سبد خرید
طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی

طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی 5 نفره

در مقاله حاضر طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی ۵ نفره را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل اراکی قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه اشکنه اراک را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه کوفته نخودچی یزدی برای ۵ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  20 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه 

مجموع زمان:  50 دقیقه

اشکنه یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که در بیشتر شهر های ایران به روش های مختلفی طبخ می شود. این غذا معمولا در روزهای سرد سال تهیه می شود و از ترکیب پیاز، آرد و سبزیجات آن را می پزند. در ادامه طرز تهیه اشکنه اراک را خدمت شما دوستان عزیز شرح خواهیم داد. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

تخم مرغ در طرز تهیه اشکنه اراک
تخم مرغ در طرز تهیه اشکنه اراک

تاریخچه و طرز تهیه اشکنه اراک

درباره تاریخچه و طرز تهیه اشکنه اراک می بایست چنین بیان نمود که اشکنه اراک از غذاهای شهر اراک می باشد. این شهر مرکز استان مرکزی است. شهر اراک نیز از شهرهای قدیمی و کهن ایران عزیزمان است. حتما طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع غذاهای فوری را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا پیدا خواهید کرد.

همانطور که می دانید شهر اراک قدمت بسیاری دارد و بدلیل قومیت های مختلف و شرایط اقلیمی خاصی که دارد مردمان منطقه توانسته اند غذاهای خوشمزه ای را نیز طبخ نمایند. مطالعه آموزش انواع غذا با تخم مرغ و غذا با اسفناج و غذا با کشک حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش گوجه فرنگی خوشمزه 4 نفره
شوید در طرز تهیه اشکنه اراک
شوید در طرز تهیه اشکنه اراک

شهر اراک دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه اشکنه اراک همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند که شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه اشکنه اراک و دیگر غذاهای خوشمزه محلی بررسی نمایید.

آموزش طرز تهیه ماشاب غذای محلی قم برای ۵ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

مواد لازم برای طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی

  • 5 عدد تخم مرغ
  • 3 قاشق غذاخوری آرد
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری شوید خشک
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

آموزش طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی

مرحله اول طرز تهیه اشکنه اراک :

ایتدا پوست پیاز را جدا کرده و آن را بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را داخل آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

مرحله دوم طرز تهیه اشکنه اراک:

آرد را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. سپس به آن زردچوبه اضافه کنید. 5 الی 6 لیوان آب را به آن بیفزایید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. مرتبا اشکنه را هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و کاملا در آب حل شود.

مرحله سوم طرز تهیه اشکنه اراک:

1 عدد از تخم مرغ ها را کنار بگذارید و باقی تخم مرغ ها را داخل یک ظرف ریخته و کمی هم بزنید تا یک دست شوند. تخم مرغ ها را به قابلمه اضافه کنی و صبر کنید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله چهارم طرز تهیه اشکنه اراک:

داخل یک تابه کوچک روغن ریخته و بعد از اینکه روغن داغ شد، تخم مرغ باقی مانده را داخل آن بریزید و به اصطلاح آن را نیمرو کنید. بعد از اینکه اشکنه آماده شد، آن را به ظرف سرو مورد نظر منتقل و تخم مرغ نیمرو را به عنوان تزئین روی اشکنه قرار دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه دمی بلغور جو تهرانی اصل برای 4 نفر

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی

  • شما می توانید آرد را با آب مخلوط و سپس به قابلمه اضافه کنید. اما بهتر است آرد کمی تفت داده شود تا خامی آن گرفته شود.
  • -اگر دوست دارید تخم مرغ در اشکنه به صورت درسته مشخص باشد و ظاهر آن بهم نریزد، بعد از اضافه کردن آن به قابلمه آن را هم نزنید و 10 دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ خودش را بگیرد.
  • در طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی 5 نفره اصیل ترین و سنتی ترین و کاربردی ترین روش ها استفاده شده است.
  • حتما در طرز تهیه اشکنه اراک از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده کنید. طعم غذای شما بینظیر خواهد شد.

امیدواریم با مطالعه طرز تهیه اشکنه اراک بتوانید لذت خوراک و غذاهای خوشمزه و اصیل استان مرکزی را در منزل به ارمغان آورده و آنها را برای عزیزانتان طبخ نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی 5 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه اشکنه اراک 3

طرز تهیه اشکنه اراک محلی و آسان ترین دستور پخت و طرز تهیه اشکنه اراک سنتی مقوی و کاملترین آموزش طرز تهیه اشکنه اراک خانگی با نکات طلایی

نوع: خوراک

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه اشکنه اراک

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 170

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT0H50M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵ عدد تخم مرغ
  • ۳ قاشق غذاخوری آرد
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۲ قاشق غذاخوری شوید خشک
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه اشکنه اراک را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، اشکنه اراک را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *