سبد خرید
چطور بوقلمون بپزم؟ بهترین 5 غذا با بوقلمون

چطور بوقلمون بپزم؟ بهترین 5 غذا با بوقلمون

اگر از خوردن مرغ خسته شده‌اید و به دنبال یک تنوع گوشتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از گوشت بوقلمون در غذاهای خود استفاده کنید. گوشت بوقلمون را می‌توانید به صورت سرخ‌ شده یا گریل شده مصرف کنید یا از آن در غذاهایی چون کوفته، پاستا، لازانیا و … استفاده نمایید.

بوقلمون در انواع خورشت‌های ایرانی نیز بکار می‌رود. اگر دوست دارید فسنجان بوقلمون تهیه کنید یا حتی با بوقلمون قرمه سبزی بپزید. سالاد بوقلمون، ساندویچ بوقلمون، سوپ بوقلمون، کتلت این گوشت و … از دیگر غذاهایی هستند که می‌توانید با گوشت بوقلمون تهیه کنید. در این مقاله انواع غذا با این گوشت را آموزش می‌دهیم  و خواص این گوشت لذیذ را نیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه بوقلمون

بوقلمون، یکی از پرندگان بومی آمریکاست. این پرنده برای اولین بار در سال‌های پایانی قرن چهاردهم میلادی توسط کریستف کلمب در دماغه هندوراس دیده شد. در آن زمان شخصی با نام فردیناند، پادشاه اسپانیا بود. او دستور داد تا هر کشتی که از هند غربی وارد کشور می‌شود 5 بوقلمون نر و 5 بوقلمون ماده با خود بیاورد.

05
تاریخچه بوقلمون

هدف از وارد کردن بوقلمون به کشور تولید مثل و افزایش آن‌ها بود. بعدها بوقلمون به دیگر نقاط اروپا نیز راه یافت. این پرنده در سال 1530 وارد کشور آلمان شد و در سال 1554 به انگلستان رسید. با توجه به این‌که بوقلمون از کشور ترکیه وارد اروپا شده بود، اروپاییان این پرونده را با نام ترکی (Turkey) می‌شناختند.

پرورش بوقلمون در کشورهای مختلف اروپایی توسعه یافت. این کار تا سال ۱۹۵۰ به شکل سنتی انجام می‌شد. پس از آن با پیشرفت تکنولوژی، تولید این گوشت شکل صنعتی به خود گرفت و روزبروز توسعه بیشتری پیدا کرد. در حال حاضر این گوشت بخشی از رژیم غذایی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‎باشد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین غذاهای جشن شکرگذاری بر روی سفره‌های مردم آمریکا و کانادا قرار دارد.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

بوقلمون در سال ۱۳۳۵ وارد ایران شد و یک سال بعد، شرکت سهامی پرورش و تولید گوشت بوقلمون در تهران تأسیس شد. به مرور بوقلمون‌های پرورشی وارد بازار شدند و جای خود را در رژیم غذایی مردم کشورمان نیز باز کردند.

طرز تهیه سوپ بوقلمون

اولین غذا با این گوشت که در این مقاله یاد می‌گیرید، سوپ این گوشت است. از گوشت بوقلمون می‌توانید به جای مرغ در انواع سوپ‌ها استفاده کنید. در این‌جا طرز تهیه سوپ بوقلمون با جوی پرک شده را آموزش می‌دهیم. این سوپ بسیار مقوی است و برای روزهای سرد پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

جدول زمانبندی طرز تهیه سوپ بوقلمون

زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 2 ساعت
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 2 ساعت و 25 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو مقداری

مواد اولیه برای تهیه سوپ بوقلمون

  • سینه بوقلمون یک عدد
  • جو پرک یک پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • کرفس یک ساقه
  • سیب زمینی یک عدد
  • ذرت نیم پز نصف پیمانه
  • کره ۴ قاشق غذاخوری
  • سبزی سوپ به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه سوپ بوقلمون

مرحله اول: آماده‌سازی گوشت بوقلمون

پیاز را پوست کنید و پس از شستن خرد کنید. یک قابلمه بر روی اجاق قرار دهید و کره را در آن بریزید. اجازه دهید کره ذوب و کمی گرم شود. پیاز را به قابلمه اضافه کنید تا سبک شود و رنگ آن کمی تغییر کند. گوشت بوقلمون را به پیاز اضافه کنید. فلفل قرمز و سیاه را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی تفت بخورد.

مرحله دوم: اضافه کردن سبزیجات

سیب‌زمینی، هویج و کرفس را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سبزیجات خرد شده را به قابلمه گوشت اضافه کنید. به اندازه 4 لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید مواد در کنار هم پخته شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و در غذاساز بریزید تا پوره شود. یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و پوره گوجه‌فرنگی را در آن بریزید. اجازه دهید گوجه‌فرنگی کمی تفت بخورد و آب آن کشیده شود. سپس گوجه‌فرنگی تفت داده شده را به همراه مقداری نمک به سوپ اضافه کنید.

مرحله چهارم : اضافه کردن جو و ذرت

در مراحل انتهایی پخت، جوی پرک شده و ذرت نیم‌پز شده را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید ذرت به طور کامل بپزد. زمانی که سینه بوقلمون پخت، آن را از قابلمه خارج کنید، ریش ریش کنید و دوباره در سوپ بریزید. سبزی سوپ را اضافه کنید.

اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی حرارت بماند تا گوشت با دیگر مواد ترکیب شود و سوپ به خوبی جا بیفتد. قابلمه را از روی حرارت بردارید و مقداری آب لیمو ترش به سوپ اضافه کنید. سوپ شما آماده است. می‌توانید در ظرف موردنظر بکشید و سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه‌ سوپ بوقلمون

  • اگر به غذاساز دسترسی ندارید، گوجه فرنگی‌ها را رنده کند.
  • می‌توانید به جای پوره گوجه‌فرنگی از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنید. رب را با مقدار بسیار کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس به سوپ اضافه کنید.
  • دقت داشته باشید که نمک باید در مراحل انتهایی پخت به سوپ اضافه شود تا بوقلمون به طور کامل بپزد.

طرز تهیه کتلت بوقلمون

کتلت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا از ترکیب سیب‌زمینی و گوشت تهیه می‌شود و به همراه نان سرو می‌گردد. برای تهیه کتلت به جای گوشت قرمز می‎توانید از گوشت بوقلمون استفاده کنید و طعمی متفاوت داشته باشید.

جدول زمانبندی طرز تهیه کتلت بوقلمون

زمان آماده سازی یک ساعت
زمان پخت 40 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان  یک ساعت و 40 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو چند عدد

مواد اولیه برای تهیه کتلت بوقلمون

  • سینه بوقلمون 400 گرم
  • سیب زمینی یک عدد بزرگ
  • پیاز یک عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پودر سوخاری یک پیمانه
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه کتلت بوقلمون

مرحله اول: آماده کردن گوشت بوقلمون و سیب‌زمینی

برای تهیه کتلت از گوشت چرخ شده استفاده می‌کنیم. سینه بوقلمون را به چند تکه تقسیم کنید و چرخ کنید. سیب‎زمینی‌ را خوب بشویید و آب‌پز کنید. پس از این‌که سیب‌زمینی به خوبی پخت، آن را پوست کنید و رنده کنید.

مرحله دوم: آماده کردن مایه کتلت

پیاز را پوست کنید و پس از شستن، رنده کنید. آب پیاز را به طور کامل بگیرید و پیاز را به همراه سیب‌زمینی رنده شده به گوشت چرخ شده اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و با دست به خوبی ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند. در این مرحله تخم‌مرغ ها را بشکنید و با دیگر مواد ترکیب کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت

حتما بخوانید
طرز تهیه جوجه کباب یونانی خانگی حرفه ای 10 نفره

یک ماهیتابه بر روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود. مقداری از مواد کتلت بردارید و با دست فرم دهید. سپس آن را در پودر سوخاری بغلطانید و در روغن سرخ کنید. اجازه دهید یک طرف کتلت سرخ و طلایی رنگ شود.

سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. این کار تا تمام شدن مواد کتلت ادامه دهید. کتلت‌های آماده شده را در ظرف موردنظر بچینید و با نان، گوجه‌فرنگی و خیار شور سرو کنید.

نکات مهم در تهیه‌ کتلت بوقلمون

  • برای تهیه کتلت بوقلمون می‌توانید از گوشت بخش‌های مختلف آن استفاده کنید، اما بهتر است سینه بوقلمون را خریداری نمایید.
  • دقت داشته باشید که گوشت را چندین بار چرخ کنید تا کاملا نرم و یک دست شود.
  • آب پیاز را حتما بگیرید. در غیر این صورت مایه کتلت شل می‌شود و ممکن است از هم بپاشد.
  • اگر زمان کافی دارید، پس از آماده شدن مایه کتلت آن را در یک کاسه بریزد و درب کاسه را با سلفون بپوشانید. مایه را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و مواد آن منسجم‌تر شود. سپس اقدام به سرخ کردن کتلت‌ها نمایید.
  • دقت داشته باشید که روغن کتلت داغ باشد. در غیر این صورت ممکن است کتلت در روغن وا برود و شکل خوبی پیدا نکند.
  • کتلت‌ها را پس از سرخ شدن بر روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود.

طرز تهیه کباب تابه‌ای بوقلمون

کباب تابه‌ای یک غذای راحت و بسیار خوشمزه است. این غذا معمولا به همراه برنج سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. کباب تابه‌ای را اغلب با گوشت قرمز درست می‌کنند، اما اگر گوشت قرمز دوست ندارید، می‌توانید کباب تابه‌ای را با بوقلمون درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

جدول زمانبندی طرز تهیه کباب تابه‌ای بوقلمون

زمان آماده سازی  10 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
زمان اضافی یک ساعت
مجموع زمان یک ساعت و 30 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو مقداری

مواد اولیه برای تهیه کباب تابه‌ای بوقلمون

  • گوشت بوقلمون ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد
  • فلفل دلمه‌ای  یک عدد
  • پودر سیر یک قاشق چای‌خوری
  • پودر تخم گشنیز یک قاشق چای‌خوری
  • زعفران دم کرده مقداری
  • کره به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه کباب تابه‌ای بوقلمون

مرحله اول: آماده کردن مایه کباب

برای درست کردن کباب تابه‌ای این گوشت، ابتدا باید گوشت را چرخ کنید. می‌توانید این کار را با چرخ گوشت یا میکسر انجام دهید. گوشت چرخ شده را در یک کاسه بزرگ بریزید. پیازها را پوست کنید، بشویید و با رنده ریز رنده کنید. پیاز رنده شده را فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس پیازها را به گوشت اضافه کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و با رنده ریز، رنده کنید. آب فلفل را نیز بگیرید و آن را در ظرف حاوی گوشت بریزید.

مرحله دوم: اضافه کردن ادویه جات

پودر سیر و پودر تخم گشنیز را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا به خورد هم برود و یک‌دست شود. به مدت 10 دقیقه مواد را با دست ورز دهید تا مایه منسجمی به دست آید. در نهایت درب کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: درست کردن کباب

ظرف گوشت را از یخچال خارج کنید. یک ماهیتابه مناسب انتخاب کنید و مقدار بسیار کمی روغن در آن بریزید.  روغن را به همه‌جای ماهیتابه برسانید تا تمام قسمت‌های آن چرب شود. مایه کباب را در ماهتابه بریزید و کف آن به طول کامل پهن کنید. ماهیتابه را بر روی حرارت قرار دهید تا یک سمت کباب کاملا سرخ شود.

سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. در مراحل آخر پخت مقداری کره به همراه زعفران دم کرده روی کباب بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کند. کباب تابه‌ای شما آماده است. در ظرف موردنظر بکشید و به همراه برنج  و گوجه سرخ شده سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه‌ کباب تابه‌ای بوقلمون

  • می‌توانید به جای پودر سیر از سیر تازه استفاده کنید. چند حبه سیر را پوست کنید و آن را پوره کنید و در مایه کباب بریزید.
  • کباب تابه‌ای را بر روی حرارت متوسط درست کنید. بهتر است 10 دقیقه اول درب ماهیتابه را بگذارید تا کباب کمی مغزپخت شود. سپس درب آن را بردارید تا کباب سرخ و برشته شود.
  • اگر دوست دارید می‌توانید مقداری جعفری تازه در مایه کباب بریزید. جعفری طعم خوبی به کباب می‌دهد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

طرز تهیه کوفته بوقلمون

اگر قصد تهیه غذا با این گوشت را دارید، کوفته بوقلمون را حتما امتحان کنید. کوفته از جمله پرطرفدارترین غذاها در بین ایرانیان است. این غذا انواع مختلفی دارد و در تهیه آن نیز از مواد متنوعی استفاده می‌شود. کوفته این گوشت یک غذای سریع و آسان است و طعم و مزه بسیار خوبی نیز دارد.

جدول زمانبندی طرز تهیه کوفته بوقلمون

زمان آماده سازی یک ساعت
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان یک ساعت و 20 دقیقه
تعداد سرو 6 نفر
مقدار سرو تعدادی

مواد اولیه برای تهیه کوفته بوقلمون

  • سینه بوقلمون ۵۰۰ گرم
  • پیاز یک  عدد
  • جعفری 2 قاشق غذاخوری
  • نان تست خشک شده یک عدد
  • تخم مرغ یک عدد
  • روغن زیتون مقداری
  • پودرسیر و زیره سبز به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه کوفته بوقلمون

مرحله اول: آماده‌سازی مواد کوفته

برای تهیه غذا با این گوشت، ابتدا باید سینه بوقلمون را چرخ کنید. برای این‌که گوشت چرخ‌شده بهتری داشته باشید، سینه را به چند تکه تقسیم کنید و درون فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. سپس تکه‌های یخ زده را دو بار چرخ کنید تا کاملا له شود. نان تست خرد شده را نیز آسیاب کنید تا به صورت پودر درآید.

مرحله دوم: ترکیب مواد

در مرحله بعد، گوشت چرخ شده بوقلمون، پودر نان و ادویه‌جات را درون یک کاسه بریزید و تخم‌مرغ را نیز روی مواد بشکنید. پیاز را بشویید و به صورت ریز خرد کنید. پیاز خرد شده، جعفری خرد شده و روغن زیتون را نیز به بقیه مواد کوفته اضافه کنید. مواد را با دست به خوبی ورز دهید تا کاملا ترکیب شوند. سپس کاسه حاوی مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله سوم: درست کردن کوفته‌ها

یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. کاسه را از یخچال خارج کنید. دستتان را کمی خیس کنید و مقداری از مایه کوفته را بردارید. مواد را به صورت یک گلوله کوچک درآورید و به خوبی گرد کنید. کوفته‌ها را درون روغن قرار دهید تا سرخ شوند.

کوفته‌های آماده شده را در ظرف بچینید و با گوجه فرنگی و سبزیجات تزئین کنید. کوفته این گوشت را می‌توانید به همراه برنج میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

نکات مهم در تهیه‌ کوفته بوقلمون

  • اگر به چرخ گوشت دسترسی ندارید، از غذاساز برای پوره کردن این گوشت استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید کوفته رژیمی داشته باشید، کوفته‌ها را به جای سرخ کردن در فر آماده کنید. سینی فر را با روغن زیتون کمی چرب کنید و کوفته‌ها را درون آن بچینید. دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی‎گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود. سینی را به مدت 20 دقیقه درون فر گرم شده قرار دهید تا کوفته‌ها بپزند و طلایی رنگ شوند.
  • دقت داشته باشید که نباید پیاز را رنده کنید. پیاز رنده شده آب می‌اندازد و باعث وا رفتن کوفته می‌شود.
  • اگر دوست دارید می‌توانید مقداری رب گوجه‌فرنگی را در کمی روغن تفت دهید و به اندازه یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. کوفته‌ها را پس از آماده شدن درون سس گوجه‌فرنگی قرار دهید تا کمی آبدارتر شود و رنگ جذاب‌تری پیدا کند.
حتما بخوانید
طرز تهیه میگو با اسفناج و پنیر پارمزان خانگی 4 نفر

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

اگر مهمان دارید و دوست دارید نوعی غذا با این گوشت تهیه کنید، بوقلمون شکم پر انتخاب خوبی است. برای درست کردن این غذا به یک بوقلمون کامل نیاز دارید.

جدول زمانبندی طرز تهیه بوقلمون شکم پر

زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 8 ساعت
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 8 ساعت و 30 دقیقه
تعداد سرو 10 نفر
مقدار سرو  یک تکه

مواد اولیه برای تهیه بوقلمون شکم پر

  • بوقلمون درسته یک عدد
  • انار تازه ۴ عدد
  • رب انار یک قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ یک پیمانه
  • گردو یک پیمانه
  • کرفس خرد شده یک پیمانه
  • کشمش نصف پیمانه
  • شکر یک چهارم پیمانه
  • جعفری یک چهارم پیمانه
  • کره آب شده 2 پیمانه
  • آویشن به اندازه لازم
  • زعفران به اندازه لازم
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه بوقلمون شکم پر

مرحله اول: تهیه مواد داخل شکم بوقلمون

گردوها را با میکسر به صورت پوره درآورید. یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و گردوی پوره شده را در آن بریزید. اجازه دهید گردو کمی تفت بخورد. سپس کره را به گردو اضافه کنید و کمی صبر کنید تا گرم شود.

آموزش مراحل تهیه بوقلمون شکم پر
آموزش مراحل تهیه بوقلمون شکم پر

دقت داشته باشید که تمام این مراحل را بر روی حرارت ملایم اجاق انجام دهید. در مرحله بعد پیازداغ،  کرفس خرد شده، جعفری خرد شده، دانه انار، کشمش و رب انار را به همراه شکر به گردو اضافه کنید. مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت نگه دارید تا کمی تفت بخورند و به خورد هم بروند.

مرحله دوم: آماده کردن بوقلمون

فر را بر روی 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. شکم بوقلمون را به خوبی تمیز کنید و بشویید. اجازه دهید این گوشت خشک شود. مواد آماده شده را داخل شکم بوقلمون بریزید.

یک پیمانه از کره آب شده را به طور کامل به روی بدن بوقلمون بمالید. سپس ادویه‌جات شامل زعفران، پودر آویشن، نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید و با کمک یک برس یا با دست به تمام قسمت‌های این گوشت بزنید.

مرحله سوم: پخت بوقلمون

بوقلمون را درون سینی فر بگذارید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید. 8 ساعت برای پخت این گوشت زمان نیاز دارید.

مرحله سوم: پخت بوقلمون
مرحله سوم: پخت بوقلمون

در این مدت هر نیم ساعت یک بار بوقلمون را از فر خارج کنید و مقداری از ادویه‌جات ترکیب شده را به قسمت‌های مختلف آن بمالید. پس از پخت کامل این گوشت آن را از فر خارج کنید و در ظرف مناسب سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه‌ بوقلمون شکم پر

  • دقت داشته باشید که این گوشت کمی دیرپز است. بنابراین، اگر قصد دارید بوقلمون را در وعده غذایی ناهار سرو کنید، صبح زود مقدمات کار را آماده نمایید تا فرصت کافی برای پخت داشته باشید.
  • مزه‌دار کردن این گوشت با ادویه‌جات کاملا سلیقه‌ایست و به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید می‌توانید از پودر لیمو، پودر سیر، مرزه خشک شده و پاپریکا نیز برای طعم‌دار کردن گوشت استفاده کنید.
  • اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید بوقلمون شکم‌پر را در قابلمه درست کنید. برای این کار کف قابلمه را با سیب‌زمینی، هویج و کرفس پر کنید. سپس بوقلمون شکم‌پر را درون یک فویل بپیچید و بر روی سبزیجات قرار دهید. دقت داشته باشید که این گوشت نباید با کف قابلمه در تماس باشد. سپس مقداری آب در قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید.

فیلم طرز تهیه بوقلمون خوشمزه

خواص بوقلمون

گوشت بوقلمون فواید بسیاری برای انسان دارد و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. از جمله ترکیبات موجود در این گوشت می‌توان به پتاسیم، منیزیم، سلنیوم، روی و فسفر اشاره کرد. اگر دوست دارید از این خواص برخوردار باشید، درست کردن غذا با این گوشت را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

01
خواص بوقلمون

البته بهتر است از بوقلمون‌های ارگانیک و تازه استفاده کنید و نوع فرآوری شده آن را تهیه نکنید. خواص این گوشت عبارتند از:

  • این گوشت سرشار از پروتئین است و چربی بسیار کمی دارد. علاوه بر این، میزان کربوهیدرات در آن بسیار ناچیز می‎باشد. از این رو، برای سلامتی مفید بوده و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد.
  • این گوشت مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه B را نیز در خود جای داده است. این ویتامین‌ها به تولید انرژی در بدن کمک کرده و برای سلامتی مغز بسیار مفید هستند.
  • این گوشت تمامی مواد غذایی و ویتامین‌های موردنیاز برای رشد جنین را در خود دارد. از این رو، خوردن آن به بانوان باردار توصیه می‎شود.
  • از جمله خواص این گوشت برای ورزشکاران می‌توان به تأمین انرژی موردنیاز بدن حین انجام حرکت، اکسیژن‌رسانی بهتر در هنگام فعالیت، تأمین پروتئین موردنیاز برای عضله‌سازی و  جلوگیری از گرفتگی عضلات اشاره کرد.
  • این گوشت به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری‎ها، خصوصا بیماری‌های واگیردار، جلوگیری می‎کند. این گوشت برای پیشگیری از انواع سرطان، از جمله سرطان روده بزرگ نیز بسیار مفید است.
  • از دیگر خواص این گوشت می‌توان به کاهش کلسترول بد خون، کاهش وزن، تقویت استخوان‌ها، جلوگیری از کم خونی و سلامتی پوست و مو اشاره کرد.

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع غذای بیماران و لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی نیز بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

چطور بوقلمون بپزم؟ بهترین 5 غذا با بوقلمون - آموزش آنلاین آشپزی
02

اگر از خوردن مرغ خسته شده‌اید و به دنبال یک تنوع گوشتی هستید، از گوشت بوقلمون در غذاها استفاده کنید. گوشت بوقلمون کباب بوقلمون بوقلمون شکم پر سوپ آشپزی ساده اصل

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: بوقلمون

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 180

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT2H00M

زمان کل: PT2H15M

اجزاء دستورالعمل:

  • سینه بوقلمون یک عدد
  • جو پرک یک پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • کرفس یک ساقه
  • سیب زمینی یک عدد
  • ذرت نیم پز نصف پیمانه
  • کره ۴ قاشق غذاخوری
  • سبزی سوپ به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه لازم

راهنمای دستورالعمل: بوقلمون در انواع خورشت‌های ایرانی نیز بکار می‌رود. اگر دوست دارید فسنجان بوقلمون تهیه کنید یا حتی با بوقلمون قرمه سبزی بپزید. سالاد بوقلمون، ساندویچ بوقلمون، سوپ بوقلمون، کتلت بوقلمون و … از دیگر غذاهایی هستند که می‌توانید با گوشت بوقلمون تهیه کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *