سبد خرید
طرز تهیه پیتزا با نان لواش

طرز تهیه پیتزا با نان لواش ساده خانگی 4 نفره

طرز تهیه پیتزا با نان لواش را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه طرز تهیه پیتزا با نان لواش بتوانید یک پیتزای لذیذ را در منزل تهیه کنید. این پیتزا یکی از پیتزا های پر طرفدار است که در زمان کوتاه آماده می شود.

زمانبندی در تهیه پیتزا با نان لواش

زمان آماده سازی:  20 دقیقه

زمان پخت: 25 دقیقه 

مجموع زمان:  45 دقیقه

پیتزا با نان لواش

پیتزا یکی از محبوب ترین انواع فست فود می باشد که دارای انواع مختلفی می باشد و می توان آن را به سادگی در منزل نیز تهیه کرد. برای تهیه پیتزا با نان لواش نیازی به تهیه خمیر نیست و از نان استفاده می شود. بنابراین در وقت صرفه جویی شده و سریعتر آماده می شود.

پیتزا با نان لواش
پیتزا با نان لواش

این دستور بسیار راحت بوده و با مواد ساده‌ای تهیه می گردد. همچنین نیازی به فر نداشته و می توانید پیتزا با نان لواش را در تابه نیز بپزید. در ادامه طرز تهیه پیتزا با نان لواش را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد. در هنگام آشپزی جدول ارزش غذایی مواد را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می دهیم مقاله پخت بهترین پیتزا خانگی بیش از 30 پیتزا حرفه ای و همچنین مطلب طرز تهیه انواع پیتزا – 11 پیتزای خوشمزه را مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان لواش

در این بخش تمامی مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان لواش را برایتان قرار داده ایم.

  • ۳ الی ۴ عدد نان لواش
  • 1 عدد سینه کامل مرغ
  • ۱۰ عدد قارچ
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای کوچک
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه پنیر پیتزا رنده شده
  • 1 قاشق غذاخوری کنسرو ذرت
  • سس گوجه فرنگی به میزان لازم
  • پودرآویشن به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه پیتزا با نان لواش

در این بخش مراحل کار را برای تهیه پیتزا با نان لواش برایتان قرار داده ایم. مراحل را عینا انجام دهید و دقت لازم را در حین کار داشته باشید.

با نان لواش 1
دستور تهیه پیتزا با نان لواش

مرحله اول پیتزا با نان لواش :

نان لواش ها را روی هم تا زده و لوله کنید. سپس با استفاده از قیچی مخصوص نان، آن ها را به قطر یک سانتی متر برش دهید. یک تابه مناسب را برداشته و با مقداری کره آن را چرب کنید. نان های خرد شده را در آن بریزید و کف تابه پخش کنید.

با استفاده از یک قاشق، شیر را روی نان های خرد شده بریزید تا تمام قسمت‌های آن آغشته به شیر شود. در یک کاسه حدود ۲۵ گرم کره را ریخته و آن را در محیط اتاق قرار دهید تا ذوب شود. سپس آن را بر روی نان لواش ها بریزید. با استفاده از یک گوشتکوب به آرامی نان های خرد شده را کف تابه بکوبید تا کاملاً به آن بچسبند.

مرحله دوم پیتزا با نان لواش:

در یک قابلمه مناسب سینه مرغ را همراه با یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به آرامی بپزد.

پس از آن که سینه مرغ به خوبی پخته شد، در یک کاسه آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید. قارچ ها را خوب شسته و به صورت برش های نازک خرد کنید. فلفل دلمه ای را نگینی برش دهید.

مراحل تهیه پیتزا با نان لواش
مراحل تهیه پیتزا با نان لواش

سس گوجه فرنگی را با استفاده از یک قاشق روی نان ها پخش کنید و مقداری پنیر پیتزا بریزید. مرغ ریش ریش شده را به آن ها اضافه کرده و خوب پخش کنید. در آخر قارچ ها را به همراه فلفل دلمه ای و ذرت ها ریخته و تمام سطح پیتزا را با پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی برای 4 نفر

مرحله سوم پیتزا با نان لواش:

شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید و حرارت را روی کم ترین مقدار تنظیم کنید. سپس تابه حاوی پیتزا را روی آن قرار داده و اجازه دهید به مدت حداقل 20 الی 25 دقیقه به آرامی بپزد. زمانی که پنیر پیتزای آن به اندازه کافی آب شد، مقداری پودر آویشن روی سطح آن بپاشید و چند دقیقه دیگر بگذارید بماند.

سپس  پیتزا را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. پیتزا را به آرامی به ظرف سرو مورد نظر منتقل کنید. از یک غلتک پیتزا یا یک چاقو برای برش دادن آن استفاده کنید. پیتزا با نان لواش شما اماده است و می توانید آن را با آویشن و مقداری سس دلخواه میل کنید.

به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب آموزشی لیست انواع غذاهای ایرانی و مقاله آنالیز غذا های ایرانی بیش از 100 آنالیز غذا را مطالعه کنید.

نکات لازم در تهیه پیتزا با نان لواش

  • به دلخواه می توانید پیتزا با نان لواش را درون فر نیز بپزید، این کار باعث برشته شدن پنیر پیتزای روی آن می شود.
  • به دلیل وجود ترکیب شیر و نان با هم باید دقت داشته باشید که حتماً از شعله پخش کن و حرارت بسیار کم استفاده کنید. زیرا قطر نان کم است و ممکن است پیتزای شما بسوزد.
  • طبق سلیقه تان می توانید مرغ را با گوشت چرخ کرده جایگزین کنید. به این صورت که در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در آن سرخ کنید. زمانی که پیاز ها طلایی شدند مقداری زردچوبه در آن ریخته و هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی رنگ آن تغییر کند، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به تابه بیفزایید و خوب مخلوط کنید. مواد را از روی حرارت برداشته و زمانی که کمی خنک شد آن را روی نان لواش ها بریزید.
  • به جای مرغ به دلخواه می توانید از سوسیس و کالباس نیز استفاده کنید.
  • طبق سلیقه خود همراه پنیر پیتزای رنده شده، چند عدد پنیر ورقه ای هم می توانید به پیتزا اضافه کنید.
  • برای زیباتر شدن این پیتزا می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید.
  • پس از ریختن پنیر پیتزا، بهتر است مقداری زیتون حلقه شده نیز روی آن بچینید تا طعم و ظاهر بهتری به پیتزا بدهید.
  • پیتزا با نان لواش علاوه بر این روش می تواند به صورت رولی نیز تهیه شود؛ به این صورت که یک عدد نان لواش را برداشته و مواد گفته شده را به ترتیب در وسط آن پخش کنید. سپس به آرامی آن را تا زده و رول کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. رول های پیتزا را سرخ کنید تا کمی برشته شوند، سپس آن را به یک دیس منتقل و سرو کنید.
  • بهتر است در تهیه این پیتزا از نان لواش تازه استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. مواد اولیه مرغوب و با کیفیت طعم بینظیری به پیتزا با نان لواش شما خواهد داد.
  • درباره تازه بودن مواد اولیه هم جای صحبتی نیست. هر چه مواد اولیه تازه تر بوده مطمینا کیفیت کار شما نیز بالاتر خواهد بود.
  • حتی الامکان از مواد اولیه ارگانیک نیز استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی سلامتی و سالم بودن.

در صورت علاقمندی می توانید در اینجا طرز تهیه خمیر پیتزا و طرز تهیه پیتزا کالباس خانگی برای 4 نفر را مطالعه کنید.

خواص پیتزا با نان لواش

خواص پیتزا با نان لواش
خواص پیتزا با نان لواش

به دلیل وجود پنیر پیتزا در پیتزا با نان لواش، مقدار قابل توجهی پروتئین مورد نیاز بدن شما تامین می‌ شود. یک برش از این پیتزا حاوی سلنیوم بوده که یک ماده معدنی بسیار کمیاب است و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی می شود. شیر این غذا یک پنجم کلسیمی که در روز نیاز دارید را برطرف می کند.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا مخصوص سرآشپز رستورانی

پیتزا یکی از منابع فسفر می ‌باشد که برای تراکم استخوان ها بسیار مفید است. وجود نان لواش در این پیتزا باعث شده تا کلسترول آن به طور قابل توجهی پایین بیاید و باعث سلامتی قلب می شود.

مقاله آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه و طرز تهیه پیتزا پپرونی را مطالعه کنید.

سخن پایانی در تهیه پیتزا با نان لواش

پیتزا با نان لواش یکی از پیتزاهای بسیار خوشمزه و لذیذ است. همانطور که در بالا مطالعه کردید آموزش و طرز تهیه این پیتزای خوشمزه را برایتان قرار داده ایم. در اینجا بیان مطالبی خالی از لطف نیست.

سعی کنید همیشه از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. این مواد در همه پیتزا ها علی الخصوص پیتزا با نان لواش بسیار تاثیر گذار است. پیتزا با نان لواش یکی از پیتزاهایی است که تهیه و طبخ آن بسیار راحت بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.

شما کافیست مراحل کار را در بالا به ترتیب و گام به گام انجام دهید تا یک پیتزای خوشمزه با نام پیتزا با نان لواش را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید. نان لواش هم کاملا مشخص است که یکی از نان های پر مصرف و پر طرفدار ما ایرانیان است.

این پیتزا با نان لواش تهیه می شود و خوردن آن نیز بسیار راحت بوده و بی نظیر است.

از جمله خواص پیتزا می توان به این اشاره کرد که علاوه بر بیشتر فست فود ها سرخ نمی شود و از چربی‌های اشباع شده و ترانس کمتری برخوردار است.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا خوشمزه 4 نفره و طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه خانگی درجه 1 را مطالعه کنید.

امیدواریم از آموزش پیتزا با نان لواش خانگی راضی بوده و بتوانید یک پیتزا با نان لواش خانگی بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با پنیر و غذا با قارچ و غذا با مرغ و لبنیات را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع پیتزا و طرز تهیه انواع غذاهای ملل بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پیتزا با نان لواش ساده خانگی 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
با نان لواش

طرز تهیه پیتزا با نان لواش خوشمزه ساده خانگی لذیذ آموزش پیتزا لقمه ای با نان لواش سالم مجلسی مخصوص جذاب دستور پخت پیتزا با نان لواش فوق العاده حرفه ای عالی اصل

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: پیتزا با نان لواش

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 310

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H25M

زمان کل: PT0H45M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۳ الی ۴ عدد نان لواش
  • 1 عدد سینه کامل مرغ
  • ۱۰ عدد قارچ
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای کوچک
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه پنیر پیتزا رنده شده
  • 1 قاشق غذاخوری کنسرو ذرت
  • سس گوجه فرنگی به میزان لازم
  • پودرآویشن به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش پیتزا با نان لواش را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این پیتزای خوشمزه و یادگیری رسپی آن که به صورت مرحله به مرحله در بالا آموزش داده شده است شما می توانید به راحتی پیتزا با نان لواش را در منزل تهیه کرده و این پیتزا عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *