سبد خرید
KhameCake Thumbs

طرز تهیه خامه کیک خوشمزه فوری 8 نفره

امروز با طرز تهیه خامه کیک در خدمت شما دوستداران هنر آشپزی و شیرینی پزی هستیم. با ما همراه باشید تا از رموز طرز تهیه خامه کیک مطلع شده و بصورت کاملا حرفه ایی آن را پیاده سازی کنید. فراموش نکنید که رمز موفقیت تکرار و کسب مهارت است. پس اول بیاموزید و سپس با تکرار آن به مهارتی شگفت آور که شما را متمایز می کند دست پیدا کنید.

معرفی خامه کیک

خامه یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که به جرعت می توان گفت کمتر کسی در دنیا یافت می شود که خامه را دوست نداشته باشد.

عده ای خامه را به تنهایی می خورند و عده ای با مربا و عسل در وعده های صبحانه آن را میل می کنند. از خامه در تهیه سوپ، دسر و تزیین کیک  استفاده می کنند.

خامه در انواع مختلف تولید می شود که در زیر به صورت خلاصه برخی از آنها را نام می بریم.

خامه تک بسیار غلیظ: قابل زده شدن و فریز شدن نیست و فقط می توان با دسر و میوه ها آن را خورد. (شامل 18 درصد چربی است.)

خامه دوبل: قابل زده شدن و فریز شدن است. این خامه در تزئین کیک ها و پودینگ ها به کار می رود. (شامل 48 درصد چربی است.)

خامه طعم دار: این خامه با تارت، پودینگ و شکلات داغ خورده می شود.

خامه سنگین: در مقایسه با خامه زده شده دارای غلظت بیشتری است و شکل خود را حفظ می کند. (شامل 40 تا 48 درصد چربی است.)

خامه لخته شده: این خامه غلیظ ترین نوع خامه است که برای آشپزی مناسب نمی باشد زیرا با دادن حرارت وا می رود. این خامه را با مربا، بستنی و میوه می خورند. (شامل 60 درصد چربی است.) پیشنهاد میکنم طرز تهیه هات چاکلت خامه ای تمشک را مطالعه کنید.

تاریخچه خامه کیک

خامه یکی از مشتقات شیر و جزو گروه لبنیات قرار می گیرد که از چربی جمع شده در بالای شیر تهیه می شود. تاریخچه تولید خامه به کشورهای آسیای مرکزی مانند آذربایجان، ایران، ترکیه و عراق بر می گردد.

در قدیم شیر را در محلی به دور از نور خورشید به صورت ساکن قرار می دادند تا چربی درون شیر به مرور زمان به روی شیر جمع شود. با جمع آوری این چربی از روی شیر خامه و سرشیر بدست می آمد. امروزه به دلیل تقاضای زیاد مصرف کنندگان فرصت این وجود ندارد که شیر را مدتها در جای ساکن قرار دهند تا چربی آن به روی سطح شیر جمع شود.

کیک 01
تاریخچه خامه کیک

بلکه به روش جدیدتری چربی و خامه را از درون شیر تازه جمع آوری می کردند و آن هم روش سانتریفوژ توسط دستگاه سپراتور است. به این صورت که شیر را درون دستگاه های گریز از مرکر می ریختند و با چرخش زیاد چربی و خانه از درون شیر جدا می شد. این خامه را خامه شیرین می نامند.

خامه به عنوان یکی از خوردنی های خوشمزه در وعده صبحانه و در دسرها سرو می شود. ارزش غذایی خامه مانند ماده اصلی آن یعنی شیر می باشد.

امروزه برای اینکه خامه را به راحتی به کشورهای مختلف و دور دست بتوانند ارسال کنند آن را به صورت پودر در می آورند.

جدول زمانبندی طرز تهیه خامه کیک

زمان آماده سازی 20 تا 40 دقیقه
زمان پخت 20 تا 40 دقیقه
زمان اضافی 20 دقیقه
مجموع زمان 1 ساعت تا 1 ساعت و چهل دقیقه
تعداد سرو  ۸نفر
مقدار سرو 4 لیوان

مواد اولیه برای طرز تهیه خامه کیک

  • خامه پر چرب : 400 گرم
  • خاک قند : 80 گرم (میزان شیرینی خامه به ذائقه شخصی افراد بستگی دارد و در طول تهیه خامه باید مقدار شیرینی آن تست شود.)
  • وانیل : 1 قاشق غذا خوری

آموزش طرز تهیه خامه کیک

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو ، خرد کردن ، افزودن ادویه جات ، مخلوط کردن ، سرد یا گرم کردن ، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

در این بخش به دو صورت طرز تهیه خامه کیک را آموزش خواهیم داد. ابتدا با همزن دستی سپس بدون همزن.

طرز تهیه خامه کیک با همزن دستی

مرحله اول

حتما بخوانید
طرز تهیه پنکیک ساده خانگی حرفه ای 2 نفره

در مرحله اول طرز تهیه خامه کیک ، کاسه ای را که می خواهیم خامه کیک را در آن درست کنیم به مدت 20 دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خنک شود. دو نکته را در این مرحله باید مد نظر داشت. نکته اول اندازه کاسه می باشد. به دلیل حجیم شدن خامه زده شده لازم است سایز کاسه انتخابی بزگ باشد. و اما نکنه دوم اینکه کاسه انتخاب شده بهتر است درب دار باشد.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه خامه کیک ، خامه، خاک قند و وانیل را به درون کاسه اضافه می کنیم و همزن را روشن کرده و مخلوط حاصل را با دور آهسته همزن آنقدر می زنیم تا شکل و فرم به خود بگیرد.

کیک 02
طرز تهیه خامه کیک با همزن دستی

حواسمان باشد بعد از فرم گرفتن خامه نباید به همزدن ادامه دهیم چون خامه ما تبدیل به کره می شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه خامه کیک ، خامه آماده شده و فرم گرفته شده را درون یخچال قرار می دهیم تا کیک سرد شود و بعد خامه را از یخچال خارج کرده و با آن کیک را تزیین می کنیم.

طرز تهیه خامه کیک بدون همزن دستی

مرحله اول

در مرحله اول طرز تهیه خامه کیک ، کاسه ای را که می خواهیم خامه کیک را در آن درست کنیم به مدت 20 دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خنک شود. دو نکته را در این مرحله باید مد نظر داشت. نکته اول اندازه کاسه می باشد. به دلیل حجیم شدن خامه زده شده لازم است سایز کاسه انتخابی بزگ باشد. و اما نکنه دوم اینکه کاسه انتخاب شده بهتر است درب دار باشد.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه خامه کیک ، خامه، خاک قند و وانیل را به درون کاسه اضافه می کنیم و مخلوط حاصله را با همزن دستی یا چنگال می زنیم تا شکل و فرم به خود بگیرد. و سپس درب کاسه را می بندیم و آن را به مدت 20 دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم.

مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه خامه کیک ، کاسه را از فریزر در آورده و مجددا مخلوط حاصله را با همزن دستی یا چنگال می زنیم تا شکل و فرم به خود بگیرد. این عمل را آنقدر تکرار می کنیم تا خامه شکل و فرم مورد نظر را به خود بگیرد.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم طرز تهیه خامه کیک ، خامه آماده شده و فرم گرفته شده را درون یخچال قرار می دهیم تا کیک سرد شود و بعد خامه را از یخچال خارج کرده و با آن کیک را تزیین می کنیم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه خامه کیک در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

نکات مهم در طرز تهیه خامه کیک

در تهیه هر نوع غذا و خوراکی نکات ریزی نهفته است که فقط در اثر ممارست ، داشتن مهارت و کسب تجربه حاصل می گردد. در اینجا ما علاوه بر آموزش طرز تهیه خامه کیک به بیان نکات مهم و کاربردی در تهیه آن می پردازیم که می بایست به آنها توجه کرد در غیر این صورت خامه کیک تهیه شده از کیفیت لازم بر خوردار نمی شود.

  • باید به این نکته توجه کرد که خامه ای که فرم دار شده به گرمای هوا بسیار حساس است و سریع آب می شود و فرم خود را از دست می دهد. لذا بهتر است اول برای داخل و ور کیک خامه را فرم دار کنیم و بعد از اتمام خامه برای تزئین کیک مجددا خامه ای دیگر را فرم دار کنیم.
  • بهتر است قبل از فرم دار کردن خامه، یک ظرف بزرگ انتخاب کنیم چون پس از زدن خامه، حجم آن بسیار زیاد می شود.
  • توجه داشته باشید برای بهتر شدن کیفیت خامه کیک، از خامه پر چرب با چربی بالای 30 درصد استفاده کنید.
  • حتما قبل از فرم دار کردن و زدن خامه، آب جمع شده در خامه را از خامه جدا کنید.
  • اگر می خواهید برای تزئین روی کیک خامه را فرم دار کنید و از قیف و ماسوره یا خامه پاش استفاده کنید و برای آنکه خامه فرم خود را بهتر حفظ کند کافی است موقعی که شکر یا پور قند را که داریم به خامه اضافه می کنیم دو قاشق چایخوری نشاسته ذرت به ترکیب خود اضافه کنید.

خواص خامه کیک

مواد اولیه مصرف شده برای تهیه هر غذا و خوراکی خواص و مضرات مخصوص به خود را دارد به شرطی که در خوردن آن زیاده روی نکرد. برای داشتن یک سبک زندگی سالم می بایست بین میزان دریافت غذا و فعالیت های روزانه تعادل ایجاد نمود و در کنار خوردن غذای سالم ، فعالیت ورزشی داشت زیرا سلامتی بدن ثروتی است که می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت و زندگی خانواده داشته باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه کوکی رول وانیل و دارچین 36 عددی
کیک 03
خواص خامه کیک

غذای سالم بدن را قوی و از بیماری ها دور نگه داشته و ذهن و بدن را بهبود می بخشد. در ادامه این مطلب به برخی از خواص خامه کیک اشاره می نماییم. امیدواریم با مطالعه آن با علم به خواص آن از تهیه و خوردن آن لذت ببرید و بدنتان سالم و سلامت بماند.

همان گونه که قبل تر گفته شد در طرز تهیه خامه کیک مواد مختلفی استفاده شده است. لازم به ذکر است خواص زیر عمدتا به خاطر شیر موجود در خامه کیک می باشد.

  • باعث کاهش اضطراب، استرس و افسردگی می شود.
  • وجود ویتامین B2 در خامه باعث تولید گلبول قرمز خون می شود.
  • به دلیل وجود ویتامین A در خامه باعث بهبود عملکرد و سلامت چشم می شود.
  • محافظت از استخوان ها
  • حفظ مینای دندان
  • وجود ویتامین B2 در خامه باعث سلامت پوست، مو و ناخن نیز می شود.
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • فسفر موجود در خامه باعث سلامت مغز می شود.
  • کمک به رشد مخصوصا در کودکان و نوجوانان می کند.
  • کمک به افزایش وزن برای افرادی که دچار کاهش وزن شده اند.

سخن پایانی در طرز تهیه خامه کیک

همانطور که مشاهده کردید آموزش و طرز تهیه خامه کیک کامل را برایتان قرار داده ایم. شما می توانید با این آموزش بهترین و کاملترین طرز تهیه خامه کیک را داشته باشید. در نظر داشته باشید که در طرز تهیه خامه کیک حتما می بایست به خود اعتماد داشته باشید و قدم به قدم پیش بروید.

دوره آموزش شیرینی های (عید نوروز)
دوره آموزش شیرینی های (عید نوروز)

مراحل کار در تهیه خامه کیک را به درستی و با دقت انجام دهید تا یک خامه کیک درست و صحیح را تهیه نمایید. مطمین باشید که می توانید. این یکی از اصول کار است. سعی کنید حتما این آموزش خامه کیک را در منزل تهیه نمایید و آموزش آن را کامل بیاموزید.

امیدواریم از آموزش طرز تهیه خامه کیک لذت برده باشید و بتوانید آن را در منزل تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

اگر تصمیم به درست کردن خامه کیک در منزل دارید حتما از شیرینی های دیگر ما نیز در سایت دیدن کرده و نکات اصلی را رعایت کنید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم. به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک  کیک یا شیرینی خوشمزه را تهیه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

طرز تهیه انواع شیرینی و مقاله آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه بیش از 100 شیرینی بسیار خواندنی است. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه خامه کیک خوشمزه فوری 8 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
KhameCake Thumbs

طرز تهیه خامه کیک خوشمزه و حرفه ایی دستور اصل قنادی خامه سبک و رژیمی خامه کیک با نشاسته خامه با پودر خامه بدون همزن با سفیده تخم مرغ خامه کیک خامه کیک شکلاتی

نوع: کیک و دسر

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: خامه کیک

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 360

زمان آماده سازی: PT0H40M

زمان پخت و پز: PT0H40M

زمان کل: PT1H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • خامه پر چرب : 400 گرم
  • خاک قند : 80 گرم
  • وانیل : 1 قاشق غذا خوری

راهنمای دستورالعمل: امروز با طرز تهیه خامه کیک در خدمت شما دوستداران هنر آشپزی و شیرینی پزی در خدمت شما بودیم . فراموش نکنید که رمز موفقیت تکرار و کسب مهارت است. پس اول بیاموزید و سپس با تکرار آن به مهارتی شگفت آور که شما را متمایز می کند دست پیدا کنید. آشپزی عالی داشته باشید نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *