سبد خرید
طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی حرفه ای 2 نفره

در این رسپی آموزش و طرز تهیه پنکیک را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی و طرز تهیه پنکیک این صبحانه فوق العاده را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان آماده نمایید.

تهیه این خوراکی خوشمزه کار سختی نیست به شرطی که شما در هنگام پخت آن نکات مهم و حرفه ای را رعایت کنید. همراه ما باشید و آموزش گام به گام این کیک را مطالعه کنید. با تهیه مواد اولیه و داشتن یک رسپی و دستور پخت حرفه ای شما نیاز به آموزش دیگری نخواهید داشت.

پنکیک چیست؟

پنکیک یا کیک تابه ای یکی از شیرینی های فوق العاده محبوب و خوشمزه در سطح جهان است که معمولاً به عنوان صبحانه سرو میشود و طرفداران بسیاری دارد.

طرز تهیه پنکیک حرفه ای
طرز تهیه پنکیک حرفه ای

پنکیکها درواقع نوعی کیک نازک و گرد است که در هر منطقه از جهان بر طبق سلیقه هرفرد همراه با عسل، مربا، شکلات، میوه و … سرو می شود.

این کیک ها به روش های مختلفی پخت می شوند و زمان آماده شدن آن ها تقریباً سریع است به همین دلیل به آنها کیک فوری نیز می گویند.

طرز تهیه پنکیک ساده
طرز تهیه پنکیک ساده

پنکیکها از ترکیب شیر، بیکینگ پودر، آرد، تخم مرغ، وانیل و کمی شکر تهیه می‌شوند. در ادامه طرز تهیه ی چند نوع از پنکیکهای خوشمزه و آسان را به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه طرز تهیه پنکیک حرفه ای را خواهید آموخت.

حتما طرز تهیه پودینگ شکلاتی و طرز تهیه کیک شکلاتی را مطالعه کنید.

جدول زمانبندی در طرز تهیه پنکیک

یکی از موارد بسیار مهم در طرز تهیه پنکیک داشتن جدول زمانبدی کار است. شما با مطالعه جدول زیر در طرز تهیه پنکیک ها می توانید اشراف کافی روی طبخ تان داشته باشید.

زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 20 دقیقه
تعداد سرو 2
مقدار سرو

مواد لازم در طرز تهیه پنکیک

  • ۵۰ گرم کره
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه آرد سفید
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • 4/1 قاشق چای خوری نمک
  • 1 و 2/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه پنکیک

در این بخش از طرز تهیه پنکیک مراحل کار را مرحله به مرحله برایتان قرار داده ایم. این مراحل را با دقت انجام دهید.

مرحله اول :

در اولین مرحله کره را از یخچال خارج کرده، اجازه دهید به دمای محیط برسد و آب شود. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و آرد را همراه نمک، شکر و بکینگ پودر داخل آن بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم:

در یک ظرف دیگر تخم مرغ را شکسته و با کمک چنگال یا همزن آن را هم بزنید و کم کم شیر را به آن اضافه کنید. بعد از این که مواد یکدست شد، کره را به آن اضافه کرده و سپس مخلوط کره را به داخل آرد اضافه کنید. با کمک لیسک هم بزنید تا مایه یک دستی حاصل شود.

مرحله سوم:

تابه گرد و مناسبی را روی حرارت قرار دهید و مقدار بسیار کمی روغن داخل آن بریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک ملاقه از مواد پنکیکها را در وسط تابه بریزید و اجازه دهید یک سمت آن پخته شود.

زمانی که حباب هایی روی پنکیک شکل گرفت و آن طرف پنکیک به حالت کاراملی رنگ و یا قهوه ای درآمد، آن را داخل تابه بچرخانید تا سمت دیگر آن نیز به خوبی پخته شود.

مراحل در طرز تهیه پنکیک
مراحل در طرز تهیه پنکیک

وقتی هر دو طرف پنکیکها پخته شد آن را به بشقاب یا ظرف مورد نظر منتقل کنید و باقی مواد را به همین شکل آماده کنید. شما می توانید پنکیکها را با برش های میوه، مربا،عسل یا شکلات میل کنید. نوش جان!

کاملترین طرز تهیه پنکیک را مطالعه کرده اید. حتما این طرز تهیه پنکیک را با دقت پیاده کرده و هنر آشپزی خود را در معرض نمایش قرار دهید. اگر علاقمند هستید طرز تهیه تیرامیسو و طرز تهیه باسلوق خانگی را مطالعه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پنکیک حرفه ای

  • توجه داشته باشید که هنگام مخلوط کردن ترکیب شیر با مواد خشک (آرد سفید، بیکینگ پودر و…) آن را زیاد هم نزنید، زیرا باعث سفت شدن پنکیکها می شود.
  • پنکیکها نیاز به روغن زیادی ندارد برای همین می ‌توانید روغن را به تابه اسپری کنید.
  • شما می توانید برای اینکه کیک رنگ بهتری داشته باشد، مقداری زعفران دم کرده داخل مواد پنکیک بریزید.
  • شما می توانید در صورت عدم دسترسی به کره از روغن مایع نیز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید کره طعم بهتری به پنکیک می دهد. این مورد یکی از رموز در طرز تهیه پنکیک می باشد.
  • تابه ای که پنکیکها را داخل آن می پزید باید ضخامت مناسبی داشته باشد. تا از برخورد حرارت زیاد پنکیکها جلوگیری کنند زیرا این کیک به آرامی پخته می شود و نیازی به حرارت بالا ندارد.
  • در صورتی که میخواهید قطر کیک شما بیشتر شود و حالت پفکی به خود بگیرد، می توانید کمی دیگر بیکینگ پودر به آن اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که می‌توانید هنگام پخت یک تکه شکلات به داخل کیک اضافه کنید و سپس طرف دیگر آن را بپزید تا پنکیک شما مغزدار شود.
  • بهتر است اجازه بدهید که مواد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در محیط اتاق استراحت کند. به اصطلاح به دمای محیط برسند. طرز تهیه پنکیک این نکته بسیار مهم است.
  • شما می توانید برای سرو و تزئین آنها از دارچین، پودر شکلات، پودر نارگیل و یا لیمو نیز استفاده کنید.
  • اگر می خواهید پنکیکهای شما کاملا رژیمی باشد، می توانید شکر را از دستور حذف کنید. بجای آن از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید. همچنین بهتر است بجای کره از روغن های گیاهی استفاده شود.
  • به هیچ عنوان از شعله زیاد استفاده نکنید. شعله متوسط برای تهیه پنکیک بسیار مناسب است. در طرز تهیه پنکیک این مطلب بسیار مهمی است.
  • به جای شیر می توانید از آب هم استفاده کنید. مشکلی پیش نخواهد آمد.
حتما بخوانید
طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ آلمانی 12 تکه ای

خواص پنکیک

یکی از مهمترین موارد در طرز تهیه پنکیک دانستن خواص آن است. شیر موجود در این مدل کیک ها ، حاوی کلسیم و پروتئین کافی برای بدن است که باعث می شود این خوراکی فوق العاده تبدیل به یک وعده غذایی عالی برای همه به خصوص کودکان شود.

طرز تهیه پنکیک و خواص آن
طرز تهیه پنکیک و خواص آن

علاوه بر این، پروتئین تخم مرغ باعث کنترل اشتها و تامین انرژی مورد نیاز بدن می شود.

توصیه می کنیم مقاله آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه را مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی در طرز تهیه پنکیک

جدول ارزش غذایی
تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
227 کیلوکالری کالری
28.30گرم کربوهیدرات
6.40گرم پروتئین
9.70 گرم چربی
0.00 گرم فیبر
0.00 گرم قند
 59.00میلی گرم کلسترول

انواع پنکیک

قبل از مطالعه طرز تهیه پنکیک باید با انواع پنکیک ها آشنا شوید. پنکیک ها همانطور که مشاهده شده است می توانند دارای انواع مختلفی باشند. به غیر از بحث تزیین آن ها می توانند در ساختار وجودی خود نیز دارای تفاوت باشند.

در زیر لیستی از انواع پنکیکها را برایتان قرار داده ایم.

  • ساده
  • پفکی
  • با ماست
  • سبزیجات
  • شکلاتی
  • قهوه
  • نوتلا
  • خرما و عسل
  • مراکشی
  • کشمشی
  • دارچینی

طرز تهیه پنکیک بدون بیکینگ پودر

افرادی هم هستند که بدلایلی نمی توانند از جوش شیرین یا بیکینگ پودر استفاده کنند. این افراد خیالشان راحت باشد. به مراحلی که در زیر خواهیم گفت بسادگی می توانند همان پنکیک اصل را برای خود طبخ کنند.

مرحله اول

زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. سفیده تخم مرغ را داخل یک همزه بریزید و با سرعت بالا بزنید تا کف کند. سپس شکر اضافه کنید. مشاهده می کنید که شبیه خامه شکل گرفته است.

مرحله دوم

زرده تخم مرغ را با وانیل و شیر و نمک با همزن هم بزنید تا مخلوطی یک دست و یک شکل بدست آید.

مرحله سوم

این دو مایع را با یکدیگر مخلوط کنید ولی به هیچ عنوان با سرعت هم نزنید. هم زدن کوتاه کافیست.

اکنون می توانید عین مراحل اصلی آرد را اضافه کرده و ادامه ماجرا برای تهیه آن.

بسیار کار راحتی است. مشاهده کردید که بدون بکینگ پودر هم می توان پنکیک عالی تهیه کرد.

طرز تهیه پنکیک بدون شیر

افرادی هم هستند که نمی توانند از شیر استفاده کنند. برای این دست از افراد پیشنهاد می کنیم از شیر سویا یا شیر بادام استفاده کنند.

شیر طبیعی دارای موادی است که افرادی هستند به آن حساسیت دارند. همانطور که بیان شد این افراد بهتر است از شیر سویا و یا شیر بادام استفاده کنند.

حتما بخوانید
طرز تهیه پنکیک بدون شیر خوشمزه 4 نفره

مطمین باشید هیچ فرق آنچنانی در طعم نخواهید داشت. باید بدانید که این مدل کیک ها یکی از اجزای صبحانه یا عصرانه است. این مدل کیک ها دارای موادی هستند که روی آن ریخته و یا در کنار آن میل می شود.

پس مطمین باشید که می توانید جایگزین شیر را با شیر بادام و شیر سویا انجام دهید. شما کلا می توانید شیر را حذف کنید. بجای شیر هم می توانید از آب استفاده کنید. این کار هم بدون دردسر و بدون مشکلی انجام خواهد شد. این هم طرز تهیه پنکیک بدون شیر بود.

به شما پیشنهاد می دهیم مقاله آموزشی انواع کیک ها و آموزش 150 کیک و طرز تهیه آنها و نیز مقاله بهترین کیک تولد با معرفی بیش از 20 نوع کیک تولد را مطالعه کنید.

دوره آموزش ولنتاین و روز عشق
دوره آموزش ولنتاین و روز عشق

سخن پایانی در طرز تهیه پنکیک

در نظر داشته باشید این یک مدل کیک است که در صبحانه میل می شود. شما می توانید مراحل بالا را عینا انجام داده تا یک پنکیک صبحانه بینظیر را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید.

نکاتی را که باید به عنوان یک سرآشپز در نظر داشته باشید را هم برایتان در بالا قرار داده ایم. درباره حذف شیر و حذف پودر بیکینگ پودر هم بسیار صحبت کردیم و به تفصیل برایتان توضیح دادیم. تنها نکته ای که باقی می ماند این است که بدانید کجا قرار دارید؟ آیا می خواهید پنکیک را اصولی بیاموزید یا خیر؟

اگر جواب مثبت است حتما عین آنچه که بیان کردیم کار را انجام دهید. نیازی به کار خاصی نیست فقط برای آشپزی بایستی ترس را کنار گذاشته و با کمی سلیقه وارد گود شوید. به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک صبحانه یا عصرانه بینظیر را با این کیک خوشمزه تهیه کنید. طرز تهیه پنکیک کار بسیار ساده ای است.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید. ساده ترین طرز تهیه پنکیک و کاربردی ترین آن را برایتان قرار داده ایم.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم. این موارد نیز همانند طرز تهیه پنکیک ساده حرفه ای هستند.

امیدواریم از آموزش طرز تهیه پنکیک خانگی با جدول ارزش غذایی راضی بوده و بتوانید یک صبحانه بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید. شما بهترین و کاملترین طرز تهیه پنکیک را مشاهده کرده اید.

طرز تهیه انواع کیک و طرز تهیه انواع صبحانه بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی حرفه ای 2 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
6

طرز تهیه پنکیک ساده یک صبحانه خوشمزه عالی تابه ای و آموزش طرز تهیه پنکیک خانگی مخصوص فوق العاده حرفه ای اصل دستور پخت پنکیک برای 6 نفر آماده مجلسی فوری بدون شیر

نوع: صبحانه

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه پنکیک

بازده دستورالعمل: 2

کالری: 227

زمان آماده سازی: PT0H10M

زمان پخت و پز: PT0H10M

زمان کل: PT0H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵۰ گرم کره
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه آرد سفید
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • 1/4 قاشق چای خوری نمک
  • 1 و 1/2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • روغن مایع به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش پنکیک را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این کیک خوشمزه و یادگیری رسپی آن که به صورت مرحله به مرحله در بالا آموزش داده شده است شما می توانید به راحتی پنکیک را در منزل تهیه کرده و این صبحانه عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *