سبد خرید
Panakuta Anbeh

طرز تهیه پاناکوتا انبه ایتالیایی خوشمزه 8 نفره

با طرز تهیه یک دسر لذیذ از مجموعه رسپی های بین المللی در خدمت شما هستیم. پاناکوتا به عنوان یک دسر بر پایه شیر با طعم های مختلف تهیه می شود . در ادامه بیشتر به این دسر خوشمزه خواهیم پرداخت.

معرفی پاناکوتا

دسر ها همیشه یکی از جذاب ترین بخش های یک میهمانی هستند و به ویژه وجود انواع دسر رنگارنگ برای بچه ها بسیار جذاب و لذت بخش است. یکی از دسر های شیک و مجلسی و در عین حال ساده، پاناکوتا است. شما می توانید این دسر را به راحتی و سرعت و در انواع طعم ها در خانه تهیه کنید.

پاناکوتا یک دسر ایتالیایی است و نام آن در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده است. این دسر ساده و لذیذ، از ترکیب خامه و ژلاتین سرد شده درون قالب، تهیه می شود. پاناکوتا را هم به صورت ساده درست می کنند و هم اینکه می توان از انواع طعم دهنده ها و حتی میوه های مختلف در تهیه آن استفاده کرد و پاناکوتای میوه ای درست کرد.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

پاناکوتا یک دسر ساده و بسیار پرطرفدار برای مهمانی ها و جشن های خانوادگی شماست که می توانید خودتان در منزل آن را درست کنید و در کنار میوه و شیرینی و نوشیدنی های مختلف سرو نمایید. همچنین می توانید از آن به عنوان دسر بعد از غذا در میهمانی ها استفاده کنید. پاناکوتا از آن دسته دسر هایی است که به صورت تک نفره سرو می شود. بنا براین می توانید این دسر را در  ظرف های شیشه ای و یا ظرف های یکبار مصرف تک نفره درست کنید.

یکی از میوه هایی که برای تهیه پاناکوتا می تواند بسیار مناسب باشد انبه است. طرفداران این میوه فصل گرما مطمئنا پاناکوتای انبه را نیز دوست خواهند داشت. در ادامه با طرز تهیه پاناکوتای انبه در خدمت شما هستیم.

جدول زمان بندی تهیه پاناکوتای انبه

زمان آماده سازی 120 دقیقه
زمان پخت 0 دقیقه
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 130 دقیقه
تعداد سرو 8 نفر
مقدار سرو ظرف تک نفره

مواد اولیه برای تهیه پاناکوتای انبه

  • خامه صبحانه : 400 گرم
  • شیر : 1 پیمانه
  • پودر ژلاتین : 4 قاشق چای خوری
  • انبه : 2 عدد
  • وانیل : ½ قاشق چای خوری
  • آب سرد: 3/1 پیمانه
  • شکر : ½ پیمانه

آموزش مراحل تهیه پاناکوتای انبه

برای تهیه پاناکوتای انبه باید اول یک پاناکوتای ساده تهیه کنید و سپس سس انبه را درست کنید و روی آن بریزید.

مرحله اول

ابتدا باید پودر زلاتین را در آب حل کنید. برای حل کردن پودر ژلاتین در آب باید از روش بن ماری کردن استفاده کنید. برای این کار آب را درون ظرفی ریخته و پودر ژلاتین را روی سطح آب بپاشید. با این کار، پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کرده و راحت تر در آب حل می شود. در ادامه، درون یک قابلمه آب ریخته و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

آموزش مراحل تهیه پاناکوتای انبه
آموزش مراحل تهیه پاناکوتای انبه

دقت کنید قابلمه باید از ظرفی که پودر ژلاتین و آب را درون آن ریخته اید باید کوچکتر باشد. پس از این که آب درون قابلمه به جوش آمد، ظرف حاوی آب و پودر ژلاتین را روی قابلمه بگذارید و اجازه دهید تا با حرارت بخار آب، پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود.

پس از حل شدن کامل پودر ژلاتین، ظرف را از روی قابلمه بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم

یک قابلمه کوچک را روی اجاق بگذارید و زیر آن را روشن کنید. خامه را درون قابلمه بریزید و بگذارید تا با حرارت ملایم، کمی گرم شود. وقتی خامه گرم شد، 4/3 شیری که در مواد اولیه داشتید را درون قابلمه بریزید و بلافاصله شروع به هم زدن آن کنید. ترکیب خامه و شیر را آنقدر هم بزنید تا به طور کامل با هم مخلوط شوند و ترکیبی یکدست داشته باشید.

حتما بخوانید
طرز تهیه کاپ کیک هویج با پنیر خامه ای 12 عددی

مرحله سوم

شکر را به مخلوط خامه و شیر اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا تمام شکر آب شود. به هم زدن مواد ادامه دهید تا زمانی که مخلوط از کناره ها شروع به حباب زدن کند.زمانی که حباب های کناره های مخلوط را مشاهده کردید، وانیل را به مواد درون قابلمه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

در این مرحله، 4/3 مایع ژلاتینی را به ترکیب خامه و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید. ظرفی را که می خواهید پاناکوتا را در آن درست کنید بردارید و نصف بیشتر ان را با پاناکوتای ساده پر کنید. تمام ظرف ها به این ترتیب پر کنید و درون یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

در فاصله سرد شدن پاناکوتای ساده (که دو ساعت زمان لازم دارد)، سراغ درست کردن سس انبه بروید.انبه ها را تمیز بشویید و خشک کنید. نحوه بریدن انبه ها بسیار مهم است تا گوشت انبه حیف و میل نشود. برای بریدن انبه ها به روش زیر عمل کنید.

مراحل تهیه پاناکوتای انبه
مراحل تهیه پاناکوتای انبه

ابتدا یک برش عمیق عرضی دور تا دور انبه بزنید. سپس آن را در دو دست گرفته و دست ها را در دو جهت مخالف بچرخانید. به این ترتیب هسته انبه از گوشت آن جدا می شود. در این مرحله هنوز بخش بالایی و پایینی هسته به گوشت انبه چسبیده است. برای جدا کردن کامل هسته، قسمت سر و پایین انبه را در دو دست بگیرید و در خلاف جهت هم بچرخانید.

به این ترتیب هسته به طور کامل از گوشت انبه جدا می شود.

مرحله ششم 

با استفاده از یک قاشق، گوشت انبه را از پوست جدا کنید و درون مخلوط کن بریزید. می توانید برای پوره کردن انبه از گوشت کوب برقی نیز استفاده کنید. وقتی انبه ها به طور کامل پوره شد، ما بقی شیر و مایع ژلاتینی را به آن اضافه کنید و دوباره با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی مواد را کامل هم بزنید. پس از این که سس انبه ما آماده و یکدست شد آن را درون یک ظرف دیگر خالی کنید وکناری بگذارید.

مرحله هفتم 

ظرف های پاناکوتا را که درون یخچال گذاشته بودید، از یخال خارج کنید و قسمت باقی مانده ظرف را با سس انبه پر کنید. ظرف پاناکوتا را دوباره درون یخچال بگذارید تاسس انبه نیز خود را به طور کامل بگیرد.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس انبه نیز کامل سفت شد، لیوان ها را از داخل یخچال خارج کنید و با تکه های میوه و یا هر وسیله تزئینی دلخواه آن را تزیین و سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه پاناکوتای انبه

  • هنگام مخلوط کردن شیر با خامه دقت کنید که شیر کاملا سرد باشد. اگر شیر گرم باشد خامه بریده بریده شده و کامل با شیر مخلوط نمی شود.
  • زمان مخلوط کردن مایع ژلاتینی و مخلوط شیر و خامه، هر دو مخلوط باید کاملا داغ باشند تا به خوبی با هم مخلوط شوند.
  • اگر تمایل دارید پاناکوتای قالبی درست کنید، مواد پاناکوتا را درون قابل مورد نظرتان بریزید و 5 الی 6 ساعت داخل یخچال بگذارید تا کامل خودش را بگیرد. برای خارج کردن پاناکوتا از داخل قابل، داخل یک ظرف بزرگتر کمی آب داغ بریزید و قالب پاناکوتا را چند ثانیه (حدود 5 ثانیه) درون آب داغ نگه دارید تا پاناکوتا از قالب جدا شود. یک بشقاب را روی قالب گذاشته و به سرع قالب را درون بشقاب برگردانید. با یک ظربه کوچک به ته قالب پاناکوتا از قالب جدا شده و داخل بشقاب قرار می گیرد. می تواند پاناکوتای انبه قالبی خود را با استفاده از تکه های میوه تزیین کنید.
  • اگر مایع ژلاتینی و یا مخلوط شیر و خامه شما به هر دلیلی کمی سرد شد می توانید کمی آب داغ به آن ها اضافه کنید. در صورتی که به مخلوط شیر آب داغ اضافه می کنید باید آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی داغ شود.
  • می توانید برای خوش عطر شدن پاناکوتا، کمی رنده پوست لیمو به مایع ژلاتینی اضافه کنید.
  • این پاناکوتا را هم می توانید به صورت دو رنگ تهیه کنید و هم اینکه پوره انبه را به مواد دیگر اضافه کرده و یک پاناکوتای تک رنگ داشته باشید.
  • بهتر است از انبه رسیده و شیرین استفاده کنید.
  • برای داشتن دسری لطیف تر بهتر به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین استفاده کنید. هر ورق ژلاتین برابر با یک قاشق چای خوری پودر ژلاتین است.
حتما بخوانید
طرز تهیه میگو کبابی طعم دار با سیر و عسل 6 نفر

خواص انبه

  • انبه میوه ای با خاصیت آنتی اکسیدانی است و از این نظر یک ماده مفید برای پیشگیری از انواع سرطان هاست.
  • وجود مقادیر بالایی از فیبر محلول، پکتین و ویتامین C در انبه، به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک می کند.
  • ویتامین A و بتاکاروتن موجود در انبه، موجب تقویت بینایی شده و از خشکی چشم پیشگیری می کند.
  • فیبر موجود در انبه موجب تقویت سیستم گوارشی و دفع سموم و مواد زائد بدن می گردد.
  • انبه یک منبع غنی از مس بوده و مصرف آن کمک زیادی به تولید کلبول های قرمز و درمان کم خونی خواهد نمود.

سخن پایانی

پاناکوتا انبه ایتالیایی همانطور که در بالا دیده شده است یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید با مطالعه پاناکوتا دسر بسیار خوشمزه ای را برای عزیزانتان تهیه کنید.

پاناکوتا انبه ایتالیایی
پاناکوتا انبه ایتالیایی

سعی کنید حتما پاناکوتا را در منزل تهیه نمایید و آموزش آن را کامل بیاموزید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید دسرهای خوشمزه نظیر پاناکوتا را در منزل تهیه نمایید.

اگر تصمیم به پخت شیرینی در منزل دارید حتما از شیرینی های دیگر ما نیز در سایت دیدن کرده و نکات اصلی را رعایت کنید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

طرز تهیه انواع شیرینی و مقاله آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه بیش از 100 شیرینی بسیار خواندنی است. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پاناکوتا انبه ایتالیایی خوشمزه 8 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
Panakuta Anbeh

طرز تهیه پاناکوتا انبه ایتالیایی دسر خوشمزه پاناکوتا رنگی بدون ژلاتین دستور تهیه دسر ایتالیایی به روش ساده و فوری با شیر و خامه پاناکوتای 3 رنگ لیوانی وانیلی

نوع: دسر

سبک آشپزی: ایتالیایی

کلمات کلیدی: پاناکوتا

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 140

زمان آماده سازی: PT2H00M

زمان پخت و پز: PT0H10M

زمان کل: PT2H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • خامه صبحانه : 400 گرم
  • شیر : 1 پیمانه
  • پودر ژلاتین : 4 قاشق چای خوری
  • انبه : 2 عدد
  • وانیل : ½ قاشق چای خوری
  • آب سرد: 3/1 پیمانه
  • شکر : ½ پیمانه

راهنمای دستورالعمل: آموزش و طرز پاناکوتا انبه ایتالیایی را بصورت کاملا حرفه ای و ناب قرار داده ایم. با مطالعه طرز تهیه پاناکوتا می توانید یک دسر خوشمزه را برای عزیزانتان طبخ نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *