سبد خرید
میوه های سبز رنگ تابستانی

۲ مزه عالی برای میوه های سبز رنگ تابستانی

در این مقاله 2 مزه عالی برای میوه های سبز رنگ تابستانی را با یکدیگر مطالعه خواهیم کرد. 5 مزه بینظیر که می توانید در تابستان با میوه های خوشمزه میل کنید. ما ایرانیان در زمینه آشپزی و هنر آشپزی همیشه در جایگاه بسیار بالایی قرار داشته ایم. ایران عزیزمان بدلیل داشتن قومیت های مختلف و پهناور بودن همیشه در زمینه آشپزی دارای تنوع زیادی بوده است.

میوه های سبز رنگ تابستانی
میوه های سبز رنگ تابستانی

ایرانیان از قدیم دارای مطبخ بوده و همیشه به آشپزی علاقمند بوده اند. اسناد تاریخی ایران باستان این موضوع را تایید کرده و ثابت کرده است که ایرانیان در زمینه آشپزی جایگاه بالایی داشته اند.

یکی از مناطقی که آشپزی در آن بسیار بینظیر است استان های شمالی کشور نظیر استان مازندران و گیلان هستند. در استان های شمالی بدلیل ارگانیک بودن مواد غذایی همیشه از کیفیت بالایی برخودار بوده است. در استان گیلان و مازندران برای میوه های سبز رنگ تابستانی مزه های بینظیری وجود دارد.

میوه های سبز رنگ تابستانی

میوه های تابستانی خاص مخصوص بینظیری وجود دارد که می توانید آنها را در تابستان ها میل کنید. همراه این میوه های خوشمزه خوردن دلال یک مزه دیگری به شما خواهد داد. در استان مازندران و استان گیلان مزه ای خاص وجود دارد که به آن دلال یا دلار یا درار می گویند. در ادامه این مزه خاص را مرور خواهیم کرد.

لیست میوه های سبز رنگ تابستانی

  • خیار چنبر
  • خیار بوته ای
  • سیب سبز ترش
  • گوجه سبز
  • چاقاله بادام
  • هندوانه
  • کیوی
  • انگور
  • لیمو ترش

در بالا لیست میوه های سبز رنگ تابستانی را برایتان آورده ایم. این میوه ها مخصوص تابستان هستند و بسیار خوشمزه هستند. شما می توانید آنها را با دلال میل کرده و لذت ببرید. میوه های سبز رنگ تابستانی خواص و فواید بینظیری دارند که در پایین به آنها خواهیم پرداخت.

فواید مصرف میوه های سبز رنگ تابستانی

مطالعات مختلفی بر روی فواید میوه های سبز رنگ تابستانی انجام شده است. میوه های سبز رنگ تابستانی بدلیل داشتن رنگ سبز خود دارای خواص مختلفی هستند. هندوانه در این بین فقط دارای پوست سبز رنگ می باشد. از این رو از لیست ما خارج خواهد شد.

حتما بخوانید
غذای رژیمی بهمراه 24 ماده اصلی آن

میوه های سبز رنگ تابستانی بدلیل داشتن رنگ سبز آرامش بخش هستند. روانشناسان معتقدند که این میوه ها به مخاطب حس آرامش می دهد و خواص درمانی بسیاری را برای روح و اعصاب دارند. بررسی هایی که انجام شده نشان می دهد که میوه های سبز رنگ نظیر کیوی – چاقاله بادام – گوجه سبز و حتی خیار تقویت کننده اعصاب و روان هستند. رنگ سبز نشانگر سرزنده بودن و شادابی است.

میوه های سبز رنگ و دلال
میوه های سبز رنگ و دلال

رنگ سبز باعث تحریک و تسریع مغز و همچنین تقویت مغز کاربرد های بسیاری دارد و اثرات آن ثابت شده است. پیشنهاد می گردد که مصرف این میوه ها را هیچوقت از یاد نبرید. اگر علاقه آنچنانی نیز به مصرف این میوه ها ندارید حتما در کنار آن در دلال استفاده کنید. باعث می شود از خوردن این میوه ها لذت برده و کیف کنید.

از این رو مصرف میوه های سبز رنگ تابستانی را هرگز فراموش نکنید.

دلال ماست شمالی

دلال ماست همانطور که از نامش پیداست برای ماست است. حال باید بدانید دلال چیست؟ دلال مجموعه ای از سبزی های معطر و خوش طعم نمک سود شده است. در استان گیلان و در استان مازندران دلال ماست به شکل و روش های مخصوص به خود تهیه می شود. در مقاله طرز تهیه دلال ماست شمالی برای ۱۰ وعده خانواده را برایتان قرار دادیم.

طرز تهیه دلال ماست شمالی
طرز تهیه دلال ماست شمالی

همانطور که در مقاله فوق مشاهده کرده اید فرمول و طرز تهیه این دلال با روش مازنی یا مازندرانی آورده شده است. این دلال بسیار خوشمزه و خوش طعم است. راز خوشمزه بودن این دلال داشتن سبزی های معطری است که مخصوص استان مازندران است. دلال ماست را نیز می توانید با میوه های سبز رنگ تابستانی میل کنید.

دلال گوجه سبز

یکی از دلال های خوشمزه و خوش طعم به دلال گوجه سبز مشهور است. دلال گوجه سبز همان دلال ماست می باشد ولی با روش گیلانی تهیه می شود. در دلال گیلانی از سبزی های خوش عطر و خوش طعم استفاده می شود. دلال گوجه سبز بدلیل اینکه دارای سبزی های خاص و محلی استان گیلان می باشد بسیار خوشمزه می باشد.

حتما بخوانید
خواص شوید
طرز تهیه دلال گوجه سبز خوشمزه عالی برای 6 نفر
طرز تهیه دلال گوجه سبز خوشمزه عالی برای 6 نفر

شما دلال گوجه سبز را می توانید با ماست نیز میل کنید ولی در اینجا برای گوجه سبز بیان شده است که همانطور که بیان گردیده است برای مردمان استان گیلان می باشد. دلال گوجه سبز را می توان با میوه های سبز نظیر خیار نیز میل کرد. در اینجا طرز تهیه دلال گوجه سبز خوشمزه عالی برای ۶ نفر را بصورت کاملا حرفه ای برایتان قرار دادیم.

دلال گوجه سبز مناسب برای میوه های سبز رنگ تابستانی است و از خوردن آن با میوه های سبز رنگ تابستانی لذت خواهید برد. پس حتما طرز تهیه دلال ماست را بیاموزید. برای آموزش آشپزی حتما مرجع مناسبی داشته باشد.

حتما در این گرمای تابستان دلال را تهیه کرده و در منزل با عزیزانتان همراه با میوه های خوشمزه ترش میل کنید. پیشنهاد می کنیم حتما طرز تهیه انواع دلمه و کوفته  و طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی  را نیز مطالعه کنید. مقالات و رسپی های طرز تهیه انواع غذاهای محلی و طرز تهیه انواع غذاهای ملل نیز خالی از لطف نیست.

لیست غذاهایی که با سبزیجات و میوه های سبز رنگ تهیه می شوند

غذاهای مختلفی با میوه ها و سبزیجات سبز رنگ تهیه می شوند. غذا با اسفناجغذا با بادمجانغذا با حبوباتغذا با قارچ تنها بخشی از این موارد هستند. شما می توانید طرز تهیه بسیاری از غذا ها را در اینجا مطالعه نمایید.

اینها بخشی از غذاهایی هستند که با سبزیجات و میوه های سبز رنگ تهیه می شوند. حال می توانید بسیاری از غذاها را نیز با میوه های سبز رنگ تابستانی تهیه کرده و در کنار عزیزانتان میل کنید. آموزش آشپزی بسیار تخصصی است و بایستی زیر نظر مرجع مناسبی انجام شود. سایت آشپزی ما در خدمت شماست.

4 comments

  1. soheyla sharafvand

    عالی بود
    من که لذت بردم
    لطفا بازم از این آموزش ها برامون قرار بدید

  2. tanaaz ahmadi

    نکات خوبی را یاد گرفتم
    مرسی بابت اطلاعات مناسبی که در اختیارمون می ذارید

  3. atena akbari

    خیلی خوب بود
    نکات جالبی برام داشت

  4. هدیه حاتمی

    بسیار کاربردی و خلاصه مطلب را انتقال دادید
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *