سبد خرید
طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم

طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه تاس کباب یزدی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه پتله پلو اصل برای ۶ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  30 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه 

مجموع زمان:  60 دقیقه

طرز تهیه مغز آبک حرفه ای و اصیل قم را برایتان مرحله به مرحله قرار دادیم. امیدواریم این غذای خوشمزه سنتی را در منزل برای عزیزانتان تهیه نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

یکی دیگر از غذاهای محلی استان قم مغز آبه یا مغز آبک است. این غذا از ترکیب گردو، چغندر، بادمجان، دوغ کشک، نعنا خشک، پیاز، نخود، روغن، نمک و زردچوبه تهیه می شود. مطالعه آموزش انواع غذا با حبوبات و غذا با کشک و غذا با قارچ حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

طرز تهیه مغز آبک غذای محلی
طرز تهیه مغز آبک غذای محلی

قم از استان ها و شهر های بسیار مذهبی کشور است. این شهر سابقه مذهبی داشته و از قدیم به علت قطب مذهبی کشور و دارا بودن اماکن مذهبی مردم از مناطق مختلف کشور به این منطقه سفر می کرده اند. همانطور که بیان گردید قم دارای مراکز مذهبی است. همین موضوع باعث تبادل فرهنگ ها بین مسافران به منطقه شده است. آموزش طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم برای ۶ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

طرز تهیه مغز آبک غذای خوشمزه قمی
طرز تهیه مغز آبک غذای خوشمزه قمی

قم دارای قدمتی تاریخی است و به لحاظ شرایط اقلیمی که دارد غذاها و سبک های غذایی مخصوص به خود را نیز دارا است. شهر قم دارای رستوران ها و غذاخوری های بسیار زیادی است که اکثرا غذاهایی نظیر کوبیده – جوجه کباب و بعضاً خورشت ها را سرو می نمایند.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی 5 نفره

طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل و سنتی یکی از غذاهای خوشمزه استان قم است که از خوردن آن لذت خواهید برد. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

به دلیل وجود گردو در آن بسیار مقوی می باشد. همچنین ظاهر آن شبیه اشکنه است و طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. در ادامه طرز تهیه مغزآبک را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. حتما طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع دلمه و کوفته و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل
دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل

مواد لازم برای طرز تهیه مغز آبک

  • 200 گرم مغز گردو
  • 1 پیمانه لوبیا چیتی
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • 1 لیوان کشک
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

آموزش طرز تهیه مغز آبک

مرحله اول طرز تهیه مغز آبک:

ابتدا لوبیا را به مدت 8 الی 24 ساعت داخل آب خیس کنید و هر چند ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم طرز تهیه مغز آبک:

پوست پیاز را گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. یک تابه مناسب را همراه کمی روغن روی حرارت گذاشته و بعد از اینکه روغن داغ شد پیاز را داخل آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا خامی زردچوبه نیز گرفته شود. سپس کشک و مغز گردو را به پیاز اضافه کنید

مرحله سوم طرز تهیه مغز آبک:

لوبیا را همراه مقداری آب بر رو حرارت گذاشته و صبر کنید تا کاملا نرم و پخته شود. سپس آن را آبکش کرده و به تابه اضافه کنید. حرارت گاز را کم کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. اجازه دهید ده دقیقه روی حرارت باقی بماند سپس آن را سرو کنید. نوش جان!

حتما بخوانید
طرز تهیه آبگوشت قنبید قمی اصل برای 6 نفر

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه مغز آبک

  • بهتر است گردو را تا زمان مصرف از پوست خارج نکنیم و در صورتی که مغز گردو خریداری کرده اید آن را در یک ظرف یا پلاستیک تیره رنگ نگهداری کنید.
  • گردو نقش بسیار مهمی در سلامت بدن و رژیم غذایی یک انسان ایفا می کند. از جمله خواص گردو می توان به بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان، سلامت مغز و قلب، کاهش التهابات، سلامت دستگاه گوارش، کمک به کنترل دیابت، سلامت استخوان و کاهش فشار خون اشاره کرد.
  • حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده نمایید. این طعم بسیار خوبی به غذای شما خواهد داد.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه مغز آبک غذای اصیل قم 2

طرز تهیه مغز آبک غذای سنتی قم و بهترین دستور پخت و طرز تهیه مغز آبک خوشمزه خانگی و آموزش سریع و آسان طرز تهیه مغز آبک محلی قم مقوی و عالی

نوع: خوراک

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه مغز آبک

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 270

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۲۰۰ گرم مغز گردو
  • ۱ پیمانه لوبیا چیتی
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۱ لیوان کشک
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه مغز آبک را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، مغز آبک قمی را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *