سبد خرید
طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر فوری 4 نفره

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر فوری 4 نفره

درود به همراهان همیشگی سایت آموزش آنلاین آشپزی. بسیاری از مخاطبین از ما در مورد تهیه پیتزا خانگی در توستر سوالاتی داشتند امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر را با شما بصورت گام به گام پیش برویم. پس مثل همیشه با ما با طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر همراه باشید

معرفی پیتزا خانگی در توستر

معروف ترین و پرطرفدار ترین غذای فست فودی که کمتر کسی را می توان یافت که به این غذا علاقه نداشته باشد، پیتزا است. این غذا، غذایی با اصالت ایتالیایی است اما در سراسر جهان طرفدارانی در میان تمام سنین دارد که در میان تنوع غذا های فست فودی، همچنان انواع پیتزا را انتخاب می کنند.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

پیتزا با تنوع ترکیبی بالا و در اشکال مختلف قابل تهیه است و به راحتی می توان پیتزا خانگی در توستر را درمنزل و با تمام مواد غذایی موجود نیز تهیه نمود.

معرفی پیتزا خانگی در توستر
معرفی پیتزا خانگی در توستر

در صورتی که شما هم در گروه طرفداران پر و پا قرص این غذای لذیذ و فست فودی هستید، با ما همراه باشید تا از تهیه خمیر تا طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر را مرحله به مرحله یاد بگیرید. بتوانید یک پیتزاخانگی در توستر خوشمزه و شاید پرملات تر از پیتزا های بیرونی و با مواد و ترکیب دلخواه خود تهیه کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

شما می توانید خمیر پیتزا را هم به صورت آماده تهیه مایید و هم اینکه خمیر را نیز طبق دستوری که ما برای شما ارائه می کنیم، خودتان تهیه کنید. پیتزاهای نیمه آماده ای هم در بازار وجود دارد که کافیست تنها آن را در فر یا توستر قرار دهید و میل نمایید. اما قبول دارید که آن چیزی که خودتان تهیه می کنید طعم دیگری خواهد داشت. پس در ادامه با ما همراه باشبد.

تاریخچه پیتزا

پیتزا در واقع نوعی نان گرد است که روی آن را با مواد غذایی مختلف و مهم تر از همه پنیری به نام پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا می پوشانند.

اولین شواهد تاریخی یافت شده در مورد تهیه پیتزا، مربوط به کتاب یک مورخ رومی است که پیتزا را چنین توصیف کرده است: یک خمیر گرد مسطح که با عسل، سبزی و روغن زیتون پوشیده شده است.

طبق این نوشته، برخی اعتقاد دارند که پیتزا از روم به ایتالیا رفته است. به نظر می رسد این غذا در ابتدا غذای مردمان فقیر بوده و بعد ها با تغییراتی که در دستور تهیه و ترکیب مواد آن به وجود آمده، به غذایی عامه پسند و مطابق سلیقه قشرهای مختلف مردم تبدیل شده است. واضح است که پیتزای اولیه به شکل امروزی نبوده و در طول زمان تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است. در زمان قدیم به نان های گردی که با روغن زیتون و ادویه های مختلف پوشیده می شدند، پیتزا گفته می شد.

اما پیتزاهای امروزی برای اولین بار در شهر ناپل ایتالیا طبخ شد. زمانی که در قرن 18، به دلیل گسترش این شهر و هچوم کشاورزان و روستاییان به سمت شهر و رشد گرایش به شهر نشینی، فقر بین افراد جامعه گسترش یافت و مردم برای تهیه غذای خود با مشکل مواجه بودند، پیتزا تنها غذایی بود که مردم را از مرگ نجات داد.

پیتزاهای اولیه بدون پنیر بودند و تنها از نان، روغن و برخی سبزیجات برای طبخ آن استفاده می شد. استفاده از گوجه فرنگی در تهیه پیتزا نیز از اواخر قرن 18 ام رواج یافت. در ابتدا مردم گوجه فرنگی را گیاهی سمی می پنداشتند و برخی اعتقاد داشتند که تنها با پختن این میوه های قرمز می توانند سم آن را از بین ببرند. و این بود که برای اولین بار از گوجه فرنگی تنها در پخت پیتزا استفاده کردند.

تاریخ استفاده از پنیر در پیتزا نیز به اواخر قرن 18 میلادی باز می گردد. زمانی که آشپزی در ناپل تصمیم گرفت پیتزایی به رنگ پرچم کشورش درست کند. او برای رنگ قرمز از گوجه فرنگی، برای رنگ سفید از پنیر موزارلا (یا همان پنیر گاومیش) و برای رنگ سبز از ریجان استفاده کرد. این شکل پیتزا مورد تایید ملکه مارگاریتا قرار گرفت و به یکی دیگر از غذاهای ملی ایتالیا تبدیل شد. از آن به بعد این مدل پیتزا به پیتزا مارگاریتا معروف شد و استفاده از پنیر موزارلا در طبخ پیتزا نیز رواج یافت.

حتما بخوانید
طرز تهیه پنینی قارچ و چدار برای 3 نفر

در زمان جنگ جهانی دوم و با حضور سربازان آمریکایی در ایتالیا، این غذا به آمریکا راه پیدا کرد. در ابتدا مردم آمریکا استقبال چندانی از پیتزا نکردند اما با کمی تغییر در دستور تهیه و تطبیق آن با ذائقه آمریکاییها، پیتزا به یکی از پر طرفدارترین و سریع ترین غذاها در میان مردم تبدیل شد. امروزه در سراسر دنیا، بیشتر مردم، به پیتزا علاقه دارند و در میان غذاهای فست فودی متنوع موجود، انتخاب آنها همواره پیتزا خواهد بود.

جدول زمانبندی تهیه پیتزا خانگی در توستر

زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان پخت 30 دقیقه
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 2 ساعت و 40 دقیقه
تعداد سرو  4 نفر
مقدار سرو تک نفره

برای تهیه پیتزا خانگی در توستر هم می توانید از خمیر آماده استفاده کنید و هم اینکه خودتان خمیر را در منزل آماده کنید. در ادامه قبل از پرداختن به دستور تهیه پیتزا، ابتدا طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی را خواهیم گفت.

مواد اولیه برای تهیه خمیر پیتزا خانگی در توستر

  • آرد نانوایی (بهتر است از آرد بربری یا نان لواش استفاده کنید) : 4 پیمانه
  • مایه خمیر فوری : 1 قاشق غذا خوری
  • آب ولرم : 1 و ½ لیوان
  • شکر : یک قاشق مربا خوری
  • نمک : ¼ قاشق چای خوری
  • روغن مایع : ½ پیمانه

آموزش مراحل تهیه خمیر پیتزا خانگی در توستر

مرحله اول

ابتدا مایه خمیر را درون یک ظرف بزرگ که قرار است خمیر را در آن درست کنید بریزید. آب، شکر و نمک را به آن اضافه کنید. گرمای آب باید به حدی باشد که انگشت را نسوزاند. گرما و یا سرمای بیش از حد آب، موجب می شود که خمیر مایه عمل نکند. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا مایه خمیر طی 15 دقیقه عمل بیاید.

مرحله دوم

آرد را دو بار الک کنید. پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد، آرد را مرحله به مرحله به آن اضافه کنید و هم بزنید. قبل از اینکه خمیر کاملا جمع شود روغن را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

آرد را تا جایی به مواد اضافه کنید که خمیری نرم و لطیف داشته باشید که به دست نچسبد. یک ظرف را روغن بزنید و خمیر را به صورت یه توپ بزرگ جمع کنید و درون ظرف قرار دهید. روی ظرف را با یک نایلون سلفون بپوشانید و ظرف را به مدت 2 ساعت در یک محیط گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

در این فاصله می توانید مواد پیتزا را طبق دستور زیر آماده کنید.

مواد اولیه برای تهیه پیتزا خانگی در توستر

  • گوشت چرخ کرده یا سینه مرغ ریش ریش شده : 300 گرم
  • قارچ : 200 – 250 گرم
  • فلفل دلمه ای : 1 عدد
  • پیاز : 1 عدد
  • نمک، فلفل، آویشن : به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری

آموزش مراحل تهیه پیتزا خانگی در توستر

مرحله اول

اگر از گوشت چرخ گرده استفاده می کنید، گوشت را از یخچال خارج کنید تا با محیط هم دما شود. در صورتی که از مرغ برای تهیه پیتزا استفاده می کنید، یک عدد سینه مرغ را به همراه پیاز، هویج، نمک و زردچوبه و کمی آب روی اجاق بگذارید تا بپزد. مرغ را پس از پختن، ریش ریش کنید و کنار بگذارید. فلفل دلمه ای را بشویید و به صورت نگینی خورد کنید.

مرحله دوم

پیاز را پس از شستن و خشک کردن به صورت نگینی خورد کنید. یک ماهیتابه روی اجاق قرار دهید و کمی روغن درون آن بریزید. پیازهای نگینی را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا زمانی که پیاز شیشه ای و سبک شود.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ ریش ریش شده را به پیاز های تفت داده شده اضافه کنید و کمی تفت دهید. فلفل دلمه ای، نمک، فلفل و آویشن را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید. مواد آماده شده را کناری بگذارید تا سرد شود. قارچ ها را بشویید و به صورت ورقه ای خورد کنید و در تابه ای دبگر آنرا تفت دهید.

مرحله چهارم

ظرف مخصوص پیتزا و یا سینی توستر را با کمی روغن چرب کنید و خمیر آماده شده را درون آن پهن کنید. ضخامت خمیر باید بین 1 تا 1.5 سانتی متر باشد. روی خمیر را رب گوجه فرنگی بزنید و کمی آویشن روی آن بریزید.

مرحله پنجم

مواد پیتزا را روی خمیر پخش کنید، قارچ ها را روی مواد بچینید و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. کمی آویشن روی پنیر بریزید.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا ترکی گیاهی له معجون 6 نفره
در توستر 01
آموزش مراحل تهیه پیتزا خانگی در توستر

چند دقیقه قبل از قرار دادن سینی درون توستر، المنت پایینی را با درجه حرارت 130 تا 150 درجه سانتی گراد روشن کنید. سینی را در طبقه وسط قرار داده و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید تا پیتزا بپزد. برای اطمینان از پخت پیتزا خمیر آن را کنترل کنید. پس از پختن خمیر، المنت بالایی را روشن کنید و اجازه دهید تا روی پیتزا به مدت چند دقیقه برشته شود.

پیتزای شما آماده است و میتوانید آنرا با انواع سس میل نمایید.

نکات مهم در تهیه پیتزا خانگی در توستر

  • برای اینکه خمیر خوش طعم تری در پیتزا خانگی در توستر داشته باشید، میتوانید به جای روغن مایع از روعن زیتون استفاده کنید.
  • میتوانید کمی جعفری خشک شده و فلفل قرمز درون خمیر بریزید.
  • در صورت تمایل می توانید از مخلوط گوشن مرغ و گوشت چرخ کرده در داخل مواد استفاده کنید.
  • قارچ ها را می توانید به صورت خام هم استفاده کنید. برای این منظور در پیتزا خانگی در توستر، پس از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر پخش کردید، قارج ورقه شده را روی آن بچینید.
  • در صورت تمایل می توانید از ذرت نیز درون مواد استفاده کنید.
  • می توانید قبل از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر پخش کنید، کمی پنیر روی آن بریزید.
  • برای روی پیتزا می توانید از پند حلقه گوجه فرنگی و حلقه های زیتون روی پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • مواد درونی پیتزا خانگی در توستر کاملا سلیقه ای است و می توانید طبق سلیقه خودتان از ترکیب سبزیجات یا ترکیب گوشتی استفاده کنید.
  • برای اینکه خمیر شما نرم شود یک کاسه آب جوش درون توستر قرار دهید تا بخار آب در فضای داخلی توستر پخش شود.
  • برای اینکه پنیر پیتزا خانگی در توستر بیشتر کش بیاید می توانید کمی اب روی آن اسپری کنید.
  • در صورت تمایل می توانید به جای گوشت از سوسیس و کالباس استفاده کنید. اما برای اینکه طعم بهتری در پیتزا داشته باشند کمی آن ها را درون روغن تفت دهید.
  • اگر دوست دارید در پیتزا خانگی در توستر از سبزیجاتی مانند ریحان روی پیتزای خود استفاده کنید، بعد از اتمام مراحل پخت آنرا روی پیتزا قرار دهید تا رنگ سبزی حفظ شود.
  • برای طبخ پیتزا خانگی در توستر در صورتی که توستر شما دارای کانوکشن یا فن گردش هوا باشد، نیازی نیست که فن بالایی را روشن کنید.

سخن پایانی

شما عزیزان با مطالعه و تمرین آموزش پیتزا خانگی در توستر قطعا می توانید این روش طبخ پیتزا را برای عزیزانتان اجرا کنید و به سبد غذایی خود تنوع ببخشید. حتما آموزش پیتزا بدون فر را مطالعه نمایید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید. طرز تهیه انواع پیتزا و طرز تهیه انواع غذاهای ملل بسیار خواندنی هستند.

برای تهیه پیتزا خانگی در توستر حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و با کیفیت استفاده کنید. مواد اولیه تازه و با کیفیت پیتزای ختنگی خوشمزه ایی را برایتان تهیه خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد فراموش نشود. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر فوری 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
در توستر 04

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر برقی آموزش تهیه خمیر پیتزا خانگی بدون فر پیتزا خانگی در ماهیتابه پیتزا مرغ و قارچ در توستر پیتزا خانگی در توستر با خمیر آماده

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ایتالیایی

کلمات کلیدی: پیتزا خانگی در توستر

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 266

زمان آماده سازی: PT2H00M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT2H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • گوشت چرخ کرده یا سینه مرغ ریش ریش شده : 300 گرم
  • قارچ : 200 – 250 گرم
  • فلفل دلمه ای : 1 عدد
  • پیاز : 1 عدد
  • نمک، فلفل، آویشن : به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری
  • خمیر پیتزا خانگی یا آماده: 750 گرم

راهنمای دستورالعمل: آموزش و طرز تهیه پیتزا در توستر و بدون فر را برایتان بصورت کامل و حرفه ای قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه خوشمزه ترین پیتزا را در منزل برای عزیزانتان تهیه و طبخ نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 comments

  1. عالی بود روش پخت پیتزا… ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *