سبد خرید
طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصل کرمانی را قرار داده ایم تا شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها در نگارش طرز تهیه و مخصوصا طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است.

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی
طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

آش ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست حتی به صورت محلی. آش گندم شیر کرمانی نیز یکی از این آش هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت. آموزش جذاب طرز تهیه آش اسپه شله استان گلستان را از دست ندهید.

آش از نظر سبکی غذا در دسته غذاهای سبک قرار می گیرد و می توان آن را در وعده های گوناگون استفاده کرد. نسل گذشته و قدیمی ها آش را به عنوان غذای اصلی در نظر می گرفتند و می توان گفت به نسبت دسترسی به مواد اولیه برای غذا ها جزو غذاهای لوکس محسوب می شده است.

دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل
دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل

همانطور که می دانید آش به عنوان یک غذای خاص تعریف خاصی نیز دارد. آش به معنی غذای آبکی است که نباید بسیار آبکی باشد. باید مواد معدنی آن بالا بوده و خاصیت و فواید بسیار زیادی داشته باشد. آش های ایرانی بیش از 400 نوع می باشد که آش گندم شیر کرمانی یکی از این آش هاست. در طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی از بهترین و زبده ترین آشپزهای محلی استفاده شده است از اینرو سعی شده بهترین و کاربردترین طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی باشد.

شما وقتی قصد دارید آش خوشمزه را طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن آش گندم شیر کرمانی با شعله زیاد و آب زیاد و یا آب بسیار کم امکان پذیر نیست و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

کرمان یکی از استان های اصلی کشور ما ایران می باشد. مرکز این استان نیز کرمان نام دارد. کرمان یکی از شهرهای بسیار قدیمی با ساختار های مشخص است که قدمت بسیار تاریخی دارد. شهر کرمان دارای آثار تاریخی بسیاری نیز است. این شهر و این منطقه بدلیل ساختار اقلیمی که دارد غذاهای متنوعی نیز دارند. در این بخش این غذای آش گندم شیر کرمانی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

استان کرمان وسعت زیادی نیز دارد و همانطور که ذکر شد دارای تنوع غذایی زیادی نیز است. شهر کرمان نیز همانگونه که بیان شد هم در غذا دارای سبک های درخور خود است که بسیار لذیذ می باشد. غذای آش گندم شیر کرمانی یکی از این غذاها می باشد.

در رابطه با ادویه جات نیز حتما باید حواستان جمع باشد تا هیچ ادویه ای را زیاد نریزید. مخصوصا در طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی همه چیز باید استاندارد و ایده آل باشد تا بتوانید یک آش محلی و مناسب را طبخ نمایید. دیگر نیازی نیست که حتما به شهر خاصی سفر کنید. شما می توانید با بررسی و انجام مراحل بصورت گام به گام در زیر یک آش گندم شیر کرمانی خوشمزه را طبخ نموده و با عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید و همچنین آش گندم شیر کرمانی اصل کرمانی را برای عزیزانتان طبخ نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

حتما بخوانید
بریانی

ما با شما هستیم تا ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی شما اتفاق بیافتد. حتما از آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید. مطالعه آموزش انواع غذا با اسفناج و غذا با بادمجان و غذا با تخم مرغ را از دست ندهید.

آموزش طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

برای آموزش طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا آش شما یا همان آش گندم شیر کرمانی بسیار خوشمزه و حرفه ای کرمان دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که آش گندم شیر کرمانی از چه موادی تشکیل شده است.

آش گندم شیر کرمانی محلی
آش گندم شیر کرمانی محلی

آش ها از مواد اولیه خاصی تشکیل شده اند. این مواد اولیه در اکثر آش ها مشترک است. آش ها همانطور که می دانید از انواع حبوبات و سبزیجات بوجود می آیند. آش گندم شیر کرمانی نیز دارای مواد اولیه خاص خود است. آموزش طرز تهیه شله بریان زیره اصفهان با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

این آش دارای گندم شیر و گوشت و حبوبات نیز شامل نخود و در صورت تمایل رشته آشی می باشد که می بایست آنها را در کنار یکدیگر پخت و یک آش بینظیر آش گندم شیر کرمانی را بطور محلی و سنتی تهیه و طبخ نمود.

حتما طرز تهیه انواع آش و طرز تهیه انواع خورشت و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد. به شما پیشنهاد می دهیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

آش ها از مواد اولیه تازه تشکیل می شوند. سبزیجات بکار رفته در آش گندم شیر کرمانی حتما می بایست تازه بوده و بهتر است ارگانیک نیز باشد. البته درباره سبزیجات مطالب مختلفی ارایه کرده ایم. شما عزیزان می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید. نکته مهم در تهیه آش گندم شیر کرمانی این است که شما بتوانید بهترین کیفیت را برای میهمانان خود تهیه نمایید.

درباره کیفیت آش گندم شیر کرمانی مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمین باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسایل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا دارد.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی رعایت کنید بدین صورت می باشند :

  • حتما حبوبات را از یک روز قبل حتما خیسانده و آب آن را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات دارای مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای بدن انسان بسیار مفید است. سعی کنید حتما در بررسی طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی این نکته را رعایت کنید.
  • در طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی حتما از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مورد را تاکید کرده ایم. یکی از دلایل اصلی خوشمزه بودن آش ها مخصوصا آش گندم شیر کرمانی در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. عطر بینظیری به آش گندم شیر کرمانی خواهد داد.
  • اگر برای طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی نیاز به استفاده از سبزیجات خشک شده داشتید باز هم سعی کنید این سبزیجات مانده نبوده و نسبتا تازه باشند. سبزیجات خشک شده قدیمی عطر آنچنانی ندارند.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا آش گندم شیر کرمانی با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش گندم شیر کرمانی ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.
  • برای جا افتادن آش صبر داشته باشید و تا جای ممکن آب اضافه نکنید مگر به اندازه و از آب کتری که جوشیده شده باشد.
  • برای سرو آش گندم شیر کرمانی هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از ظرف مناسب برای ریختن آش گندم شیر کرمانی استفاده کنید.
  • برای نگهداری از آش باقیمانده حتما آن را به قابلمه منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگه داری نمایید.
  • به هیچ عنوان آش گرم را مخصوصا آش گندم شیر کرمانی را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید آش گندم شیر کرمانی خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • برای سبزیجات هم سبزی درشت خرد شده و بدون ساقه باشد. این یکی از فوت های کوزه گری برای طبخ هر نوع آش است.
  • پیاز داغ و سیر داغ و همچنین نعناع سرخ شده در بسیاری از آش ها برای تزیین استفاده می گردد. البته نه همه آش ها ولی در بسیاری از آش ها شما می توانید با اینها به آش خود جذابیت بصری خاصی را به میهمانان خود القا نمایید.
  • همیشه حواستان باشد در طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی یکی از بهترین نکات و اصلی ترین آنها خوشمزه بودن آش می باشد. شما می توانید از یک ظرف مناسب برای پخت استفاده نمایید. ظرف مسی یکی از این ظروف است که غذا در آن بسیار خوشمزه و بینظیر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ مجلسی 4 نفره

در پایین طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. شما می توانید این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر یاری نمایید.

چاپ دستور

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی برای 6 نفر

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی برای 6 نفر

آش گندم شیر یکی از خوشمزه ترین آش های کرمانی است که از گندم شیر، گوشت قرمز، نخود، پیاز، کشک سابیده ‌شده، رشته آش، نعنا داغ، سیر داغ، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه درست می‌شود. این آش یک وعده غذایی کامل و مقوی است که می توان آن را به عنوان ناهار یا شام نیز سرو کرد.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 40
  • زمان پخت: 120
  • مجموع زمان: 160
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: آش
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 100 گرم گندم شیر
  • 500 گرم گوشت با استخوان
  • 70 گرم نخود
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • رشته آش (به دلخواه)
  • کشک سابیده شده به میزان لازم
  • سیرداغ و نعناع داغ به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول

ابتدا گوشت را به قطعات کوچک خرد کرده و همراه کمی آب روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله دوم

نخود را به مدت حداقل 6 ساعت داخل آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. پیاز را نگینی خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت گذاشته و داخل آن روغن بریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز را داخل آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس به آن نخود، زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم

استخوان های گوشت را جدا کرده و گوشت را با کمک گوشت کوب برقی یا دستی خوب له کنید و آن را همراه گندم شیر به قابلمه برگردانید. تمامی مواد را باهم مخلوط کنید و در آخر کشک و رشته آش را اضافه کنید. اجازه دهید آش به مدت 15 الی 30 دقیقه دیگر روی حرارت کم به آرامی پخته شود. در آخر آش خود را با نعناع داغ و سیر داغ تزئین کرده و سرو کنید.

نکات مهم و ترفندها

برای تهیه این غذا شما ابتدا باید گندم شیر را به روش زیر آماده کنید :

ابتدا گندم ها را داخل آسیاب برقی ریخته و به صورت بلغور درآورید. آن را از صافی رد کنید و آرد آن را جدا کنید. گندم ها را همراه شیر، زنجبیل، زیره، سیاه دانه، زردچوبه و فلفل سیاه داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا خوب پخته شود.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: ۱
  • کالری: 136
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

 

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
گندم شیر 3

طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی از آش های اصیل و محلی کرمان و بهترین دستور پخت و طرز تهیه آش گندم شیر کرمان و طرز تهیه آسان آش گندم شیر کرمانی با نکات طلایی

نوع: آش

سبک آشپزی: سنتی ایرانی محلی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 136

زمان آماده سازی: PT0H40M

زمان پخت و پز: PT2H00M

زمان کل: PT2H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • 100 گرم گندم شیر
  • 500 گرم گوشت با استخوان
  • 70 گرم نخود
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • رشته آش (به دلخواه)
  • کشک سابیده شده به میزان لازم
  • سیرداغ و نعناع داغ به میزانلازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، آش گندم شیر کرمان را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 comments

  1. صدیقهمهدیابادی

    سلام بسیار عالی بود من این اش خوردم ولی خودم درست نکردم میخوام درستش کنم چون گندم شیر محلی برام اوردن لطفا طرز تهیه گندم شیر با برنج هم بزارین خیلی ممنون از شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *