سبد خرید
طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه فوری 4 نفره

طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه فوری 4 نفره

طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه 4 نفره را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این طرز تهیه کیک ساده یک کیک ساده خوشمزه خانگی را در منزل برای خود و خانوادتان تهیه نمایید. 

معرفی کیک ساده

یکی از پرطرفدارترین دسرها در سراسر جهان کیک می باشد که دارای هزاران هزار تنوع مختلف است و معمولا به عنوان یک عصرانه خوشمزه از آن یاد می شود. کیک ساده و اسفنجی، یکی از پرکاربردترین انواع کیک در صنعت شیرینی پزی جهانی می باشد که برای تهیه انواع کیک های مناسبتی از آن به عنوان پایه اصلی کیک استفاده می شود. کیک اسفنجی معمولا دارای عصاره وانیل است اما شما می توانید طبق نیاز و سلیقه خود، به آن انواع اسانس ها را اضافه کنید.

معرفی کیک ساده
معرفی کیک ساده

امروزه طرفداران کیک، علاقه مند هستند که خود کیک را در خانه درست کنند تا هم از مراحل آن لذت ببرند و هم از کیفیت آن مطمئن شوند. طرز تهیه این کیک بسیار ساده می باشد و شما می توانید با رعایت چند نکته کوچک و بکارگیری دقت کامل، آن را به سادگی در خانه آماده کنید.

کیک ساده از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ، شیر، وانیل، بیکینگ پودر و کره تهیه می شود و شما می توانید آن را با خامه فرم گرفته، مربا، مارمالاد، شکلات، پودر قهوه و … تزئین و سپس سرو کنید. با ما همراه باشید تا آموزش یک کیک وانیلی خوشمزه و اسفنجی را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

تاریخچه کیک ساده

کیک در حقیقت نوعی شیرینی است که خاستگاه آن یونان باستان می باشد. حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع)، مردم یونان به تولد دوباره خدای ماه یا همان آرتمیس اعتقاد داشتند و به همین منظور در روز ششم هر ماه جشن هایی برپا می کردند که در این جشن ها، کیک هایی با شمع های روشن که نماد روشنایی خدای ماه بود، سرو می شد.

البته باید اشاره کرد که کیک های آن زمان مانند تصور شما نیست و در حقیقت آن ها بیشتر مانند نان هایی هستند که با عسل شیرین شده و یا با مغزیجات مختلف تزئین شده اند‌. با گذشت زمان، وقتی که کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد، دستیابی مردم یونان به منابع کاکائو و شکر زیاد شد و به همین دلیل پخت کیک پیشرفت های چشمگیری کرد و کیک ها به حالت امروزی درآمدند.

تاریخچه کیک ساده
تاریخچه کیک ساده

در سال ۱۷۸۹ میلادی پس از انقلاب کبیر فرانسه و شکست اشراف زادگان، دستور پخت کیک به مرور زمان در دسترس مردم قرار گرفت و دیگر فقط اشراف زادگان قادر به پخت و خوردن کیک نبودند. در اواسط قرن ۱۸ میلادی، یک کیک ساز فرانسوی به نام واتل نوعی کرم به نام شاتل درست کرد و از آن در داخل کیک های خود استفاده کرد. او با این کار روش جدیدی در صنعت کیک سازی جهان به وجود آورد.

پس از انقلاب صنعتی و با پیشرفت ابزار آلات و صنایع، تولید و پخش کیک ها به مغازه هاو فروشگاه های سراسر دنیا رواج پیدا کرد و به همین ترتیب کیک های تولد در مدل ها و طعم های مختلفی پدیدار شدند.

جدول زمانبندی طرز تهیه کیک ساده

زمان آماده سازی 30
زمان پخت 40
زمان اضافی 10
مجموع زمان 80
تعداد سرو 4
مقدار سرو 1 برش

مواد اولیه برای طرز تهیه کیک ساده

  • 1 و 2/1پیمانه شکر
  • 2 و 2/1 پیمانه آرد سفید
  • 1 پیمانه شیر
  • 4/1 قاشق چای خوری وانیل
  • 5/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • 5 عدد تخم مرغ
  • روغن مایع به میزان لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه کیک ساده خانگی

مرحله اول

در مرحله اول فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و طبقه وسط فر را برای پخت کیک آماده کنید. دو ظرف مناسب انتخاب کرده و سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید و داخل ظرف ها بریزید. زرده های تخم مرغ را با کمک همزن دستی یا همزن برقی هم بزنید و کم کم به آن وانیل و شکر را اضافه کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا زرد ها کرمی رنگ و کشدار شوند. سپس به مخلوط زرده تخم مرغ، شیر را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.

مرحله دوم

سفیده های تخم مرغ را آنقدر با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً کف کند و حجمش دو برابر شود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا سفیده غلظتی شبیه خامه پیدا کند و زمانی که کاسه را برمیگردانید، سفیده ها روی زمین نریزد.

مرحله سوم

سفیده فرم گرفته را با کمک یک لیسک به مخلوط زرده اضافه کرده و مواد را در یک جهت و به آرامی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. زمانی که مواد خوب با یکدیگر مخلوط شدند، آرد و بیکینگ پودر را طی چند مرحله الک کرده و کم کم به مایه کیک اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مایه کیک شما یکدست شود.

حتما بخوانید
کاملترین طرز تهیه کیک پرتقال خانگی خوشمزه

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب مورد نظر را با کمک یک برس آشپزی با کمی روغن مایع چرب کنید. سپس مایه کیک را به قالب اضافه کرده و قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. اجازه دهید کیک به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پخته شود. بعد از 40 دقیقه، کیک را از فر خارج کنید و یک خلال دندان یا سیخ چوبی را وارد کیک ساده کنید.

در صورتی که کیک ساده خانگی شما به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک ساده شما کاملا پخته است. کیک را به مدت چند دقیقه در محیط اتاق قرار دهید تا از دما بیفتد، سپس کیک را از قالب خارج کرده و به اندازه های مورد نظر برش داده و آن را سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک ساده

  • توجه داشته باشید که الک کردن آرد باعث پوک و اسفنجی شدن کیک می شود. پس حتما آرد را همراه بیکینگ پودر دو الی سه بار الک کنید.
  • دقت داشته باشید که میزان مواد گفته شده در دستور کیک ساده خانگی، باید به همان اندازه استفاده شود و اگر مقدار مایعات داخل مواد کیک زیاد شود، کیک شما بیش از حد شل شده و خوب پف نمی کند.
  • برای اینکه کیک به ته قالب نچسبد، می‌ توانید یک لایه نازک کاغذ روغنی را در کف قالب خود پهن کرده و سپس مواد کیک را روی آن بریزید.
  • یکی از مهم ترین نکته های پخت کیک این است که بعد از آماده شدن مواد، کیک باید سریعاً داخل فر از قبل گرم شده قرار بگیرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است کیک خوب پف نکند.
  • بهتر است آرد را کم کم به مواد اضافه کنید. زیرا این کار باعث می شود که آرد شما درون مایه کیک گلوله گلوله نشود و کیک شما به خوبی پف کند.
  • توجه داشته باشید که درجه فرها با یکدیگر متفاوت است. به همین علت بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان پخت، بررسی کنید که کیک شما پخته است یا نه. و در صورت نیاز آن را چند دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که تمام مواد لازم برای تهیه کیک ساده خانگی، باید هم دمای محیط باشند. پس بهتر است از یک ساعت قبل از پخت کیک، تمام مواد را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسند.
  • برای تقسیم کیک به قطعات مورد نظر، بهتر است ابتدا بگذارید کیک ساده شما کمی سرد شود. سپس از یک چاقوی بلند و تیز برای تقسیم کردن کیک استفاده کنید تا کیک ساده خرد و تیکه تیکه نشود.
  • توجه داشته باشید ظرفی که قرار است سفیده های تخم مرغ را در آن فرم بدهید، باید کاملاً خشک و تمیز باشد. زیرا هرگونه آلودگی، چربی و یا نم داربودن ظرف، باعث جلوگیری از فرم گرفتن سفیده می‌ شود.
  • شما می توانید به جای شیر از آب پرتقال و یا هر نوع آب میوه طبیعی دیگری برای طعم دهی به کیک خود استفاده کنید.
  • برای اینکه کیک شما بهتر بماند و خشک نشود، می توانید آن را داخل یک کیسه یا سلفون بپیچید و به مدت یک روز داخل یخچال نگهداری کنید.
  • در صورت عدم دسترسی به فر، شما می توانید کیک ساده خانگی خود را داخل یک قابلمه بپزید. برای این کار ابتدا کف قابلمه مورد نظر را کاغذ روغنی پهن کنید. سپس مواد کیک را داخل قابلمه ریخته و چند بار قابلمه را بر روی سطح کابینت بکوبید تا حباب های موجود در آن ازبین برود. حرارت گاز را روی کم تنظیم کرده و یک شعله پخش کن روی آن قرار دهید. درب قابلمه را با یک دمکنی بگذارید و اجازه دهید کیک به مدت 45 الی 60 دقیقه روی حرارت کم بپزد.

خواص کیک ساده

  • مواد تشکیل دهنده ی یک کیک ساده، سرشار از پروتئین و کلسیم است که منبع اصلی این مواد شیر و تخم مرغ می باشند. به همین علت مصرف کیک به بدنسازان و ورزشکاران توصیه می شود، زیرا باعث می شود هر چه سریعتر به هدف خود یعنی عضله سازی برسند و انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.
  • توصیه می شود اگر مشکل گوارشی دارید، از کیک هایی استفاده کنید که در مواد اولیه آن ها از میوه جات استفاده شده است. از پرطرفدار ترین میوه ها برای پخت کیک ساده ، آناناس و سیب می باشند که همگی یک منبع عالی از فیبر هستند و باعث بهبود مشکلات گوارشی می‌ شوند.
  • تخم مرغ، شیر، آرد و شکر موجود در کیک ساده، یک منبع کامل و عالی از کربوهیدرات ها هستند که وظیفه کربوهیدرات تامین و فراهم کردن انرژی مورد نیاز مغز و ماهیچه های بدن است و خستگی شما را در طول روز کاهش می دهند.
  • استفاده از کیک های رژیمی، می تواند یک گزینه عالی برای کاهش وزن شما باشد، زیرا کیک رژیمی می‌ تواند کالری مورد نیاز فرد را برای چند ساعت فراهم کند و احساس سیری را در او به وجود می آورد. به همین دلیل فرد با خوردن یک عدد کیک رژیمی فاقد قند و چربی، از پرخوری پرهیز کرده و به مرور زمان کاهش وزن را تجربه خواهد کرد.
حتما بخوانید
طرز تهیه کیک شگفت انگیز آناناس 24 تکه ای

سوالات رایج بهمراه پاسخ برای کیک ساده خانگی

سوال 1: چطور می‌توان یک کیک ساده خانگی تهیه کرد؟

پاسخ: برای تهیه یک کیک ساده خانگی، شما نیاز به مواد اولیه مانند آرد، بیکینگ پودر، شکر، تخم مرغ، روغن و وانیل دارید. مواد را مخلوط کنید و در قالب پخت کیک بریزید. سپس کیک را درون فر قرار داده و در دمای مناسب پخت کنید. به مدت زمان پخت و درجه حرارت دقت کنید تا کیک به طور کامل پخته شود.

سوال 2: چگونه می‌توان کیک را برشته و تزئین کرد؟

پاسخ: بعد از پخت و سرد شدن کیک، آن را از قالب خارج کنید. با یک چاقو تیز، کیک را به دو یا سه لایه برشته کنید. سپس لایه‌های مختلف را با کرم یا خامه دلخواه پر کنید. برای تزئین کیک می‌توانید از خامه، شکلات راه راه، توت فرنگی، خرما و سایر تزئینات مورد علاقه خود استفاده کنید.

سوال 3: آیا می‌توان انواع مختلفی از کیک ساده خانگی تهیه کرد؟

پاسخ: بله، می‌توانید با تغییر مواد و افزودن عصاره‌ها یا مغزها، انواع مختلفی از کیک ساده خانگی تهیه کنید. مثلاً می‌توانید عصاره لیمو، پرتقال یا وانیل را به ترکیبات اصلی اضافه کنید یا مغزهای خرما، پسته یا گردو را به خمیر اضافه کنید تا طعم و بافت کیک تغییر کند.

سوال 4: آیا می‌توان کیک ساده را در فریزر نگهداری کرد؟

پاسخ: بله، شما می‌توانید کیک ساده را در فریزر نگهداری کنید. پس از خنک شدن کامل کیک، آن را در یک بسته‌بندی مناسب و هواضد نگهداری کنید و در فریزر قرار دهید. برای ماندگاری بهتر، کیک را به لایه‌هایی از پارچه‌ی مرطوب جدا کنید تا از رطوبت خارجی محافظت شود. قبل از مصرف، کیک را به آرامی از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق به دمای اصلی بازگردانید.

سوال 5: آیا می‌توان کیک ساده خانگی را با تزئینات شیک و متفاوت‌تر تزئین کرد؟

پاسخ: بله، به تزئینات کیک می‌توانید خلاقیت خود را بکار ببرید. از خامه رنگی، روزافزون، آبنبات، تمبر شکلات، میوه‌های تازه، شکلات‌های تزئینی و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیرینی‌پزی مرغوب استفاده کنید تا طعم و ظاهر کیک به طرز چشم‌نوازی تغییر کند.

این سوالات و پاسخ‌ها می‌توانند راهنمایی خوبی برای آشنایی مخاطبان با کیک ساده خانگی باشند و ممکن است کمک کننده باشند تا فروش کتاب شما در آمازون افزایش یابد. همچنین، اگر دیگر سوالاتی درباره کیک ساده خانگی دارید، بهتر است به طور مستقیم با پاسخ‌هایی که می‌خواهید برای آنها ارائه دهید، ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی درباره کیک ساده خانگی

امیدواریم از آموزش این کیک ساده خانگی کمال استفاده را برده باشید و بتوانید یک کیک ساده خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید. به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک کیک ساده مناسب عصرانه بینظیر را با این کیک ساده خوشمزه تهیه کنید.

سخن پایانی درباره کیک ساده خانگی
سخن پایانی درباره کیک ساده خانگی

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را نظیر همین کیک ساده خانگی برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

امیدواریم از آموزش کیک ساده با جدول ارزش غذایی راضی بوده و بتوانید یک میان وعده بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کیک و طرز تهیه انواع صبحانه بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی بهترین ها را برای شما عزیزان تهیه و گردآوری کرده است. مجله آشپزی را فراموش نکنید. هر چه سریعتر به خانواده وان تاچ فود بپیوندید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه فوری 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
ساده 01

آموزش و طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه 4 نفره را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی از کیک ساده وهمچنین این طرز تهیه کیک ساده خانگی لذیذ فوری دستور پخت کیک ساده اصل

نوع: کیک

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: کیک ساده

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 289

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H40M

زمان کل: PT1H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • 1 و 2/1پیمانه شکر
  • 2 و 2/1 پیمانه آرد سفید
  • 1 پیمانه شیر
  • 4/1 قاشق چای خوری وانیل
  • 5/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • 5 عدد تخم مرغ
  • روغن مایع به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کیک ساده خانگی خوشمزه 4 نفره را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این طرز تهیه کیک ساده یک کیک ساده خوشمزه خانگی را در منزل برای خود و خانوادتان تهیه کنید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *