سبد خرید
CakeSib Thubs

طرز تهیه کیک سیب آسان خوشمزه 4 نفره

امروز طرز تهیه کیک سیب را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آشپزی بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی درفرار داده ایم. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و کیک سیب را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

معرفی کیک سیب

به جرات یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین کیک ها در سراسر جهان کیک سیب می باشد که ترکیب آن با دارچین و گردو می تواند یک طعم جدید و بسیار لذیذ را برای شما رقم بزنید. این کیک دارای برش های سیب است و طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد.

دوره شیرینی پزی 2
دوره شیرینی پزی 2

مواد اصلی کیک سیب را آرد، تخم مرغ، سیب، شکر، شیر، وانیل، دارچین و گردوی خرد شده تشکیل داده است. ترکیب طعم دارچین با سیب و بافت این کیک طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این یک کیک مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد که از عطر فوق العاده ای نیز برخوردار است.

سیب موجود در این کیک سرشار از خاصیت و ویژگی درمانی برای بدن می باشد که از جمله خواص آن می توان به درمان درد مفاصل، تقویت کننده مغز، تنظیم فشارخون، جوان کنندگی پوست و درمان نقرس اشاره کرد. این کیک به روش های بسیار مختلفی در سراسر جهان تهیه می شود و جزء پراستفاده ترین کیک های میوه ای بشمار می رود‌.

طرز تهیه این کیک برخلاف کیک های دیگر در مقیاس بالا آسان می باشد و شما می‌ توانید با کمترین هزینه این کیک سیب را در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کیک سیب خوشمزه را همراه با نکات لازم برای پخت آن خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تاریخچه کیک سیب

کیک نوعی شیرینی است که منشا پیدایش آن به اروپا بر می گردد.  اگرچه باستان شناسان بر این باورند که کیک از زمان باستان وجود داشته است اما در حقیقت کیکی که دارای سه ویژگی شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی باشد از میانه قرن هجدهم به وجود آمده است.

4 ماده اصلی کیک، آرد، کره و تخم مرغ می باشند که با گذشت زمان مواد دیگری طی آزمون و خطا های بسیار به پخت کیک اضافه شده اند.منشا اصلی کیک نان می باشد که تنها تفاوتی که کیک های آن زمان با نان داشت، حذف مخمر از دستور تهیه آن بود.

تاریخچه کیک سیب
تاریخچه کیک سیب

در سال ۱۷۲۷ میلادی برای اولین بار داخل یک کتاب آشپزی دستور پخت نانی دیده شد که تنها از تخم مرغ برای پف دادن به آن استفاده شد و با توجه به مرور زمان و پیشرفت وسایل صنعتی در کشورها، پخت کیک پیشرفت بسیار چشمگیری کرد و امکان پخت کیک های اسفنجی به وجود آمد.

به صورت کلی آخرین پیشرفت برای ایجاد کیک هایی به سبک کیک های امروزی، ساخت مواد حجم دهنده شیمیایی برای کیک بود. در دهه ۱۹۹۰ در آمریکا اولین موادی که به این شکل تهیه شد، پتاسیم کربنات نام داشت. سپس در دهه ۱۸۴۰ جوش‌ شیرین تولید شد.

این مواد ها به دلیل اینکه بسیار سریعتر از مخمرها عمل می‌کردند، زمان پخت نان و کیک ها را کوتاه می کردند. تا اینکه در سال ۱۸۵۰ بیکینگ پودر تولید شد که با استفاده از آن بافت کیک ها اسفنجی تر و نرم‌تر شد و کیک ها به سبک امروزی در آمدند.

جدول زمانبندی طرز تهیه کیک سیب

زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 50 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 70 دقیقه
تعداد سرو 4
مقدار سرو 1 برش

مواد اولیه برای طرز تهیه کیک سیب

  • 1 پیمانه آرد
  • 2/1 پیمانه شکر
  • 2/1 پیمانه شیر
  • 1 عدد سیب
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق سوپخوری گردو خرد شده
  • 1 قاشق سوپخوری کشمش
  • 75 گرم کره
  • 4/1 قاشق چای خوری وانیل
  • 1 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
  • 1 قاشق مربا خوری دارچین
  • روغن مایع به میزان لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه کیک سیب

مرحله اول

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید کمی به دمای محیط برسد. سیب را خوب شسته و پوست بگیرید و آن را ریز خرد کنید‌. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و کمی از کره را همراه با سیب های خرد شده، گردو و کشمش داخل آن بریزید و به مدت چند دقیقه آن را تفت دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه مربا زعفران مجلسی 5 نفره

داخل یک کاسه مناسب و بزرگ کره نرم شده و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و با کمک همزن برقی یا دستی آن را آنقدر هم بزنید تا کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند. سپس دو عدد تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. زمانی که تخم مرغ کمی کرم رنگ شد، به آن شیر بیفزایید و دوباره مواد را هم بزنید تا مایه کیک شما یکدست شود.

مرحله دوم

در یک ظرف دیگر آرد، بکینگ پودر، دارچین و وانیل را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را چند بار الک کنید تا بافت آن ها نرم شود و در صورت وجود ناخالصی آن را ازبین ببرید. سپس آرد را به صورت کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با کمک یک همزن دستی یا لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید تا خمیر کیک شما یکدست شود.

مرحله سوم

کف و دیواره های قالب مورد نظر خود را با کمی روغن چرب کنید و سپس مخلوط سیب و گردو را که از قبل آماده کرده‌اید، کف قالب بریزید و با کمک یک قاشق آن را صاف کنید. سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و قالب خود را چند بار روی سطح بکوبید تا حباب های بین آن از بین برود.

کیک خود را داخل فر از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه خوب بپزد. بعد از گذشت این زمان کیک را از فر خارج کرده و زمانی که کمی از حرارت افتاد، آن را از قالب بیرون بیاورید و به اندازه های دلخواه برش دهید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک سیب

شما می توانید طبق ذائقه خود دارچین و گردوی خرد شده را از این دستورکیک حذف کنید. شما می توانید نیمی از مواد کیک را در لایه میانی کیک بریزید‌.

سیب 03
نکات مهم در طرز تهیه کیک سیب

قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید، برای اینکه مطمئن شوید کیک شما پخته است، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کرده و در صورتی که مواد کیک به آن نچسبید، یعنی کیک سیب شما به خوبی پخته است. سایر نکات به شرح زیر هستند.

  • شما می توانید طبق ذائقه خود دارچین و گردوی خرد شده را از این دستورکیک حذف کنید.
  • شما می توانید نیمی از مواد کیک را در لایه میانی کیک بریزید‌.
  • شما می توانید بعد از خنک شدن کیک، کمی پودر قند روی آن الک کنید.
  • این کیک بافت بسیار نرمی دارد و شما می توانید آن را همراه با خامه فرم گرفته، بستنی وانیلی و یا شکلات ذوب شده تزیین و سرو کنید.
  • شما می توانید این کیک را حداقل به مدت سه ماه درون فریزر نگه دارید. برای این کار ابتدا باید کیک شما کاملا خنک شود، سپس آن را داخل فویل پوشانده و درون فریزر قرار دهید.
  • بهتر است برای تهیه این کیک از سیب های مرغوب و شیرین استفاده کنید. در صورتی که سیب شما کمی ترش مزه است، می توانید مقدار بسیار کمی شکر روی آن بریزید.
  • میزان استفاده از سیب در این کیک کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارند و شما می‌توانید آن را به دلخواه کم یا زیاد کنید. اما دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از دارچین در این کیک باعث تلخ شدن طعم آن می شود.
  • برای تهیه این کیک بهتر است از قالبی با جنس تفلون و قطر حداقل ۲۰ سانتی متر استفاده کنید.
  • برای اینکه کیک شما به دیواره های قالب نچسبد، می توانید به جای روغن از کمی ارده برای چرب کردن قالب استفاده کنید.
  • شما می توانید یک برش از این کیک را همراه کمی کره بادام زمینی به عنوان یک صبحانه کامل میل کنید‌.
  • اگر می خواهید گردو زیر دندان حس شود آن را خیلی خرد کنید و بگذارید کمی درشت باشد.
  • برای اینکه سیب های داخل کیک راحت تر خورده شوند، بهتر است آن را به قطعات کوچک برش دهید.
  • استفاده از آرد مخصوص شیرینی پزی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کیک شما داشته باشد.

خواص کیک سیب

تقریبا حدود ۸۶ درصد از میوه سیب را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل سیب یک میوه سیر کننده است که از پرخوری افراد در طول روز جلوگیری می‌ کند و در نهایت باعث کاهش وزن می شود. در زیر به سایر خواص سیب و کیک سیب می پردازیم.

  • سیب دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد و بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه می دارد.
  • مقدار فیبر بالای موجود در سیب باعث کاهش سطح کلسترول بد و جذب کلسترول خوب در بدن می شود که این موضوع باعث تنظیم شدن سطح کلسترول خون در بدن می شود. در حقیقت سیب با کنترل کلسترول خون خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را کاهش می‌ دهد.
  • سیب یک منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. از جمله آن ها می توان به ویتامین C، ویتامین K، ویتامین 2B و 1B، ویتامین A و ویتامین E اشاره کرد. همچنین سیب سرشار از پتاسیم، مس، منگنز و فیبر می باشد.
  • سیب یک منبع کامل از آنتی اکسیدان‌ ها می‌ باشد که به همین دلیل از ریه ها در برابر آسیب‌ های اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین پوست سیب حاوی نوعی آنتی اکسیدان می باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک چشمگیری می کند و بدن فرد را در برابر ابتلا به انواع بیماری قوی می کند.
  • دارچین دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی، خطر ابتلا به سرطان و حمله قلبی را در فرد کاهش می دهند و باعث بهبود عملکرد مغز می شوند.
  • دارچین به عنوان یک داروی ضد دیابت شناخته می شود. زیرا باعث کاهش قند خون شده و از سمت دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین را در فرد افزایش می دهد.
  • دارچین یک آنتی ویروس و ضد قارچ طبیعی در بدن است و به همین دلیل در برابر بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی، بیماری های پوستی، آنفولانزا و بیماری های مربوط به سیستم گوارش از بدن مراقبت می کند.
  • گردو یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی می باشد که مصرف روزانه آن به تمام سنین توصیه می شود. زیرا این دارو سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، فشار خون را کنترل می کند، ضد پارکینسون و آلزایمر می باشد، تنگی نفس را کنترل می کند، ضد سرطان است، شوره سر را درمان می کند و به رشد و تکامل جنین در زنان باردار کمک می کند.
حتما بخوانید
طرز تهیه پیراشکی سوسیس حلقه شده 20 عدد

سخن پایانی در طرز تهیه کیک سیب

امیدواریم از آموزش این کیک سیب خانگی کمال استفاده را برده باشید و بتوانید یک کیک سیب خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید. به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک کیک سیب مناسب عصرانه بینظیر را با این کیک سیب خوشمزه تهیه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را نظیر همین کیک ساده خانگی برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

سیب 04
سخن پایانی در طرز تهیه کیک سیب

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

امیدواریم از آموزش کیک ساده با جدول ارزش غذایی راضی بوده و بتوانید یک میان وعده بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کیک و طرز تهیه انواع صبحانه بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​

طرز تهیه کیک سیب آسان خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
CakeSib Thubs

طرز تهیه کیک سیب و دارچین مرحله به مرحله از بهترین دستور کیک های کیک سیب خوشمزه کیک سیب و دارچین کیک سیب شکلاتی دستور پخت کیک سیب بدون فر آسان مجلسی خوشمزه اصل

نوع: کیک

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: کیک سیب

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 180

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H50M

زمان کل: PT1H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • 1 پیمانه آرد
  • 2/1 پیمانه شکر
  • 2/1 پیمانه شیر
  • 1 عدد سیب
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق سوپ خوری گردو خرد شده
  • 1 قاشق سوپ خوری کشمش
  • 4/1 قاشق چای خوری وانیل
  • 1 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
  • 1 قاشق مربا خوری دارچین
  • روغن مایع به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کیک سیب خانگی خوشمزه 4 نفره را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این دستور تهیه یک کیک سیب خوشمزه خانگی را در منزل برای خود و خانوادتان تهیه کنید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *