سبد خرید
Nuttela Khanegi Thumbs

طرز تهیه نوتلا خانگی اصل خوشمزه 5 نفره

با طرز تهیه یک دسر و صبحانه لذیذ از مجموعه رسپی های بین المللی در خدمت شما هستیم. نوتلا به عنوان یک دسر بر شکلات صبحانه اصیل ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی تهیه می شود. در ادامه بیشتر به این دسر و صبحانه خوشمزه خواهیم پرداخت.

معرفی نوتلا

اگر شما هم جزو ان دسته از افردی باشید که تمایل زیادی دارند در وعده صبحانه یا عصرانه خود از شکلات صبحانه استفاده کنند، پس حتما نام نوتلا را شنیده اید. نوتلا نوعی شکلات صبحانه اصیل ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی و البته بسیار گران قیمت است. آلمانی ها نوتلا را برای وعده صبحانه استفاده می کنند و ایتالیایی ها و فرانسوی ها بیشتر تمایل دارند تا آن را به عنوان میان وعده سرو نمایند.

دوره آموزش تهیه غذای کودک
دوره آموزش تهیه غذای کودک

ترکیب اصلی نوتلا مخلوطی از مغز فندق بوداده، شیر کم چربی، پودر کاکائو و شکلات یا اسانس شکلات است. نوتلا را می توانید برای تزئین انواع دسر و میان وعده استفاده کنید. شما می توانید با هزینه بسیار کم در منزل تهیه کنید و نسبت به سلامت آن نیز مطمئن تر باشید.

تاریخچه نوتلا

در سال 1806 و مصادف با جنگ جهانی دوم، شکلات که در آن زمان یکی از غذاهای اصلی وعده صبحانه برای مردم اروپا به حساب می آمد، کمیاب و حتی در برخی مناطق نایاب شده بود. درست زمانی که ایتالیا توسط لشکر ناپلئون در محاصره بود، یک محموله بزرگ فندق در یکی از انبار های این کشور توسط مردم پیدا شد. در این زمان بود که یک شیرینی پز ایتالیایی به فکر تهیه شکلاتی افتاد که پایه اصلی آن فندق بود و مقدار کمی کاکائو نیز در آن به کار رفته بود.

شکلات جدید ساخته به حدی غلیظ بود که به راحتی می شد آن را برش داد و روی نان پخش کرد. از این رو این شیرینی پز ایتالیایی شکلات هایی را که ساخته بود داخل ورق های آلومینیومی می پیچید و برای فروش به سطح شهر می برد. این محصول به دلیل مزه غالب فندق و همچنین قابلیت استفاده از آن بر روی انواع نان و شیرینی، به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

خانگی 03
تاریخچه نوتلا

با گذشت زمان و استقبال بی نظیر شکلات فندقی جدید، نام نوتلا برای آن انتخاب شد و شرکتی با همین عنوان در ایتالیا شروع به تولید و پخش آن نمود. امروزه شرکت ایتالیایی نوتلا، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده شکلات صبحانه این شکلات لذیذ را تولید و به سراسر دنیا صادر می کند.

جدول زمانبندی تهیه نوتلا

زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 20 دقیقه
تعداد سرو 5 نفر
مقدار سرو یک شیشه کوچک

مواد اولیه برای تهیه نوتلا

  • فندق : 1  پیمانه
  • پودر کاکائو : 2 قاشق چای خوری
  • روغن مایع کنجد : 3 قاشق غذا خوری
  • شیر سرد : 12 قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه : ½ بسته
  • پودر شیر خشک : 1 قاشق غذا خوری
  • شکلات تلخ : 80 گرم
  • شکلات شیرین : 160 گرم
  • عسل : 2 قاشق غذا خوری
  • نمک : 1 پنس

آموزش مراحل تهیه نوتلا

مرحله اول

برای تهیه نوتلا، ابتدا فندق ها را دورن یک ماهیتابه  مناسب بریزید و خوب تفت دهید تا پوست روی فندق کاملا جدا شود و فندق بو داده داشته باشید. فندق های بو داده شده باید کاملا پودر شوند.

مرحله دوم

برای پودر کردن فندق ها، آنها را دورن مخلوط کن بریزید و آنقدر به خورد کردن فندق ها ادامه دهید تا ظرف مخلوط کن آغشته به روغن فندق شوند.

مرحله سوم

شکلات تلخ و شکلات شیرین را خورد کرده و درون یک کاسه شیشه ای بریزید. داخل یک قابلمه، که دهانه آن کوچکتر از کاسه شیشه ای باشد، آب بریزید و روی اجاق قرار دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه ژله انار مجلسی ناب برای 6 نفر
خانگی 02
آموزش مراحل تهیه نوتلا

منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید. پس از جوشیدن آب، ظرف شیشه ای حاوی شکلات ها را روی قابلمه بگذارید و صبر کنید تا شکلات ها ذوب شوند.

مرحله چهارم

پس از این که شکلات ها کاملا ذوب شدند، آن ها را با هم مخلوط کرده و به فندق های پودر شده اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله پنجم

در این مرحله، خامه صبحانه، روغن مایع کنجد، عسل، پودر کاکائو پودر شیر خشک و نمک را به مواد اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید. صبر کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. برای اینکه به مخلوط کن فشار وارد نشود، هر بار پس از 30 ثانبه هم زدن مواد، دستگاه را خاموش کنید. آنقدر به مخلوط کردن مواد ادامه دهید تا مخلوطی یکدست حاصل شود.

مرحله ششم

در این مرحله، اگر مواد شکلاتی شما سفت بود می توانید کم کم شیر را  به آن اضافه کرده و مواد را هم بزنید.  البته توجه داشته باشید که نوتلا پس از قرار گرفتن در یخچال غلیظ تر و سفت تر می شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه نوتلا شما به غلظت دلخواهتان رسید، آن را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

نکات مهم در تهیه نوتلا

  • اگر تمایل دارید نوتلا شما شیرین تر باشد می توانید از عسل بیشتری استفاده کنید.
  • استفاده از شیر خشک در ترکیب نوتلا اجباری نیست. شیر خشک تنها باعث می شود تا رنگ نوتلا خیلی تیره نباشد و رنگی فندقی به شکلات شما ببخشد. در صورتی که شیر خشک در دسترس نداشتید می توانید آن را از دستور تهیه حذف کنید.
  • در تهیه نوتلا معمولا از روغن مایع یا همان روغن مغز آفتابگردان استفاده می شود اما می توانید از روغن های دیگری مانند روغ کنجد و روغن نارگیل نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از روغن زیتون در تهیه نوتلا استفاده نکنید.
  • برای تهیه فندق بوداده میتوانید فندق ها را درون سینی فر بریزید و آن ها را در دمای 200 درجه سانتی گراد و به مدت 10 دقیقه درون فر تُست کنید. سپس فندق ها را همان طور که داغ هستند، درون یک حوله یا دستکال بریزید و مالش دهید تا پوست رویی آن ها به طور کامل جدا شود. هیچ اشکالی ندارد اگر مقدار کمی از پوست فندق ها بر روی آن ها باقی ماند، خیلی سخت نگیرید. پس از سرد شدن فندق ها می توانید آن ها را درون مخلوط کن بریزید و پودر کنید.
  • حرارت زیاد مواد در هنگام مخلوط کردن باعث می شود که نوتلا شما بریده بریده شود. در صورتی که در زمان مخلوط کردن مواد مشاهده کردید مواد شما سفت هستند، کمی روغن به آن اضافه کنید.
  • اگر لازم بود تا شیر به مواد اضافه کنید، دقت کنید که شیر کاملا سرد باشد.
  • حرارت ایجا شده در دستگاه ممکن است باعث جدا شدن روغن از سایر مواد شود. با اضافه کردن شیر سرد از گرم شدن مواد جدا شدن روغن آن جلوگیری کنید.
  • اگر می خواهید نوتلا را در محیط بیرون از یخچال نگهداری کنید بهتر است شیر را حذف کرده و غلظت مواد را با استفاده از روغن تنظیم کنید.
  • همچنین می توانید به جای شیر گاو، از شیر بادام برای تهیه نوتلا استفاده کنید. نوتلا تهیه شده با شسیر بادام یا شیر خشک را می توانید تا دو فهته خارج از یخچال نگهداری کنید.
  • برای اینکه یک نوتلا صاف و یکدست داشته باشید، می توانید تمام مواد را پس از آماده شدن از یک صافی عبور دهید. به این ترتیب تمام ذرات درست احتمالی فندق از ترکیب جداا شده و یک شکلات لطیف و با بافتی نرم خواهید داشت.
  • اگر نوتلا تهیه شده را داخل یخچال نگهداری می کنید، هر بار نوتلا را قبل از استفاده کمی در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط رسیده و روغن های آن از حالت انجماد خارج شوند.
  • میتوانید از مغز های دیگر و همچنین بادام زمینی در تهیه نوتلا استفاده کنید. اما دقت کنید که باید نیم بیشتری از پوست رویی مغز ها را حذف کنید. زیرا وجود پوست مغزها باعث تلخی نوتلا شما خواهد شد.
  • می توانید به جای عسل از پودر قند برای شیرین کردن نوتلا استفاده کنید. اما استفاده از عسل باعث می شود تا نوتلای شما از نظر ارزش غذایی، ارزش بیشتری داشته و سالم تر باشد.
  • در صورت تمایل می توانید کمی وانیل به نوتلا اضافه کنید.
  • شکلات ها را حتما به روش بن ماری ذوب کنید تا مزه تلخی نگیرند.
  • اگر مغز آجیل در دسترس ندارید می توانید از کره فندق و حتی کره بادام زمینی در تهیه نوتلا استفاده کنید.
حتما بخوانید
طرز تهیه پاستا میگو پنیری خانگی حرفه ای 5 نفر

سخن پایانی

نوتلا همانطور که در بالا دیده شده است مخلوطی از مغز فندق بوداده، شیر کم چربی، پودر کاکائو و شکلات یا اسانس شکلات است. نوتلا را می توانید برای تزئین انواع دسر و میان وعده استفاده کنید. شما می توانید با هزینه بسیار کم در منزل تهیه کنید و نسبت به سلامت آن نیز مطمئن باشید.

نوتلا خانگی اصل
نوتلا خانگی اصل

سعی کنید حتما نوتلا را در منزل تهیه نمایید و آموزش آن را کامل بیاموزید. اگر تصمیم به پخت انواع شیرینی در منزل دارید حتما از شیرینی های ما نیز در سایت دیدن کرده و نکات اصلی را رعایت کنید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

طرز تهیه انواع شیرینی و مقاله آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه بیش از 100 شیرینی بسیار خواندنی است.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه نوتلا خانگی اصل خوشمزه 5 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
Nuttela Khanegi Thumbs

طرز تهیه نوتلا خانگی خوشمزه با فندق شکلات صبحانه فندقی دستور تهیه نوتلا با شکلات تخته ای طرز نوتلای با گردو بهترین خوشمزه ترین نوتلابار در منزل با بادام زمینی

نوع: صبحانه و دسر

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: نوتلا

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 160

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT0H05M

زمان کل: PT0H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • فندق : 1 پیمانه
  • پودر کاکائو : 2 قاشق چای خوری
  • روغن مایع کنجد : 3 قاشق غذا خوری
  • شیر سرد : 12 قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه : ½ بسته
  • پودر شیر خشک : 1 قاشق غذا خوری
  • شکلات تلخ : 80 گرم
  • شکلات شیرین : 160 گرم
  • عسل : 2 قاشق غذا خوری
  • نمک : 1 پنس

راهنمای دستورالعمل: آموزش و طرز تهیه نوتلا را بصورت کاملا حرفه ای و ناب قرار داده ایم. با مطالعه این طرز تهیه نوتلا یک دسر خوشمزه را برای عزیزانتان طبخ نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *