سبد خرید
طرز تهیه سس هلندی

طرز تهیه سس هلندی اصل خوشمزه 8 نفره

طرز تهیه سس هلندی اصل خوشمزه 8 نفره را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار داده ایم. این طرز تهیه سس هلندی اصل از بهترین و کاربردی ترین رسپی ها تهیه شده است.

جدول زمانبندی طرز تهیه سس هلندی

زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 20 دقیقه
تعداد سرو
مقدار سرو 1 فنجان

مواد اولیه برای طرز تهیه سس هلندی

  • 10 قاشق غذاخوری (142 گرم) کره بدون نمک ، در دمای اتاق ، به سایز 1 قاشق غذاخوری برش دهید
  • 3 زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری آب
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه یا سفید تازه آسیاب شده
  • کمی فلفل قرمز (اختیاری)

آموزش طرز تهیه سس هلندی

مراحل کامل و دقیق را در طرز تهیه سس هلندی در زیر آورده شده است. این مراحل را بدرستی و دقیق انجام دهید. بهترین و کاربردی ترین طرز تهیه سس هلندی همینجاست.

زرده تخم مرغ ، آب لیمو و آب را با هم ترکیب کنید:

در یک قابلمه متوسط ​​با کفه سنگین ، زرده تخم مرغ ، آب لیمو و آب را مخلوط کنید.روی حرارت  هم بزنید تا حجم زرده تخم مرغ دو برابر شود.

1 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و سس را درست کنید:

ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و 1 قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. به طور مداوم هم بزنید ، سس را به آرامی بپزید تا تخم مرغ ها غلیظ ، رنگ پریده و پفکی شوند.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

سس باید طوری باشد که رد اثر همزن در آن به جا بماند. این می تواند تا 5 دقیقه طول بکشد. در این مرحله کوتاهی نکنید! این چیزی است که یک سس هلندی نازک ومتوسط را به یک سس خوب با قوام تبدیل می کند.

کره نرم شده باقی مانده را هم بزنید:

هنگامی که مخلوط تخم مرغ غلیظ شد ، شروع به هم زدن باقیمانده کره نرم شده کنید ،  به صورتی که یک قاشق غذاخوری درهر لحظه هم بزنید. قبل از هم زدن درمرحله بعدی ، مطمئن شوید که هر اضافه کره به طور کامل در سس گنجانده شده است.

مراحل کار در طرز تهیه سس هلندی
مراحل کار در طرز تهیه سس هلندی

این کار ممکن است 10 دقیقه طول بکشد و ممکن است لازم باشد تابه را روی شعله قرار دهید و خاموش روشن کنید تا حرارت تنظیم شود و از پخت سریع سس جلوگیری شود.

با افزودن کره بیشترقوام سس بیشتر میشود. وقتی تمام کره را اضافه کردید ، حرارت را تا آنجا که می توانید کم کنید.

در صورت تمایل مزه کنید، ادویه بزنید و آن را صاف کنید:

نمک و مقداری فلفل تازه آسیاب شده را برای مزه اضافه کنید. در صورت استفاده از کمی فلفل قرمز ، فلفل سیاه تازه خرد شده را حذف کنید. این یک سس قوی است ، بنابراین یک سبزی خام مانند هویج خلالی را در آن فرو کنید تا مزه دار شود و در صورت لزوم چاشنی را تنظیم کنید.

اگر آن را با غذای شور مانند ژامبون سرو می کنید ، شاید مایل نباشید که آن را به شدت ادویه بزنید ، اما من فکر می کنم این سس وقتی حدودا نمکی باشد ، بهتر است و من معمولاً چند نمک دیگر به آن اضافه می کنم.

اگر می خواهید سس هلندی با قوام کمتری داشته باشید ، می توانید سس را با یکی از دو روش رقیق کنید. می توانید سس چاشنی را در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک الک توری خوب صاف کنید. در صورت نیاز از یک کفگیر پلاستیکی برای صاف کردن استفاده کنید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری آب گرم را در آن هم بزنید تا به قوام مورد نظر خود برسید.

حتما بخوانید
طرز تهیه جوجه کباب لیمو فلفلی خانگی عالی 5 نفره

نحوه گرم نگه داشتن سس هلندی قبل از سرو و نحوه نگهداری:

شما می توانید سس را تا 30 دقیقه روی اجاق گاز نگه دارید وحرارت در پایین ترین حالت قرار گیرد. ممکن است لازم باشد تابه را روی حرارت بگذارید و از روی حرارت بردارید تا بیشتر حد حرارت نبیند و خراب نشود.

گرم نگه داشتن در طرز تهیه سس هلندی
گرم نگه داشتن در طرز تهیه سس هلندی

ظرف باقی مانده را ظرف 2 ساعت پس از تهیه در یخچال قرار دهید و از مواد باقی مانده برای پخش روی نان تست ظرف 3 روز استفاده کنید. اگرتصمیم گرفتید آن را دوباره گرم کنید ، اما به خوبی گرم نمی شود ، این کار را در یک بویلر دوتایی انجام دهید و مرتباً هم بزنید.

در این بخش طرز تهیه سس هلندی را بصورت کامل و کاربردی برایتان قرار دادیم. این طرز تهیه سس هلندی را کامل و دقیق اجرا کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سس هلندی

در این بخش مهمترین کات در طرز تهیه سس هلندی را قرار داده ایم.

اکثر رستوران ها سس هلندی را در مخلوط کن تهیه می کنند که این امر سس روان تری را تولید می کند. این نسخه اجاقی دارای غلظت بیشتری است ، تقریباً مانند موس. اگر با نسخه تهیه شده توسط مخلوط کن بیشتر آشنا هستید ، ممکن است ترجیح دهید سس تمام شده را صاف کنید ، که قوام آن را شل تر می کند.

نکات مهم در طرز تهیه سس هلندی
نکات مهم در طرز تهیه سس هلندی

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری آب گرم را در آن هم بزنید تا به قوام مورد نظر خود برسید. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در طرز تهیه سس هلندی این است که حتما از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید.

ارزش غذایی در طرز تهیه سس هلندی

در سایت چیزی وجود ندارد.

سس ها و طرز تهیه سس هلندی

سس ها از جمله خوراکی هایی هستند که در کنار غذا مصرف می شود. مطمینا در ذهنتان درباره سس ها تصویری درج شده است. سس کچاپ – سس مایونز – سس فرانسوری و بسیاری سس دیگر. در تعریف سس می توان چنین بیان نماییم که سس ها همان مایع بسیار غلیظی هستند که برای طعم دادن و مزه دار کردن آن قبل از میل کردن بکار می رود.

سس کلمه ای غیر فارسی است ولی همه ما با تعریف و معانی آن آشنایی داریم. سس ها برای چاشنی دار شدن غذا ها مصرف می شوند. شاید بگید همانند ادویه ها. جواب شما مثبت است. سس ها هم مثل مواد دیگر برای مزه دار کردن غذا استفاده می شود. بهترین مثالی که می توانیم برای سس ها بزنیم سس رب انار در اکبر جوجه مازندرانی است. رب اناری که در کنار اکبر جوجه سرو می شود دقیقا تعریف درستی از سس می باشد.

سس در تمام دنیا کاربرد دارند و این ماده غذایی مختص منطقه یا سرزمین خاصی نیست. در همه جا استفاده می شود. در ادامه به تفصیل درباره تاریخچه سس ها صحبت خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که طرز تهیه هر کدام از این ماده غذایی متفاوت است. از آنجایی که آنها انواع مختلفی دارند پس باید جداگانه هر کدام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood در نظر دارد بهترین سس ها را برای شما عزیزان آموزش داده و شما را در این موضوع یاری نماید. سس ها همانطور که بیان شد انواع مختلفی دارد. در این بخش به تعدادی از انواع این مزه ها اشاره می کنیم.

هلندی 02
سس ها و طرز تهیه سس هلندی

سس شیرین – سس ماهی – سس گوجه فرنگی – سس شور – سس ترش و بسیاری دیگر. این سس ها خودشان هم انواع مختلفی دارند. در آسیا – اسپانیا – ایتالیا و بسیاری مناطق دیگر همگی خودشان نیز دارای انواع سس هستند. اما یک نکته بسیار مهم هم بایستی در این زمینه بیان کرد و آن چیزی نیست جز 5 سس مادر و اصلی که در تمام دنیا یکسان تعریف می شوند.

حتما بخوانید
طرز تهیه میگو با سس سیر و لیمو خانگی 4 نفر

5 سس اصلی در کنار طرز تهیه سس هلندی

  • سس بشمال
  • سس اسپانیایی
  • سس هالندیز
  • سس ولوته
  • سس گوجه فرنگی

این 5 سس بابا مادر همه سس ها حتی سس هلندی هستند. این سس ها را می بایست بیاموزید و در بخش های دیگر این مواد خوراکی را به تفصیل برایتان بیان خواهیم نمود. این موضوع یکی از موضوع های اصلی برای افرادی است که علاقمند به مزه ها هستند و تمایل دارند در این زمینه تخصصی داشته باشند. شما حتما می بایست با این 5 سس اصلی شروع کنید. سپس بدانید که از کجا به کجا می خواهید آموزش ببینید.

این مطلب را اینطوری بیان خواهیم کرد که بعضی از سس ها برای گوشت – بعضی ها برای ماهی و … هستند. شما بایستی بدانید که می خواهید در کدام یک از این بخش ها تخصصی پیدا نمایید. هر کدام از سس ها نیز خودشان تاریخچه ای دارند. در این بخش وارد بخش تاریخچه سس ها نخواهیم شد.

سس هلندی هم یکی از سس های خوشمزه و بین المللی است. شما می توانید با مطالعه سس هلندی آن را بیاموزید. ما در اینجا بهترین آموزش سس هلندی را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید به سادگی آن را بیاموزید. در نظر داشته باشید که سس هلندی نیز ترجمه ای انواع سس های رایج در کل دنیاست.

شما عزیزان با مطالعه و تمرین آموزش طرز تهیه سس هلندی قطعا می توانید این سس خوشمزه را برای عزیزانتان با همین طرز تهیه سس هلندی طبخ کنید و در کنار غذاهای خود مصرف کنید. حتما طرز تهیه انواع سس و معرفی 8 سس خوشمزه را مطالعه نمایید.

امیدواریم از این آموزش راضی بوده و بتوانید یک سس بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با کرفس را مطالعه کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد فراموش نشود.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه سس هلندی اصل خوشمزه 8 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
هلندی 04

آموزش طرز تهیه سس هلندی ساده و حرفه ای از سس های عالی و خوشمزه از بهترین آموزش طرز تهیه سس هلندی درجه یک بصورت کاملا کاربردی و اصیل بین المللی سس هلندی مجلسی

نوع: مزه و سس

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه سس هلندی

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 220

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H15M

زمان کل: PT0H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • 10 قاشق غذاخوری (142 گرم) کره بدون نمک ، در دمای اتاق ، به سایز 1 قاشق غذاخوری برش دهید
  • 3 زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری آب
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه یا سفید تازه آسیاب شده
  • کمی فلفل قرمز (اختیاری)

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه سس هلندی خوشمزه و حرفه ای را برایتان قرار داده ایم. امیدواریم از این آموزش استفاده کامل را برده باشید و این سس را برای سفره های قشنگتان تهیه نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *