سبد خرید
طرز تهیه املت ترکی منمن اصل خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه املت ترکی منمن اصل خوشمزه 4 نفره

سلام به همراهان عزیز پایگاه آموزش بر خط آشپزی. صبحانه یکی از وعده های غذایی به حساب می آید و در سراسر دنیا برای ترغیب افراد به خوردن صبحانه، غذاهای خوشمزه با ظاهر زیبا تهیه می شوند. منمن یکی از این غذاها است. در ادامه با آموزش این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

معرفی املت منمن (مِنه مِن)

منه من یا منمن نوعی املت سنتی ترکیه است که به ویژه در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند املت خوشمزه وفوق العاده منمن را میتوانید درتمام وعده های غذایی نوش جان کنید. نام این غذای ساده و درعین حال بسیار لذیذ که ماده اصلی آن تخم مرغ است، از نام یکی از شهرهای استان ازمیر ترکیه گرفته شده است.

03
معرفی املت منمن (مِنه مِن)

مواد لازم برای تهیه این املت عبارتند از تخم مرغ، فلفل سبز و گوجه فرنگی، که در صورت تمایل می توانید کمی پیاز نیز به آن اضافه کنید. در ترکیه موادی نظیر خیار، گوجه فرنگی، فلفل قرمز تند، زیتون، عسل، مربا، کره و پنکیک نیز به عنوان صبحانه سرو می شوند.

اگر بخواهیم مثالی ملموس تر برای این غذا به کار ببریم می توان چنین گفت که املت منمن برای ترکیه ای ها همانند املت های قهوه خانه ای برای ما ایرانی هاست. همانقدر لذیذ و پر طرفدار.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

هر چند که درکشور ترکیه املت منمن به عنوان وعده صبحانه در اختیار مشتریان قرار می گیرد، اما هر وقت که نیاز به یک غذای سریع داشته باشید می توانید منمن این املت خوشمزه را درست کنید. املت منمن یکی از غذاهایی است که تنوع بالایی دارد و علاوه بر دستور اصلی آن، می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خود مواد مختلفی را با آن ترکیب کنید.

شاید نام این غذا باعث شود فکر کنید پخت آن دشوار است اما اگر در ادامه با ما همراه باشید خواهید دید که منمن یک غذای ساده و سریع است که به سادگی می توانید آن را در کمترین زمان آماده و میل نمایید.

تاریخچه منمن

در بخش قبل اشاره کردیم که نام منمن از یکی بخش های ازمیر ترکیه گرفته شده است. از آنجا که گوجه فرنگی در اوایل دهه 1920، ابتدا در ازمیر کشت و از آنجا به سایر بخش های ترکیه فرستاده می شد،

منمن نیز در ابتدا توسط کریتیسی ها طبخ و سپس به شهر منمن برده شد و از آن زمان بود که این غذا با نام منه من به تمام دنیا معرفی گردید.

امروزه املت منمن در سراسر دنیا و بسته به ذائقه منطقه ای افراد، طبخ و سرو می شود. برخی آن را به همراه پنیر پیتزا طبخ می کنند و برخی دیگر با ترکیب سبزیجات.

جدول زمان بندی تهیه منمن

زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 30 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
حتما بخوانید
طرز تهیه اشکنه ساده اصفهانی برای 3 نفر

مواد اولیه برای تهیه منمن

  • تخم مرغ : 5 عدد
  • گوجه فرنگی : 6 عدد
  • فلفل سبز : 4 عدد
  • پیاز : 1عدد بزرگ
  • پونه خشک : 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • پاپریکا و فلفل قرمز : به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن : به مقدار کافی

آموزش مراحل تهیه املت منمن

مرحله اول

برای تهیه منمن این املت خوش مزه ترکیه ای ابتدا پیاز را شسته و پوست بگیرید. سپس آن را نگینی یا خلالی خرد کنید. یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم اجاق قرار داده و به مقدار لازم روغن به آن اضافه کنید.

آموزش مراحل تهیه املت منمن
آموزش مراحل تهیه املت منمن

زمانی که روغن داغ شد، پیاز ها را به ماهیتابه اضافه کنیدو اجاه دهید تا کمی سبک و شیشه ای شوند. در این فاصله فلفل ها را به صورت نگینی خورد کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز ها شیشه ای شدند، فلفل نگینی را به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه همراه پیاز تفت خورده و نرم شود. پس از نرم شدن فلفل ها، ادویه ها ( نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز و زردچوبه) را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد با هم به صورت یکدست ترکیب شوند.

مرحله سوم

گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس با رنده ریز رنده کنید و به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید. مواد را با هم مخلوط و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود. زمانی که گوجه فرنگی شروع به روغن انداختن کرد، در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را  درون ظرف جداگانه بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. تخم مرغ زده شده را به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ کامل بپزد.

مرحله پنجم

پس از پختن کامل تخم مرغ، پونه خشک را روی آن بریزید و درون ظرف مناسب سرو کنید. منمن را می توانید به همراه نان تازه میل نمایید.

نکات مهم در تهیه منه من

  • اضافه کردن رب گوجه فرنگی به املت منمن موجب خوش رنگ تر و خوش طعم تر شدن این غذا خواهد شد.
  • میزان پخت تخم مرغ به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که بخواهید تخم مرغ ها کمی حالت عسلی داشته باشند زودتر شعله را خاموش کنید و ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.
  • می توانید تخم مرغ را با سایر مواد مخلوط کنید و یا اینکه آن را بدون هم ردن مواد، روی آن ها بریزید.
  • در صورت تمایل می توانید در مرحله آخر و قبل از اضافه کردن سبزی خشک، کمی پنیر پیتزا روی املت بریزید.
  • می تواند کمی سوسیس به این املت اضافه کنید. در صورت استفاده از سوسیس، بهتر است ابتدا سوسیس های خورد شده را به صورت جداگاه سرخ کنید و قبل از اضافه کردن تخم مرغ، آن را به مواد گوجه ای اضافه نمایید.
  • می توانید کمی آویشن و زیره نیز به این املت اضافه کنید تا طعم و عطر بهتری داشته باشد.
  • اضافه کردن سیر به این غذا کاملا سلیقه ای است. اگر بخواهید منه من خود را با سیر طبخ کنید، بر حسب ذائقه خود، چند حبه سیر را به صورت ورقه ای یا خلالی خورد کرده و به همراه پیا و فلفل تفت دهید و سپس تخم مرغ را به آن ها اضافه کنید.
  • برای خوش عطر تر شدن املت منمن می توانید کمی فلفل سیاه آسیاب شده را همراه با پونه خشک، روی آن بریزید.
حتما بخوانید
طرز تهیه خاگینه پفی مجلسی 4 نفره

فیلم طرز تهیه املت منمن ترکی با سبزیجات

سخن پایانی در تهیه املت منمن

امیدواریم از آموزش املت منمن خانگی مناسب بیماران دیابتی راضی بوده باشید. با مطالعه این رسپی شما به راحتی می توانید یک املت منمن بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با اسفناج و غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

سخن پایانی در تهیه املت منمن
سخن پایانی در تهیه املت منمن

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی  هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع غذای بیماران و طرز تهیه انواع صبحانه بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​

طرز تهیه املت ترکی منمن اصل خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
01

آموزش طرز تهیه املت ترکی منمن ترکیه املت سوجوک املت وزیری املت تبریزی املت منه من منمن چیست و بهترین دستور تهیه برای منه من املت خوشمزه تنوع صبحانه پنیر پیتزا

نوع: صبحانه

سبک آشپزی: ترکی

کلمات کلیدی: منمن

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 130

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • تخم مرغ : 5 عدد
  • گوجه فرنگی : 6 عدد
  • فلفل سبز : 4 عدد
  • پیاز : 1عدد بزرگ
  • پونه خشک : 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • پاپریکا و فلفل قرمز : به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن : به مقدار کافی

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *