سبد خرید
رستوران های زنجیره ای در جهان و معرفی 10 برند برتر

رستوران های زنجیره ای در جهان و معرفی 10 برند برتر

در مقاله حاضر رستوران های زنجیره ای در جهان را بصورت کامل مورد مطالعه قرار خواهیم داد. پیشنهاد می کنم حتما رستوران های زنجیره ای در جهان را مطالعه نمایید.

با گسترش زندگی ماشینی و افزایش سرعت در تمام ابعاد زندگی، تهیه غذا به روش سنتی و صرف وقت زیاد برای پخت غذا های مختلف روز به روز در حال کاهش است و اکثر مردم به دنبال تهیه غذاهای آماده و فست فودی هستند تا بتوانند کارهای روزمره خود را ادامه دهند. در این میان نقش رستوران های زنجیره ای در جهان بسیار پر رنگ شده است. با ما در ادامه با معرفی رستورن های زنجیره ای در جهان همراه باشید.

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

با گسترش زندگی ماشینی و افزایش سرعت در تمام ابعاد زندگی، تهیه غذا به روش سنتی و صرف وقت زیاد برای پخت غذا های مختلف روز به روز در حال کاهش است و اکثر مردم به دنبال تهیه غذاهای آماده و فست فودی هستند تا بتوانند کارهای روزمره خود را ادامه دهند.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

در این میان و فست فود ها و رستوران های زنجیره ای در سراسر جهان، نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات به مردم هستند. از آنجایی که کیفیت و منوی غذایی رستوران های زنجیره ای در جهان در تمام شعب یکسان است، اگر شما غذایی در یکی از سعب را دوست داشته باشید، در هر کجای دنیا که باشید می توانید با اطمینان خاطر به شعب زنجیره ای آن برند مراجعه کرده و غذای خود را تهیه کنید.

همین اطمینان از کیفیت غذاها موجب شده است تا مردمی که به دنبال غذای با کیفیت و مقرون به صرفه هستند، شعب رستوران های زنجیره ای موجود در سراسر شهر و حتی رستوران های زنجیره ای معروف در تمام دنیا را شناسایی کرده و مشتری دائمی آنها باشند.

رستوران زنجیره ای چیست؟

منطور از رستوران زنجیره ای چیست؟ این مجموعه رستورانی چه تفاوتی با سایر رستوران ها دارند که موجب تمایز آنها شده است؟

های زنجیره ای در جهان03
رستوران زنجیره ای چیست؟

برای تعریف رستوران های زنجیره ای باید چنین گفت: مجموعه رستوران هایی که با یک نام، لوگو و حتی منوی غذایی یکسان در سراسر یک کشور و یا در سراسر جهان فعالیت دارند. حتی معماری و دکوراسیون داخلی این رستوران های گروهی اغلب یکی است. چنین مجموعه هایی معمولا به صورت قرارداد حقوقی اداره می شوند. چنین رستوران های زنجیره ای را اغلب می توان در کنار مراکز خرید، مجتمع های تفریحی و مکان های توریستی و پر رفت و آمد یافت.

معروفترین رستوران های زنجیره ای در جهان کدامند؟

وقتی حرف از رستوران های زنجیره ای به میان می آید، نخستین نام هایی که به ذهن می رسد نام مک دونالد و KFC است.

معروفترین رستوران های زنجیره ای در جهان کدامند؟
معروفترین رستوران های زنجیره ای در جهان کدامند؟

اما باید بگوییم که رستوران های زنجیره ای بسیار پرفروش و با کیفیت دیگری در هم سراسر دنیا وجود دارند که در ادامه چند مورد از آنها را به ترتیب اولویت معرفی خواهیم کرد:

مک دونالد:

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. همان طور که می دانید مک دونالد در لیست رستوران های زنجیره ای جهان، در صدر جدول قرار دارد و از همه جهات اولین رتبه را در میان رستوران های جهانی دارا است. از آنجا که مک دونالد بزرگترین، برترین و معروف ترین رستوران زنجیره ای در تمام دنیاست، روزانه بیش از 80 میلیون مشتری دارد. همبرگرهای مک دونالد طعمی ویژه داشته و به همین دلیل مشتریانی که دنبال تهیه همبرگرهای خاص هستند، سراغ مک دونالد می روند.

استارباکس:

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رستوران های زنجیره ای استارباکس، به عنوان یک کافی شاپ زنجیره ای که کار خود را با فروش قهوه آغاز کرده است، رتبه دوم را در میان رستوران های زنجیره ای سراسر دنیا دارد. هر جا که حرف از نوشیدنی های کافی شاپی باشد، استارباکس حرف اول را می زند.

 چیک فیل ای Chick-fil-A

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. سومین رتبه در میان رستوران های زنجیره ای متعلق به مجموعه رستوران های جیک فیل ای است که به ساندویچ های مرغ ویژه اش معروف است. این مجموعه با بیش از 70 سال سابقه فعالیت امروزه دارای حدود 2000 شعبه در سراسر جهان است.

تاکو بل Taco bell

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. تاکوبل چهارمین رستوران زنجیره ای بزرگ در سراسر دنیاست که در سال 1962 افتتاح شد و برای ارائه انواع غذاهای مکزیکی شهرت پیدا کرد.

برگر کینگ

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. پنجمین رستوران زنجیره ای جهان محموعه رستوران های برگر کینگ است که پس از مک دونالد بزرگترین ارائه کننده انواع همبرگر است. یکی از غذاهای معروف موجود در منوی برگر کینگ، ساندویچ مخصوصی است که به صورت همبرگر به همراه سس مخصوص، گوجه فرنگی، خیار شور و کاهو سرو می شود.

ساب وی subway

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. ساب وی در میان رستوران های زنجیره ای سراسر دنیا رتبه ششم را داراست و یکی از رستوران های زنجیره ای بزرگ و پرطرفدار در میان مردم آمریکاست. دلیل اصلی رشد سریع و محبوبیت سریع مجموعه رستوران های ساب وی، ارائه غذای سالم و با کیفیت است. مجموعه رستورانی ساب وی در حال حاضر حدود 4000 شعبه در 98 کشور دنیا دارد.

وندیز vendy’s

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رتبه هفتم برترین رستوران های زنجیره ای دنیا به مجموعه رستوران های وندیز تعلق دارد که پس از مک دونالد و برگر کینگ بزرگترین مجموعه فست فود زنجیره ای اختصاصی همبرگر است. منوی عمده این مجموعه، همبرگر، ساندویچ، سیب زمینی سرخ شده و نوشابه است.

حتما بخوانید
تیم هورتونز کانادا: رستوران‌های زنجیره ای کانادایی

پیتزا هات

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. به درستی می توان ادعا کرد که پیتزا هات برترین و بزرگترین پیتزا فروشی در سراسر آمریکا و حتی جهان است. این مجموعه فست فود، پس از وندیز در لیست برترین رستوران های زنجیره ای جهان قرار گرفته و از سال 1958 آغاز به کار کرد. پیتزا هات امروزه با دارا بودن شعبه های متعدد در سراسر دنیا به ارائه پیتزا های مخصوص به مشتریان مشغول است. دلیل معروفیت پیتزا هات، ارائه غذاهای ایتالیایی بود.

KFC

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رستوران KFC یا همان مرغ سوخاری کنتاکی، در رتبه نهم رستوران های زنجیره ای دنیا قرار دارد و به ارائه مرغ های سوخاری با طعمی خاص معروف است.

اپل بیز Applebeess

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. اپل بییز یک شرکت غذایی و یک رستوران زنجیره ای آمریکایی است که به ارائه انواع سالاد، پیتزا، همبرگر و … می پردازد.

در اینجا می توانید فروش این رستوران ها را نیز مشاهده نمایید.

شلوغ ترین فست فود جهان کجاست؟

رستوران ها و فست فود ها همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند تا با ارائه بهترین غذا و خدمات، از رقیبان خود پیشی گرفته و بیشترین مشتری را جذب کنند. در این میان رستوران های زنجیره ای نیز همواره در حال رقابت بوده و هستند. افزایش محبوبیت هر یک از رستوران های زنجیره ای به همراه افزایش تعداد شعب، منجر به فروش بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر برای صاحبان آنها خواهد شد.

های زنجیره ای در جهان04
شلوغ ترین فست فود جهان کجاست؟

همانگونه که در بخش قبل گفتیم، رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هر کدام به نوبه خود معروف و مشهور بوده و مشتری های خاص خود را دارند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام فست فود ها مشتری بیشتری دارند و با دارا بودن گردش مای مالی میلیاردی سالانه به عنوان غول های صنایع غذایی در حال فعالیت اند.

در ادامه با چند فست فود بزرگ دنیا آشنا خواهید شد که بزرگترین و پر فروش ترین فست فودهای زنجیره ای در سراسر دنیا هستند.

  • رستوران های مک دونالد

مطمئنا شما هم نام برند مک دونالد را شنیده اید و می دانید که بزرگترین فست فود زنجیره ای در تمام دنیا ست. در واقع بهتر است بگوییم مک دونالد در دنیای مدرن به عنوان نماد غذا شناخته می شود زیرا اولین رستورانی بود که مردم را با غذاهای فست فودی آشنا کرد.

هنوز هم مک دونالد یکی از غول های فست فود زنجیره ای در تمام دنیاست و همه روزه میلیون ها مشتری در سراسر دنیا دارد. این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است.

  • رستوران های KFC

ایالت کنتاکی در آمریکا به داشتن مرغ های سوخاری معروف بود و همین معروفیت موجب شد تا رستورانی کوچک که به فروش مرغ سوخاری با ترکیبی تازه مشغول بود، به یک رستوران زنجیره ای معروف در سراسر جهان تبدیل شود. این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است.

امروزه رستوران های زنجیره ای KFC، با داشتن بیش از 120 رستوران در سراسر جهان، به عنوان سومین غول غذایی دنیا، یکی از پرطرفدارترین و پر رفت و آمد ترین فست فودهای زنجیره ای در دنیاست.

  • مجموعه رستوران های پیتزا هات

یکی از بزرگترین مراکز سرو پیتزا در تمام جهان، پیتزا هات است که به دارا بودن بیش از 17 هزار شعبه در بیش از 100 کشور دنیا، روزانه میلیون ها مشتری دارد. مجموعه فست فود زنجیره ای پیتزا هات به همراه رستوران های زنجیره ای KFC در حال حاضر به عنوان زیر مجموعه شرکت YUM در حال فعالیت هستند.

  • ساب وی

ساب وی با داشتن بیش از 36000 شعبه در سراسر جهان، یکی از معروفترین و محبوب ترین فست فودهای زنجیره ای دنیاست. محبوبیت ساب وی به حدی است که حتی گفته می شود توانسته مکدونالد را به عنوان اولین غول رستوران های زنجیره ای پشت سر بگذارد. در مجموعه رستوران های فست فودی ساب وی روزانه بیش از 8 میلیون پرس غذا در سراسر دنیا سرو می شود. این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است.

  • برگر کینگ

مجموعه فست فود زنجیره ای برگر کینگ که در ابتدا تنها به منظور رقابت با مک دونالد آغاز به کار کرد، پس از مدتی توانست با ارائه همبرگرهای غول پیکر، به برندی جدید در صنعت غذایی و فروش همبرگر تبدیل شود. در حال حاضر برگر کینگ با داشتن حدود 15000 شعبه در کل دنیا، یک رقیب اصلی برای رستوران های زنجیره ای مک دونالد به حساب می آید.

  • تاکو بل

تاکو بل موفق ترین و معروف ترین رستوران زنجیره ای ارائه غذای مکزیکی است که با داشتن بیش از 6500 شعبه در سراسر دنیا، سالانه حدود 2 میلیارد مشتری دارد. این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است.

  • وندیز

یکی دیگر از فست فودهای موفق و پر فروش دنیا، مجموعه رستوران های زنجیره ای وندیز است که علاوه بر منوی اصلی خود، در هر منطقه به ارائه و سرو غذاهای محلی آن منطقه نیز پرداخته و از این رو به یکی از پر رفت و آمد ترین فست فودها و رستوران های زنجیره ای دنیا تبدیل شده است. این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است.

رستوران های زنجیره ای آمریکا

آمریکا نیز دارای رستوران های زنجیره ای در جهان است. اگر از رستوران های زنجیره ای نظیر مک دونالد، KFC ، تاکوبل، استارباکس، ساب وی و چیک فیل ای که در تمام دنیا شعب فعال دارند صرف نظر کنیم، رستوران های زنجیره ای بسیاری در داخل آمریکا در حال فعالیت هستند که در ادامه به معرفی مختصر برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • آربیس Arby’s
حتما بخوانید
رستوران های رنجیره ای مک دونالد 10 دلیل

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رستوران های زنجیره ای آربیس یکی از رستوران های زنجیره ای فعال در آمریکاست که از سال 1964 و توسط فردی به نام فارست رافائل آغاز به کار کرد.

  • الیو گاردن

رستوران زنجیره ای الیو گاردن یک رستوران آمریکایی- ایتالیایی است که در سال 1982 توسط بیل داردن در آمریکا آغاز به کار کرد و اکنون در سراسر آمریکا و حتی چند کشور دیگر دارای شعبه فعال است.

  • اپل بیز

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. یک شرکت مواد غذایی و رستوران زنجیره ای است که در سال 1980 توسط برادران پالمر در ایالت جورجیا آمریکا تاسیس شد و امروزه دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا واقع شده است.

  • پاپا جانز پیتزا

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. شرکت پاپا جانز که در سال 1984 توسط شخصی به نام جان اشناتر با یک رستوران کوچک آغاز به کار کرد، امروزه به یک شرکت رستوران های زنجیره ای سرو پیتزا در سراسر آمریکا تبدیل شده است.

  • ملتینگ پات

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رستوران ملتینگ پات یک رستوران زنجیره ای در آمریکا است که به ارائه فوندو (نوعی خوراک سوئیسی) شهرت پیدا کرده است.

  • برگر فای

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان است. رستوران زنجیره ای برگر فای یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در آمریکاست که از سال 2011 آغاز به کار کرده است.

برخی دیگر از رستوران های زنجیره ای آمریکا عبارتند از:

پیتزا این، تگزاس رودهاوس، چیلیز، دومینو پیتزا، ای اند دابلیو A&W، سیاره هالیوود، هارد راک کافی.

رستوران های زنجیره ای اروپا

اروپا نیز دارای رستوران های زنجیره ای در جهان است. یکی از مهمترین بخش های لازم در برنامه ریزی برای سفر و گردشگری، شناخت رستوران های معتبر برای تهیه غذا در مقصد است. می توان گفت چشیدن طعم غذاهای محلی و امتحان طعم های جدید، بخشی از سفر است. اما این نکته را نیز نمی توان انکار کرد که  اطلاع از وجود شعبه های رستوران های زنجیره ای در کشور های مختلف کمک به سزایی برای تهیه غذا در سفر خواهد کرد.

بیشتر رستوران های زنجیره ای آمریکایی از جمله مک دونالد، کی اف سی، پیتزا هات، برگر کینگ، ساب وی و تاکوبل، در سراسر جهان دارای شعبه هستند که بیشتر این شعب در قاره اروپا و کشور های اروپایی قرار دارد. اما در این میان برخی رستوران ها و فست فود های زنجیره ای نیز وجود دارند که خواستگاه اولیه آنها اروپاست و در تمام این قاره دارای شعبه های فعال هستند. از جمله این رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کوییک

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان می باشد. رستوران زنجیره ای کوییک یک رستوران فرانسوی است که در واقع رقیب اروپایی مک دونالد در ارائه همبرگر های پر طرفدار به شمار می رود.

رستوران های زنجیره ای کوییک در اصل متعلق به دولت فرانسه هستند و از این نظر می توان بابت کیفیت و حتی قیمت محصولات آن آسوده خاطر بود.

تله پیتزا

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان می باشد. تله پیتزا یک فست فود زنجیره ای اسپانیایی است که پیتزاهای آن در سراسر قاره اروپا بسیار پر طرفدار است.

Maoz vegetarian

این برند نیز یکی دیگر از رستوران های زنجیره ای در جهان می باشد. یک رستوران زنجیره ای گیاهخواری سرو فلافل بین المللی که نخستین بار در هلند آغاز به کار کرد.

سخن پایانی در خصوص رستوران های زنجیره ای در جهان

امیدواریم از مطالعه رستوران های زنجیره ای در جهان راضی بوده باشید و در این بخش سخن پایانی را درباره رستوران های زنجیره ای در جهان خواهیم داشت.

با گسترش زندگی ماشینی و افزایش سرعت در تمام ابعاد زندگی، تهیه غذا به روش سنتی و صرف وقت زیاد برای پخت غذا های مختلف روز به روز در حال کاهش است. در این میان نقش رستوران های زنجیره ای به جایگاهی بی بدیل بدل گشته است و علیرغم مضرات غذاهای صنعتی و آماده متاسفانه قدرت و پول بسیار زیاد نهفته در این صنعت مانع از تحقق زندگی و تغذیه سالم برای افراد می گردد.

با سایت آموزش آنلاین آشپزی همراه همیشگی و مشاور شما در جهت تغذیه سالم و رژیم غذایی مبتنی بر سلامت می توانید از مضران استفاده از فست فود ها کاشته و علاوه بر داشتن تنوع غذایی از سلامت غذا نیز اطمینان داشته باشید. رستوران گردی دارای جذاب ترین اطلاعات می باشد.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بهترین ها را برایتان به ارمغان آورده است. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

سعی داشته باشید که از همه مقالات و مطالب آموزشی ما استفاده کنید. هر روز با یک یا چند دستور پخت غذایی مناسب با شما عزیزان هستیم. جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *