سبد خرید
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز آسان خوشمزه 8 نفره

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز آسان خوشمزه 8 نفره

در اینجا طرز تهیه ترشی لوبیا سبز را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آشپزی بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و ترشی لوبیا سبز را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

معرفی ترشی لوبیا سبز

ترشی نوعی چاشنی محبوب و پرطرفدار در تمام دنیا بخصوص در ایران و خاورمیانه می باشد که معمولا همراه با غذا سرو می شود. یکی از خوشمزه ترین ترشی هایی که می توانید تهیه کنید، ترشی لوبیا سبز می باشد. طرز تهیه این ترشی بسیار ساده است و وقت زیادی از شما نمی گیرد و به سرعت آماده می شود‌. مواد اولیه این ترشی کاملاً در دسترس است و در هر خانه ای یافت می شود.

دوره آنلاین آموزش دمنوش ها
دوره آنلاین آموزش دمنوش ها

معمولاً انواع ترشی را در فصل پاییز به دلیل وجود گل کلم درست می کنند و آن را داخل یک ظرف در بسته و در یک محیط خنک مانند یخچال یا بالکن می گذارند تا بتوانند در طول سال آینده از آن استفاده کنند. ترشی لوبیا سبز از ترکیب هویج، لوبیا سبز، خیار، گل کلم، سبزی معطر، سیر، فلفل، ادویه ترشی، نمک، زردچوبه و سرکه سفید تهیه می‌ شود.

البته شما می توانید طبق ذائقه و سلیقه خود برخی از مواد مانند هویج یا گل کلم آن را به دلخواه از ترشی حذف کنید.‌ شما می توانید این ترشی را همراه انواع غذاها به خصوص غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو سرو کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه این ترشی خوشمزه را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تاریخچه ترشی لوبیا سبز

ترشی در حقیقت قرار دادن مواد غذایی در آب، نمک و سرکه می باشد که باعث طولانی کردن عمر و  ماندگاری آن ماده غذایی می شود‌. هیچ اطلاعاتی دقیقی درباره اولین کشوری که مواد غذایی را به ترشی تبدیل کرده است وجود ندارد‌. اما عده‌ای از محققین و تاریخ شناسان عمر این چاشنی را به چیزی حدود ۲۰۰۰ سال تخمین زدند و مبدا طبخ آن را بین النهرین می دانند.

در این بین عده ای دیگر بر این باور هستند که حدود ۴۰۰۰ سال پیش، مردم در سرزمین هندوستان با استفاده از خیار های بومی شروع به ترشی انداختن کردند. در حقیقت آن‌ ها برای نگهداری بیشتر غذا در خارج از فصل آن ماده غذایی و یا طولانی کردن عمر غذا برای استفاده در سفرهای طولانی، از این روش استفاده می کردند.

لوبیا سبز 03
تاریخچه ترشی لوبیا سبز

اگر چه هدف از این کار نگهداری بهتر غذا بود اما به مرور زمان مردم از طعم به دست آمده از مخلوط مواد غذایی با سرکه و نمک لذت می بردند. به همین دلیل مصرف ترشی به مرور زمان در بین مردم رواج پیدا کرد. در قرن شانزدهم میلادی با رشد تعاملات بین قاره های مختلف، این خوراکی به کشورهای مختلف دیگر رواج پیدا کرد و به همین صورت کشورها و فرهنگ های مختلف با این چاشنی آشنا شدند.

جدول زمانبندی طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 30 دقیقه
تعداد سرو 8 نفر
مقدار سرو

مواد اولیه برای طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

  • ۲۵۰ گرم لوبیا سبز
  • ۱ عدد هویج
  • ۱ عدد خیار
  • ۱۰ حبه سیر
  • ۱۵۰ گرم گل کلم
  • ۳ عدد فلفل تند
  • ۶۰ گرم سبزی معطر (گشنیز، جعفری، نعنا، ریحان و مرزه)
  • ۱ قاشق غذاخوری ادویه ترشی
  • 2/1 قاشق مربا خوری زردچوبه
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای
  • سرکه سفید به میزان لازم
  • نمک به میزان

آموزش مراحل در طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله اول

ابتدا لوبیا سبز ها را خوب شسته و آن را کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آن را به اندازه های دلخواه خرد کنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و داخل آن آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و زمانی که آب جوش آمد، یک قاشق غذاخوری نمک را همراه زردچوبه به آن اضافه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه مانتی ترکیه خوشمزه اصل 4 نفره
لوبیا سبز 04
آموزش مراحل در طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

لوبیای خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۶ الی 10 دقیقه داخل آب بجوشد تا رنگ آن تغییر کند. در همین حین داخل یک کاسه یا ظرف، آب یخ ریخته، سپس لوبیا پخته شده را آبکش کرده و سریعاً داخل آب سرد بریزید تا به آن شک وارد شود‌. مجدداً لوبیا ها را از آب سرد آبکش کنید و روی یک پارچه یا دستمال تمیز آن را قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ایتدا فلفل دلمه ای، گل کلم، هویج و خیار را شسته و به قطعات مورد نظر خرد کنید و آن ها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شوند‌. سبزی های معطر را پاک کرده، شسته و خوب خشک کنید. سپس سیرها را پوست کنده و با کمک یک رنده کاملا ریز کنید.

مرحله سوم

سومین مرحله از دستور تهیه ترشی لوبیا سبز داخل یک ظرف مناسب تمام سبزیجات خرد شده را همراه با نمک، فلفل تند، ادویه ترشی و سرکه با یک دیگر مخلوط کنید. سپس ترشی را به یک شیشه خشک و تمیز اضافه کنید و در صورت نیاز روی آن را با سرکه پر کنید. کمی از سرکه ترشی را چشیده و در صورت نیاز به آن نمک اضافه کنید. در شیشه را محکم بسته و آن را در مکان خنک و دور از نور نگهداری کنید.

نکات مهم در طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

  • توجه داشته باشید که تمام سبزیجاتی که برای ترشی استفاده می شوند باید کاملا خشک باشند، زیرا در غیر این صورت ترشی شما کپک می زند و خراب می شود.
  • ادویه ترشی شامل میخک، فلفل قرمز، فلفل سبز، فلفل سیاه، شوید خشک، سیاه دانه، زنجبیل، گلپر، نعنا خشک، زیره، هل و زردچوبه می باشد‌‌. شما می توانید این ادویه را به دلخواه در خانه آماده کرده یا آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.
  • دقت داشته باشید هنگامی که مواد را با یک دیگر مخلوط می کنید، سرکه زیادی به مواد اضافه نکنید. زیرا زمانیکه ترشی را داخل شیشه می ریزد، سرکه آن زیاد می شود.
  • ترشی لوبیا سبز معمولاً بعد از گذشت 15 الی 20 روز آماده سرو می شود.
  • شما می توانید لوبیا سبزها را به صورت درسته داخل شیشه بریزید و آن ها را خرد نکنید.
  • بهترین روش برای تهیه ترشی این است که سبزیجات را از شب قبل آماده کرده و آن ها را روی یک پارچه تمیز پهن کنید که تا ۲۴ ساعت آینده کاملا خشک شوند.
  • هنگام اضافه کردن ادویه ترشی و نمک زیاده روی نکنید زیرا عطر و طعم اصلی ترشی از بین می رود.
  • شما می توانید به دلخواه نیمی از شیشه را با آب جوشیده سرد شده و نیمه دیگر را با سرکه پر کنید تا ترشی شما خیلی طعم ترشی نداشته باشد.
  • دقت داشته باشید زمانی که ترشی را داخل شیشه می ریزید، سرکه باید حدود یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد.
  • ترشی را باید حتماً در جای خشک و خنک قرار دهید زیرا در غیر این صورت ترشی کپک می زند و خراب می شود.
  • شما می توانید طبق ذائقه خود، از قارچ خرد شده نیز داخل ترشی استفاده کنید.
  • در صورتی که به طعم تند و تیز علاقه دارید، می توانید میزان فلفل ترشی را بیشتر کنید.

خواص ترشی لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، فیبر، منیزیم، فولات، آهن، کلسیم و نیاسین می باشد که از جمله خواص آن ها می توان به کاهش فشار خون بالا، جلوگیری از سرطان روده و تخریب سلول های روده، کاهش حملات میگرن، بهبود و درمان دیابت، جلوگیری از گرفتگی عروق و بهبود دهنده زخم های گوارشی اشاره کرد.

وجود فولات در ترشی لوبیا سبز باعث می شود که فرد به افسردگی دچار نشود و همچنین اختلال خواب و بدخلقی را در فرد درمان می کند.

حتما بخوانید
روش تهیه سس جوجه کباب خانگی: قبل از پخت و بعد از پخت
خواص ترشی لوبیا سبز
خواص ترشی لوبیا سبز

ویتامین K موجود در ترشی لوبیا سبز باعث حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها شده و مصرف آن به تمام سنین به ویژه کودکان توصیه می شود.

ترشی لوبیا سبز دارای کالری بسیار کمی است و فیبر بسیار بالایی دارد که همین امر باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از پرخوری فرد در طول روز جلوگیری می کند. در نتیجه قرار دادن ترشی لوبیا سبز در رژیم غذایی یک گزینه عالی برای کاهش وزن می باشد‌.

سخن پایانی در طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آشپزی بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و ترشی لوبیا سبز را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

معمولا برای تهیه ترشی ها از ادویه های معطر و سبزیجات معطر استفاده می گردد. با اضافه کردن نمک و سرکه به مواد غذایی باکتری های مفید آن ماده غذایی یا مواد غذایی زنده می مانند. جالب است بدانید که ماندگاری آنها نیز افزایش پیدا می کند.

البته طرز تهیه هر ترشی نظیر ترشی سیب و زغال اخته خاص است. پس هر کدام را جداگانه بیاموزید. ترشی ها انواع مختلفی دارند. تجسم کنید که در کل دنیا این همه اقوام و ملیت های مختلف هر کدام ترشی های مختص به خود را دارند.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید.

حتما از بخش طرز تهیه انواع ترشی و شور استفاده کرده و آموزش انواع ترشی ها و شور ها را بیامورید. بهترین آموزش ترشی سیب و زغال اخته را نیز برایتان قرار داده ایم. ترشی سیب و زغال اخته نیز یکی از ترشی های رایج و پر طرفدار است که از خوردن آن لذت خواهید برد.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز خانگی مجلسی 10 نفره نیز از دسته رسپی هایی است که بارها و بارها از ما خواسته شده است. امیدواریم از آموزش این ترشی سیب و زغال اخته راضی بوده و بتوانید یک ترشی سیب و زغال اخته بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با کرفس را مطالعه کنید.

طرز تهیه ترشی سیب خوشمزه فوری با 2 مرحله هم بسیار خوشمزه و لذیذ است. آموزش این ترشی خوشمزه را نیز بیاموزید. جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد نیز فراموش نشود.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز آسان خوشمزه 8 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
لوبیا سبز 01

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز بسیار خوشمزه و دستور تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج ترشی لوبیا سبز با رب انار ترشی لوبیا سبز با سرکه سیب ترشی لوبیا سبز با گوجه و خرد شده

نوع: ترشی

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: ترشی لوبیا سبز

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 165

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۲۵۰ گرم لوبیا سبز
  • ۱ عدد هویج
  • ۱ عدد خیار
  • ۱۰ حبه سیر
  • ۱۵۰ گرم گل کلم
  • ۳ عدد فلفل تند
  • ۶۰ گرم سبزی معطر (گشنیز، جعفری، نعنا، ریحان و مرزه)
  • ۱ قاشق غذاخوری ادویه ترشی
  • 2/1 قاشق مربا خوری زردچوبه
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای
  • سرکه سفید به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با دستور بی نظیر برای 10 نفر را بصورت کاملا حرفه ای و با دستور اصل قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید این ترشی خوشمزه و لذیذ را در اینجا آموخته و آن را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *