سبد خرید
طرز تهیه چیز کیک سان سباستین 6 نفره

طرز تهیه چیز کیک سان سباستین 6 نفره

طرز تهیه چیز کیک سان سباستین یکی از بهترین و خوشمزه ترین چیز کیک های دنیا را در این مقاله بصورت کامل آموزش داده ایم. با آموزش این بخش خودتان به سادگی می توانید برای عزیزانتان در منزل یک چیز کیک سان سباستین خوشمزه و اصل را تهیه نمایید.

معرفی چیز کیک سان سباستین

مطمئنا نام چیز کیک برای شما نامی نا آشنا نیست. چیز کیک نوعی دسر است و همانگونه که از نامش پیداست، نوعی کیک است که در ترکیب آن از پنیر استفاده می شود اما نه پنیری که برای صبحانه می خوریم. این کیک با کیک های دیگر کمی تفاوت دارد. در واقع این دسر از دو لایه اصلی تشکیل می شود. یک لایه از ترکیب پنیر خامه ای و تخم مرغ و شکر تشکیل شده و لایه دیگر شامل بیسکویت خورد شده و گاها کیک اسفنجی است.

چیز کیک یکی از دسرهای پر طرفدار در سراسر دنیاست و همچنین می توان آن را یکی از دسر هایی دانست که با تنوع ترکیب و طعم بسیاری تهیه می شود. یکی از چیز کیک های فوق العاده خوش طعم و پر طرفدار، چیز کیک سان سباستین است.

معرفی چیز کیک سان سباستین
معرفی چیز کیک سان سباستین

چیز کیک سان سباستین از آن دسته چیز کیک هایی است که اساسا بر پایه پنیر تهیه می شود و هیچ اثری از کیک اسفنجی و یا بیسکویت خورد شده در آن وجود ندارد. با این وجود این چیز کیک یکی از دسر های عالی و فوق العاده ای است که در سراسر دنیا علاقمندان بسیاری دارد. چیز کیک سان سباستین دارای بافتی نرم و لطیف بوده و دسری بسیار عالی برای عصرانه و سرو در کنار چای و قهوه است.

پیشنهاد می کنیم شما هم با استفاده از دستوری که برایتان آماده کرده ایم این چیز کیک را درمنزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تاریخچه چیز کیک سان سباستین

اگرچه تصور عمومی بر این است که چیز کیک برای اولین بار در نیویورک درست شد اما باید بگوییم نخستین چیز کیک حدود 4000 سال پیش و در یونان باستان تهیه شد. از آنجایی که اولین محصولات لبنی مانند پنیر برای اولین بار در یونان ابداع و تهیه شدند، با توجه به تاریخ مکتوب موجود، اولین چیز کیک هم 4000 سال پیش در یونان آماده شد. البته ممکن است این زمان بیشتر نیز بوده باشد که به دلیل عدم وجود خط، چیزی در مورد زمان تولید اولین پنیر و مواد لبنی ثبت نشده است.

در یونان باستان چیز کیک را به عنوان منبع انرژی و قبل از فعالیت های فیزیکی مصرف می کردند. به گونه ای که در اولین بازی های المپیک، یونانیان قبل از آغاز هر مسابقه، به ورزشکاران خود چیز کیک می دادند. همچنین چیز کیک یکی از دسر ها و کیک های اشرافی و مجلسی یونانیان بود که در مراسم شادی مانند جشن های عروسی آن را تهیه و سرو می کردند.

تاریخچه چیز کیک سان سباستین
تاریخچه چیز کیک سان سباستین

با پیروزی روم در جنگ میان روم و یونان، دستور چیز کیک یکی ار غنائم جنگی بود که از یونان به روم برده شد. رومیان با اضافه کردن برخی مواد مانند تخم مرغ، کمی دستور تهیه چیز کیک را تغییر دادند. با کشور گشایی امپراطور روم، دستور تهیه چیز کیک وارد انگلستان و کشور های اروپایی شد.

حتما بخوانید
طرز تهیه کمپوت گلابی لذیذ خوشمزه ساده 4 نفره

هر یک از این کشور ها بنا به ذائقه و مواد موجود در منطقه خود، دستور جدید برای تهیه چیز کیک ارائه کردند و به این ترتیب طعم های مختلف و خوش مزه ای از چیز کیک ابداع و ثبت شد که امروزه هم همچنان مورد استقبال بی نظیر مردم سراسر دنیا قرار دارد. آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک و انواع کیک ها و آموزش 150 کیک و طرز تهیه آنها را حتما مطالعه نمایید.

با ورود اروپاییان به آمریکا دستور چیز کیک به امریکا نیز راه پیدا کرد. پس از ورود دستور چیز کیک به آمریکا بود که این دسر لذیذ با تحولات اساسی روبرو شد و به عنوان یک دسر بی نظیر به تمام جهان معرفی شد. چیز کیک سن سباستین نیز یکی از همان چیز کیک هایی برو که برای اولین بار در اسپانیا تهیه شد و پس از آن معروفیت و محبوبیت جهانی پیدا کرد. در ادامه با طرز تهیه این چیز کیک خوش طعم و لطیف با ما همراه باشید.

جدول زمانبندی تهیه چیز کیک سان سباستین

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 80 دقیقه
تعداد سرو 6 – 8 نفر
مقدار سرو

مواد اولیه برای تهیه چیز کیک سان سباستین

  • تخم مرغ : 4 عدد
  • پنیر تازه پر چرب : 400 گرم
  • پنیر لبنه : 400 گرم
  • سرشیر : 200 گرم
  • خامه صبحانه : 2 پاکت
  • شکر : 1 و نیم پیمانه
  • آرد : 3 قاشق غذا خوری سر پر
  • نشاسته : 1 قاشق غذا خوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری (5 گرم)

آموزش مراحل تهیه چیز کیک سان سباستین

مرحله اول

ابتدا تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. یک کاسه بزرگ اتخاب کنید. تخم مرغ ها  را به همراه شکر درون کاسه بریزید و با دور تند همزن، آن قدر هم بزنید تا ترکیب تخم مرغ و شکر پف کند.

مرحله دوم

پس از اینکه تخم مرغ و شکر به یک ترکیب پفکی تبدیل شد، پنیر پر چرب، پنیر لبنه، سرشیر و خامه را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست و لطیف بدست بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله، آرد را الک کرده و به همراه نشاسته و وانیل به مواد درون کاسه اضافه کنید. مواد را با آرد به آرامی هم بزنید تا آرد و نشاسته کاملا به خورد مواد رفته و مایه چیز کیک کمی غلیظ تر شود. حتما طرز تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه 8 نفره را نیز مطالعه نمایید.

مرحله چهارم

فر را روشن و دمای آن را روی 250 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. درون یک قالب کمربندی به قطر 36 ساتی متر را به طور کامل با کاغذ روغنی بپوشانید. مواد چیز ککی را درون قالب ریخته و در طبقه وسط فر قرار دهید. تایمر را روی 20 دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید تا چیز کیک 20 دقیقه با حرارت 250 درجه سانتی گراد بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت 20 دقیقه، گریل را روشن کنید تا روی چیز کیک هم برشته و خوش رنگ شود. چیز کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا در فضای آشپز خانه سرد شود.

کیک سان سباستین 03
آموزش مراحل تهیه چیز کیک سان سباستین

چیز کیک را به مدت یک شب درون یخچال قرار دهید و سپس آن را با شکلات آب شده تزئین کنید.

نکات مهم در تهیه چیز کیک سان سباستین

  • مهمترین نکته در تهیه چیز کیک سان سباستین این است که مواد باید تنها در حد مخلوط شدن با هم ترکیب شوند. هم زدن بیش از حد مواد موجب می شود که چیز کیک شما پف نکند.
  • یکی از نشانه های پخته شدن چیز کیک این است که وقتی قالب را تکان می دهید وسط چیز کیک تکان بخورد. پختن بیشتر از زمان گفته شده ( 20 دقیقه) باعث می شود تا قوام خامه مانند چیز کیک از بین برود و چیز کیک شما بافت لطیفی نداشته باشد.
  • اگر تمایل دارید چیز کیک سان سباستین شما کمی شل باشد، زمان پخت را به 10 دقیقه برسانید.
  • زمانی که چیز کیک را از فر خارج می کنید کمی پف دارد. با سرد شدن چیز کیک از پف آن کاسته می شود.
  • به جای وانیل می توانید از رنده پوست لیمو به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.
  • اگر از نشاسته ذرت برای تهیه چیز کیک استفاده کنید، بافت چیز کیک شما سبک تر و لطیف تر خواهد شد.
  • پس از اینکه زمان پخت چیز کیک تمام شد، آن را به سرعت از فر خارج نکنید. در فر را به حالت نیمه باز قرار دهید و اجازه دهید تا کمی دمای فر کم شود. سپس چیز کیک را از فر درآورده و اجازه دهید در دمای آشپز خانه سرد شود.
  • زمانی چیز کیک را از قالب خارج کنید که کاملا سرد شده باشد. پس از خارج کردن چیز کیک از قالب آن را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
  • همیشه سعی کنید از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. مواد اولیه مرغوب بهترین کیفیت را به غذاهای شما خواهند داد.
  • تصاویر چیز کیک سان سباستین از پیج خوب اینستاگرامیhayalimdekiyemekler گرفته شده است.
حتما بخوانید
طرز تهیه مارشمالو خوشمزه با 3 روش ساده

فیلم طرز تهیه چیز کیک سان سباستین

سخن پایانی در تهیه چیز کیک سان سباستین

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. این مقاله باز هم به روزرسانی خواهد شد. پس با ما باشید. به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع غذای بیماران و لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی نیز بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​​

طرز تهیه چیز کیک سان سباستین 6 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
کیک سان سباستین 02

طرز تهیه چیز کیک سان سباستین یکی از بهترین و خوشمزه ترین چیز کیک های دنیا را در این مقاله بصورت کامل آموزش داده ایم. چیز کیک سان سباستین یک چیز کیک خوشمزه و اصل

نوع: دسر

سبک آشپزی: اسپانیایی

کلمات کلیدی: چیز کیک سان سباستین

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 320

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H45M

زمان کل: PT1H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • تخم مرغ : 4 عدد
  • پنیر تازه پر چرب : 400 گرم
  • پنیر لبنه : 400 گرم
  • سرشیر : 200 گرم
  • خامه صبحانه : 2 پاکت
  • شکر : 1 و نیم پیمانه
  • آرد : 3 قاشق غذا خوری سر پر
  • نشاسته : 1 قاشق غذا خوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری (5 گرم)

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *