سبد خرید
طرز تهیه نودل کره ای

طرز تهیه نودل کره ای 1 نفره ساده فوری

طرز تهیه نودل کره ای را با بهترین و کاربردی ترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه این طرز تهیه بتوانید نودل کره ای خوشمزه و خوش طعمی را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید. نودل کره ای انواع مختلفی دارد و همچنین طرفداران بسیاری.

این غذای خوشمزه را می توان یکی از پرطرفدار ترین غذاهای کره نامید. با موج کره ای که در دنیا آغاز شد علی الخصوص بخاطر سریال های کره ای غذاهای کره ای نیز طرفداران خود را پیدا کرده است. یکی از همین غذاها نودل کره ای می باشد.

نودل

خوراکی و غذا همواره از مواردی بوده‌اند که انسان توجه خاصی به آنها داشته است و سعی داشته تا خوش‌طعم‌ترین آنها را برای خود فراهم آورد. نودل یکی از خوش­طعم­ترین و جذاب‌ترین غذاهایی است که در سرتاسر جهان طبخ و صرف می­شود. امروزه کمتر فردی در سطح جهان را می­توان یافت که اسم نودل به گوشش نخورده باشد، با این‌حال برای اینکه این غذای بی‌نظیر را بهتر بشناسید و طرز پخت آن را یاد بگیرید، پیشنهاد نگارنده این است که پایان با ما همراه باشید.

تاریخچه نودل

حدوداً 5000 سال قبل از میلاد نودل برای اولین‌بار در کشور چین طبخ شد و سپس به دیگر کشورهای آسیایی مثل کره، تایلند، ژاپن و مالزی نیز راه یافت. قدیمی‌ترین اشاره تاریخی به نودل، در یک لغت‌نامه مربوط به قرن سوم قبل از میلاد در کشور چین صورت پذیرفته است. اولین نودل‌های چینی، به‌صورت رشته‌های خمیری نبودند، بلکه تکه‌های کوچک نان بودند که داخل آب جوش ریخته می‌شدند. این نودل‌ها MIAN PIAN نام داشتند و هم اکنون نیز در کشور چین تولید می‌شوند.

معرفی نودل کره ای

همان‌طور که اشاره شد، نودل یک غذای اصالتاً آسیایی به شمار می­رود و به‌طورکلی به شکل نوارهای بلند مشابه به اسپاگتی است. البته در حال حاضر این غذا در اکثر کشورهای جهان سرو می­شود و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. در برخی از کشورها، از نودل در کنار غذای اصلی بهره می­گیرند. به طور مثال، دیده شده که در برخی از رستوران‌های کشورمان نیز از نودل در کنار غذاهایی مثل استیک مرغ و گوشت استفاده می­شود.

نودل کره ای از دسته غذاهای محبوب کره‌ای است که بسیار خوش­طعم و لذیذ است. طرز تهیه آسان و سریع، مهم‌ترین دلیلی است که نودل را به این میزان محبوبیت رسانده است. در ابتدا باید بدانیم نودل نوعی خمیر است که آب آن گرفته شده و از برش‌های خمیر تقطیر بدست آمده است. نودل نواری از رایج‌ترین اشکال نودل است، اما نودل به شکل‌های لوله‌ای، موجی، صدفی و رشته‌ای نیز تولید می­شود.

مواد تشکیل دهنده نودل کره ای

به‌طورکلی می­توان گفت که نودل از آرد گندم، نشاسته، آب، نمک کنسویی و.. تشکیل شده است. مراحل کلی برای تهیه تمامی نودل‌ها یکسان است که شامل ترکیب کردن آب و نمک و آرد گندم، ورق کردن، استراحت دادن و سپس برش می­شود.

مواد تشکیل دهنده نودل کره ای
مواد تشکیل دهنده نودل کره ای

نودل‌هایی که بلافاصله پس از انجام این پروسه به فروش می‌رسند، نودل تازه به شمار می­روند. نودل کره ای نیمه آماده در بسته‌بندی‌های متفاوتی مانند لیوان‌ها و کاسه‌ها به دست مشتریان می­رسد. این غذای محبوب تقریباً در سراسر جهان طبخ می­شود و طرفداران بسیاری نیز دارد.

انواع نودل کره ای اصل

در کشور کره، نودل با مواد اولیه و روش‌های تهیه مختلفی آماده می­شود. در این بخش از مطلب نودل کره ای، به انواع مختلف نودل‌های کره‌ای اشاره می­کنیم.

انواع نودل کره ای اصل
انواع نودل کره ای اصل

انواع نودل‌های کره‌ای عبارت‌اند از: نودل کره ای میگو شین رامیون، نودل کره ای جاجانگیمون با روغن زیتون، نودل کره ای جاجانگیمون با روغن زیتون با بو، نودل کره ای تند شین رامیون، نودل کره ای جاجانگیمون با فلفل، نودل کره ای جاجانگیمون کیمچی، نودل کره ای خیلی تند، نودل کره ای دبل اسپایسی، نودل کره ای تند لیوانی شین کاپ و نودل کره ای جاجانگیمون کاری.

انواع روش­های طبخ نودل کره ای

معمولاً نودل را در آب جوش به‌صورت آب‌پز آماده می‌کنند اما روش‌های دیگری هم برای پخت آن وجود دارد که یکی از آنها سرخ کردن نودل در تابه است. همان‌طور که می­دانید، ذائقه غذایی در کشورهای مختلف، متفاوت است و همین موضوع باعث می­شود تا روش­های تهیه و سرو نودل نیز در کشورهای مختلف، متفاوت باشد. در برخی کشورها حتی نودل را به شکل سالاد و سوپ نیز سرو می­کنند.

مواد لازم برای تهیه رامن (نودل کره ای)

مواد اولیه برای هر نفر در تهیه نودل کره ای عبارتند از :‌

  • 3 یا 4 حبه سیر
  • پیازچه 1 عدد
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • کره یا روغن 1 قاشق چایی خوری
  • رب گوجه فرنگی به میزان لازم
  • هویج 1عدد
  • نودل 1 بسته
  • سس سویا 2 یا 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1عدد
  • سبزی 30 گرم
  • زنجبیل به مقدار بسیار کم

مراحل آماده‌سازی نودل کره ای و زمان‌بندی تهیه آن

زمان تقریبی آماده سازی: 15 الی 20 دقیقه

بهترین پیشنهاد برای تهیه نودلی خوشمزه استفاده از نودل گوشت است زیرا طعمی مطابق با ذائقة ایرانی دارد و می­تواند تجربه خوبی را برای شما عزیزان ایجاد نماید.

مرحله اول تهیه نودل کره ای

در مرحله اول و برای شروع، سبزی‌ها رو کاملاً شست‌وشو می­دهیم. پیازچه و سبزی‌ها (ریحان، شاهی، نعنا، ترخون) را پاک می­کنیم و داخل ظرفی پلاستیکی حاوی آب سرد می­ریزیم. چند دقیقه‌ای صبر می­کنیم تا گل سبزی‌ها جدا شده و داخل ظرف ته‌نشین شود، بعد سبزی‌ها را با آب سرد آبکشی می­کنیم.

حتما بخوانید
طرز تهیه پاستا تورتلینی و سبزیجات خانگی 6 نفره

نکته: به‌هیچ‌ عنوان سبزی‌های معطر را با آب گرم شست‌وشو ندهید زیرا باعث پلاسیده شدن و از بین‌ رفتن عطر و خواص آنها می­شود.

مرحله دوم آماده سازی سبزیجات برای نودل کره ای

پس از شست‌ و شو سبزی‌ها را داخل آبکش قرار می­دهیم تا خشک شوند و کمی بعد نوبت به خردکردن آنها می­رسد. سبزی‌ها را به‌صورت کاملاً نگینی و ریز خرد می‌کنیم. بهتر است سبزی‌ها و پیازچه به نسبت سیر و هویج کمی ریزتر شوند تا عطروطعم آنها در غذا کاملاً نمایان شود.

یک قابلمه کوچک مخصوص آب‌ پز کردن تخم‌ مرغ روی اجاق قرار می­دهیم و با آب سرد آن را پر می­کنیم تا به دمای جوش برسد. بعد از جوشیدن تخم‌مرغ را داخل قابلمه قرار می­دهیم و حدود 10 دقیقه برای پخت آن زمان در نظر می­گیریم. حال تخم‌مرغ پخته شده را زیر شیر آب سرد می‌گیریم تا به‌ راحتی پوست آن را جدا شود.

نکته: برای جداسازی هر چه سریع‌تر و راحت‌تر پوست تخم‌مرغ آب‌پز باید بلافاصله پس از پخت آن را زیر آب سرد بگیریم.

مرحله سوم طبخ نودل کره ای

یک قابلمه بزرگ‌ تر را با دو لیوان آب پر می­کنیم و بر روی اجاق قرار می­دهیم تا بجوشد. پس از جوش آمدن آب داخل قابلمه، ادویه‌های دلخواه (همان نمک و فلفل و زنجبیل) را به آن اضافه می­کنیم. کمی بعد کره یا روغن و رب گوجه‌فرنگی را نیز بدین ترکیب اضافه می­کنیم.

نکته: اندازه زنجبیل باید بسیار کم باشد زیرا این ادویه دارای طبعی گرم است و احساس سیری را در فرد ایجاد می­کند. همچنین این ادویه باعث هضم راحت‌تر و افزایش سوخت‌وساز در بدن می­شود.

پس از گذشت یک دقیقه می­توانیم یک بسته نودل گوشت را در آب جوش داخل قابلمه بریزیم و منتظر بمانیم تا نودل کمی باز شده و از هم جدا شود. نودل‌ها را با قاشق کمی به هم می­زنیم تا باز شوند. در همین حین سیر و هویج را به شکل نگینی خرد می­کنیم. حال زمان آن رسیده است تا سیر و هویج ریز و نگینی شده را نیز اضافه کنیم.

مرحله چهارم سرو نودل کره ای

در آخر سس سویا را به مخلوط در حال پخت اضافه کنیم تا خوش‌ طعمی غذایمان تکمیل شود. کمی هم می‌زنیم تا پس از چند دقیقه، نودل خوشمزه و خوش‌عطر آماده شود.

برای سرو نودل آن را درون یک بشقاب ترجیحاً بزرگ می­ریزیم و پس از نگینی کردن تخم‌مرغ پخته شده، آن را به نودل داخل بشقاب اضافه می­کنیم.

برای تزئین می‌توانید کمی از جعفری ریز استفاده کنید و با کمک خلال دندان و سس سویا در قسمت کناری بشقاب طرحی مینیمال را پیاده کنید.

نکاتی دیگر که در تهیه نودل کره ای حائز اهمیت هستند

  • سس سویا از طعم‌دهنده‌های اصلی این غذا به شمار می­رود و استفاده و خوش‌طعمی آن بسیار مهم است.
  • کشورهای آسیای شرقی نودل کره ای را به صورتی که طعم غالب آن تند است آماده می­کنند و اگر از دستور پخت‌های آنها استفاده کنیم، در نهایت غذایی تند خواهیم داشت.
  • در صورت تمایل می‌توانید دمای آب در هنگام پخت نودل را طوری تنظیم کنید که تبخیر نشود.
  • می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن هنگام سرو، کمی لیموی تازه بر روی نودل بچکانید.
  • گاهی افراد برای کامل‌تر شدن این غذا، کمی پروتئین مانند گوشت مرغ یا ژامبون به آن اضافه می­کنند.
  • برای تهیه نودل کره ای حتما از سبزیجات تازه و با کیفیت استفاده کنید. سبزیجات تازه و با کیفیت هم طعم غذای شما را بسیار بهبود می بخشند و هم برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند.
  • به هیچ عنوان از مواد بی کیفیت استفاده نکنید. این یک نکته بسیار مهم است. چه برای تهیه نودل کره ای و یا هر غذای دیگر. همیشه به فکر سلامتی بدن خود باشید.
  • از آنجایی که تغذیه بسیار برای سلامتی مهم است حتی الامکان سعی کنید از سبزیجات ارگانیک استفاده نمایید. سبزیجات ارگانیک مملو از سلامتی هستند.
  • برای سرو نودل هم در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد ولی به عنوان نکته اصلی بایستی بدانید که انواع روش ها برای سرو نودل کره ای وجود دارد. آن روشی را انتخاب کنید که برای شما و میهمانانتان بهترین باشد.

ارزش غذایی نودل کره ای

در هر وعده سرو که شامل ۷۵ گرم سوپ نودل کره ای می باشد  ارزش غذایی آن بدین صورت می باشد:

  • کالری ۳۶۰
  • کالری از چربی ۱۴۰
  • کل چربی ۱۶ گرم ۲۵ درصد
  • چربی اشباع ۸ گرم ۴۰ درصد
  • ۱٫۵ گرم چربی اشباع نشده
  • ۰ گرم چربی ترانس
  • ۶ گرم چربی اشباع نشده
  • کلسترول ۰mg 0٪
  • سدیم ۱۳۱۰ میلی گرم ۵۵  درصد
  • کل کربوهیدرات ۴۷ گرم ۱۶ درصد
  • فیبر رژیمی ۳ گرم ۱۲ درصد
  • قند ۳ گرم
  • پروتئین ۶ گرم
  • ویتامین آ ۰ گرم
  • ویتامین سی ۰ گرم
  • کلسیم ۲ درصد
  • آهن ۱۵ درصد

اهمیت سلامت در مصرف کودکان

نودل را نمی­توان غذای سالمی برای کودکان ارزیابی کرد و در کل نودل نمی­تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای خانگی باشد. فرقی نمی کند نودل ساده باشد یا نودل کره ای. کودکان علاقه زیادی به خوردن این غذا دارند، پس اگر فرزند شما نیز به خوردن این غذا علاقه­ مند است، نودل را به شکل خانگی و همراه با سبزی های فراوان آماده کنید.

لطفا به این موضوع بسیار دقت داشته باشید. در مقاله طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا خوشمزه 4 نفره هم به این موضوع اشاره کرده ایم. مقاله شام چی بپزم با بیش از 200 پیشنهاد خیلی به انتخاب غذا به شما عزیزان کمک می کند که بتوانید بهترین و سالم ترین غذا را برای فرزندان عزیزتان طبخ نمایید.

در مورد نودل کره ای فوری باید بدانید

مردم کشورهای چین و کره جنوبی از سایر کشورها بیشتر این غذا را مصرف می­کنند و تعداد زیادی از آنها این غذا را غذای اصلی می‌دانند.

حتما بخوانید
طرز تهیه آیس کافی با 3 مدل جهانی اصل
در مورد نودل کره ای فوری باید بدانید
در مورد نودل کره ای فوری باید بدانید

البته شایان‌ ذکر است که نودل‌ های حاوی امگا 3 همراه با سبزی‌ ها که شامل ادویه‌های کمتری است در سبد غذایی مردمان این کشور قرار دارد.

خواص نودل کره ای برای سلامت بدن چیست؟

در حالت کلی می­توان گفت که نودل غذایی پرانرژی و مناسب برای ورزشکاران است. باتوجه‌به این سطح انرژی، این غذا باعث افزایش میزان سوخت‌وساز در بدن می­شود و متابولیسم نیز افزایش می­یابد.

منبع انرژی

نودل حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات و کالری بوده و یک وعده غذایی کامل برای افرادی که در طول شبانه‌روز نیاز به انرژی زیاد دارند، محسوب می­شود.

تأثیر نودل بر عملکرد مغز و ایمنی بدن

نودل دارای پروتئین است و باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. پروتئین آن باعث بهینه‌سازی حافظه می‌شود و اکسیژن­رسانی به مغز را بهبود می‌بخشد. این غذا بسیار مغذی است و یک انتخاب درست برای افزایش قدرت ایمنی و سطح مقاومت جسم در برابر بیماری‌ها است. در نودل کربوهیدراتی وجود دارد که باعث دفع ماده‌های سمی و مضراز بدن می­شود. اصطلاحا میتوان نودل را غذایی سم زدا نامید.

تأثیر آن بر معده و گوارش

نودل قابلیت مقابله با ناراحتی­های ناشی از درد معده را دارد. نودل باتوجه به ساختارش، از سوزش معده جلوگیری می­کند. استفاده این ماده غذایی به ورزشکاران به شکل ویژه‌ای توصیه می­شود. همچنین فیبر موجود در این غذای محبوب باعث بهبود عملکرد گوارشی می­شود و هضم آن سریع و آسان صورت می­پذیرد. ضمناً این ماده غذایی حاوی آهن بوده و با افزایش گلبول‌های قرمز خون باعث بهبود عملکرد جسمانی می­شود.

مضرات نودل کره ای برای سلامتی

همان‌طور که می­دانید هر نوع ماده غذایی علاوه بر فواید می‌تواند مضراتی نیز برای بدن به همراه داشته باشد که باید به آنها توجه کنیم و در پرهیزهای رژیمی آنها را لحاظ نماییم.

  • هر بسته نودل حاوی 4 گرم پروتئین و حدود 10درصد آهن است و میزان وجود سایر ویتامین‌ها در آن تقریباً صفر است؛ بنابراین نمی‌تواند تمام نیازهای بدن را تأمین نماید.
  • هر بسته نودل فوری دارای مقدار چربی تقریباً سه برابر میزان مصرف مجاز برای بدن در طول روز است و نباید به طور روزانه آن را در رژیم خود قرار دهیم.
  • نودل غذایی با کالری بالا است بنابراین برای جلوگیری از جذب چربی بیشتر در بدن باید به ساعات مصرف آن در طول روز دقت زیادی شود.
  • باتوجه‌به نمک زیاد موجود در این غذا، خوردن آن را به افرادی که فشارخون بالا دارند، توصیه نمی­کنیم و نباید در کل حجم زیادی از آن را مصرف نمایند.

سخن پایانی درباره نودل کره ای

مردم ایران این روزها نسبت به گذشته بیشتر به خوردن غذاهای مرسوم در سایر کشورها  علاقه مند شده اند؛ بنابراین اگر اهل رستوران گردی باشید، دریافته اید که رستوران های کره ای در ایران بسیار پرطرفدار هستند و انواع نودل کره ای را نیز سرو می­کنند.

سخن پایانی درباره نودل کره ای
سخن پایانی درباره نودل کره ای

اگر مسیرتان به رستوران های کره ای افتاد، امتحان کردن انواع نودل‌ کره ‌ای  را از دست ندهید، زیرا با طعم دل­نشینی که دارند، امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست. روش تهیه آن در منزل نیز در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

شما عزیزان می­توانید آن را به شکلی که خودتان دوست دارید، تهیه کنید. در این مقاله سعی شد تا هر آن چیزی که در مورد نودل کره ای باید بدانید را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم و امید است که مقالۀ نودل کره ای مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

در نظر داشته باشید که همیشه دنبال غذاهای سالم برای خود و اعضای خانواده باشید. برای طبخ غذا هم همیشه مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بهترین و کاملترین دستورهای آشپزی را برای شما عزیزان قرار خواهد داد.

نودل کره ای و طرز تهیه حرفه ای آن یکی از آموزش هایی است که می توانید از مجموعه ما بیاموزید و آن را برای عزیزان خود طبخ نمایید. ما در اینجا مزایا و معایب هر غذایی را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

غذاهایی همانند نودل کره ای که با نودل طبخ می شوند عبارتند از :

این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

طرز تهیه نودل کره ای 1 نفره ساده فوری - آموزش آنلاین آشپزی
کره ای

طرز تهیه نودل کره ای را با بهترین و کاربردی ترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم. با مطالعه این طرز تهیه می توانید نودل کره ای خوشمزه و خوش طعم کره ای را برای

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: کره ای

کلمات کلیدی: نودل کره ای

بازده دستورالعمل: 1

کالری: 360

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT0H05M

زمان کل: PT0H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • 3 یا 4 حبه سیر
  • پیازچه 1 عدد
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • کره یا روغن 1 قاشق چایی خوری
  • رب گوجه فرنگی به میزان لازم
  • هویج 1عدد
  • نودل 1 بسته
  • سس سویا 2 یا 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1عدد
  • سبزی 30 گرم
  • زنجبیل به مقدار بسیار کم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نودل کره ای حرفه ای و فوری را با بهترین و کاربردی ترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم. امیدواریم بتوانید این غذای خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید. نوش جان

امتیازدهی ویرایشگر:
5

2 comments

  1. سلام میشه بگید کره ای ها چی می ریزن داخلش که رنگش قهوه ای میشه؟؟؟؟

    1. سس سویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *