سبد خرید
طرز تهیه سس لازانیا سفید رستورانی 4 نفره

طرز تهیه سس لازانیا سفید رستورانی 4 نفره

طرز تهیه سس لازانیا سفید را با توضیحات کامل و کاملا کاربردی برای شما قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه و اجرای این دستور، و تهیه لازانیا با بهره گیری از این سس، ترکیبی فوق العاده را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. با ما همراه باشید تا آموزش سس لازانیا سفید را کامل بیاموزید.

معرفی سس لازانیا سفید

تمام سس ها و چاشنی ها برای خوشمزه تر شدن غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. تمام سس هایی که در سراسر دنیا برای طبخ غذاهای مختلف استفاده می شوند، بر پایه 4 سس مادر تهیه می شوند و اکثر آنها نیز منشاء فرانسوی دارند. یکی از این سس های پایه، سس سفید است.

دوره غذاهای دریایی
دوره غذاهای دریایی

سس سفید یا همان سس بشامل، نوعی سس فرانسوی است و از آنجا که ما این سس را بیشتر در مواد مورد نیاز برای تهیه لازانیا دیده ایم، آن را به نام سس لازانیا سفید می شناسیم. در اصل سس سفید یکی از سس های مخصوص در آشپزی کشور ایتالیاست که در زیر انواع سس ها اشاره شده است:

اما پس از اینکه به کشور فرانسه برده شد، به پایه اصلی بیشتر غذاهای فرانسوی تبدیل شد. برای تهیه این سس، آرد را با کره، شیر و ادویه های ویژه مخلوط می کنند. از سس سفید در تهیه انواع غذاها استفاده می شود که معروف ترین آن ها لازانیا و انواع پاستا است.

لازنیا سفید 02
معرفی سس لازانیا سفید

برای تهیه سس لازانیا سفید می توانید با توجه به میزان آرد اضافه شده، غلظت سس را بر حسب سلیقه خود تعیین کنید.

تاریخچه سس لازانیا سفید

سس سفید برای اولین بار در سال 1651 میلادی در یکی از آشپز خانه های درباری فرانسه تهیه شد. اولین روش تهیه سس سفید، به این صورت بود که ابتدا گوشت گوساله را با مقداری شیر می جوشاندند. از جوشیدن شیر و گوشت به همراه انواع ادویه روی حرارت ملایم، سسی سفید رنگ و غلیظ به دست می آمد که گاهی به آن خامه نیز اضافه می کردند.

لازانیا سفید 01
تاریخچه سس لازانیا سفید

نام بشامل برای اولین بار توسط یک آشپز فرانسوی به اقتباس از نام فردی به نام لوئیس بشامل که از بزرگان دربار فرانسه بود برای این سس انتخاب شد. این انتخاب نام از روی چاپلوسی بود ولی بسیاری از مردم گمان می کنند که بشامل نام فردی است که این سس را ابداع کرده است.

جدول زمانبندی تهیه سس لازانیا سفید

زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 35 دقیقه
تعداد سرو 8 نفر
مقدار سرو 2 پیمانه

مواد اولیه برای تهیه سس لازانیا سفید

  • کره بدون نمک : 100 گرم
  • آرد سفید : 3 قاشق غذا خوری
  • شیر : 2 پیمانه
  • نمک : به مقدار لازم
  • جوز هندی : یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه : یک چهارم قاشق چای خوری

آموزش مراحل تهیه سس لازانیا سفید

مرحله اول

یک ظرف گود انتخاب کنید. ظرفی که انتخاب می کنید باید حجمی حدود دو برابر حجم شیر داشته باشد. آرد را درون ظرف ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را اضافه کرده و آرد را به همراه کره کمی تفت دهید تا رنگ آن کرمی شود. شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و با استفاده از همزن دستی تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

حتما بخوانید
طرز تهیه سس آلفردو خانگی حرفه ای 6 نفر

مرحله سوم

پس از اضافه کردن تمام شیر، نمک، فلفل و جوز هندی رنده شده را به سس لازانیا اضافه کنید و هم بزنید. مراقب باشید تا سس شما ته نگیرد. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که سسی غلیظ بدست بیاید و طعم خامی آرد نیز گرفته شود. اکنون سس لازانیا سفید شما آماده است.

فیلم طرز تهیه سس لازانیا سفید

نکات مهم در تهیه سس لازانیا سفید

  • مهمترین نکته در تهیه سس لازانیا سفید ، غلظت آن است. سعی کنید سس شما زیاد رقیق یا زیاد غلیظ نباشد. در صورتی که غلظت سس لازانیایی که تهیه کرده اید زیاد بود، کمی شیر به آن اضافه کنید و در صورتی که رقیق بود، به هم زدن ادامه دهید و اجازه دهید تا سس لازانیای شما کمی بیشتر روی اجاق بجوشد.
  • برای طعم دهی به سس لازانیا سفید ، بر حسب ذائقه خود می توانید از پوره پیاز یا سیر درون سس استفاده کنید.
  • برای تهیه سس لازانیا سفید حتما از شیر سرد استفاده کنید. اضافه کردن شیر گرم موجب گلوله شدن آرد و خراب شدن سس لازانیا خواهد شد.
  • سعی کنید در هنگام اضافه کردن شیر، سس را تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود. در صورتی که پس از آماده شدن سس همچنان گلوله های آرد را داخل آن مشاهده کردید، می توانید آن را از صافی رد کنید تا سسی صاف و یکدست داشته باشید.
  • برای تهیه سس لازانیا می توانید روغن را جایگزین کره کنید.
  • در صورتی که به غذاهای تند علاقه ندارید، می توانید فلفل را از دستور تهیه سس لازانیا سفید حذف کنید و یا اینکه حتی میزان آن را بر اساس سلیقه خود کم و زیاد کنید.
  • برای تهیه غذاهایی مانند لازانیا و پاستا، بهتر است سس سفید تهیه شده را به صورت داغ استفاده کنید تا ورقه های لازانیا را نیز نرم تر کند.
  • در صورت تمایل می توانید کمی پنیر پیتزا داخل سس لازانیا سفید اضافه کنید.
  • اگر با غذاهای چرب مشکلی ندارید می توانید کمی خامه به مواد اضافه کنید. برای مقدار مواد ذکر شده در دستور بالا، پس از اینکه سس را از روی اجاق برداشتید، یک یا دو قاشق غذا خوری خامه به آن اضافه کرده و تند هم بزنید تا خامه نبرد.
  • بسته به ذائقه شخصی خودتان می توانید از ادیه های بیشتری برای طعم دهی به سس لازانیا سفید استفاده کنید.
  • می توانید به جای آرد گندم از آرد ذرت برای تهیه سس لازانیا سفید استفاده کنید. در این صورت سس سبک تری خواهید داشت.
  • بهتر است برای هم زدن سس در هنگام پختن، از یک قاشق چوبی استفاده کنید تا طعم سس تغییر نکند.
  • در طول تهیه سس لازانیا سفید ، باید مدام آن را هم بزنید تا یک سس یکدست و عالی داشته باشید. هم زدن منقطع سس لازانیا باعث می شود آرد و کره داخل شیر گلوله شوند که این مسئله بافت سس شما را خراب می کند.
  • برای تهیه یک سس لازانیا سفید حرفه ای می توانید ابتدا کره را درون ماهیتابه آب کنید. سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و آرد را به آن اضافه نمایید. مجددا ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و آرد را به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.
  • برای جلوگیری از گلوله شدن آرد درون سس، علاوه بر هم زدن سریع، آرد را داخل ظرف الک کنید. هر چقدر ذرات آرد زیر تر و جدا از هم باشند، احتمال گلوله شدن آرد در سس کمتر خواهد بود.
  • چاشنی ها و ادویه ها را در آخر به سس اضافه کنید تا عطر و طعم آن ها به طور قوی در سس حس شود.
  • بهتر است برای تهیه سس لازانیا سفید از نسبت مساوی آرد و کره استفاده کنید تا سس خوشمزه تری داشته باشید.
  • در دستور فرانسوی سس لازانیا سفید از ادویه هایی مانند جوز هندی، فلفل، آویشن، پودر سیر و ادویه ایتالیایی برای طعم دهی به سس سفید استفاده می کنند.
حتما بخوانید
طرز تهیه لازانیا گوشت ایتالیایی برای 12 نفر

سخن پایانی در تهیه سس لازانیا سفید

شما عزیزان با مطالعه و تمرین آموزش سس لازانیا سفید قطعا می توانید این سس خوشمزه را برای عزیزانتان طبخ کنید و در کنار غذاهای خود مصرف کنید. حتما طرز تهیه انواع سس و معرفی 8 سس خوشمزه را مطالعه نمایید.

سخن پایانی در تهیه سس لازانیا سفید
سخن پایانی در تهیه سس لازانیا سفید

حتما سعی کنید به عنوان یک آشپز حرفه ای بهترین سس ها را بیاموزید. سس ها طعم دهنده واقعی بسیاری از غذاها از جمله کباب ها هستند که شما می توانید خود را به عنوان یک آشپز زبردست معرفی نمایید بشرط اینکه بتوانید انواع تهیه سس ها را بیاموزید. سس لازانیا سفید قطعا یکی از چندین سس خوشمزه و دلچسب است.

حتما بخش غذاهای ترکی را مطالعه نمایید. دنیایی از رسپی های خوشمزه و بینظیر ترکیه ای را برایتان قرار داده ایم. در تهیه این رسپی ها سعی شده که بهترین و کاربردی ترین آموزش را برایتان درج شود. در پایین تعدادی از این رسپی ها را برای نمونه قرار داده ایم.

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی  1TouchFood​

طرز تهیه سس لازانیا سفید رستورانی 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
لازانیا 04

طرز تهیه سس لازانیا سفید رستورانی با بهترین دستور تهیه سس بشامل لازانیا با ماست و شیر و خامه سس لازانیا سفید برای 8 نفر Bechamel sauce بدون شیر با ماست خوشمزه

نوع: سس

سبک آشپزی: ایتالیایی

کلمات کلیدی: سس لازانیا سفید

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 105

زمان آماده سازی: PT0H10M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H35M

اجزاء دستورالعمل:

  • کره بدون نمک : 100 گرم
  • آرد سفید : 3 قاشق غذا خوری
  • شیر : 2 پیمانه
  • نمک : به مقدار لازم
  • جوز هندی : یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه : یک چهارم قاشق چای خوری

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *