سبد خرید
روش های تشخیص آبلیموی طبیعی از آبلیموی تقلبی

روش های تشخیص آبلیموی طبیعی از آبلیموی تقلبی

روش های تشخیص آبلیموی طبیعی از آبلیموی تقلبی کار سختی نیست، البته دانستن این روش ها مهم است. آبلیمو یک نوع چاشنی برای غذا به حساب می آید. شما می توانید در انواع سالاد ها از آبلیمو استفاده کنید. حتی در برخی غذاها نیز ریخت آبلیمو می تواند باعث خوش طعم شدن آن شود. حال برخی افراد شاید سوال برای آن ها پیش بیاید که چگونه می توانید آبلیموی طبیعی را پیدا کنند، اصلا چگونه بفهمیم که آبلیمو طبیعی است یا خیر.

در این مقاله ما می خواهیم تشخیص آبلیموی طبیعی را به طور کامل انجام دهیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

چه آبلیمویی طبیعی است؟

چه آبلیمویی طبیعی است؟
چه آبلیمویی طبیعی است؟

یکی از مهم ترین روش ها برای افرادی که آبلیموی غیر طبیعی می فروشند این است که  مثلا گفته می شود وجود پالپ در آبلیمو نشان دهنده سالم بودن آن است، با این حال پالپ بیشتر باعث از بین رفتن ساختار پاستوریزه آبلیمو نیز خواهد شد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که  مواردی مثل رنگ نیز بر میزان طبیعی بودن آبلیمو بسیار تاثیر دارند و شما نیز باید به آن توجه داشته باشید چون مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر موارد در خصوص تشخیص آبلیموی طبیعی رنگ آن است. معمولا آبلیمو های کارخانه ای با استفاده از برخی مواد نگهدارنده رنگ آبلیمو را حفظ می کنند. در صورتی که آبلیمو رنگش تغییر کند و دیگر مثل روز اول نباشد این نشان دهنده طبیعی بودن آبلیمو است و شما نیز به راحتی می توانید آبلیموی مربوطه را مصرف نمایید.

تشخیص آبلیموی طبیعی

تشخیص آبلیموی طبیعی
تشخیص آبلیموی طبیعی

در خصوص آبلیموی طبیعی و تقلبی می توانیم بگوییم که برخی افراد از طریق استفاده از رنگ های خوراکی و مواردی مثل جوهر لیمو و اسید سیتریک به همراه آب آبلیموی تقلبی درست می کنند. نکته مهم نیز در این خصوص این است که در صورت تغییر بیشتر تنها مواردی که به آبلیمو اضافه می شود نمک و اسانسی است که می توانیم برای آبلیمو در نظر بگیریم. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

حتما بخوانید
سیاه شدن قورمه سبزی: دلایل و راه‌های پیشگیری

 آشنایی با مبدأ لیمو تازه

اگر به دنبال تشخیص آبلیموی طبیعی هستید، ابتدا با مبدأ آن آشنا شوید. لیموهای تازه و طبیعی اغلب از مزارع ارگانیک می‌آیند(که دانستن این امکانپذیر نیست).

 نکات بصری برای تشخیص آبلیموی طبیعی

 نکات بصری برای تشخیص آبلیموی طبیعی
نکات بصری برای تشخیص آبلیموی طبیعی
  • رنگ: آبلیموی طبیعی ممکن است کمی خاص باشد که ناشی از ترکیب پوست و ذرات میوه است.
  • رسوب: حضور رسوب در آبلیمو نشان‌دهنده طبیعی بودن آن است.
  • شفافیت: برعکس محصولات تصفیه شده، آبلیموی طبیعی ممکن است کمی شفافیت داشته باشد.

موارد بصری در تشخیص آبلیموی طبیعی بسیار کمک می کند. از این رو در این موارد دقت کنید.

 بوی خاص آبلیمو

بو ممکن است تا حد زیادی رازگونه باشد. بوی طبیعی لیمو تازه‌رس متمایز است و از بوهای مصنوعی متفاوت است. بو هم یکی از دیگر روش های تشخیص آبلیموی طبیعی است.

 طعم

طعم آبلیموی طبیعی به دلیل تفاوت در مواد مصرفی نسبت به محصولات مصنوعی گوناگون است. ترشی آبلیموی طبیعی با تقلبی کاملا متفاوت است. پس طعم نیز یک روش تشخیص آبلیموی طبیعی است.

 تجزیه و تحلیل اسیدیته

آزمایش اسیدیته و سطح pH می‌تواند نشانگر دیگری برای تشخیص آبلیموی طبیعی باشد. طعم ترش و خنثی آن نشان‌دهنده مواد اصلی و طبیعی است.

 برچسب‌ها و بسته‌بندی

اطلاعات برچسب و نوع بسته‌بندی می‌تواند نکات مهمی را فاش کند. محصولات با بسته‌بندی شفاف ممکن است مزایای بیشتری در تشخیص داشته باشند.

 شرایط نگهداری

نحوه نگهداری آبلیمو نیز تأثیرگذار است. محافظت از آن از نور مستقیم خورشید و دماهای افزایش یافته، به تضمین اصالت کمک می‌کند.

 استانداردها و گواهی‌نامه‌ها

محصولاتی که استانداردها و گواهی‌نامه‌های مربوط را دارند، احتمالاً طبیعی و ارگانیک هستند. از این نکات پیروی کنید تا در انتخاب و تشخیص آبلیموی طبیعی به بهترین نتیجه دست یابید.

توضیحات تکمیلی تشخیص آبلیموی طبیعی

توضیحات تکمیلی تشخیص آبلیموی طبیعی
توضیحات تکمیلی تشخیص آبلیموی طبیعی
  • برخی آبلیمو ها نیز تلخ هستند.  این مورد به خطار دستگاهی است که فرآیند آب گیری را به طور کامل انجام داده است. البته به خاطر فشار هایی است که بر پوست های لیمو ایجاد شده اند.
  • نکته مهمی که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید این است که تلخ بودن را نمی توانیم به عنوان یکی از مهمترین نشانه های تقلبی بودن آبلیمو در نظر بگیریم. به هیچ عنوان تلخ بودن جز نشانه های تقلبی بودن آبلیمو نیست.
  • در صورتی که آبلیمو غیر طبیعی باشد و مدت زیادی جلوی نور آفتاب هم قرار گیرد رنگش به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.
  • آبلیمو های غیر طبیعی به دلیل مواد شیمیایی که در آن ها وجود دارند، رنگی زرد دارند که حالتی کمرنگ نیز دارد.
  • آبلیمو های غیر طبیعی  میزان ترشی بسیار بالایی دارند، در صورتی که یک قاشق از آبلیموی طبیعی را میل کنید، دیگر نمی خواهید به سراغ مزه کردن آن بروید. این امر نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.
حتما بخوانید
روش نگهداری سوسیس در خانه: ترفندها و راهکارهای مفید

آبلیمو های طبیعی دارای دانه های لیمو ترش است. همچنین باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که آبلیموی طبیعی میزان ترشی کمتری را به خودش اختصاص می دهد. البته در صورتی که آبلیموی طبیعی مصرف کنید باید بدانید که  به هیچ عنوان از نوشیدن آبلیموی طبیعی خسته نخواهید شد چون طمع بسیار خوبی نیز دارد و باید به این مورد نیز توجه کاملی داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما تشخیص آبلیموی طبیعی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که آبلیموی طبیعی به طور کلی تغییر رنگ می دهد و شما با تکان دادن آن شاهد عوض شدن رنگ آن خواهید بود. در صورتی که آبلیمو غیر طبیعی باشد، رنگ آن نیز تغییری نخواهد کرد.

این مورد یکی از مواری است که در هنگام خرید آبلیمو باید به آن توجه داشته باشید. این امر نیز مهم است و اهمیت دارد چون برخی از فروشندگان ممکن است کالای تقلبی را به شما ارائه دهند. با استفاده از نکات این مقاله بیشتر به خرید آبلیموی طبیعی ترغیب می شوید.

شما عزیزان می توانید اپلیکیشن آموزش آشپزی را مستقیما روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

تهیه شده در :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

2 comments

  1. سلام
    موارد جالبی رو اشاره کردین. مرسی

  2. سلام
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *