سبد خرید
نکات خرید برنج مرغوب ایرانی از بهترین برنج ها با 11 راز

نکات خرید برنج مرغوب ایرانی از بهترین برنج ها با 11 راز

خرید برنج مرغوب همیشه بزرگترین دغدغه خانواده های ایرانی بوده است. برنج تقریبا عضو جدا نشدنی سفره خانواده های ایرانی است. امروزه افراد زیادی در ایران و سراسر جهان برنج مصرف می کنند. حال برخی افراد می خواهند بدانند که اصلا برنج مرغوب چه ویژگی هایی را به خودش اختصاص می دهد. در این مقاله ما قصد داریم نکات خرید برنج مرغوب را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

چه برنجی مرغوب است؟

چه برنجی مرغوب است؟
چه برنجی مرغوب است؟

برنج مرغوب برنجی است که از نظر کیفی در بالاترین وضعیت خود باشد. از نظر ظاهر، رنگ، نشاسته، یکدستی و بسیاری معیار دیگر بهترین حالت را داشته باشد. نکته بسیار مهم بحث صداقت است. صداقت در برنج یعنی مخلوط نداشته باشد. متاسفانه افراد سودجو از مشتریانی که قصد خرید برنج مرغوب دارند سو استفاده می کنند. از اینرو حتما این مقاله را کامل مطالعه کنید.

نکات خرید برنج مرغوب

نشاسته زیاد

در خصوص خرید برنج مرغوب باید این مورد را در نظر بگیرید که افرادی که برنج مرغوب مصرف می کنند،  میدانند که دیگر بعد از خوردن آن گرسنه نیستند. این مورد به دلیل وجود نشاسته های زیاد و رنگ سفید شیری رنگی است که در داخل برنج مربوطه وجود دارد. برنج هایی که نامرغوب هستند به صورت شیشه ای هستند.

ظاهر شفاف

حالتی شفاف را نیز به خودشان اختصاص می دهند. البته باید بدانید که این ویژگی ها را باید در هنگام خرید برنج مرغوب در نظر بگیرید و باید به این مورد نیز توجه داشته باشید چون از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

یکدست

خرید برنج مرغوب با یکدست بودن
خرید برنج مرغوب با یکدست بودن

نکته دیگر در هنگام خرید برنج مرغوب این است که برنج به صورت صاف و یکدست باید باشد. به هیچ عنوان برنج نباید نیم دانه باشد. این مورد باعث می شود تا به مرور زمان کیفیت برنج نیز کاهش یابد. معمولا خرید برنج مرغوب کار سختی برای افراد نیز خواهد بود. علت این امر این است که تشخیص برنج مرغوب از غیر مرغوب نیز بسیار سخت است. بهترین کار این است که یک مقدار در حد یک کیلو را تهیه کنید و سپس آن را بپزید.

حتما بخوانید
لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی

در صورتی که نکات گفته شده در آن وجود داشت می توانیم بگوییم که برنج ما بسیار مرغوب است. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

خرید عاقلانه

اگر تصمیم به خرید برنج مرغوب دارید حتما اینکار را عاقلانه انجام دهید. یعنی ابتدا مقدار کمی را تهیه کنید و طبخ کنید. اگر راضی بودید بعدا اقدام به خرید در حجم بالا داشته باشید.

انتخاب برنج نیم دانه

انتخاب برنج نیم دانه
انتخاب برنج نیم دانه

برنج نیم دانه یک انتخاب خوب برای خرید برنج مرغوب است. شاید نصفه باشد ولی می تواند بهترین گزینه برای شله زرد – آش و یا حتی انواع خوراک باشد. از این رو حتما برنج نیم دانه را فراموش نکنید.

برنج کهنه یا نو؟

شاید شنیده باشید که می گویند برنج کهنه بهتر است. لزوما این صحیح نیست. شما از نحوه نگهداری برنج اطلاع ندارید و این معیار همیشه صدق نمی کند. از این رو سعی کنید برای خرید برنج مرغوب همیشه برنج مناسب را انتخاب کنید.

معیارهای درست برای خرید برنج مرغوب

معیارهای درست برای خرید برنج مرغوب
معیارهای درست برای خرید برنج مرغوب

برای انتخاب خرید برنج مرغوب حتما به تیترهای جدول پایین دقت کنید:

نوع برنج انتخاب بین انواع محبوب مانند هاشمی، صدری، دم سیاه و طارم
منطقه تولید برنج تولید شده در مناطق شمالی ایران، به خصوص استان‌های گیلان، مازندران، و گلستان
نوع کشت برنج‌های گرم دارای کیفیت بالاتر
بازار و برند خرید از بازارهای معتبر و برندهای معروف
شکل ظاهری دانه‌های سالم، بدون شکستگی یا آسیب دیدگی، با رنگ و بوی مطلوب، یکدست بودن
تاریخ برداشت برنج تازه برداشت داشته باشد
درصد شوری حاوی حداقل میزان شوری
نکات بسته‌بندی بسته‌بندی مناسب و بدون خرابی یا نشتی
تست پخت انجام آزمون پخت برای اطمینان از کیفیت
نظرات مشتریان نظرات و بازخوردهای مشتریان
گواهینامه‌ها وجود گواهینامه‌های استاندارد مانند ISO 22000

چه نوع برنجی می توانیم بخریم؟

برای خرید برنج در ابتدا باید نام چند برند را بدانید. در خصوص مصرف خانگی برنج می توانیم به برنج هاشمی و کاظمی اشاره داشته باشیم. این نوع برنج ها به همراه برنج صدری کیفیت و عطر و طعم بسیار خوبی را به خودشان اختصاص می دهند. البته باید در نظر بگیرید که مواد مغذی بسیار زیادی را نیز می توانیم برای این مدل از برنج ها در نظر بگیریم. این برند ها معمولا اولویت شماره 1 برنج برای افراد خواهد بود.

در هنگام خرید برنج برای برندهای خارجی نیز باید توجه کنید که برنج برای برند های خارجی دارای مواد سمی مثل آرسنیک است. این ماده باعث ایجاد سرطان به مرور زمان در بدن خواهد شد.

حتما بخوانید
فواید گوشت مرغ

به طور کلی باید به این مورد توجه داشته باشید که شیوه پخت برنج نیز ممکن است در خصوص برند های ایرانی نسبت به هم متفاوت باشد. البته شما با توجه به شیوه پخت نیز می توانید طعم های بسیار متفاوت را در مراحل مختلف پخت برنج احساس کنید. این امر را نیز می توانید به عنوان یک بخش مهم نیز در نظر داشته باشید. طرز تهیه برنج آبکش را حتما مطالعه کنید.

انواع برنج مرغوب در ایران

انواع برنج مرغوب در ایران
انواع برنج مرغوب در ایران

برنج‌های مختلفی مانند برنج هاشمی، فجر، طارم، دودی، صدری، دم سیاه و عنبربو و غیره در سرتاسر کشور تولید می‌شوند. با این حال، با توجه به رضایت مشتریان و وضعیت بازار، می‌توان گفت که برنج‌های تولید شده در مناطق شمالی  حتی جنوبی کشور، به خصوص استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان از بهترین انواع برنج به شمار می‌آیند.

برای خرید برنج مرغوب حتما از بین انواع برنج مرغوب می بایست از فروشگاه معتبر و شناخته شده اقدام کنید. متاسفانه دیده شده که بعضی ها برنج ایرانی را با برنج های پاکستانی و … مخلوط می کنند. طرز تهیه برنج کته را حتما مطالعه کنید.

چه فروشگاهی برای خرید برنج مناسب است؟

شما می توانید برای خرید برنج به فروشگاهی مراجعه کنید که بهترین برندهای ایرانی را در معرض فروش می گذارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برنج مربوطه باید دارای تمامی کیفیت های گفته شده باشد. البته منظور ما در این مقاله بیشتر به برنج های ایرانی است. در واقع برنج ایرانی نسبت به برنج های پاکستانی و  هندی از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. این مورد در هنگام آشپزی به خوبی قابل مشاهده نیز خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله ما نکات خرید برنج مرغوب را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید برنج مرغوب باید باتوجه به نام برندها و کیفیت برنج ها گفته شود. البته باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که برنجی مرغوب است که بسیار صاف و یکدست باشد و اصلا نیم دانه نیز نباشد. در صورت ممکن نباید به سراغ برنج های خارجی بروید. این برنج ها به تدریج دارای سمومی مانند آرسنیک هستند و در طول زمان ممکن است برای بدن شما ضرر داشته باشد.

شما عزیزان می توانید اپلیکیشن آموزش آشپزی را مستقیما روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

تهیه شده در :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

1 comments

  1. سپاس، مطلب جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *