سبد خرید
انواع غذاهای محلی آذربایجانی

انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی)

 

انواع غذاهای محلی آذربایجانی را بصورت کاملا حرفه ای برایتان قرار دادیم. امیدواریم از این مقاله استفاده مطلوب و کامل را ببرید. تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از بزرگترین شهر های ایران است که دارای غذاهای محلی لذیذ و محبوبی مانند کوفته تبریزی، کوکوی لوبیا سبز، آش ماست، دلمه برگ مو، آش میوه، آش آبغوره و … می باشد.

شما می توانید انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه نمایید. انواع غذاهای محلی آذربایجانی را نیز در حال مطالعه هستید.

معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی و طرز تهیه آنها (استان آذربایجان شرقی)

به به. شهر تبریز. استان آذربایجان شرقی. بسیار بسیار زیبا. غذاهای بسیار بسیار خوشمزه. در این مقاله محبوب ترین غذاهای استان آذربایجان شرقی را بطور کامل آموزش داده ایم تا بتوانید کامل با طرز تهیه این غذاها آشنا شوید.

آموزش آشپزی محلی یکی از مطالب اصلی در آشپزی است که نیازمند داشتن تخصص و هنر آشپزی در آن منطقه یا محل می باشد. غذاهای محلی همگی دارای بیشترین خاصیت هستند. این بدین خاطر است که از بهترین و بالاترین کیفیت مواد اولیه برای تولید و طبخ غذا استفاده می شود.

در این مقاله به معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی پرداخته و غذاهای سنتی این استان بطور کامل آموزش داده خواهد شد. وقتی صحبت از معرفی انواع غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی و تبریز می شود حتما می بایست درباره مواد اولیه تازه و مرغوب در این منطقه نیز صحبت نمود.

این منطقه بدلیل بکر بودن سرزمین دارای انواع سبزیجات و صیفی جات با کیفیت است که طعم غذا را بینظیر کرده و خوش طعم می کند. مرکز آموزش آنلاین آشپزی بهترین ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد. انواع غذاهای محلی آذربایجانی کاملترین و جامع ترین لیست غذاهای محلی آذربایجانی را به شما اراپه خواهد کرد.

انواع غذاهای محلی آذربایجانی
انواع غذاهای محلی آذربایجانی و تبریز

کوفته تبریزی

یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی کوفته می باشد و در راس آن کوفته تبریز است که از هر لحاظ بسیار خوشمزه و بی نظیر است. اگر یکبار این غذای خوشمزه را میل کرده باشید بی شک عاشق آن خواهید شد.

کوفته تبریزی یا تبریز کوفته‌سی یکی از محبوب ترین و خوش عطر ترین انواع کوفته در سراسر ایران است که طرفداران بسیاری دارد. در تهیه این کوفته از انواع سبزی معطر (جعفری، تره، نعنا به مقدار کم، ریحان، ترخون و پیازچه)، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، گردو، آلو خشک، زرشک و پیازداغ استفاده می شود. این غذا می تواند یک وعده فوق العاده و سالم برای سفره های شما باشد.

وقتی صحبت از انواع غذاهای محلی آذربایجانی به میان بیاید کوفته تبریزی یکی از مهمترین غذاهای سنتی منطقه آذربایجان است که در همه ایران سرو و پخته می شود.

همچنین این غذا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود و به روش های مختلفی سرو و آماده می شود. کوفته‌های هر کدام از مناطق ایران با مواد خاص خودشان درست می شود و طعم و رنگ متفاوتی دارند. جالب است که بدانید در خارج کوفته تبریزی به نام میت بال یا همان توپ گوشت و یا به نام دیگر یعنی گوشت قلقلی شناخته می شود که بیشتر در کنار غذاها و انواع پاستا ها آن را سرو می کنند.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصل برای 6 نفر
طرز تهیه کوفته تبریزی اصل برای 6 نفر

برای مطالعه طرز تهیه کوفته تبریزی کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین کوفته تبریزی را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید. امیدواریم تا اینجا از مقاله انواع غذاهای محلی آذربایجانی استفاده برده باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

قرابیه تبریز

در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی شیرینی های هم بسیار مهم هستند. مخصوصا شیرینی های سنتی. قرابیه نوعی شیرینی سنتی، مجلسی و گران قیمت می باشد که در شهر مختلف آذربایجان مانند تبریز، مراغه، قزوین، اردبیل، ارومیه، ترکیه، یونان و جمهوری آذربایجان پخته می شود.

قرابیه انواع مختلفی مانند ناگریلی، بادامی، گردویی، پسته ای، یونانی و … دارد که مواد اصلی و تشکیل دهنده تمام آنها بادام، شکر و تخم مرغ می باشد. اصیل ترین نوع قرابیه که بیشتر شناخته شده و سنتی است، قرابیه پسته ای می باشد که یکی از سوغات فوق العاده شهر تبریز است.

طرز تهیه قرابیه تبریز مخصوص اعلا
طرز تهیه قرابیه تبریز مخصوص اعلا

برای مطالعه طرز تهیه قرابیه تبریز کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین قرابیه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آبگوشت دیزی سنگی تبریز یا شوربا

یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی آبگوشت ها هستند. آبگوشت شوربا یا دیزی سنگی از خوش مزه ترین آبگوشت های ایرانی است که برای تهیه آن از گوشت گوسفندی، نخود، پیاز، لپه، دنبه، سیب زمینی، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و این آبگوشت در دیگ های سنگی یا همان دیزی سنگی آماده می شود.

ممکن است برای شما سوال پیش آید که دیزی سنگی چیست؟ دیزی سنگی یا سرپانتین یک نوع دیگ سنتی است که از سنگ معدن درست شده است که به دلیل مقاومت دربرابر آتش، آرام پختن غذا و ضربه پذیر بودن باعث لذیذ شدن طعم غذا می شود. این یک غذای کامل و سالم برای وعده های روزانه شماست و به عنوان برترین خورش ایرانی شناخته می شود.

طرز تهیه آبگوشت دیزی سنگی تبریز حرفه ای
طرز تهیه آبگوشت دیزی سنگی تبریز حرفه ای

برای مطالعه طرز تهیه دیزی سنگی تبریز یا آبگوشت شوربا کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین دیزی سنگی را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش دندونی تبریز (دیشلیق)

وقتی صحبت از انواع غذاهای محلی آذربایجانی به میان بیاید آش دندونی یکی از اصلی ترین غذاهای سنتی منطقه آذربایجان است که در همه ایران سرو و پخته می شود. همانطور که ذکر کردیم آش ها از انواع غذاهای محلی استان آش دندونی یا دیشلیق یکی از آش های سنتی ایران است که به مناسبت دندان درآوردن کودک (درواقع اولین دندان کودک) پخته می شود.

در قدیم این آش را بین همسایگان و دوستان پخش می کردند و معتقد بودند که با درست کردن این آش، دندون های کودک راحت تر و سریع تر رشد خواهد کرد.

این آش بسیار مقوی و خوشمزه است که به روش های مختلفی نیز پخته می شود. این آش بدون سبزیجات است و از گندم، نخود، لوبیا، پیاز، برنج و آب قلم یا آب گوشت درست می شود.

طرز تهیه آش دندونی یا دیشلیق برای 7 نفر
طرز تهیه آش دندونی یا دیشلیق برای 7 نفر

برای مطالعه طرز تهیه آش دندونی یا دیشلیق کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش دندونی را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش گوشواره

همانطور که شاید بدانید آش ها در انواع غذاهای محلی آذربایجانی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. آش گوشواره یا به عبارتی آش دیشوره یا جوشواره یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی است که در تبریز طرفداران بسیاری دارد. علت نام گذاری این آش به دلیل خمیر های موجود در آن است. این آش بسیار مقوی و لذیذ است و با وجود اینکه زمان پخت آن نسبتا طولانی است، اما طرفداران بسیار زیادی دارد.

حتما بخوانید
طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم برای 6 نفر

این آش با استفاده از موادی همچون رب گوجه فرنگی، کره، نخود، جعفری، گشنیز، نعناع، سرکه، پیاز، تخم‌مرغ، نمک، آرد، گوشت چرخ‌کرده، زردچوبه و فلفل تهیه می شود. این یک آش عالی برای فصل های پاییز و زمستان است و شدیدا به شما پیشنهاد می شود آن را درست کنید.

طرز تهیه آش گوشواره خوشمزه تبریز و آذربایجان
طرز تهیه آش گوشواره خوشمزه تبریز و آذربایجان

برای مطالعه طرز تهیه آش گوشواره کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش گوشواره را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

قارنی یاریخ (بادمجان شکم پر)

در بررسی انواع غذاهای محلی آذربایجانی خوراک ها هم جزء اصلی ترین غذا ها هستند. قارنی یاریخ یا همان بادمجان شکم پر یکی از غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی است که طعم و عطر فوق العاده ای دارد. این غذا از بادمجان، سیر، پیاز، گوشت چرخ‌کرده، جعفری، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، نمک، روغن، فلفل و زردچوبه تهیه می شود.

بادمجان شکم پر در ترکیه به عنوان یک وعده غذایی سبک یا پیش غذا نیز سرو می شود. بادمجان یکی از صیفی جات محبوب ایرانی هاست که در اکثر خورش ها و غذاها استفاده فراوانی دارد. به همین دلیل بادمجان شکم پر از شهرت خاصی در بین مردم ایران برخوردار است و یکی از غذاهای همیشگی بر سر سفره های ایرانی می باشد.

همانطور که متوجه شدید یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی همین قارنی یاریخ یا بادمجان شکم پر است که طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم اهل آذربایجان نباشید با یکبار خوردن این غذا عاشقش می شوید.

آموزش طرز تهیه قارنی یاریخ یا بادمجان شکم پر برای 4 نفر
آموزش طرز تهیه قارنی یاریخ یا بادمجان شکم پر برای 4 نفر

برای مطالعه طرز تهیه بادمجان شکم یا قارنی یاریخ پر کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین بادمجان شکم پر را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

خورش هویج

یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی همین خورش هویج است. خورش هویج یکی از غذاهای اصیل و سنتی شهر تبریز است که به نام های خورش هویج ترکی یا خورش هویج تبریزی نیز شناخته می شود. گیاه هویج سرشار از ویتامین آ، فیبر خوراکی، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. پس اگر به دنبال یک غذای سالم و یک طعم خاص و جدید می گردید، خورش هویج را شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم.

این خورش از هویج، آلو خشک، پیاز، گوشت خورشتی، زعفران و چاشنی های مورد نیاز تهیه و درست می شود. همچنین شما می توانید این خورش را بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی نیز درست کنید.

طرز تهیه خورش هویج مخصوص برای ۶ نفر
طرز تهیه خورش هویج مخصوص برای ۶ نفر

برای مطالعه طرز تهیه خورش هویج کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین خورش هویج را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

کوکوی لوبیا سبز

کوکوی لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی می باشد. یکی از غذاهای سنتی ومحلی شهر تبریز کوکو لوبیا سبز است. کوکو لوبیا سبز تبریزی یک غذای خوشمزه و خوش عطر و لعاب است که در مهمانی‌ها، مراسمات و برای افطار در ماه مبارک رمضان نیز استفاده میشود. این غذای فوق العاده از لوبیا سبز، هویج، پیاز، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، زرشک و تخم مرغ تهیه می شود.

به این صورت که ابتدا لوبیا سبز و هویج را باید بخار پز یا آب پز کنید. سپس طبق مراحل گفته شده کوکو را آماده و سرو کنید. این غذا را می توانید هم در فر و هم داخل یک ماهیتابه بر روی گاز بپزید. همانطور که متوجه شدید کوکوی لوبیا سبز نیز یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی و این منطقه سرسبز است.

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز برای ۶ نفر
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز برای ۶ نفر

برای مطالعه طرز تهیه کوکو لوبیا سبز کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین کوکو لوبیا سبز را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

دویماج تبریزی

در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی دویماج جایگاه بسیار ویژه ای دارد و بسیار خوشمزه و خوش طعم است.

دویماج یا دوْیمَج یک نوع عصرانه و صبحانه سنتی آذربایجان شرقی است که بیشتر در فصل تابستان پخته می شود. این غذا از تکه‌های نان لواش قزوینی، پنیر، سبزی خوردن یا سبزی معطر، پیاز داغ، گردو، کشمش و زرد چوبه تهیه می‌شود. این غذا به سادگی و سریع آماده می شود و شما می توانید آن را همراه انگو، هندوانه و یا انواع سبزیجات میل کنید.

ماده اصلی این غذا نان لواش قزوینی است که در صورتی که نان لواش خیلی خشک باشد، کمی آن را با آب خیس و سپس با باقی مواد مخلوط می کنند. دویماج یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی است که بسیار طرفدار دارد.

طرز تهیه دویماج تبریزی برای ۴ نفر اصل آذربایجان
طرز تهیه دویماج تبریزی برای ۴ نفر اصل آذربایجان

برای مطالعه طرز تهیه دویماج تبریزی کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین دویماج تبریزی را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش ماست

همانطور که بیان گردید در انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش جایگاه ویژه ای دارد. آش ماست یکی از انواع آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به خصوص آذربایجان شرقی با مواد و روش های بسیار متنوعی آماده می شود. در شهر تبریز این آش بیشتر در ماه مبارک رمضان پخته می شود و طرفداران بسیاری دارد.

این آش ازترکیب برنج، لپه، گوشت گوسفندی، ماست ترش، شوید، ترخون و پیازداغ تهیه می شود. البته برخی به جای برنج از بلغور نیز استفاده می کنند و معتقد هستند که استفاده از نیمی بلغور و نیمی برنج طعم این آش را فوق العاده می کند. در ادامه طرز تهیه این آش خوشمزه و محبوب را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه آش ماست خوش طعم برای 7 نفر
طرز تهیه آش ماست خوش طعم برای 7 نفر

برای مطالعه طرز تهیه آش ماست کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش ماست را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

دلمه برگ مو یا یپراخ دلماسی

در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی دلمه ها و کوفته ها بسیار پر طرفدار هستند. دلمه برگ مو یکی از قدیمی ترین پیش غذا و غذاهای مجلسی و سنتی تبریز است که به آن یپراخ دولماسی نیز می گویند. یپراخ درواقع همان برگ درخت انگور یا برگ مو است که در نقاط مختلف ایران استفاده های  خوراکی مختلفی از آن می کنند.

البته ممکن است پختن این غذا کمی سخت و زمان گیر باشد اما اگر آن را با دقت و حوصله انجام دهید، یک غذای محشر و خوش مزه خواهید داشت. این غذا از برگ مو، گوشت چرخ کرده، پیاز، بلغور گندم، لپه، برنج، سبزی های معطر، سیر، ماست و روغن حیوانی تهیه می شود.

طرز تهیه دلمه برگ مو یا یپراخ دلماسی اصیل تبریز
طرز تهیه دلمه برگ مو یا یپراخ دلماسی اصیل تبریز

برای مطالعه طرز تهیه دلمه برگ مو یا یپراخ دلماسی کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین دلمه برگ مو را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش میوه

در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش میوه خیلی متمایز است. آش میوه یکی از آش های منحصر به فرد مناطق آذربایجان و به ویژه استان تبریز است. این آش در تمام فصل ها قابل استفاده است و طعم خاص و خوش مزه ای دارد. آش میوه از سبزیجات معطر مانند تره، جعفری، گشنیز، نعناع، برگ چغندر و حبوباتی مانند گندم، برنج، لوبیاقرمز، نخود و پیاز و گوشت چرخ کرده، روغن و میوه هایی مانند آلبالو، گوجه سبز و زردآلو تهیه می شود.

البته شما می توانید از انواع میوه های خشک شده نیز در این آش استفاده کنید. همچنین می توانید این آش را بدون سبزیجات بپزید. آش میوه علاوه بر تبریز، ازغذای سنتی شهرهای دیگری مانند اردبیل و همدان نیز به شمار می رود.

حتما بخوانید
طرز تهیه دلال ماست شمالی برای 10 وعده خانواده
طرز تهیه آش میوه مخصوص برای 9 نفر
طرز تهیه آش میوه مخصوص برای 9 نفر

برای مطالعه طرز تهیه آش میوه تبریز کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش میوه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش گوجه فرنگی یا آش آبغوره

یکی از انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش گوجه فرنگی است. آش گوجه فرنگی یک از آش های خوشمزه و خوش عطر ایرانی است که اصالتا برای شهر تبریز می باشد. آش گوجه فرنگی در تبریز به نام آبغورا آشی یا بامادور آشی نیزمعرفی می شود. این آش به روش های مختلفی پخته می شود و در هر شهری نام متفاوتی دارد.

مواد اصلی تشکیل دهنده این آش لوبیا چیتی یا لوبیا چشم‌ بلبلی، بلغور، برنج، پیاز داغ، گوجه فرنگی، تره و جعفری است. آش گوجه فرنگی بسیار شبیه آش آبغوره است و تفاوت آن ها این است که در آش گوجه فرنگی از میزان گوجه بیشتری استفاده می‌شود. در ادامه طرز تهیه این آش محشر را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه آش گوجه فرنگی
طرز تهیه آش گوجه فرنگی

برای مطالعه طرز تهیه آش گوجه فرنگی یا آش آبغوره کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش گوجه فرنگی را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش اوماج

همانطور که گفته شده است در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش از اصلی ترین غذاهاست. آش اوماج یا اوماج آشی یکی از غذاهای محلی و سنتی استان آذربایجان شرقی است که بیشتر به عنوان پیش‌غذا یا در وعده شام مصرف می‌شود. این آش در فصل های سرد و برای درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی بسیار عالی و مفید است. اوماج يا آماج  خمیری است كه از آرد تهيه مي شود.

به این صورت که مقدار كمي آرد را با آب جوشيده مخلوط مي كنند و و با دو دست آن را به شكل گلوله هاي ريز در مي آورند. سپس خمیر به دست آمده را کمی خشك مي كنند. البته در تهیه آش اوماج می توانید هم از اوماج خشک و هم تازه استفاده کنید.

طرز تهیه آش اوماج مخصوص اصیل و خوشمزه
طرز تهیه آش اوماج مخصوص اصیل و خوشمزه

برای مطالعه طرز تهیه آش اوماج کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش اوماج را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش شیله عدس

برای معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش ها یکی از اصلی ترین غذاهاست. شیله به اصطلاح به برنج کاملا پخته و له شده ای مانند برنج شله زرد می گویند. آش شیله عدس یک مدل آش ساده و خوشمزه تبریزی است که با برنج، عدس، گوجه فرنگی،آب مرغ، بلغور، تره و پیازچه تهیه می‌شود.

این آش محلی استان آذربایجان شرقی را می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذا یا حتی به عنوان یک غذای اصلی بر سر سفره های خود سرو کنید. در ادامه طرز تهیه آش شیله عدس را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه آش شیله عدس آذربایجان
طرز تهیه آش شیله عدس آذربایجان

برای مطالعه طرز تهیه آش شیله عدس کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش شیله عدس را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

آش کلم قمری یا داش کلم آشی

در معرفی انواع غذاهای محلی آذربایجانی آش از اصلی ترین غذاهاست. تبریزی‌ها با کلم یک آش فوق العاده خوشمزه به نام داش کلم آشی یا آش کلم قمری درست می‌کنند. این یک آش عالی برای روزهای سرد پاییز و زمستان است.

کلم قمری سرشار از ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم می باشد و در درمان بیماری سنگ کلیه و پیشگیری از سرطان ریه و لوزالمعده تاثیر چشم گیری دارد. این آش یکی از آش های سنتی و اصیل شهر تبریز است که معمولا به صورت تند و همراه فلفل زیاد آن را سرو می کنند. در ادامه طرز تهیه این آش خوش رنگ و لعاب را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه آش کلم قمری یا داش کلم آشی اصل تبریز
طرز تهیه آش کلم قمری یا داش کلم آشی اصل تبریز

برای مطالعه طرز تهیه آش کلم قمری کافیست این بخش را مطالعه نمایید تا بهترین آش کلم قمری را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

بررسی انواع غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی

همانطور که در بالا مشاهده کرده اید ، غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی از مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه شده اند. انواع غذاهای محلی آذربایجانی بدون در نظر گرفتن محصولات کشاورزی امکان پذیر نیست. استان آذربایجان شرقی بخاطر شرایط آب و هوایی که دارد و همچنین خاک حاصلخیر خود ، توانسته است محصولات کشاورزی مرغوبی را تولید نماید.

با بررسی شرایط کشاورزی استان مشاهده می کنید که این استان دارای محصولات کشاورزی مرغوب و درجه یکی است. اگر تا به امروز به این منطقه سفر نکرده اید اکنون وقت آن رسیده است تا با یک برنامه ریزی خوب شرایط سفر به این منطقه زیبای کشور ایران رفته و از سفر به این منطقه لذت ببرید.

استان آذربایجان دارای شهر های بینظیری است چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ جغرافیایی. شهرهایی نظیر مراغه که سیب مراغه بسیار معروف است. شهر بناب که کباب آن را حتما میل کرده اید. شهر تبریز و غذاهای سنتی آن. شهر سراب و سیب زمینی بسیار مرغوب آن. شهر آذرشهر و لپه بسیار معرف آن.

هر سال بیشتر از یک چهارم پیاز تولید شده کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می‌ گردد.

مواد اولیه غذایی مرغوب استان آذربایجان شرقی
مواد اولیه غذایی مرغوب استان آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور در تولید انگور های مرغوب و با کیفیت است. از همین بخش مشخص است که در بحث انواع غذاهای محلی آذربایجانی ، استان آذربایجان شرقی بایستی غذا های با کیفیت و خوش طعم را داشته باشد. برای انواع غذاهای محلی آذربایجانی حتما بایستی بدانید که چه محصولات کشاورزی و با چه کیفیتی موجود است.

طرز تهیه انواع غذاهای محلی آذربایجانی (استان آذربایجان شرقی)

در این بخش لیستی از انواع غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی و تبریز را برایتان قرار دادیم تا راحت تر در دسترس شما عزیزان باشد. شما می توانید این غذاهای محلی را که جزئی از اصلی ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی استان آذربایجان شرقی است را در منزل بصورت کاملا سنتی تهیه و طبخ نمایید.

در تهیه و گردآوری دستور پخت ها و طرز تهیه های هر کدام از این غذا ها وسواس کافی به خرج داده شده تا بتوانید از روی همین طرز تهیه بتوانید یک غذای سنتی منطقه آذربایجان شرقی را برای عزیزان خود در منطل بصورت کاملا خانگی و حرفه ای تهیه نمایید و با آنان میل نمایید. نوش جانتان. آموزش آشپزی را بایستی با علاقه آموخت. انواع غذاهای محلی آذربایجانی را کامل برایتان قرار دادیم.

One comment

  1. چرا عکسای نامربوط گذاشتین؟ بعضیاش درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *