سبد خرید
طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر

طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر

طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر را برای شما عزیزان در این بخش آموزش آنلاین تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش آموزشی بتوانید استفاده لازم را برده و نان چای را به راحتی در منزل تهیه و سرو نمایید. نان چای از آن دسته شیرینی های سنتی ایران زمین است.

این بخش از آموزش آشپزی انواع شیرینی های سنتی را اختصاص داده ایم به آموزش طرز تهیه نان چای قزوینی که از بهترین و خوشمزه ترین شیرینی های این استان بوده و طرفداران زیادی در سراسر استان های ایران و حتی در سراسر جهان دارد. آموزش جذاب طرز تهیه نان برنجی را به روش کرمانشاهی و اصیل بیاموزید!

این دستور پخت نان چای را به بهترین روش بیاموزید و آنرا برای عزیزانتان تهیه و میل نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع شیرینی خوشمزه، بخش طرز تهیه انواع شیرینی را مطالعه نمایید.

نان چای از آن دسته شیرینی های خوش طعم و مزه ای است که چندین استان ایران زمین آنرا تهیه می کنند. استان هایی نظیر قزوین، زنجان و همدان از جمله معروفترین ها می باشد. در میان این سه استان، نان چای قزوینی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و شما در این بخش با طرز تهیه نان چای این استان تاریخی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه نان چای

طرز تهیه نان چای قزوینی
طرز تهیه نان چای قزوینی

شما در حال مطالعه آموزش طرز تهیه نان چای قزوین هستید و در این بخش قرار است تا با مواردی آشنا شوید که به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا دستور پخت نان چای را به روشی اصولی فراگرفته و در منزل و یا دورهمی هایتان تهیه و تدارک ببینید. این آموزش حاوی مطالب جذابی برای شما خواهد بود. پس تا پایان این بخش آموزش آشپزی ما را دنبال نمایید.

شیرینی در فرهنگ ایرانی از جایگاه مناسبی برخوردار است و ایرانیان به این میان وعده علاقه زیادی دارند. همواره در اعیاد و مجالس از انواع شیرینی ها استفاده می شود. آموزش عالی طرز تهیه تارت توت فرنگی را مطالعه فرمایید.

دوره آموزش دمنوش های گیاهی
دوره آموزش دمنوش های گیاهی

در میان تنوع زیادی که شیرینی ها در سراسر کشور دارد، برخی از استان ها محبوبیت و شهرت بیشتری دارند. قزوین از آن دسته استان ها است که نان چای نیز برای همین منطقه بوده و طعم و مزه ای مناسب و ملایم دارد. آموزش کاربردی طرز تهیه شیرینی مربایی را به روش اصیل مشهدی بیاموزید!

در برخی دیگر از استان ها نیز همانطور که در بالا برایتان شرح دادیم، نان چای تهیه و طبخ می گردد اما استان قزوین جدا از این شیرینی چای، انواع دیگر شیرینی را در اختیار داشته و از لحاظ تغذیه و آشپزی همواره از جایگاه مناسب و بالایی برخوردار بوده است. شما با فراگیری طرز تهیه نان چای لذت بیشتری از پخت انواع شیرینی ها خواهید برد.

حتما بخوانید
طرز تهیه شیرینی ساق عروس مجلسی برای 10 نفر

آموزش طرز تهیه نان چای قزوین

طرز تهیه نان چای خوشمزه
طرز تهیه نان چای خوشمزه

شما در این بخش از آموزش رایگان آشپزی با مواردی آشنا خواهید شد که این فرصت را به شما می دهد که با رویکردی بهتر و کاملتر طرز تهیه نان چای را آموخته و این شیرینی سنتی قزوینی را در منزل تهیه و میل نمایید. پس به مواردی که در ادامه این بخش آموزش آنلاین آورده شده توجه لازم را مبذول داشته باشید. آموزش درجه یک طرز تهیه شیرینی ماکارون را حتما بخوانید.

شما در این آموزش با عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه در آموزش طرز تهیه نان چای آشنا خواهید شد. پس از این مورد شما را با نکاتی کلیدی در رابطه با تهیه و پخت نان چای آشنا خواهیم کرد که به شما کمک شایانی در تهیه و آماده سازی این شیرینی خوشمزه قزوینی خواهد نمود. آموزش بینظیر طرز تهیه شیرینی ساق عروس از بهترین شیرینی های مازندرانی می باشد.

مواد اولیه در آماده سازی و طرز تهیه نان چای عبارت است از آرد، پودر قند، روغن، وانیل که تمامی این مواد از جایگاه مناسب و عالی برخوردار هستند. شما می توانید در جدول ارزش غذایی مشاهده کنید که این مواد غذایی که در دستور پخت نان چای آمده از چه خواص و جایگاهی برخوردار می باشند.

نکات طرز تهیه نان چای عالی

طرز تهیه نان چای سنتی
طرز تهیه نان چای سنتی

در ادامه این بخش آموزشی برای شما سروران و عزیزان نکات کلیدی و مناسب در طرز تهیه نان چای شرح خواهیم داد که به شما کمک می کند تا نان چای را به بهترین روش تهیه و نوش جان نمایید. آموزش استثنایی طرز تهیه تارت بستنی را به روش ایتالیایی بیاموزید!

از این جهت توصیه ما به شما این است که این نکات را عملی سازید. این نکات مهم عبارتند از:

  • همواره سعی داشته باشید تا از مواد غذایی تازه و با کیفیت در تهیه و پخت نان چای و انواع شیرینی ها بهره ببرید تا بتوانید نانی خوشمزه و عالی را بدست آورید.
  • در صورتیکه وانیل خالص را در دسترس ندارید از عصاره وانیل نیز می توانید استفاده کنید که به شما در عطر و طعم این نان چایی قزوینی بسیار کمک خواهد نمود.
  • توجه لازم را داشته باشید که از روغن های گیاهی نظیر ذرت، کانولا و کنجد در تهیه و پخت نان چای بهره ببرید. مصرف این روغن ها برای شما سود جالب توجهی به همراه خواهد داشت.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است از آرد گندم استفاده کنید اما در صورت در دسترس نبودن آن، آرد ذرت را مصرف کنید که خواص بینظیری هم به همراه دارد.
  • سعی داشته باشید تا از پودر قند به اندازه استفاده کنید. این کمک می کند تا شما بدنی متناسب و سالم داشته باشید.
حتما بخوانید
طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا برای 8 نفر

همانگونه که ملاحظه کردید برای شما همراهان نکاتی که سبب می شود تا طرز تهیه نان چای را به روشی بهتر تهیه کرده و نان سالم و در عین حال خوشمزه را بدست آورید، شرح داده شد. امید داریم تا شما با رعایت این نکات و پخت صحیح و اصولی نان چایی، شیرینی خوش طعم و عطری بدست آورید. آموزش جذاب طرز تهیه تارت لیمو را از دست ندهید.

در ادامه این بخش آموزش آنلاین آشپزی برای شما دستور پخت و طرز تهیه نان چای را به روشی اصولی و مرحله ای شرح دادیم. امیدواریم که از این آموزش جامع و ساده استفاده لازم را برده و این شیرینی چای خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. آموزش درجه یک طرز تهیه شیرینی رشته خوشکار را مطالعه فرمایید.

طرز تهیه نان چای ساده
طرز تهیه نان چای ساده
چاپ دستور

طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر

طرز تهیه نان چای خانگی

طرز تهیه نان چای اصیل قزوین را به روشی کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان آماده نموده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 45
  • زمان پخت: 25
  • مجموع زمان: 70
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: شیرینی
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

500 گرم آرد

250 گرم پودر قند

1 لیوان روغن

1/4 قاشق چای خوری وانیل

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مایه نان چای

در اولین گام، در درون ظرف مناسبی روغن و پودر قند ریخته و بخوبی بهم می زنیم تا حالت کرمی به خود گیرد. آرد را به آرامی درون ظرف می ریزیم تا حالت گلوله ای به خود نگیرد. سپس وانیل را میفزاییم و بخوبی خمیر ورز می دهیم.

مرحله دوم : استراحت خمیر نان چای

خمیر نان را به مدت 2 ساعتی درون کیسه ای قرار می دهیم تا اینکه حالت مناسب را بگیرد.

مرحله سوم : آماده سازی سینی فر

سینی فر را با مقدار روغنی که در دسترس داریم، کاملا چرب کرده و سطح آن را با کاغذ های روغنی خواهیم پوشاند.

مرحله چهارم : آماده سازی پخت نان چای

بوسیله آرد سطح مناسبی را می پوشانیم و خمیر را بر روی آن با وردنه پهن می نماییم. به مدت 25 دقیقه نان را در داخل فر قرار می دهیم.

نکات مهم و ترفندها

پیش از آنکه خمیر را در درون فر قرار دهید، سطح آنرا آغشته به زرده تخم مرغ نمایید.

می توانید قبل از پخت مقداری مغز پسته بر روی خمیر بریزید.

فر را در دمای 160 درجه به مدت 10 دقیقه حرارت بدهید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 22
  • شکر: 10
  • سدیم: 1.6
  • چربی: 2.7
  • چربی اشباع شده: 1.5
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس: 0.3
  • کربوهیدارت: 19
  • فیبر: 1.5
  • پروتئین: 1.9
  • کلسترول: 8.6

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر ، دستور پخت نان چای ، نان چای

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین عالی برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
چای2

طرز تهیه نان چای (چایی) قزوین از انواع شیرینی سنتی با دستور پخت بهترین نان چای محلی قزوینی با طرز تهیه آسان نان چای خوشمزه عالی با نکات تکمیلی طرز تهیه نان چایی

نوع: شیرینی

سبک آشپزی: قزوینی

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان چای

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 22

زمان آماده سازی: PT0H45M

زمان پخت و پز: PT0H25M

زمان کل: PT1H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۲۵۰ گرم پودر قند
  • ۱ لیوان روغن
  • ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نان چای قزوینی را به روشی حرفه ای و ساده برای شما عزیزان توضیح دادیم. امیدواریم که نان چایی قزوین را در منزل و یا در دورهمی هایتان تهیه کرده و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *