سبد خرید
طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه

طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه برای 5 نفر

طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه برای 5 نفر را در اینجا بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم این غذای خوشمزه سنتی و محلی را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید و در وعده های غذاهایی خود قرار دهید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای ۱ کیلویی را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  15 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه 

مجموع زمان:  45 دقیقه

کله جوش یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف به روش های متفاوتی طبخ می شود.این غذا به دلیل وجود کشک سرشار از کلسیم می باشد و در تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد استخوان ها به خصوص در کودکان نقش مهمی دارد. تهیه این غذا به سادگی و با مواد اولیه کم صورت می گیرد که در ادامه طرز تهیه این غذای لذیذ و خوشمزه را خدمت شما شرح خواهیم داد.

آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

تاریخچه و طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه

درباره تاریخچه غذا و طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه حرفه ای اصل محلی می بایست چنین بیان نمود که کله جوش از غذاهای اصیل ایرانی است و در همه ایران طبخ می شود. شهرهای ایران بدلیل شرایط اقلیمی خاص و قومیت هایی که دارند کله جوش را به شکل های مختلفی طبخ می نمایند.

حتما طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع خورشت را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا پیدا خواهید کرد.

طرز تهیه کله جوش اصل لذیذ
طرز تهیه کله جوش اصل لذیذ

درباره کله جوش یک نکته بسیار مهمی باید گفته شود و آن وجود کشک است. کشک دارای خواص بینظیری است و مملو از کلسیم است. وجود این ماده غذایی در این غذا باعث شده است که خیلی ها دنبال طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه باشند. آموزش طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی ۵ نفره با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

حتما بخوانید
دستور پخت خوراک سبزیجات مدیترانه ای

شهر ایران عزیزمان دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه کله جوش اصل حرفه ای همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند که شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه کله جوش حرفه ای و دیگر غذاهای خوشمزه محلی بررسی نمایید.

مواد لازم برای طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه

  • 400 گرم کشک
  • 100 گرم گردو
  • 1 عدد پیاز
  • 1 قاشق غذاخوری نعناع خشک
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه

مرحله اول طرز تهیه کله جوش اصل:

ابتدا مغز گردو ها را جدا کرده و آن ها را خرد می کنیم. پیاز را پوست گرفته و بصورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار داده و کمی روغن به اضافه کنید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز ها را داخل قابلمه تفت دهید تا طلایی رنگ و شفاف شوند. سپس  نمک، فلفل و زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید و همراه پیاز تفت دهید تا خامی زردچوبه گرفته شود.

مرحله دوم طرز تهیه کله جوش اصل:

نعناع خشک و گردو های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی همراه پیازداغ تفت دهید. 1 لیوان یا بیشتر آب جوشیده را به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید. اجازه دهید مواد به آرامی روی حرارت کم به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزد.

مرحله سوم طرز تهیه کله جوش اصل:

کشک را کمی با آب رقیق کنید و  به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید کشک جوش بیاید و بعد از 5 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. کله جوش خود را با گردو، نعناع داغ و پیاز داغ تزئین و سرو کنید. نوش جان!

حتما بخوانید
طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانی برای 4 نفر
دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه

  • توجه داشته باشید که گردو نباید پودر شود و باید کمی درشت بماند.
  • توجه داشته باشید هرچه کشک شما غلیظتر بود آب بیشتری به غذا اضافه کنید و هرچه غلظت کشک کمتر بود، آب کمتری به قابلمه بیفزایید.
  • شما می توانید به دلخواه همراه پیاز داغ و نعناع داغ، کمی سیر را خرد و تفت داده و همراه غذا میل کنید.
  • سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده کنید و در صورت در دسترس بودن از مواد اولیه ارگانیک استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی بازگرداندن سلامتی به بدن.

امیدواریم با مطالعه طرز تهیه کله جوش اصل بتوانید لذت خوراک و غذاهای خوشمزه و اصیل را در منزل به ارمغان آورده و آنها را برای عزیزانتان طبخ نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه کله جوش اصل خوشمزه برای 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه کله جوش اصل 1

طرز تهیه کله جوش اصل یا کال جوش یک غذای سنتی ایران و کاملترین دستور پخت و طرز تهیه کله جوش اصل عالی خانگی مقوی و آسانترین طرز تهیه کله جوش اصل محلی و خوشمزه

نوع: خوراک

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه کله جوش اصل

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 300

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT0H45M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۴۰۰ گرم کشک
  • ۱۰۰ گرم گردو
  • ۱ عدد پیاز
  • ۱ قاشق غذاخوری نعناع خشک
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کله جوش اصل را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه و سالم، کله جوش اصل را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *