار می گیرد و می توان آن را در وعده های گوناگون استفاده کرد. نسل گذشته و قدیمی ها آش را به عنوان غذای اصلی در نظر می گرفتند و می توان گفت به نسبت دسترسی به مواد اولیه برای غذا ها جزو غذاهای لوکس محسوب می شده است.

دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

همانطور که می دانید آش به عنوان یک غذای خاص تعریف خاصی نیز دارد. آش به معنی غذای آبکی است که نباید بسیار آبکی باشد. باید مواد معدنی آن بالا بوده و خاصیت و فواید بسیار زیادی داشته باشد. آش های ایرانی بیش از 400 نوع می باشد که آش گندم زنجان (بوغدا آشی) یکی از این آش هاست. در طرز تهیه آش گندم زنجان از بهترین و زبده ترین آشپزهای محلی استفاده شده است از اینرو سعی شده بهترین و کاربردی ترین طرز تهیه آش گندم زنجان باشد.

شما وقتی قصد دارید آش خوشمزه را طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن آش گندم زنجان با شعله زیاد و آب زیاد و یا آب بسیار کم امکان پذیر نیست و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی)

شهر زنجان و در کل استان زنجان. یکی از بهترین و زیباترین مناطق کشور عزیزمان ایران است. زبان محلی مردمان این منطقه آذری است و برای کشاورزی نیز مناطق خاص و ویژه ای دارد. این منطقه نیز همانند بسیاری از مناطق دیگر تاریخچه بسیار قدیمی و کهنی دارد.

شهر زنجان سالهای دور پایتخت کشور نیز بوده است. این منطقه به دلیل قومیت هایی که دارد همانند دیگر مناطق دارای تنوع غذایی بسیاری است. پیشنهاد می کنیم طرز تهیه آش گندم زنجان را همانند دیگر غذاهای محلی بیاموزید. غذاهای محلی استان زنجان واقعا خوشمزه و عالی هستند.

در رابطه با ادویه جات نیز حتما باید حواستان جمع باشد تا هیچ ادویه ای را زیاد نریزید. مخصوصا در طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) همه چیز باید استاندارد و ایده آل باشد تا بتوانید یک آش محلی و مناسب را طبخ نمایید. دیگر نیازی نیست که حتما به شهر خاصی سفر کنید. شما می توانید با بررسی و انجام مراحل بصورت گام به گام در زیر یک آش گندم زنجان خوشمزه را طبخ نموده و با عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید و همچنین آش گندم زنجان اصل را برای عزیزانتان طبخ نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه کباب زردک خوشمزه اصفهانی برای 4 نفر

ما با شما هستیم تا ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی شما اتفاق بیافتد. حتما از آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید. مطالعه آموزش انواع غذا با میگو و غذا با پنیر و غذا با ژامبون را از دست ندهید.

آموزش طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی)

برای آموزش طرز تهیه آش گندم زنجان دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا آش شما یا همان آش گندم زنجان (بوغدا آشی) بسیار خوشمزه و حرفه ای دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که در طرز تهیه آش گندم زنجان از چه موادی استفاده شده است.

آش ها از مواد اولیه خاصی تشکیل شده اند. این مواد اولیه در اکثر آش ها مشترک است. آش ها همانطور که می دانید از انواع حبوبات و سبزیجات بوجود می آیند. آش گندم زنجان (بوغدا آشی) نیز دارای مواد اولیه خاص خود است. آموزش طرز تهیه آش ترش زنجان با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

طرز تهیه آش گندم زنجان اصل
طرز تهیه آش گندم زنجان اصل

این آش شامل گندم و حبوباتی نظیر : نخود، عدس، لوبیا قرمز و اسفناج می باشد که می بایست آنها را در کنار یکدیگر پخت و یک آش گندم زنجان بی نظیر را بطور محلی و سنتی تهیه و طبخ نمود.

حتما طرز تهیه انواع آش (بهمراه بسیاری از آش های محلی) و طرز تهیه انواع غذاهای فوری و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد. به شما پیشنهاد می دهیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

آش ها از مواد اولیه تازه تشکیل می شوند. سبزیجات بکار رفته در آش گندم زنجان (بوغدا آشی) حتما می بایست تازه بوده و بهتر است ارگانیک نیز باشد. البته درباره سبزیجات مطالب مختلفی ارایه کرده ایم. شما عزیزان می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید. نکته مهم در طرز تهیه آش گندم زنجان این است که شما بتوانید با بهترین کیفیت این آش را برای میهمانان خود تهیه نمایید.

درباره کیفیت آش گندم زنجان (بوغدا آشی) مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمئن باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسائل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا دارد.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی)

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه آش گندم زنجان رعایت کنید بدین صورت می باشند :

  • حتما حبوبات را از یک روز قبل حتما خیسانده و آب آن را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات دارای مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای بدن انسان بسیار مفید است. سعی کنید حتما در بررسی طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) این نکته را رعایت کنید.
  • در طرز تهیه آش گندم زنجان حتما از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مورد را تاکید کرده ایم. یکی از دلایل اصلی خوشمزه بودن آش ها مخصوصا آش گندم زنجان (بوغدا آشی) در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. عطر بی نظیری به آش گندم زنجان خواهد داد.
  • اگر برای طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) نیاز به استفاده از سبزیجات خشک شده داشتید باز هم سعی کنید این سبزیجات مانده نبوده و نسبتا تازه باشند. سبزیجات خشک شده قدیمی عطر آنچنانی ندارند.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه آش گندم زنجان از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا آش گندم زنجان (بوغدا آشی) با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش گندم زنجان ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.
  • برای جا افتادن آش صبر داشته باشید و تا جای ممکن آب اضافه نکنید مگر به اندازه و از آب کتری که جوشیده شده باشد.
  • برای سرو آش گندم زنجان (بوغدا آشی) هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از ظرف مناسب برای ریختن آش گندم زنجان استفاده کنید.
  • برای نگهداری از آش باقیمانده حتما آن را به قابلمه منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگه داری نمایید.
  • به هیچ عنوان آش گرم را مخصوصا آش گندم زنجان (بوغدا آشی) را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید آش گندم زنجان خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • برای سبزیجات هم سبزی درشت خرد شده و بدون ساقه باشد. این یکی از فوت های کوزه گری برای طبخ هر نوع آش است.
  • پیاز داغ و سیر داغ و همچنین نعناع سرخ شده در بسیاری از آش ها برای تزیین استفاده می گردد. البته نه همه آش ها ولی در بسیاری از آش ها شما می توانید با اینها به آش خود جذابیت بصری خاصی را به میهمانان خود القا نمایید.
  • همیشه حواستان باشد در طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) یکی از بهترین نکات و اصلی ترین آنها خوشمزه بودن آش می باشد. شما می توانید از یک ظرف مناسب برای پخت استفاده نمایید. ظرف مسی یکی از این ظروف است که غذا در آن بسیار خوشمزه و بینظیر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی برای 7 نفر

در پایین طرز تهیه آش گندم زنجان را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. شما می توانید این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر یاری نمایید.

چاپ دستور

طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) 6 نفر

طرز تهیه بوغدا آشی مخصوص زنجان

بوغدا آشی یا آش گندم یکی از غذاهای سنتی و محلی استان زنجان می باشد که معمولا به عنوان یک وعده عالی برای شام یا میان وعده سرو می شود. این آش برای روز های سرد زمستان بسیار مناسب است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین می باشد. در ادامه طرز تهیه آش گندم زنجان را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 720
  • زمان پخت: 240
  • مجموع زمان: 960
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: آش
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 250 گرم گندم
  • 500 گرم نخود، عدس، لوبیا قرمز
  • 200 گرم روغن
  • 2 کیلوگرم اسفناج
  • 5 عدد پیاز
  • 2 قاشق غذاخوری آرد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول

ابتدا نخود، لوبیا و عدس را در ظرف های جداگانه به مدت حداقل 12 ساعت خیس کنید و هر چند ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن کاملا گرفته شود. گندم را خوب شسته و به مدت 2 الی 3 ساعت داخل آب خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و داخل آن روغن بریزید تا داغ شود. پیاز را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف و طلایی رنگ شود. به پیاز زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید تا خامی زردچوبه گرفته شود. سپس حبوبات و گندم را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم

به مقدار لازم آب داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا آب جوش بیاد. حرارت را کم کنید و آش را مرتبا هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از اینکه حبوبات خوب پخته شد، اسفناج ها را به صورت درشت خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید آش به آرامی پخته شود و دائما آن را هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه آش خوب پخته شد، در ده دقیقه آخر در یک ظرف دیگر دو قاشق غذاخوری روغن را همراه آرد روی حرارت قرار دهید و آرد را خوب سرخ کنید و به قابلمه آش اضافه کنید.

نکات مهم و ترفندها

استفاده از اسفناج در این آش ارزش غذایی بالایی به این غذا می بخشد. همچنین اسفناج سرشار از خواص مختلف مانند درمان یبوست، ضد سرطان، تقویت بینایی و تقویت استخوان ها و دندان می باشد.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 300
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش گندم زنجان

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

 

طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه بوغدا آشی محلی زنجان

طرز تهیه آش گندم زنجان خوشمزه بصورت قدم به قدم و بهترین دستور پخت و طرز تهیه بوغدا آشی اصیل خانگی و آموزش آسان طرز تهیه آش گندم زنجان مجلسی با نکات طلایی

نوع: آش

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش گندم زنجان

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 300

زمان آماده سازی: PT12H00M

زمان پخت و پز: PT4H00M

زمان کل: PT16H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • 250 گرم گندم
  • 500گرم نخود، عدس، لوبیا قرمز
  • 200 گرم روغن
  • 2 کیلوگرم اسفناج
  • 5 عدد پیاز
  • 2 قاشق غذاخوری آرد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آش گندم زنجان را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، آش گندم زنجان را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *