سبد خرید
طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ رستورانی 4 نفره

طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ رستورانی 4 نفره

سلام و درود به شما عزیزان همراه همیشگی با آموزش سوپ شیر و خامه و قارچ در خدمت شما هستیم . میتوانید این سوپ خوشمزه را به عنوان وعده غذایی شام تهیه کنید و اگر مهمان دارید، به عنوان پیش‌غذا در کنار غذای اصلی بر سر سفره قرار دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ را یاد بگیرید و با خواص بی‌نظیرسوپ شیر و خامه و قارچ  بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

سوپ شیر و خامه و قارچ، یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های دنیاست. این سوپ معمولا با گوشت مرغ تهیه می‌شود و در کنار آن جوی پرک شده نیز قرار می‌گیرد. سوپ شیر و خامه و قارچ یک سوپ مقوی و فوق‌العاده برای روزهای سرد زمستانی است.

دوره آموزشی نان های خانگی
دوره آموزشی نان های خانگی

می‌توانید این سوپ خوشمزه را به عنوان وعده غذایی شام تهیه کنید و اگر مهمان دارید، به عنوان پیش‌غذا در کنار غذای اصلی بر سر سفره قرار دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ را یاد بگیرید و با خواص این سوپ بی‌نظیر بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه سوپ شیر و خامه و قارچ

تاریخچه سوپ به هزاران سال پیش برمی‌گردد. زمانی که انسان آتش را شناخت و توانست مواد غذایی را بپزد. در آن زمان گوشت را در مقداری آب می‌پختند و برای تغییر طعم آن از انواع سبزیجات در کنار سوپ استفاده می‌کردند. سوپ‌های آن دوران با سوپ‌های امروزی بسیار متفاوت بود.

تاریخچه سوپ شیر و خامه و قارچ
تاریخچه سوپ شیر و خامه و قارچ

سوپ شیر و خامه و قارچ یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های دنیاست. این سوپ برای اولین بار در سال 1934 تهیه شد. در آن  زمان شرکت کمپبل انواع سوپ را در کارخانه خود تولید و به صورت کنسروی روانه بازار می‌کرد. یکی از کنسروها حاوی سوپ شیر و خامه و قارچ بود. این ترکیب مورد استقبال بسیار بالایی قرار گرفت و به یکی از خوشمزه‌ترین انواع سوپ‌ها تبدیل شد.

جدول زمانبندی طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت یک ساعت و 30 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 2 ساعت
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو مقداری

مواد اولیه برای تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

  • شیر: ۲٫۵ پیمانه
  • خامه صبحانه: ۳ قاشق غذاخوری
  • جو پرک: ۱٫۵ پیمانه
  • سینه مرغ: نصف عدد
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • هویج متوسط: یک عدد
  • آرد سفید: یک قاشق غذاخوری
  • کره: ۲۵ گرم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • آب ‌لیموترش: به میزان لازم

آموزش مراحل تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

مرحله اول: پخت مرغ

یک قابلمه را بر روی اجاق قرار دهید و به اندازه 4 لیوان آب در آن بریزید. پیاز را پوست کنید و پس از شستن به 4 قسمت تقسیم کنید. نصف سینه مرغ را به همراه پیاز در قابلمه بگذارید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. شعله اجاق را زیاد کنید تا آب به جوش آید.

سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. کمی صبر کنید تا مرغ نیم‌پز شود و به اندازه دو لیوان آب در قابلمه باقی بماند. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. مرغ را از قابلمه درآورید و ریش ریش کنید. پیازها را از آب مرغ جدا کنید و آب را در یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده‌سازی مواد

در هنگام پخت مرغ می‌توانید بقیه مواد سوپ را آماده کنید. جوی پرک را بشویید و در یک کاسه بریزید. مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی خیس بخورد. هویج را بشویید و رنده کنید. قارچ‌ها را نیز پس از شستن به صورت ورقه‌ای خرد کنید.

مرحله سوم: تفت دادن قارچ

قابلمه‌ای که برای سوپ در نظر گرفته‌اید، بر روی اجاق قرار دهید. کره را در داخل قابلمه بیندازید و اجازه دهید آب شود. مقدار بسیار کمی روغن به آن اضافه کنید. قارچ‌های ورقه شده را در روغن بریزید و تفت دهید. به اندازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به قارچ اضافه کنید تا رنگ آن تغییر نکند.

مرحله چهارم: اضافه کردن آرد

زمانی که قارچ کمی تفت خورد، وقت اضافه کردن آرد است. دقت داشته باشید که لازم نیست آب قارچ به طور کامل کشیده شود. آرد را اضافه کنید و به همراه قارچ کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس آب مرغ را کم کم به آن اضافه کنید.

آموزش مراحل تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ
آموزش مراحل تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

هم‌زمان با اضافه کردن آب مرغ، مواد را هم بزنید تا آرد گوله گوله نشود و کاملا در آب حل شود. در ادامه هویج و جوی پرک خیس خورده را نیز به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم: اضافه کردن مرغ و شیر

اجازه دهید جوی پرک شده بپزد و لعاب بیندازد. در این فاصله شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. وقتی جو پرک لعاب انداخت، مرغ ریش شده و شیر را به آن اضافه کنید. کمی نمک و فلفل بزنید. حرارت را زیاد کنید تا سوپ به جوش آید. سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را به صورت نیمه‌باز بگذارید. اجازه دهید سوپ با حرارت بسیار ملایم بپزد و خوب جا بیفتد.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیراشکی سوسیس حلقه شده 20 عدد

مرحله ششم: اضافه کردن خامه

خامه را در مرحله آخر به سوپ شیر و خامه و قارچ اضافه کنید. خامه را در یک کاسه بریزید و یک ملاقه از آب سوپ  به آن اضافه کنید. مقداری هم بزنید تا خوب باهم ترکیب شوند. خامه رقیق شده را به سوپ شیر و خامه و قارچ اضافه کنید و هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود.

سوپ شیر و خامه و قارچ شما آماده است. آن را در کاسه موردنظر بریزید و سرو نمایید. می‌توانید برای تزئین آن از برگ جعفری تازه یا جعفری خردشده استفاده نمایید.

نکات مهم در تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

  • دقت داشته باشید که شیر را 30 دقیقه قبل از استفاده از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. اضافه کردن شیر سرد به سوپ گرم باعث بریدن شیر می‌شود و شکل خوبی به غذا نمی‌دهد. این مسئله در مورد خامه نیز صدق می‌کند.
  • سوپ شیر نباید زمان زیادی بر روی حرارت بماند. حرارت سوپ را ملایم کنید و پس از 30 دقیقه از روی اجاق بردارید. سوپ شیر پس از سرد شدن کمی سفت می‌شود.
  • دقت داشته باشید که در حین پخت سوپ به آن آب‌لیمو اضافه نکنید. اضافه کردن آب لیمو باعث بریدن شیر می‌شود. آب لیمو را می‌توانید در هنگام سرو به سوپ شیر و خامه و قارچ اضافه کنید.
  • اگر سوپ شیر و خامه و قارچ خیلی غلیظ شد، نگران نباشید. کمی دیگر شیر به آن اضافه کنید تا به غلظت موردنظر برسد.
  • سوپ شیر و خامه و قارچ سفید رنگ است. اگر دوست دارید سوپتان ظاهر بهتری داشته باشد، به جای فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که طعم جعفری با سوپ شیر و خامه و قارچ  سازگاری چندانی ندارد. بنابراین، بهتر است از برگ جعفری تنها برای تزئین استفاده نمایید و با سوپ شیر و خامه و قارچ ترکیب نکنید.
  • در تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ علاوه بر هویج می‌توانید از سبزیجات دیگری چون ذرت و کلم بروکلی نیز استفاده کنید.
  • تصاویر این غذای خوشمزه از پیج اینستاگرامی leylii.sarshar گرفته شده است.

فیلم آموزش سوپ شیر و خامه و قارچ

خواص سوپ شیر و خامه و قارچ

در تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ از شیر استفاده می‌شود.

خواص سوپ شیر و خامه و قارچ
خواص سوپ شیر و خامه و قارچ

شیر یک ماده غذایی پرخاصیت است و فواید بسیاری برای بدن دارد:

  • شیر منبعی بسیار غنی از کلسیم است. کلسیم یکی از ضروری‌ترین مواد برای سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها محسوب می‌شود. مصرف کلسیم از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند و باعث محکم‌تر شدن استخوان‌های بدن می‌شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود شیر حتما در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود. مصرف شیر باعث رشد مناسب کودک شده و از پوکی استخوان در بزرگسالی جلوگیری می‎کند.
  • شیر مقادیر بالایی از پروتئین را نیز در خود جای داده است. این ماده برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن لازم و ضروری است. پروتئین باعث رشد و نمو عضلات و ترمیم سلول‌ها شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.
  • شیر مانند یک مسکن عمل می‎کند و باعث کاهش استرس و فشار عضلات می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود بعد از یک روز کار سخت یک لیوان شیر گرم بنوشید تا اعصاب آرام‌تری داشته باشید.
  • مصرف شیر برای بانوان بسیار مفید است. بانوانی که دچار علائم قاعدگی زودرس هستند، می‌توانند با مصرف شیر این علائم را کاهش داده و آرامش را به بدن خود برگردانند.
  • برخی از غذاها باعث ایجاد سوزش معده می‎شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن این سوزش، مصرف شیر است.
  • شیر یکی از بهترین ماده‌های خوراکی برای مقابله با بیماری است. شیر باعث کاهش فشار خون شده و با این کار از بروز سکته مغزی جلوگیری می‎کند. مصرف شیر میزان کلسترول تولید شده کبد را کاهش می‌دهد و به بهبود وضعیت بینایی چشم نیز کمک می‎کند.
  • مصرف شیر برای بیماران دیابتی نیز مفید است. خوردن شیر در وعده صبحانه باعث کنترل قند خون می‌شود. ترکیب شیر با غلات فرآیند هضم را کند کرده و احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند. این مسئله باعث می‎شود تا فرد غذای کمتری مصرف کند و از این طریق میزان قند مصرفی نیز کاهش می‌یابد.
  • شیر منبع اصلی تغذیه کودکان است. مصرف شیر عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و چرخه فعالیت خواب و بیداری را تنظیم می‌کند.
  • شیر دارای منیزیم و پتاسیم نیز می‌باشد. این مواد به کاهش جریان خون اندام‌های حیاتی بدن کمک کرده و فشار روی قلب را کاهش می‌دهند. از این رو شیر را می‌توان یک ماده مفید برای سیستم قلبی و عروقی بدن معرفی کرد.
  • شیر دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیار مفیدی است. این ترکیبات خاصیت ضدالتهابی دارند و برای درمان بیماری‌هایی چون ورم مفاصل، نقرس، ناراحتی‌های تنفسی و سوختگی روی پوست توصیه می‌شوند.
  • با توجه به خواص بی‌شمار شیر توصیه می‌شود تا این ماده غذایی بسیار مفید در برنامه غذایی روزانه فرد، خصوصا کودکان، گنجانده شود. اگر کودکتان شیر مصرف نمی‌کند می‌توانید این ماده را در غذاهایی چون سوپ استفاده کنید و کودک را ترغیب به خوردن آن نمایید. سوپ شیر دارای مواد دیگری نیز می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • خامه یک لبنیات بسیار باارزش است که خواص آن با شیر برابری می‌کند. خامه خاصیت ضدافسردگی دارد و مشکلات ذهنی مانند استرس را کاهش می‌دهد.
  • B2 یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در خامه است. این ویتامین برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون بسیار مفید بوده و باعث خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی بیشتر به اندام‌ها می‌گردد. ویتامین B2  برای سلامتی پوست، مو و ناخن نیز بسیار مفید است.
  • خامه دارای مقادیری از ویتامین A نیز می‌باشد. مصرف این ویتامین برای سلامتی چشم توصیه می‌شود. ویتامین A چشم را با تاریکی و نور زیاد وفق می‌دهد و از این طریق از بروز بیماری‌هایی چون شب‌کوری پیشگیری می‎کند. علاوه بر این، این ویتامین باعث حفظ رطوبت چشم می‌گردد که برای سلامتی آن بسیار مفید است.
  • قارچ ماده دیگری است که در تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. قارچ نیز خواص بسیاری برای بدن دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنظیم سطح کلسترول، درمان کم‌خونی، پیشگیری از سرطان سینه و پروستات اشاره کرد. قارچ برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.
  • قارچ دشمن دیابت است. این ماده دارای مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی می‌باشد. این آنزیم‌ها به شکستن قند و نشاسته موجود در غذا کمک می‌کنند و قند خون را در حالت نرمال نگه می‌دارند.
  • ویتامین D یکی از انواع ویتامین‌های مفید برای بدن است. این ویتامین به صورت خوراکی کم پیدا می‌شود، اما در قارچ به وفور وجود دارد. ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند و از این طریق مواد مغذی بسیاری را به بدن می‌رساند.
  • از دیگر مواد موجود در قارچ می‌توان به سلنیوم اشاره کرد. این ماده اغلب در مواد غذایی حیوانی دیده می‌شود و وجود آن در گیاهان کمتر است. از این رو، افرادی که گیاهخوار هستند، می‌توانند سلنیوم مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف قارچ تامین نمایند. سلنیوم موجود در قارچ به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و باعث سلامتی دندان، ناخن و مو می‌شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه سس پستو جعفری و ریحان خانگی 4 نفر

سخن پایانی در تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ

امیدواریم از آموزش طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ راضی بوده باشید. با مطالعه این دستور غذا شما به راحتی می توانید یک سوپ شیر و خامه و قارچ خوشمزه تهیه نمایید. همچنین میتوانید طرز تهیه انواع سوپ و طرز تهیه انواع غذای بیماران را مطالعه کنید. در زیر تعدادی از سوپ ها را برای استفاده شما عزیزان آورده شده است:

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع غذای بیماران بسیار خواندنی است. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​​​​​​

طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ رستورانی 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
شیر 01

طرز تهیه سوپ سوپ شیر و خامه و قارچ و سوپ شیر رستورانی سوپ شیر و خامه مجلسی سوپ شیر و خامه با جو پوست کنده سوپ شیر بدون قارچ و خامه سوپ شیر و خامه و قارچ با آرد

نوع: پیش غذا و سوپ

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: سوپ شیر و خامه و قارچ

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 195

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT1H30M

زمان کل: PT2H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • شیر: ۲٫۵ پیمانه
  • خامه صبحانه: ۳ قاشق غذاخوری
  • جو پرک: ۱٫۵ پیمانه
  • سینه مرغ: نصف عدد
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • هویج متوسط: یک عدد
  • آرد سفید: یک قاشق غذاخوری
  • کره: ۲۵ گرم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • آب ‌لیموترش: به میزان لازم

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *