سبد خرید
طرز تهیه نان فطیر اراک اصل خوشمزه

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی 5 نفره

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی 5 نفره را در اینجا بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم این نان خوشمزه سنتی و محلی را به خوبی فرا آموخته و برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه رشته پلو اراک اصل برای ۵ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  30 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه 

مجموع زمان:  60 دقیقه

نان فطیر نانی است که معمولا به آن خمیر مایه نمی زنند. این نان در شهر های مختلف ایران به گونه های متفاوتی پخت می شود که در برخی دستور ها در آن از خمیر مایه نیز استفاده می کنند. نان فطیر اراک شیرین می باشد و در آن از خمیر مایه استفاده می شود. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل خانگی
طرز تهیه نان فطیر اراک اصل خانگی

تاریخچه و طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی

درباره تاریخچه غذا و طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی می بایست چنین بیان نمود که نان فطیر از نان های شهر اراک می باشد. این شهر مرکز استان مرکزی است. شهر اراک نیز از شهر های قدیمی و کهن ایران عزیزمان است. مطالعه آموزش انواع غذا با تخم مرغ و غذا با اسفناج و غذا با بادمجان حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

همانطور که می دانید شهر اراک قدمت بسیاری دارد و بدلیل قومیت های مختلف و شرایط اقلیمی خاصی که دارد مردمان منطقه توانسته اند غذاهای خوشمزه ای را نیز طبخ نمایند. حتما طرز تهیه انواع نان و طرز تهیه انواع اسنک و تست را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا پیدا خواهید کرد.

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی
طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی

شهر اراک دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه نان فطیر اراک همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند که شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه نان فطیر اراک و دیگر غذاهای خوشمزه محلی بررسی نمایید.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی برای 7 نفر

مواد لازم برای طرز تهیه نان فطیر اراک اصل

  • ۳۰۰ گرم شکر
  • ۳۰۰ گرم شیر
  • ۱۰۰ گرم روغن مایع
  • ۷۵۰ گرم آرد گندم یا سه صفر
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر خمیر مایه
  • 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • کنجد به میزان لازم
  • هل، گلاب و زعفران به میزان لازم

آموزش طرز تهیه نان فطیر اراک اصل

مرحله اول طرز تهیه نان فطیر اراک:

در یک کاسه شیر را به همراه شکر و خمیر مایه خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. حداقل ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خمیر مایه عمل آید. در یک کاسه بزرگتر، آرد را به همراه بیکینگ پودر الک کنید، سپس روغن مایه را اضافه کنید و خوب ورز دهید. زمانی که تا حدودی دست به هم داد و به شکل خمیر درآمد، مخلوط خمیر مایه و شیر را بریزید و هم بزنید.

در اخر گلاب، هل و زعفران را ریخته و خوب مخلوط کنید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد. سپس روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید حداقل ۲ ساعت در دما اتاق بماند و پف کند. آموزش طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی ۵ نفره با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

مرحله دوم طرز تهیه نان فطیر اراک:

زمانی که خمیر خوب پف کرد، روی سینی فر مقداری آرد بپاشید سپس خمیر را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و روی آن بگذارید. در یک کاسه کوچک تخم مرغ را شکسته و به همراه مقداری کنجد با یک چنگال به خوبی مخلوط کنید. هر کدام از خمیر ها را روی سینی پهن کنید و با یک قلمو از مایع رومال روی آن ها بزنید.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا داغ شود، سپس سینی فر را در آن قرار دهید و اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نان ها بپزند.

حتما بخوانید
شورباي تره
دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه نان فطیر اراک اصل

  • اگر خمیر بیش از حد خشک بود مقداری شیر به آن اضافه کنید و اگر چسبنده بود کمی آرد بریزید و خوب ورز دهید.
  • به دلخواه می توانید به جای فر یک تابه را روی حرارت ملایم و شعله پخش کن قرار دهید. اجازه دهید داغ شود سپس نان ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن با حرارت کم بپزید.
  • سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده کنید و در صورت در دسترس بودن از مواد اولیه ارگانیک استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی بازگرداندن سلامتی به بدن.

امیدواریم با مطالعه طرز تهیه نان فطیر اراک بتوانید لذت خوراک و غذاهای خوشمزه و اصیل اراک را در منزل به ارمغان آورده و آنها را برای عزیزانتان طبخ نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی 5 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه نان فطیر اراک اصل 1

طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی 5 نفره و بهترین دستور پخت و طرز تهیه نان فطیر اراک سنتی بصورت قدم به قدم و آموزش آسان و سریع طرز تهیه نان فطیر اراک خوشمزه خانگی

نوع: نان

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان فطیر اراک

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 130

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۳۰۰ گرم شکر
  • ۳۰۰ گرم شیر
  • ۱۰۰ گرم روغن مایع
  • ۷۵۰ گرم آرد گندم یا سه صفر
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر خمیر مایه
  • 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • کنجد به میزان لازم
  • هل، گلاب و زعفران به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نان فطیر اراک را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، نان فطیر اراک را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5

3 comments

  1. بکینگ پودر نداره..من اراکی هستم

  2. بکینگ پودر نداره..من اراکی هستم۰۰۰۰

  3. زنده باد.
    بله نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *