سبد خرید
طرز تهیه سوپ ورمیشل مجلسی 4 نفره با فیلم

طرز تهیه سوپ ورمیشل مجلسی 4 نفره با فیلم

سلام به همراهان همیشگی و دوستداشتنی سایت آموزش آنلاین آشپزی. در این مقاله دستور تهیه سوپ ورمیشل با مرغ را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل یکی از محبوب‌ترین انواع سوپ‌های دنیاست. برای تهیه این سوپ دستورا‌لعمل‌های متنوعی وجود دارد و بنا به سلیقه از سبزیجات مختلفی در آن استفاده می‌شود. در این مقاله دستور تهیه سوپ ورمیشل با مرغ را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. اگر دوست دارید می‌توانید مرغ را از این دستور حذف نمایید و سوپ را کاملا گیاهی تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با رایج‌ترین دستور تهیه سوپ ورمیشل آشنا شوید.

تاریخچه سوپ ورمیشل

سوپ از جمله اولین غذاهایی است که توسط انسان پخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. پخت سوپ از جایی آغاز شد که انسان ظروف سفالی را ساخت و توانست آن را بر روی آتش قرار دهد. در آن زمان گوشت انواع حیوانات را در ظرفی از آب می‌انداختند و بر روی آتش می‌پختند. پس از مدتی برای تغییر طعم غذا و خوشمزه‌تر شدن گوشت، سبزیجات را نیز به آن اضافه کردند. با این تفاسیر می‌توان گفت تهیه سوپ به حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

ورمیشل یا رشته فرنگی مانند ماکارونی و انواع دیگر پاستاها در کشور ایتالیا تولید شد. رشته‌های بلند و نازک که از ترکیب آرد به همراه آب و نمک تهیه می‎شود و  خواص بسیاری نیز دارد. اولین مطلب در مورد دستور پخت ورمیشل در کتابی با نام “هنر پختن ماکارونی و ورمیشل سیسیلی” دیده می‌شود که توسط استاد مارتینو دا کومو گردآوری شد.

دوره آموزش غذا با سبزیجات
دوره آموزش غذا با سبزیجات

به نظر می‌رسد این دستور مربوط به سرآشپز معروف کاخ رومی بوده است. بعدها ورمیشل به دیگر کشورهای دنیا نیز راه یافت و به دلیل خوشمزگی، راحتی پخت و خواص بی‌شمارش، مورد استقبال قرار گرفت.

جدول زمانبندی طرز تهیه سوپ ورمیشل

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت یک ساعت
زمان اضافی
مجموع زمان یک ساعت و 30 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو یک کاسه سوپ خوری

مواد اولیه برای تهیه سوپ ورمیشل

  • سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
  • ورمیشل : یک پیمانه
  • سیب‌زمینی متوسط : ۲ عدد
  • هویج: ۲ عدد
  • پیاز: یک عدد
  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • رب گوجه‌ فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • جعفری: یک قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش: یک عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن: مقداری

آموزش مراحل تهیه سوپ ورمیشل

مرحله اول: پخت مرغ

مرحله اول برای تهیه سوپ ورمیشل پخت مرغ است. گوشت مرغ را در یک قابلمه مناسب قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا آب قابلمه به جوش بیاید. سپس شعله را کمتر کنید و اجازه دهید تا مرغ نیم‌پز شود. حدود 10  دقیقه زمان برای نیم‌پز کردن مرغ کافیست. صبر کنید تا مرغ کمی سرد شود. سپس آن را ریش ریش کنید و کناری بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز خرد شده را درون یک قابلمه بریزید. مقدار بسیار کمی روغن به آن اضافه کنید و بر روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید.

ورمیشل01
آموزش مراحل تهیه سوپ ورمیشل

اجازه دهید پیاز سبک شود و رنگ شفافی پیدا کند. کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله مرغ ریش شده را به پیاز اضافه کنید و باهم ترکیب نمایید.

مرحله سوم: اضافه کردن آب

حدود 2 تا 3 دقیقه مرغ را تفت دهید و پس از آن رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کنید. کمی صبر کنید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس به اندازه 4 لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بر روی حرارت ملایم بماند و کمی جا بیفتد.

مرحله چهارم: اضافه کردن سبزیجات

در این فاصله گوجه فرنگی را پوست و رنده کنید. هویج را به صورت نگینی خرد کنید و سیب زمینی را نیز  به صورت قطعات کوچک برش دهید. هویج، سیب‌زمینی‌ خرد شده و گوجه فرنگی را به سوپ اضافه کنید. سپس مقداری نمک و فلفل بزنید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید سیب‌زمینی و هویج مقداری نرم شود و طعم مواد به خورد هم برود.

حتما بخوانید
روش تهیه سس جوجه کباب خانگی: قبل از پخت و بعد از پخت

مرحله پنجم: اضافه کردن ورمیشل

پس از این‌که سیب‌زمینی‌ها نرم شد، وقت اضافه کردن ورمیشل است. رشته‌های ورمیشل را خرد کنید و در سوپ بریزید. 20 دقیقه صبر کنید تا ورمیشل باز شود و سوپ به خوبی جا بیفتد. در انتهای پخت آب‌لیمو را به سوپ اضافه کنید.

سوپ ورمیشل شما آماده است. سوپ را در ظرف موردنظر بکشید و با جعفری خردشده تزئین نمایید.

نکات مهم در تهیه سوپ ورمیشل

  • دقت داشته باشید که پیاز را با روغن بسیار کم سرخ کنید. استفاده از روغن زیاد باعث چرب شدن سوپ می‌شود.
  • در صورتی که گیاهخوار هستید، می‌توانید مرغ را از سوپ حذف کنید و به جای آن قارچ اضافه کنید. قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا آب آن کشیده شود. آن‌گاه سایر مراحل را مانند قبل دنبال کنید.
  • دقت داشته باشید که رشته ورمیشل لعاب زیادی دارد و سوپ شما را سفت می‌کند. بنابراین، ورمیشل به اندازه کافی بریزید و پس از 20 دقیقه سوپ را خاموش کنید. ورمیشل هرچه بیشتر بماند، سوپ شما سفت‌تر می‌شود.
  • اگر به هر دلیلی سوپ شما سفت شد، اصلا نگران نباشید. کافیست مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و در ظرف موردنظر بکشید.
  • دقت داشته باشید که آب لیمو ترش را در آخرین مرحله به سوپ اضافه کنید. اضافه کردن آب لیمو در حین پخت باعث کم‌رنگ شدن سوپ می‌شود. اگر به آب‌غوره دسترسی دارید بهتر است به جای آب‌لیمو از آن استفاده نمایید. آب‌غوره طعم بهتری به سوپ شما می‌دهد.
  • اگر دوست دارید مقداری جعفری خرد شده را نیز به سوپ خود اضافه نمایید. دقت داشته باشید که جعفری را در مرحله آخر اضافه کنید و پس از آن سوپ را از روی حرارت بردارید.
  • می‌توانید از سبزیجات دیگری چون نخود فرنگی و ذرت نیز در سوپ خود استفاده کنید. این گزینه کاملا سلیقه‌ایست و به ذائقه شما بستگی دارد.
  • تصاویر از پیج خوب اینستاگرامی ashpazi_ba_man2 برداشته شده است.

فیلم طرز تهیه سوپ ورمیشل

خواص سوپ ورمیشل

در این سوپ از مرغ و مواد دیگری چون پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هویج و جعفری استفاده شده است.

خواص سوپ ورمیشل
خواص سوپ ورمیشل

هریک از این مواد خواص فراوانی دارند و برای بدن مفید هستند.

  • سوپ ورمیشل یک غذای مغذی، اما سبک و کم‌کالری است. از این رو، برای وعده غذایی شام بسیار مناسب بوده و پیشنهاد می‎گردد.
  • سوپ یک غذای آبکی است. بنابراین، خوردن سوپ بدن انسان را هیدراته کرده و آب موردنیاز آن را تامین می‎کند. خوردن این غذا خصوصا در فصل زمستان که بدن به دلیل وجود وسایل گرمایشی دچار خشکی می‌گردد، پیشنهاد می‎شود.
  • ورمیشل در دسته کربوهیدرات‌ها قرار می‌گیرد و شامل پروتئین، انواع ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. ورمیشل پروتئین بالایی دارد اما میزان چربی آن بسیار پایین است. از این رو، مصرف آن برای سلامت قلب بسیار مفید بوده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی  را کاهش می‌دهد.
  • همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، ورمیشل سرشار از پروتئین است. از این رو، خوردن سوپ ورمیشل به ورزشکاران و افرادی که به دنبال حجیم کردن عضلاتشان هستند، پیشنهاد می‌گردد.
  • از دیگر مواد موجود در ورمیشل می‏توان به آهن اشاره کرد. آهن یک ماده معدنی بسیار مهم است که برای درمان ‌کم‌خونی و مشکلات ناشی از آن توصیه می‎شود. مصرف سوپ ورمیشل میزان روزانه بدن به آهن را برطرف کرده و از کم‌خونی و خستگی بیش‌از اندازه بدن در طول روز جلوگیری می‌کند.
  • در تهیه سوپ ورمیشل از مرغ و سبزیجات استفاده می‎شود. این مواد در کنار هم دارای مواد مغذی بسیاری هستند. از این رو، سوپ ورمیشل از جمله بهترین غذاها برای بیمار محسوب می‌شود. غذایی سالم و مغذی که به سادگی هضم می‌شود و تمام مواد موردنیاز را نیز به بدن می‌رساند.
  • در تهیه سوپ ورمیشل از سبزیجات متنوعی استفاده می‎شود. این سبزیجات حاوی فیبر هستند و می‌توانند فیبر موردنیاز روزانه بدن را تامین نمایند. فیبر موجود در سبزیجات خام ممکن است مشکلاتی را برای بدن انسان ایجاد کند­، اما فیبر موجود در سبزیجات پخته قابل تحمل‌تر است. این مسئله در مورد افرادی که سیستم گوارشی حساسی دارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
  • فیبر موجود در سبزیجات باعث پر شدن معده می‌شود و احساس سیری به انسان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت سوپ جلوی اشتهای فرد را می‎گیرد و از زیاده‌روی در خوردن غذا پیشگیری می‎کند. بنابراین، خوردن سوپ قبل از غذا به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند پیشنهاد می‎گردد.
  • مصرف سبزیجات نه تنها میزان مواد معدنی و ویتامین موردنیاز بدن را تامین می‌کند، بلکه به مقابله با بیماری‌ها نیز کمک کرده و احتمال بروز مشکلاتی چون دیابت، فشار خون بالا و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد.
  • سیب‌زمینی یک ماده غذایی بسیار مفید و خوشمزه است. این ماده خواص بسیاری دارد که از بین آن‌ها می‌توان به کاهش اشتهای کاذب، درمان آسم، سلامت قلب و عروق، بهبود برونشیت، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرطان پستان، بهبود فشار خون، تنظیم سیستم گوارش، سلامت روده‌ها و بهبود خلق و خوی اشاره کرد.
  • گوجه‏فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و مواد معدنی چون روی، پتاسیم، فلور و ویتامین‌های C و A را نیز در خود جای داده است. اسید اورسولیک و توماتین از دیگر مواد موجود در گوجه‌فرنگی هستند. این مواد به قدرت و حفظ استحکام ماهیچه‌ها کمک کرده و از تضعیف آن‌ها جلوگیری می‌کنند. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی خاصیت ضدسرطانی دارد و باعث خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌شود. از دیگر خواص این ماده مفید می‌توان به تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول، سلامت قلب، بهبود بینایی، سلامت گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و مدیریت دیابت اشاره کرد.
  • هویج گیاهی پرخاصیت و مفید است. این گیاه سرشار از پتاسیم، کلسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان می‌باشد و مقادیر بالایی از ویتامین A، K، C و ویتامین‌های گروه B  را نیز در خود جای داده است. هویج دارای خواص قلیایی بوده و به پاکسازی خون کمک می‌کند. علاوه بر این، در تعادل هورمونی بدن نیز تاثیر بسیاری دارد.  از دیگر خواص هویج می‎توان به کنترل فشار خون، کنترل قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، پاکسازی سموم بدن، تقویت استخوان‎ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری‌های پوستی، درمان عفونت‌ها، سلامت دهان و دندان، سلامت پوست و  مراقبت از چشم‌ها اشاره کرد.
حتما بخوانید
طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی برای 5 نفر

سخن پایانی در طرز تهیه سوپ ورمیشل

امیدواریم از آموزش طرز تهیه سوپ ورمیشل راضی بوده باشید. با مطالعه این دستور غذا شما به راحتی می توانید یک سوپ ورمیشل تهیه نمایید. همچنین میتوانید طرز تهیه انواع سوپ و طرز تهیه انواع غذای بیماران را مطالعه کنید.

سخن پایانی در طرز تهیه سوپ ورمیشل
سخن پایانی در طرز تهیه سوپ ورمیشل

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع غذای بیماران و لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی نیز بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​​

طرز تهیه سوپ ورمیشل مجلسی 4 نفره با فیلم - آموزش آنلاین آشپزی
ورمیشل02

طرز تهیه سوپ ورمیشل مجلسی خوشمزه 4 نفره سوپ ساده ورمیشل سوپ ورمیشل با مرغ و هویج و قلم و سیب زمینی و ورمیشل VERMICELLI soup سوپ رژیمی ورمیشل سریع و عالی خوش

نوع: پیش غذا و سوپ

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: سوپ ورمیشل

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 120

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT1H00M

زمان کل: PT1H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • ورمیشل : یک پیمانه
  • سیب‌زمینی متوسط : ۲ عدد
  • هویج: ۲ عدد
  • پیاز: یک عدد
  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • رب گوجه‌ فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • جعفری: یک قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش: یک عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن: مقداری

راهنمای دستورالعمل: در این مطلب آمورشی با طرز تهیه سوپ ورمیشل در خدمت شما عریران بودیم. امیدواریم که با استفتده از دستور پخت سوپ ورمیشل و اجرای آن بتوانید از این غذای قوی بهره مند شده و لحظات خوشی را با خانواده خود داشته یاشید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *