سبد خرید
نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع

نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع

مقاله حاضر پیرامون انواع نوشیدنی های لاغری می باشد. در این مقاله اطلاعات کاملی درباره این نوشیدنی های لاغری بیان خواهیم کرد. در نظر داشته باشید اگر به هر دلیلی می خواهید از نوشیدنی های لاغری استفاده کنید حتما به پزشک معالج خودتان رجوع کرده و اطلاعات کامل و دقیق را از ایشان مطالبه نمایید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی در این خصوص هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و این نوع مطالب صرفا جهت اطلاع می باشد.

نوشیدنی های لاغری چه هستند؟

همه ما می دانیم که برای داشتن یک سبک زندگی سالم و حفظ سلامت بدن، باید مراقب غذاهایی که می خوریم باشیم. پرهیز های غذایی و عدم استفاده از غذاهای چرب و مواد قندی را بسیاری از ما رعایت می کنیم اما چند نفر ما به این مسئله دقت می کنیم که نوشیدنی ها نیز تاثیر زیادی در افزایش و کاهش وزن ما دارند؟

همه افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و رژیم غذایی و ورزشی خاصی را دنبال می کنند، به پیشنهاد متخصصین تغذیه، در برنامه غذایی خود از انواع نوشیدنی های لاغری نیز استفاده می کنند. مصرف این نوشیدنی ها به دو روش می تواند در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل به شما کمک کند.

های لاغری 05
نوشیدنی های لاغری چه هستند؟

برخی از این نوشیدنی ها با افزایش سوخت و ساز بدن، موجب سوختن چربی های اضافی بدن می شوند و برخی دیگر، با ایجاد سیری کاذب، موجب کاهش اشتها شده و به این ترتیب در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل موثر واقع می شوند.

در واقع یکی از راه های تسریع فرایند لاغری به ویژه لاغری شکم و پهلو، استفاده از نوشیدنی هایی است که باعث احساس سیری در فرد می شوند. در صورتی که در طول روز و در هنگام احساس گرسنگی از برخی نوشیدنی هایی استفاده کنید که موجب بروز احساس سیری در شما می شوند، می توانید با سرعت بیشتری به سمت وزن ایده آل خود حرکت کنید.

در این مقاله سعی بر این است که برخی نوشیدنی های لاغری موثر و مفید، به اختصار برای شما عزیزان توضیح داده شود. برای لاغری نوشیدنی های لاغری یکی از هزاران روش می باشد.

نوشیدنی های گرم چربی سوز

آب کردن چربی های انباشته شده در بدن کار ساده ای نیست. به ویژه چربی های موجود در پهلو و شکم به این سادگی از بین نمی روند. اما برخی نوشیدنی ها به افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه آب کردن چربی های اضافی کمک می کنند و یا از تجمع چربی های بیشتر جلوگیری می کنند.

نوشیدنی های لاغری چربی سوز
نوشیدنی های لاغری چربی سوز

در این میان برخی نوشیدنی های گرم به شما کمک می کنند تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید و امکان تجمع چربی های جدید در بدنتان را به حداقل برسانید. نوشیدنی های گرم چربی سوز همان نوشیدنی های لاغری محسوب می شوند. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله نوشیدنی های چربی سوز 30 دستور نوشیدنی مفید را مطالعه نمایید.

برخی از این نوشیدنی ها عبارتند از:

قهوه یک نوشیدنی لاغری مناسب

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم موثر در کاهش وزن و چربی سوزی است. کافئین موجود در قهوه موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و مغز پیام شکستن مولکول های چربی را به بدن مخابره می کند. در ادامه فرایند متابولیسم بدن سرعت گرفته و سرعت سوخت و ساز بدن، چربی سوزی و اکسداسیون اسید های چرب در بدن افزایش می یابد. بنابراین قهوه را می توان یک نوشیدنی گرم چربی سوز یا همان نوشیدنی های لاغری به ویژه برای چربی سوزی شکم و پهلو ها دانست.

چای سبز نوشیدنی لاغری مفید

چای سبز علاوه بر اینکه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست، به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کافئین، همانند قهوه موجب افزایش سوخت و ساز بدن و سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن می گردد. نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای سبز در کاهش وزن و حذف چربی های شکم و پهلو بسیار موثر بوده و در نتیجه می توان چای سبز را نیز در لیست نوشیدنی های گرم چربی سوز و نوشیدنی های لاغری قرار داد.

چای نعناع نوشیدنی لاغری عالی

چای نعناع بر خلاف قهوه و چای سبز چربی ها را آب نمی کند اما با ایجاد حس سیری کاذب، اشتها را کاهش داده و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کند. البته مصرف چای سبز به کسانی که دچار مشکل ریفلاکس معده و یا سوزش سر معده هستند توصیه نمی شود.

طرز تهیه انواع نوشیدنی و طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی دارای مطالب بسیار مفیدی هستند. در صورت تمایل حتما مطالعه نمایید.

چای زنجبیل نوشیدنی چربی سوز قوی

به گفته محققان، نوشیدن روزانه (صبح ها) یک فنجان چای زنجبیل علاوه بر کاهش حس گرسنگی در طول روز مموجب افزایش سوخت و ساز و سوختن چربی های اضافی بدن می گردد. بنابراین با نوشیدن چای زنجبیل می توانید همزمان به دو هدف اصلی خود یعنی کاهش وزن و آب کردن چربی های اضافی بدن برسید.

حتما بخوانید
طرز تهیه قهوه ترک اصل سنتی 1 نفره

چای زنجبیل نیز به عنوان چای از دسته نوشیدنی های لاغری معرفی می شوند. مقاله تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی 10 نوشیدنی بینظیر یکی از مقالات بسیار خواندنی در خصوص تقویت سیستم ایمنی با انواع نوشیدنی می باشند.

معجون لاغری دست ساز

افرادی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل خود هستند گاهی برای اینکه سریعتر به نتیجه برسند به دنبال مصرف دارو های لاغری و گاها اعمال جراحی می روند. اما توصیه ما به شما این است که از انجام چنین کار هایی که اکثرا برای بدن مشکل ساز می شوند خودداری کنید.

نوشیدنی های لاغری دست ساز
نوشیدنی های لاغری دست ساز

در عوض با تهیه معجون های لاغری که ما به شما معرفی می کنیم، می توانید این معجون های گیاهی را در منزل تهیه کنید و بدون ترس از عوارض جانبی آن، به وزن ایده آل خود برسید.

البته نکته مهم در استفاده از معجون های لاغری که همان از انواع نوشیدنی های لاغری می باشند حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

برخی از این معجون های لاغری دست ساز عبارتند از:

معجون کدو سبز

یکی از معجون های مفید برای لاغری سریع و سوزاندن کالری، معجون کدو سبز است. برای تهیه معجون لاغری کدو سبز، یک عدد کدو سبز بزرگ را به همراه سه عدد خیار و یک سیب متوسط درون مخلوط کن بریزید و کامل آن ها را مخلوط نمایید. مایع بدست آمده، یک معجون لاغری قوی است. این مورد نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی های لاغری می باشد.

معجون گریپ فروت و عسل

گریپ فروت یکی از میوه های گروه مرکبات و غنی از آهن و ویتامین C است. ترکیب گریپ فروت با عسل، خاکشیر و دارچین یک معجون قوی برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن است که نقش بسیار مهمی در کاهش وزن خواهد داشت.

معجون نعناع و زنجبیل

این معجون یک معجون لاغری با طبع گرم است که می توانید از لیمو ترش به عنوان مصلح آن استفاده نمایید. برای تهیه معجون نعناع و زنجبیل یک عدد ریشه تازه زنجبیل را به همراه چند عدد برگ نعناع مانند چای دم کنید. در صورت تمایل می توانید کمی عسل و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.

معجون لاغری سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر کمک به کاهش وزن، موجب تعادل قند خون و دفع سموم بدن نیز می گردد. اگر می خواهید از سرکه سیب برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم و پهلوی خود استفاده کنید می توانید این معجون را درست کنید.

برای درست کردن معجون سرکه سیب یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به همراه یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه و 2 قاشق غذا خوری پوره توت فرنگی یا تمشک در یک لیوان ریخته و کمی آب به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید چند تکه یخ نیز داخل لیوان بیندازید. این مورد نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی های لاغری می باشد.

برای علاقمندان به غذاهای سالم و رژیمی بیش از 15 شام سالم و مقوی و ساده خوشمزه به عنوان شام های سالم معرفی می گردد. برای مطالعه صبحانه نیز در همین موضوع می توانید مقاله بیش از 15 صبحانه سالم و مقوی و خوشمزه را بیاموزید.

معجون لاغری آناناس و زنجبیل

زنجبیل یکی از چربی سوزهای قوی است و در کنار آناناس که به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی فیبر، موجب احساس سیری می گردد، می تواند یک معجون لاغری و چربی سوزی قدرتمند باشد.

برای تهیه معجون لاغری آناناس و زنجبیل، یک لیوان آب آناناس را به همراه یک لیوان آب زنجبیل و یک عدد پرتقال و چند تکه یخ داخل مخلوط کن ریخته و میل نمایید. اگر این معجون را قبل از پیاده روی مصرف کنید تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

معجون لاغری چای سبز و زنجبیل

چای سبز همیشه به عنوان یکی از دمنوش های لاغری مورد استفاده قرار می گرفته است.

نوشیدنی های لاغری چای سبز و زنجبیل
نوشیدنی های لاغری چای سبز و زنجبیل

اگر می خواهید تاثیر چای سبز را در افزایش میزان سوخت و ساز بدنتان بیشتر کنید، هنگام دم کردن چای سبز چند تکه زنجبیل داخل آن بیندازید. با قرار گرفتن زنجبیل به عنوان یک چربی سوز قوی در کنار چای سبز یکی از قدرتمند ترین معجون های چربی سوز را خواهید داشت. این مورد نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی های لاغری می باشد.

معجون لاغری هندوانه و زغال اخته

ترکیب هندوانه و زغال اخته، یک ترکیب غنی از آنتی اکسیدان بوده و به کاهش اشتها کمک می کند. برای تهیه این معجون، 7 پیمانه هندوانه را به همراه به همراه یک پیمانه زغال اخته و یک چهارم پیمانه آب لیمو ترش درون مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید. استفاده از این معجون پس از هر بار فعالیت ورزشی موجب افزایش چربی سوزی بدن شما خواهد شد.

نوشیدنی کورتادو

قهوه کورتادو که برای اولین بار در اسپانیا تهیه شد، در واقع نوعی قهوه است که تندی آن با اضافه کردن شیر گرفته شده. این نوشیدنی هم به صورت گرم و هم به صورت سرد قابل مصرف است. همانند بسیاری از نوشیدنی های ایتالیایی، کورتادو نیز با استفاده از شیر جوشیده شده تهیه می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله ناهار چی بپزم با بیش از 100 تنوع غذایی را نیز مطالعه نمایید. نوشیدنی های لاغری را با وسواس انتخاب کنید و حتما با مشورت از پزشک متخصص.

برای تهیه قهوه کورتادو شیر را پس از جوشاندن، با قهوه اسپرسو دبل شات مخلوط می کنند. البته میزان شیر کمتر از میزان قهوه است و تنها برای کاهش غلظن و ملایم تر کردن طعم قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که تمایل دارید قهوه کورتادو شما شیرین باشد می توانید از انواع سیروپ مانند سیروپ عسلی برای شیرین کردن و طعم دادن به آن استفاده کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی برای 4 نفر

نوشیدنی های چربی سوز قبل خواب

هرچند برای کاهش وزن باید یک رژیم ورزشی و رژیم غذایی مناسب داشت اما برخی نوشیدنی ها به این فرایند سرعت می بخشند. افزایش متابولیسم بدن با خوردن نوشیدنی های لاغری، یکی از راه های کمک به کاهش وزن است. این نوع نوشیدنی ها همان نوشیدنی های لاغری می باشند.

برخی از این نوشیدنی های لاغری قبل یا بعد از انجام فعالیت های ورزشی توصیه می شوند و بر خی دیگر در هنگام استراحت و خواب. زیرا عملکرد آن ها متفاوت بوده و در موقعیت های مختلف موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی ها می گردند. در ادامه چند نوشیدنی چربی سوز به شما معرفی می کنیم که برای قبل از خواب مناسب هستند و با استفاده از آن ها می توانید به سرعت به وزن دلخواه خود برسید.

نوشیدنی خیار

یک عدد خیار بزرگ را پوست گرفته و به همراه یک دسته جعفری و نصف فنجان آب درون مخلوط کن بریزید و به طور کامل با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید کمی آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را به مدت یک هفته هر شب قبل از خواب مصرف نمایید. این نوشیدنی نیز یکی از نوشیدنی های لاغری می باشد.

چای زنجبیل

نصف قاشق چای خوری زنجبیل خورد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید، سر فنجان را بگذارید و اجازه دهید تا دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور دهید و میل نمایید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. این نوشیدنی چربی سوز را می توانید هر شب مصرف کنید. این مورد نیز یکی دیگر از نوشیدنی های لاغری است.

اسموتی خیار و زنجبیل

برای تهیه این اسموتی چربی سوز، یک عدد خیار را به همراه یک قاشق غذا خوری زنجبیل، یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا، آب یک عدد لیمو ترش، یک مشت جعفری و مقداری آب درون مخلوط کن بریزید و به طور کامل با هم میکس کنید.

دوره آنلاین آموزش دمنوش ها
دوره آنلاین آموزش دمنوش ها

اسموتی خیار و زنجبیل یکی از قویترین چربی سوزهای قبل از خواب است. این اسموتی نیز در دسته نوشیدنی های لاغری قرار می گیرد. غذای رژیمی بهمراه 24 ماده اصلی آن هم برای افرادی که به غذاهای رژیمی علاقمند هستند پیشنهاد می شود.

قویترین چربی سوز شکم و پهلو

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، افزایش چربی های شکم و پهلو به یکی از بزرگترین معضلات مردم در سراسر جهان تبدیل شده است و همه به دنبال یافتن راهی برای خلاصی از شر این چربی ها هستند. یکی از مطالعه جالب و خواندنی بیش از 10 ناهار سالم مقوی و خوشمزه عالی می باشد.

در ادامه برخی از مواد غذایی که می توان به عنوان قویترین مواد چربی سوز به آن ها اشاره کرد را معرفی خواهیم نمود:

چای سبز

چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان و کافئین، یکی از قویترین چربی سوز های شکم و پهلو است. چای سبز نیز در دسته نوشیدنی های لاغری قرار می گیرد. برای آموزش طرز تهیه شربت لیموناد و طرز تهیه شربت بامیه نیز می توانید از این دو آموزش استفاده کنید.

ماهی

امگا 3 موجود در ماهی موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و می توان ماهی را به دلیل غنی بودن از اسید چرب امگا 3، یکی از قویترین چربی سوز ها در نظر گرفت.

شکلات تلخ

روی موجود در ترکیب شکلات تلخ موجب افزایش هورمون لیپتین می گردد. این هورمون با تنظیم میزان مصرف انرژی به کاهش اشتها و حذف چربی های شکمی کمک می کند. طرز تهیه شیر بادام و طرز تهیه آیس کافی نیز بسیار جالب و خواندنی هستند.

سرکه سیب

یکی دیگر از نوشیدنی های لاغری همین سرکه سیب است. اسید استیک موجود در سرکه سیب با تولید پروتئین های چربی سوز در بدن موجب کاهش چربی های دور شکم می شوند. با مصرف روزانه یک یا دوقاشق سرکه سیب مخلوط با آب، پس از یک ماه شاهد کاهش محسوس چربی های دور شکم خود خواهید بود.

سرکه سیب نیز نظیر دیگر نوشیدنی های خاص می بایست با وسواس زیاد مصرف شود. در این بخش مجددا تاکید می کنیم که متخصصین تغذیه و پزشک متخصص می تواند شما را در این زمینه یاری نماید.

فیلم آموزش نوشیدنی های لاغری

قبل از این که مقاله نوشیدنی های لاغری را به اتمام برسانیم باید مجدد تکرار کنیم که حتما برای استفاده از هر کدام از موارد فوق با پزشک متخصص مشورت نمایید.

سعی داشته باشید که از همه مقالات و مطالب آموزشی ما استفاده کنید. هر روز با یک یا چند دستور پخت غذایی مناسب با شما عزیزان هستیم. جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *