سبد خرید
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر را برای شما عزیزان به روشی بی بدیل و حرفه ای آماده کرده ایم. امیدواریم که از این آموزش آنلاین آشپزی استفاده لازم را برده و نان برنجی را به روش اصیل آن بیاموزید. نان برنجی یکی از خوش طعم ترین شیرینی های محلی استان کرمانشاه می باشد.

در این قسمت از آموزش آنلاین برای شما دستور پخت مناسب و ناب نان برنجی را به صورت کامل و حرفه ای برایتان آورده ایم. این آموزش برای شما کاربردی و آسان خواهد بود. به شرطی که مراحل تهیه و پخت نان برنجی را به خوبی بیاموزید. آموزش جذاب طرز تهیه شیرینی ماکارون را به روش فرانسوی بیاموزید!

نان برنجی از آن دسته شیرینی های معروف و محبوبی است که طرفداران زیادی در سراسر ایران و جهان داشته و در چندین استان ایران زمین تهیه و پخته می شود. شما با استفاده از فراگیری آموزش طرز تهیه نان برنجی آن هم به روش کرمانشاهی، خواهید توانست تا شیرینی عالی و نابی تهیه و میل نمایید. آموزش درجه یک طرز تهیه تارت توت فرنگی از بهترین بخش های آموزشی است.

طرز تهیه نان برنجی

طرز تهیه نان برنجی در منزل
طرز تهیه نان برنجی در منزل

شما در این بخش آشپزی با روشی کاربردی و در عین حال حرفه ای در رابطه با دستور پخت نان برنجی آشنا می شوید که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید طرز تهیه نان برنجی را به گونه ای تهیه و سرو نمایید که طعم و مزه آن در منزل و یا در مهمانی هایتان برای همیشه ماندگار شده و خاطره ای شیرین برایتان به ثبت برسد.

البته می بایست توجه داشت که یادگیری طرز تهیه نان برنجی به روش های مختلفی امکان پذیر است اما این مسئله را مورد توجه قرار بدهید که با فراگیری روش حرفه ای و با استفاده از موادی که لازمه تهیه این شیرینی خوش طعم و مزه است، امکان برخورداری از نان برنجی نابی برای شما فراهم خواهد شد. آموزش عالی طرز تهیه شیرینی ساق عروس را حتما بخوانید.

دوره آموزش ولنتاین و روز عشق
دوره آموزش ولنتاین و روز عشق

آموزشی که در حال مطالعه آن هستید را به گونه ای نگارش کرده ایم تا شما بتوانید با نکات کلیدی و مناسب طرز تهیه نان برنجی به خوبی آشنا شده و این سبب می شود تا بتوانید براحتی هرچه تمام این شیرینی محلی استان کرمانشاهی را تهیه و سرو نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع شیرینی ها، بخش طرز تهیه انواع شیرینی را مطالعه فرمایید.

نان برنجی و دستور پخت آن برای بسیاری از افراد دارای جذابیت هایی عالی بوده و طعم و مزه بینظیر این شیرینی کرمانشاهی سبب شده تا آنرا یکی از بهترین نان های سنتی در سراسر کشور بدانند. شما نیز می توانید در این بخش با استفاده از آموزش طرز تهیه نان برنجی به راحتی هرچه تمام این دستور تهیه را بیاموزید. آموزش جذاب طرز تهیه شیرینی مربایی را بیاموزید!

حتما بخوانید
طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی با 1 روش ساده قنادی

آموزش طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی

طرز تهیه نان برنجی خوشمزه
طرز تهیه نان برنجی خوشمزه

شما در حال مطالعه بخش آموزش آشپزی بخش انواع شیرینی هستید و لازم است تا برای شما عزیزان شرح دهیم که در ادامه قصد داریم تا چه نکاتی را در رابطه با آموزش طرز تهیه نان برنجی خدمت شما سروران ارائه دهیم. پس با ما در ادامه همراه باشید. آموزش بینظیر طرز تهیه تارت لیمو را از دست ندهید.

در ادامه این آموزش کاربردی برای شما عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه در تهیه و پخت نان برنجی را شرح می دهیم که باعث می شود تا رویکردی مناسب نسبت به این شیرینی کرمانشاهی بدست آورید. این مواد اولیه عبارتند از آرد برنج، روغن، پودر قند، گلاب و تخم مرغ که تمامی این مواد از جمله مواد اولیه تازه و مرغوب هستند.

نکته ای که می بایست در فراگیری طرز تهیه نان برنجی مدنظر داشته باشید این است که از روغن حیوانی در تهیه و پخت نان برنجی بهره ببرید تا بتوانید نان سنتی و محلی ناب و عالی را تجربه نمایید. شما می توانید در جدول ارزش غذایی مشاهده کنید که این مواد اولیه در تهیه نان برنجی کرمانشاه از چه جایگاه خوبی برخوردار می باشند.

نکات طرز تهیه نان برنجی عالی

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی

در ادامه این بخش آموزش رایگان آشپزی در خدمتتان هستیم با نکاتی که فراگیری طرز تهیه نان برنجی را برایتان ساده تر و کاربردی تر خواهد نمود. آموزش کاربردی طرز تهیه تارت مربا را به بهترین روش بیاموزید!

این موارد را جدی گرفته و سعی کنید تا آنها را به کار ببرید تا بتوانید نان برنجی کرمانشاهی را به روشی بهتر تهیه و سرو نمایید. این نکات عبارتند از:

  • سعی داشته باشید تا برای تهیه نان برنجی خوشمزه و ناب کرمانشاهی از مواد اولیه باکیفیت و عالی استفاده کنید تا بتوانید طعم و مزه ای بینظیر را تجربه نمایید.
  • توجه کنید که با مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی که یکی از انواع روغن های حیوانی است، عطر و طعمی فوق العاده را تجربه خواهید نمود.
  • همواره توصیه می شود تا از آرد برنج مرغوب و تازه که عطر مناسب را دارا باشد مصرف کنید تا طعمی بهتر تجربه کنید.
  • دقت کنید که با استفاده از گلاب دو آتشه برای شما فرصتی بهتر برای تهیه این شیرینی سنتی کرمانشاه فراهم خواهد شد.

همانطور که ملاحظه نمودید برای شما عزیزان نکات کلیدی در رابطه با آموزش طرز تهیه نان برنجی را به صورت چکیده و خلاصه شرح دادیم. آموزش عالی طرز تهیه تارت بستنی را به روش ایتالیایی بیاموزید!

امیدواریم که از این نکات بهره برده و آنها را در تهیه نان برنجی به کار ببرید. به احتمال زیاد شما هم تا به امروز قصد تهیه و پخت نان برنجی را داشته اید اما نکات آنرا نمی دانستید. آموزش استثنایی طرز تهیه تارت زردآلو را حتما بخوانید.

حتما بخوانید
طرز تهیه حلوا مجلسی زعفرانی با آرد برای 4 نفر

در ادامه این آموزش آنلاین برای شما سروران مراحل طرز تهیه نان برنجی را به صورت مرحله ای آورده ایم. امِیدواریم که از آن استفاده لازم را برده و شیرینی برنجی کرمانشاه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر نظرات شما عزیزان در بخش کامنت ها هستیم. آموزش درجه یک طرز تهیه قرابیه تبریز نیز از بهترین بخش های آموزشی است.

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه
چاپ دستور

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر

طرز تهیه نان برنجی عالی

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی را برای شما همراهان گرانقدر بصورت کاملا سنتی و محلی قرار داده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 150
  • زمان پخت: 30
  • مجموع زمان: 180
  • بازدهی: 7 1x
  • دسته: شیرینی
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

500 گرم آرد برنج

1 لیوان سر پر روغن

200 گرم پودر قند

240 میلی لیتر گلاب

1 عدد تخم مرغ

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مایه نان برنجی

در ابتدا ظرفی مناسب را انتخاب کرده و روغن و پودر قند را در ریخته و به خوبی بهم می زنیم تا اینکه حالتی کرمی بگیرد.

آرد برنج را به آهستگی وارد ظرف می نماییم تا حالتی گلوله ای به خود نگیرد. در ادامه تخم مرغ و گلاب را به ظرف می افزاییم و همه را بخوبی ورز می دهیم.

مرحله دوم : استراحت خمیر نان برنجی

سپس، حدودا 2 ساعت خمیر را درون کیسه فریزر قرار داده و اجازه می دهیم تا بخوبی ور بیاید.

مرحله سوم : آماده سازی سینی فر نان برنجی

بر روی سطح سینی را با مقداری روغن چرب کرده و روی آنرا با کاغذ های روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم : قالب زدن خمیر نان برنجی

در ادامه، روی سطحی آرد ریخته و خمیر نان برنجی را به همراه وردنه به خوبی پهن کرده و بوسیله قالب مخصوص برش می دهیم.

مرحله پنجم : آماده سازی پخت نان برنجی

پس از قالب زدن، سیاه دانه بر روی خمیر نان برنجی می ریزیم؛ و در گام آخر نیز نان ها را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار میدهیم.

نکات مهم و ترفندها

نان برنجی ها را پس از خارج کردن از فر، در درون ظرف دربسته ای قرار دهید تا تازه بمانند.

فر را برای نان برنجی کرمانشاهی در دمای 160 درجه به مدت 10 دقیقه حرارت بدهید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 90
  • شکر: 1.5
  • سدیم: 1.9
  • چربی: 3.4
  • چربی اشباع شده: 3.2
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس: 0.8
  • کربوهیدارت: 15
  • فیبر: 0.9
  • پروتئین: 1.4
  • کلسترول: 6

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر ، دستور پخت نان برنجی ، نان برنجی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی خانگی برای 7 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
برنجی4

طرز تهیه نان برنجی اصیل خوشمزه و طرز تهیه آسان و کاربردی نان برنجی کرمانشاهی حرفه ای از انواع شیرینی سنتی محلی کرمانشاه و طرز تهیه ساده نان برنجی با نکات تکمیلی

نوع: شیرینی

سبک آشپزی: کرمانشاهی

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان برنجی

بازده دستورالعمل: 7

کالری: 90

زمان آماده سازی: PT2H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT3H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵۰۰ گرم آرد برنج
  • ۱ لیوان سر پر روغن
  • ۲۰۰ گرم پودر قند
  • ۲۴۰ میلی لیتر گلاب
  • ۱ عدد تخم مرغ

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی را به روش اصیل برایتان آموزش دادیم. امیدواریم که این شیرینی را آموخته و در منزل تهیه و نوش جان نمایید. نان برنجی از آن دسته شیرینی های بینظیر و ناب است که شما می توانید آنرا به سادگی تهیه و سرو نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 comments

  1. یه شیرینی سبک و خوشمزه
    رسپی اش هم خیلی عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *