سبد خرید
طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر

طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر

طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر را برای شما عزیزان به روشی ساده و در عین حال حرفه ای تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش آموزشی استفاده لازم را برده و بتوانید نان قندی را به راحتی در منزل تهیه و نوش جان نمایید. نان قندی را میتوان از محبوب ترین نان های سنتی ایرانی دانست.

در این آموزش شما با طرز تهیه نان قندی که یکی از نوستالژی های افراد در زمان کودکی بوده و امروزه نیز طرفداران خاص خود را داشته و بسیاری از افراد به آن هنوز که هنوزه علاقه زیادی دارند. این نان سنتی به روش های مختلفی تهیه و طبخ می گردد. آموزش کاربردی طرز تهیه نان پیتا از جمله بهترین بخش آموزشی است.

چندین استان ایران به طرق گوناگونی نان قندی را تهیه می کنند. در این میان استان قزوین دارای محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه می باشد. به طور کل استان قزوین از آن دسته مناطقی است که از تاریخ پربار و قدیمی برخوردار بوده و فرهنگ آشپزی در این استان غنی و زبانزد می باشد. آموزش درجه یک طرز تهیه نان سنگک را نیز از دست ندهید.

طرز تهیه نان قندی

طرز تهیه نان قندی در منزل
طرز تهیه نان قندی در منزل

در این بخش برای شما طرز تهیه نان قندی را به روشی شرح داده ایم که شما بتوانید به راحتی هرچه تمام این نان را برای وعده های صبحانه و یا عصرانه مصرف کنید. جدا از این مسئله، شما می توانید این نان سنتی و محبوب را در ماه مبارک رمضان نیز در وعده های سحر و افطار مصرف نمایید. آموزش بینظیر طرز تهیه نان سبوس دار را نیز مطالعه فرمایید.

شما می توانید طرز تهیه نان قندی را به آسانی آموخته و در منزل به راحتی هرچه تمام آنرا پخته و از طعم و مزه بینظیر آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با انواع نان ها، بخش طرز تهیه انواع نان را مطالعه فرمایید.

دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

بسیاری از افراد فکر می کنند که آماده سازی و طرز تهیه نان قندی با سختی و دشواری هایی همراه است. ما این آموزش را برای این دسته از افراد تهیه کرده ایم تا بتوانید این ذهنیت را از بین ببرید. آموزش کاربردی طرز تهیه نان شیرمال را به بهترین روش بیاموزید.

پس یکبار برای همیشه این ذهنیت را نسبت به فراگیری طرز تهیه نان قندی از بین برده و این نان سنتی و ناب را در منزل تهیه و سرو نمایید. مطمئن باشید که پس از یادگیری دستور پخت نان قندی، مشتاق خواهید شد تا دیگر آن ها را نیز آموخته و در منزل تهیه و سرو نمایید. آموزش عالی طرز تهیه نان بولکی را نیز به سادگی بیاموزید!

آموزش طرز تهیه نان قندی در منزل

طرز تهیه نان قندی خوشمزه
طرز تهیه نان قندی خوشمزه

شما در حال مطالعه آموزش آنلاین آشپزی بخش انواع نان ها هستید و ما قصد داریم تا برای شما عزیزان مراحل آماده سازی و طرز تهیه نان قندی را توضیح و تشریح نماییم. در این میان لازم است تا شما توجه داشته باشید که با استفاده از نکاتی که ذکر خواهد شد، توانایی پخت نان قندی را به سادگی به دست می آورید. آموزش عالی طرز تهیه نان لواش را نیز بخوانید.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان همبرگر خانگی خوشمزه 4 نفره

در ادامه برای شما مواد اولیه و عناصر تشکیل دهنده در آموزش طرز تهیه نان قندی را برای شما شرح داده ایم. این مواد غذایی دارای جایگاه مناسبی بوده و در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. آموزش بینظیر طرز تهیه نان چاودار را به روش اصیل دانمارکی بیاموزید.

مواد اولیه نان قندی عبارتند از آرد، پودر قند، روغن، بادام خرد شده، هل و کنجد سفید که تمامی از جمله مواد اولیه ناب هستند. آموزش جذاب طرز تهیه نان پرتزل را به روش آلمانی بیاموزید!

تمام این مواد که در آماده سازی و طرز تهیه نان قندی بکار برده می شود دارای خواص متعدد و نابی هستند که شما می توانید در جدول ارزش غذایی جایگاه مناسب آنها را مشاهده نمایید. اطلاع از خواص آنها سبب می شود تا بتوانید به راحتی نان قندی را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. آموزش عالی طرز تهیه نان پیده ترکیه را نیز از دست ندهید.

نکات طرز تهیه نان قندی نرم

طرز تهیه نان قندی نرم
طرز تهیه نان قندی نرم

در این بخش از آموزش رایگان آشپزی بخش انواع نان، نکات کلیدی و مهمی را در رابطه با آموزش طرز تهیه نان قندی برای شما سروران شرح می دهیم که سبب می شود تا بتوانید نان قندی را با دستور پخت راحتتر و در عین حال سالم تر تهیه کرده و از طعم و مزه بینظیر آن لذت ببرید. آموزش درجه یک طرز تهیه نان تافتون را به سادگی مطالعه فرمایید.

این نکات کلیدی در رابطه با دستور پخت نان قندی عبارت است از:

  • سعی داشته باشید تا برای تهیه و پخت انواع نان، همواره از مواد غذایی تازه و مرغوب استفاده کنید تا بتوانید عطر واقعی و مطبوع نان را حس نمایید.
  • از جمله مواردی که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید از روغن های گیاهی با کیفیت نظیر کنجد، کانولا و ذرت در تهیه و پخت نان قندی بهره ببرید تا میزان چربی مناسبتری را دریافت کنید.
  • شما می توانید همواره از آرد ذرت به جای آرد گندم در تهیه و پخت نان قندی بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که مصرف آرد گندم برای تهیه نان قندی مناسبتر می باشد.
  • از کنجد سفید و یا قهوه ای در تزئین نان قندی می توانید استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که شما می توانید قبل از پخت نان قندی به روی آن پودر نارگیل اضافه کنید تا بتوانید نان سنتی و نابی را میل نمایید.
  • توجه داشته باشید که به میزان مصرف 2 روز از نان قندی را تهیه و آماده نمایید و سعی کنید این ماده غذایی را تازه مصرف داشته باشید.
  • از هل به صورت پودر شده مصرف کنید تا بتوانید از عطر و طعم بینظیر این نان قندی بهره مند شوید.

همانطور که ملاحظه نمودید برای شما همراهان در این بخش نکاتی مهم و جالب توجه را شرح دادیم تا بتوانید طرز تهیه نان قندی را به صورت کامل و جامع سرو نمایید. این موارد برای شما عزیزان مفید و کمک کننده خواهد بود. آموزش بینظیر طرز تهیه نان باگت را به روش سنتی فرانسوی مطالعه فرمایید.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان بربری در منزل برای 4 نفر

در ادامه برایتان مراحل آماده سازی و طرز تهیه نان قندی را به روشی خاص و مرحله به مرحله شرح داده ایم. امیدواریم که بتوانید این آموزش را به خوبی آموخته و در منزل برای عزیزانتان تهیه و سرو نمایید. آموزش آسان طرز تهیه نان بربری را مطالعه نمایید.

همواره منتظر کامنت های شما عزیزان در بخش نظرات هستیم تا بتوانیم آموزش های مناسبتری همچون این آموزش طرز تهیه نان قندی برای شما گردآوری و نگارش نماییم. آموزش اصیل طرز تهیه پیراشکی کرم دار را به سادگی بیاموزید!

طرز تهیه نان قندی سنتی
طرز تهیه نان قندی سنتی
چاپ دستور

طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر

طرز تهیه نان قندی آسان

طرز تهیه نان قندی خوشمزه و حرفه ای را به روش سنتی و اصیل برای شما خوبان تهیه کرده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 150
  • زمان پخت: 20
  • مجموع زمان: 170
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: نان
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

500 گرم آرد

250 گرم پودر قند

1 لیوان روغن

75 گرم بادام خرد شده

1/2 قاشق چای خوری هل کوبیده

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مایه نان قندی

در مرحله نخست، ظرفی را انتخاب کرده و پودر قند و روغن را درون آن ریخته و آنقدر بهم می زنیم تا حالت کرمی به خود بگیرد.

در ادامه آرد را به آهستگی هرچه تمام به ظرف میفزاییم تا بصورت گلوله ای در نیاید. سپس هل کوبیده شده و بادام خرد شده را به ظرف اضافه می نماییم و خمیر بدست آمده را کاملا ورز می دهیم.

مرحله دوم : استراحت خمیر نان قندی

خمیر نان قندی را در حدود 2 ساعت به حال خود در درون کیسه ای پلاستیکی رها می کنیم تا بخوبی ور بیاید.

مرحله سوم : آماده سازی سینی فر

سینی فر نان را با اندکی روغن تماما چرب کرده و سطح آنرا با کاغذ های روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم : قالب زدن خمیر نان قندی

در این مرحله، روی سطحی آرد ریخته و خمیر نان قندی را به همراه وردنه بخوبی پهن کرده و بوسیله قالبی مخصوص برش می دهیم.

مرحله پنجم : آماده سازی پخت نان قندی

در این مرحله خمیرهایی که آماده شده اند را درون سینی فر گذاشته و بمدت 30 دقیقه نان را در داخل فر قرار می دهیم.

نکات مهم و ترفندها

پیش از آنکه نان را داخل فر قرار دهید، در صورت تمایل می توانید روی نان را با مقداری خلال بادام، خلال پسته و پودر قند تزئین نمایید.

فر را در دمای 160 درجه به مدت 8 دقیقه حرارت دهید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 110
  • شکر: 4.9
  • سدیم: 6.1
  • چربی: 5.4
  • چربی اشباع شده: 1.5
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس: 0.7
  • کربوهیدارت: 16.5
  • فیبر: 1
  • پروتئین: 4.6
  • کلسترول: 21

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر ، دستور پخت نان قندی ، نان قندی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
قندی1

طرز تهیه نان قندی از انواع نان سنتی محبوب و طرز تهیه خوشمزه بهترین نان قندی نرم اصیل با روش اصیل و طرز تهیه آسان نان قندی خانگی با نکات تکمیلی پخت نان در منزل

نوع: نان

سبک آشپزی: سنتی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان قندی

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 110

زمان آماده سازی: PT2H30M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT2H50M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۲۵۰ گرم پودر قند
  • ۷۵ گرم بادام خرد شده
  • ۱/۲ قاشق چای خوری هل کوبیده
  • ۱ لیوان روغن

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نان قندی اصیل را به روشی ساده برای شما آموزش دادیم. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و این نان قندی خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 comments

  1. Mahsa Kalhor

    آموزش بسیار مناسب و عالی بود
    ممنون از شما❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *