سبد خرید
طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه 1 نفره

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه 1 نفره

با آموزش یک پیتزای خوشمزه خانگی امروز در خدمتتون هستم. با من همراه باشید تا با مرور طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت و تهیه آن در منزل خوشمزه لحظات زیبایی را برای خود و خانواده و مخصوصا کودکانتان رقم بزنید.

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا، یک غذای خوشمزه و بسیار پرطرفدار است. این غذا از دهه 40 وارد ایران شد و به یکی از محبوب‌ترین غذاهای خارجی در بین ایرانیان تبدیل گردید. پیتزا انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیتزا قارچ و گوشت، پیتزا مرغ، پپرونی، پیتزا مخلوط، پیتزا مارگاریتا و پیتزا استیک اشاره کرد. خمیر نان، سس گوجه‌فرنگی و پنیر، مواد اصلی تشکیل‌دهنده پیتزا هستند.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

در این میان از مواد دیگری چون گوشت، مرغ، سبزیجات، ژامبون و … نیز برای ایجاد طعم‌های متفاوت استفاده می‌شود.  در این مقاله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت را توضیح داده و فوت‌وفن‌های درست کردن یک پیتزای خوشمزه و حرفه‌ای را به شما عزیزان آموزش می‏دهیم.

تاریخچه پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا یک غذای بین‌المللی است که در همه کشورهای دنیا تهیه می‌شود، اما اصالت آن به کشور ایتالیا برمی‌گردد. بر اساس مطالعات انجام شده، پیتزا از دوران روم باستان وجود داشته و جزو فرهنگ غذایی مردمان آن دوران بوده است. مارکوس پورسیوس کاتو، مورخ رومی، در کتاب خود از غذایی صحبت کرده است که شباهت بسیاری به پیتزا دارد.

یک خمیر گرد و مسطح که روی آن با عسل، روغن زیتون و سبزی پوشیده شده است.  در آن زمان این غذا، خوراک مردمان فقیر بوده است. مردمانی که غذاهای ساده‌ای می‌خوردند و با در دسترس‌ترین چیزها خود را سیر می‌کردند. البته پیتزایی که در آن دوران تهیه می‌شد با پیتزاهای امروزی تفاوت زیادی دارد. پیتزا تنها یک تکه نان بود که با روغن و کمی ادویه‌جات مزه‌دار میشد. در آن زمان خبری از پنیر پیتزا یا سس گوجه‌فرنگی بر روی خمیر نبود.

گوجه‌فرنگی برای اولین بار در قرن شانزدهم میلادی وارد اروپا شد و کم‌کم مورد توجه مردم قرار گرفت. مردمان فقیر از این ماده برای طعم‌ دادن به نان استفاده می‌کردند و آن را بر روی خمیر می‌ریختند. استفاده از گوجه‌فرنگی بر روی خمیر پیتزا اولین بار در منطقه‌ی ناپل دیده شد.

تاریخچه پیتزا قارچ و گوشت
تاریخچه پیتزا قارچ و گوشت

چیزی که امروزه به عنوان پیتزا می‌شناسیم، اولین بار در سال 1889  توسط یک آشپز دربار با نام رافائل اسپوزیتو پخته شد. این آشپز در شهر ناپل نانوایی داشت. او در پیتزای خود از سبزیجات، سس گوجه و پنیر بر روی نان استفاده کرد. در واقع با این کار سه رنگ قرمز، سبز و سفید را در کنار هم قرار داد تا تداعی‌کننده پرچم ایتالیا باشد.

رافائل این پیتزا را به عنوان هدیه به دربار پادشاه امبرتو و ملکه مارگاریتا فرستاد. ملکه مارگاریتا از این هدیه بسیار خوشحال شد و نام خود را بر روی آن گذاشت. پیتزای مارگاریتا اولین نوع پیتزای امروزی بود که خیلی زود جای خود را در بین مردم ایتالیا باز کرد و به عنوان یک غذای محلی به محبوبیت رسید.

کم‌کم این غذا به دیگر نقاط جهان نیز راه یافت و به یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی تبدیل شد. به مرور مواد غذایی دیگری چون سوسیس، قارچ، فلفل دلمه‌ای و … به پیتزا اضافه شد و طعم‌ و رنگی متنوع به آن داد.

ورود پیتزا به ایران به سال 1340 برمی‌گردد. در آن زمان فردی با نام داوود که به همراه دوستش به آلمان سفر کرده بود، با پیتزا آشنا شد و این غذا را با خود به ایران آورد. این دو دوست در کنار هم یک مغازه‌ی پیتزا فروشی در خیابان نوفل لوشاتوی تهران باز کردند و پیتزا را به هم‌وطنان خود معرفی نمودند. به تدریج مغازه‌های بیشتری در سطح شهر افتتاح شده و پیتزا جای خود را در بین ایرانیان نیز باز کرد.

جدول زمانبندی طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 65 دقیقه
تعداد سرو یک نفر
مقدار سرو یک عدد
حتما بخوانید
طرز تهیه فینگر فود سوسیس مینیاتوری برای 6 نفر

مواد اولیه برای طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

  • گوشت چرخ کرده: 100 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه‌ای رنگی :۳ قاشق غذاخوری
  • قارچ: 100 گرم
  • پنیر پیتزا: 100 گرم
  • آویشن: یک قاشق چای‌خوری
  • سس پیتزا: به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • خمیر پیتزا: به میزان لازم

آموزش مراحل تهیه پیتزا قارچ و گوشت

مرحله اول: آماده کردن مایه گوشتی

برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی‌رنگ شود. گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه بریزید و نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید گوشت کمی تفت بخورد و رنگ آن تغییر کند.

مرحله دوم: اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه‌ای

قارچ و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید. مقداری از آن را برای روی پیتزا قارچ و گوشت کنار بگذارید و باقی‌مانده را در مایه گوشتی بریزید. مواد را با هم ترکیب کنید و کمی تفت دهید. نصف لیوان آب به ماهیتابه اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید. اجازه دهید تا گوشت کمی بپزد و آب مواد کشیده شود.

مرحله سوم: آماده کردن خمیر پیتزا

فر را روشن کنید و دمای آن را بر روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. خمیر پیتزا را در قالب مورد نظر پهن کنید. سس پیتزا را بر روی خمیر بریزید و در همه قسمت‌های آن پخش کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن مواد به پیتزا

دو سوم پنیر پیتزا را بر روی خمیر بریزید و تمام قسمت‌های خمیر را با پنیر بپوشانید. مواد گوشتی را بر روی پنیر پیتزا بریزید  و در همه جای آن پخش کنید. باقی مانده پنیر را بر روی مایه گوشتی بریزید  و در مرحله آخر بقیه قارچ و فلفل دلمه‌ای را نیز بر روی آن پخش کنید. سعی کنید از فلفل‌های رنگی استفاده کنید تا پیتزای زیباتری داشته باشید.

مرحله پنجم: پخت پیتزا

پیتزا قارچ و گوشت را درون فر گرم شده قرار دهید تا خمیر آن بپزد و پنیر ذوب و گریل شود. زمانی که پنیر پیتزا رنگ گرفت، آن را از فر خارج کنید و سرو نمایید.

نکات مهم برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت

آویشن طعم خوبی به پیتزا می‌دهد. می‌توانید در کنار نمک و فلفل، آویشن را نیز به مایه گوشتی اضافه کنید. اگر طعم آویشن را دوست دارید، در انتهای کار مقداری از آن را بر روی پیتزا بپاشید.

برای رنگی شدن و زیباتر شدن پیتزا می‌توانید از حلقه‌های زیتون، گوجه‌فرنگی  یا حتی برگ ریحون بر روی پیتزا استفاده نمایید.  این مواد را در انتهای کار بر روی پیتزا بچینید و آن را در فر قرار دهید.

قارچ و گوشت 03
نکات مهم برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت

اگر فر ندارید می‌توانید از کیک‌پز یا حتی ماهیتابه برای پخت پیتزا استفاده کنید. . برای این کار، ابتدا خمیر را کف ماهیتابه پهن کنید و آن را به مدت  5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر بپزد. سپس لایه‌های سس، پنیر و مایه گوشتی را مانند قبل بر روی خمیر پخش کنید و دوباره بر روی اجاق قرار دهید تا پنیر آن آب شده و پیتزا آماده سرو شود. پیشنهاد میکنم طرز تهیه پیتزا بدون فر را مطالعه کنید

سس پیتزا قارچ و گوشت تاثیر بسیار زیادی روی مزه آن دارد. می‌توانید از سس گوجه‌ فرنگی یا سس کچاپ آماده در بازار استفاده کنید و یا آن ها را نیز همانند همین دستور تهیه در سایت وان تاچ فود بیاموزید، اما اگر دوست دارید سس خاص و خوشمزه‌ تری داشته باشید، سس پیتزا را خودتان آماده نمایید.

رب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس نصف لیوان آب را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. پودر سیر، ریحان خرد شده، آویشن، پونه خشک شده، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به ترکیب اضافه کنید و حرارت را کم کنید. زمانی که سس به غلظت مناسب رسید می‌توانید از آن استفاده نمایید.

در ادامه پیشنهاد میکنیم با پخت بهترین پیتزا خانگی بیش از 30 پیتزا حرفه ای با ما همراه باشید.

حتما بخوانید
طرز تهیه کوفته شوید باقلا اصفهان برای 6 نفر

خواص پیتزا قارچ و گوشت

همیشه شنیده‌ایم که گفته‌اند، پیتزا جزو غذاهای ناسالم است و مضرات بسیاری دارد. مضرات پیتزا به دلیل استفاده از پنیر و گوشت‌های فرآوری شده در آن می‌باشد. اگر در تهیه پیتزا قارچ و گوشت از مواد سالم استفاده کنید و پنیر را نیز محدود کنید، یک غذای خوشمزه و مفید خواهید داشت. با این کار، پیتزا پیتزا قارچ و گوشت نه تنها مضر نیست، بلکه فوایدی نیز دارد که عبارتند از:

پیتزا قارچ و گوشت یکی از مفید‌ترین انواع پیتزاهاست. در این پیتزا از سوسیس یا کالباس استفاده نمی‌شود و به جای آن قارچ و گوشت بکار می‌رود. هر دوی این مواد دارای خواص متعددی بوده و برای بدن مفید هستند.

سس گوجه‌ فرنگی موجود در پیتزا شامل ماده‌ای با نام لیکوپن می‎باشد. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان‌ و بیماری‌هاي قلبی پیشگیری می‌کند. البته دقت داشته باشید که  لیکوپن زمانی جذب بدن می‌شود که گرم باشد. بنابراین باید پیتزای خود را گرم مصرف کنید تا از خواص این ماده برخوردار باشید.

قارچ و گوشت 04
خواص پیتزا قارچ و گوشت

سس گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و احتمال بروز برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

در تهیه پیتزا قارچ و گوشت، از فلفل دلمه‌اي نیز استفاده می‌شود. حتی می‌توان موارد دیگری چون گوجه فرنگی، ذرت یا زیتون را نیز به پیتزا اضافه کرد. هرکدام از این مواد انواع ویتامین و مواد معدنی را در خود جای داده و برای بدن مفید هستند.

پیشنهاد می‌شود برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت از آرد سبوس‌دار استفاده کنید. غلات کامل باعث سیری زودرس شده و خطر ابتلا به دیابت و سکته قلبی را کاهش می‎دهند.

پنیر پیتزا سرشار از مواد مغذی است و اگر به میزان کافی مصرف شود، برای بدن مفید است. از جمله مواد معدنی موجود در پنیر پیتزا می‌توان به کلسیم اشاره کرد که مصرف آن برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا توصیه می‌شود.​

سخن پایانی در طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

شما عزیزان با مطالعه و تمرین آموزش پیتزا قارچ و گوشت قطعا می توانید این پیتزای خوشمزه را برای عزیزانتان طبخ کنید و در کنار غذاهای خود مصرف کنید. حتما طرز تهیه انواع سس و معرفی 8 سس خوشمزه را مطالعه نمایید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید. طرز تهیه انواع پیتزا و طرز تهیه انواع غذاهای ملل بسیار خواندنی هستند.

برای تهیه پیتزا پیتزا قارچ و گوشت حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و با کیفیت استفاده کنید. مواد اولیه تازه و با کیفیت پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه و نابی را برایتان تهیه خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد فراموش نشود. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه 1 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
قارچ و گوشت 01

آموزش طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خانگی دستور تهیه پیتزا قارچ و گوشت با خمیر نانوایی پخت پیتزا گوشت-قارچ بدون فر پیتزا گوشت قارچ در توستر پیتزا با گوشت چرخ کرده

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ایتالیایی

کلمات کلیدی: پیتزا قارچ و گوشت

بازده دستورالعمل: 1

کالری: 260

زمان آماده سازی: PT0H40M

زمان پخت و پز: PT0H15M

زمان کل: PT1H05M

اجزاء دستورالعمل:

  • گوشت چرخ کرده: 100 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه‌ای رنگی :۳ قاشق غذاخوری
  • قارچ: 100 گرم
  • پنیر پیتزا: 100 گرم
  • آویشن: یک قاشق چای‌خوری
  • سس پیتزا: به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • خمیر پیتزا: به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش و طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت را برایتان بصورت کامل و حرفه ای قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت را در منزل برای عزیزانتان تهیه و طبخ نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *