سبد خرید
طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر را برای شما به روشی آسان و ساده قرار داده ایم. امیدواریم که این بخش از آموزش آشپزی را فراگرفته و این خورش خوشمزه گیلانی را در منزل برای برای اعضای خانوادتان تهیه و نوش جان نمایید.

توجه داشته باشید که خورشت ها و خوراک های گیلانی و مازندرانی بسیار خوشمزه و در عین حال بسیار ساده و آسان می باشند. خورش آلو مسما از جمله خورشت هایی است که طعمی فوق العاده جذاب و بی نظیر داشته و این طعم و مزه سبب گشته تا افراد زیادی طرفدار این غذای محلی باشند.

برای آشنایی بیشتر با غذاهای خوش طعم و پرطرفدار گیلانی را بخوانید. از طرفی غذاهای استان گیلان دارای جذابیت زیادی برای اکثر افراد بوده و غذاهای زیادی از این استان مورد پسند افراد جامعه بوده و هست. در صورتیکه تا به امروز اسم خالو آبه به گوشتان نخورده، آموزش طرز تهیه خالو آبه را مطالعه فرمایید.

آموزش طرز تهیه خورش آلو مسما به شما کمک می کند تا دید متفاوتی نسبت به غذاهای گیلانی پیدا کنید. البته اگر تا به حال با غذاهای این استان آشنایی نداشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم تا آموزش جذاب طرز تهیه شش انداز بادمجان گیلانی را به سادگی هرچه تمام بیاموزید!

طرز تهیه خورش آلو مسما

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی که برای شما امروز تدارک دیده ایم یکی از این غذا ها بوده و اهالی مازندران نیز این غذای خوشمزه را با دل و جون دوست داشته و دارند. اگر می خواهید بدانید غذاهای مازندرانی کدامند و چجوری تهیه می شوند، آموزش انواع غذاهای شمالی استان مازندران را مطالعه داشته باشید.

به طور کلی افراد بومی و غیر بومی ایران زمین، همه و همه از طرفداران پروپاقرص غذاهای گیلانی و این جذابیت این استان در آشپزی و تغذیه خلاصه نشده و طبیعت بکر و حاصلخیزی این استان سبب شده تا مواد اولیه بسیاری از خورش ها و خوراک های گیلانی در دل طبیعت این استان بعمل آمده و مورد استفاده قرار گیرد.

در آماده سازی و طرز تهیه خورش آلو مسما نیز شما در ادامه شاهد این موضوع خواهید بود که از مواد اولیه بومی استفاده شده است. شما این امکان را دارید تا طرز تهیه خورش موتن جن را به روشی بی بدیل بیاموزید.

طرز تهیه خورش آلو مسما خانگی
طرز تهیه خورش آلو مسما خانگی

آموزش طرز تهیه خورش آلو مسما

عناصر تشکیل دهنده در آماده سازی و طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی عبارتند از سینه و یا ران مرغ ،پیاز ،برگه قیسی ،آلو خورشتی (سیاه)، رب گوجه فرنگی ،شکر ،زعفران ،زردچوبه و فلفل سیاه که تمامی این مواد را میتوان از جمله مواد پر خاصیت و ارزشمندی دانست.

این مواد در جدول ارزش غذایی نیز جایگاه بسیار خوبی داشته و این باعث خوشحالیست که این خورش گیلانی که طرز تهیه آنرا در این بخش یاد می گیرید از چنین شرایطی برخوردار است. آلو خورشتی ( سیاه ) یکی از مواد با ارزش و عالی این خورشت محلی بوده و در طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی نقش بسزایی را ایفا می کند.

حتما بخوانید
طرز تهیه مرغ عسلی: با 2 روش مرغ شیرین و لذیذ تهیه کنیم

آلو سیاه بطور کل دارای مواد مغذی و املاح معدنی و مفیدی نظیر ویتامین سی ، ویتامین های گروه بی ، آهن ، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد مغذی می باشد. برای آشنایی بیشتر و کسب آگاهی از خواص میوه ها و غذاها ، بخش جامع اطلاعات علمی آشپزی را مطالعه فرمایید.

تمامی این مواد مغذی که در این میوه ترش مزه وجود دارد سبب افزایش مقاومت و استحکام استخوان ها، جلوگیری از یبوست ، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به سرما خوردگی و بسیاری دیگر از خواص که به تعداد معدودی از آنها در این قسمت اشاره نمودیم. سیر یکی از مواد غذایی مفید بوده و پیشنهاد ما به شما مطالعه و فراگیری طرز تهیه سیر قلیه می باشد.

طرز تهیه خورش آلو مسما با آلو خورشتی
طرز تهیه خورش آلو مسما با آلو خورشتی

به یاد داشته باشید که تمامی غذاهای محلی دارای خواص فراوان بوده و جدا از یادگیری طرز تهیه خورش آلو مسما، فراگیری غذا های محلی برای شما عزت نفس بالایی به ارمغان خواهد آورد؛ پس طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه داشته باشید. پس از مطالعه این بخش که گفته شد، بی تردید هنر آشپزی خود را ارتقاء داده اید.

نکات طرز تهیه خورش آلو مسما

در ادامه این بخش آموزشی طرز تهیه خورش آلو مسما برای شما عزیزان نکاتی را آماده کرده ایم تا شما عزیزان بتوانید آنها را به فرا گرفته و در منزل تهیه و آماده نمایید. این نکات به شما رویکردی مناسب و بهتر در رابطه با یادگیری طرز تهیه خورش آلو مسما داده و شما می توانید این خورشت محلی را در منزل به روشی بسیار عالی و ساده تهیه و نوش جان نمایید.

نکاتی که در رابطه با طرز تهیه خورش آلو مسما نیاز است تا بدانید را در ادامه مطالعه خواهید نمود:

  • سعی داشته باشید که پس از فراگیری طرز تهیه خورش آلو مسما از مواد اولیه تازه و مرغوب در تهیه این خورشت محلی بهره ببرید تا بتوانید وعده ای دلچسب را در کنار خانواده رقم بزنید.
  • شما می توانید بر اساس سلیقه خود و دلخواهی که دارید میزان ترشی و یا شیرینی خورش آلو مسما را مشخص نمایید.
  • برای شیرین تر شدن خورش آلو مسما از شکر و برای ترش شدن این خورشت گیلانی از آلو خورشتی بهره ببرید.
  • راز خوشمزه تر شدن این خورش محلی استان گیلان این است که آنرا با شعله ملایم و بسیار کم بپزید تا لعاب انداخته و مزه ای بی نهایت عالی به خود بگیرد.
  • از دیگر راز هایی که باعث هرچه خوشمزه تر شدن این خورش آلو مسما می شود این است که از گوجه فرنگی به جای رب گوجه فرنگی استفاده کنید تا مزه واقعی و سنتی این خورشت گیلانی را حس نمایید.
  • شما می توانید از گلرنگ به جای زعفران در تهیه خورش آلو مسما بهره ببرید که می تواند جایگزین مناسبی برای زعفران باشد.

برای شما عزیزان نکاتی که در طرز تهیه خورش آلو مسما می توان سودمند باشد را به صورت جامع توضیح دادیم. آموزش بینظیر طرز تهیه خورش انار بیج را از دست ندهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه شله زرد نذری و اصیل خوشمزه 8 نفره

امیدواریم که این خورش را آموخته و آنرا در منزل برای عزیزانتان سرو و نوش جان نمایید. اگر تمایل داشتید می توانید طرز تهیه انواع خورشت را نیز مطالعه فرمایید. شما پس از مطالعه بخش انواع خورش ها خواهید توانست تا خورشت های بینظیری را در منزل تهیه و سرو نمایید.

طرز تهیه خورش آلو مسما خوشمزه
طرز تهیه خورش آلو مسما خوشمزه
چاپ دستور

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی را به روشی آسان و کاربردی برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 15
  • زمان پخت: 120
  • مجموع زمان: 135
  • بازدهی: 5 1x
  • دسته: خورشت
  • روش پخت: اجاق گاز
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

6 تکه ران یا سینه مرغ

4 عدد پیاز

10 عدد برگه قیسی

10 عدد آلو سیاه

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

3 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری زعفران

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مرغ و برگه قیسی

یک قابلمه متوسط را روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن بریزید سپس تکه های مرغ را در آن سرخ کنید تا طلایی و نرم شوند. مرغ ها را بیرون آورده پیاز ها را نگینی خرد کنید و در همان روغن سرخ کنید اجازه دهید کمی طلایی شوند سپس کمی زردچوبه بریزید و تفت دهید تا خامی زردچوبه گرفته شود. آلو ها را از قبل کمی در آب خیس کنید، سپس آنها را به همراه برگه قیسی به مواد اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید. زعفران را در آب جوش حل کنید و دم بدهید و روی مواد بریزید.

مرحله دوم :آماده سازی مایه خورش آلو مسما

یک تابه را روی حرارت گذاشته و کمی روغن و مقداری زردچوبه بریزید و هم بزنید رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و آب جوش نیز اضافه کنید و تفت دهید تا ترکیب شوند سپس نمک، شکر و فلفل به میزان لازم بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم : پخت نهایی خورش آلو مسما

سس آماده شده و مرغ ها را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد ترکیب شوند. ۲ لیوان آب جوش بریزید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس درب قابلمه را گذاشته و شعله را کم کنید. اجازه دهید به مدت 30 تا 50 دقیقه بپزد و جا بیوفتد.

این خورش غلیظ و کم آب است و باید آب آن تا حد زیادی تبخیر شود. پس از اینکه خورش به روغن افتاد و غلیظ شد گاز را خاموش کنید و بعد از پنج دقیقه آن را سرو کنید.

نکات مهم و ترفندها

می‌توانید به دلخواه شیرینی یا ترشی این خورش را بر اساس سلیقه خود درست کنید برای این کار تعداد آلوها را کمتر یا بیشتر و یا مقدار شکر را زیاد کنید.

این خورش گیلانی را میتوان با گوشت قرمز نیز آماده کرد.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 201
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر ، دستور پخت خورش آلو مسما

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
مسما1

طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر از انواع خورشت محلی و طرز تهیه سنتی خورش آلو مسما حرفه ای و طرز تهیه اصیل خورشت آلو مسما و خورش آلو مسما با آلو خورشتی

نوع: خورشت

سبک آشپزی: گیلانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه خورش آلو مسما

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 201

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT2H00M

زمان کل: PT2H15M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۶ تکه ران یا سینه مرغ
  • ۴ عدد پیاز
  • ۱۰ عدد برگه قیسی
  • ۱۰ عدد آلو سیاه
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری زعفران

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای قرار دادیم. امیدواریم که این بخش از آموزش را آموخته و خورشت آلو مسما را در منزل برای دوستان و آشنایانتان تهیه و سرو نمایید. نوش جانتان!

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *