سبد خرید
طرز تهیه رایس کیک خوشمزه فوری 1 نفره

طرز تهیه رایس کیک خوشمزه فوری 1 نفره

رایس کیک همان کیک برنجی یک میان وعده محبوب است که به یک غذای اصلی تبدیل شده است. در این مطلب آموزش طرز تهیه رایس کیک خوشمزه و لذیذ را برایتان قرار داده ایم.

رایس کیک ها کم‌ چرب هستند و می ‌توان برای خوش طعم‌ تر کردن بیشتر آن‌ها از مواد غذایی سال دیر بر ، روی آنها اضافه کرد. آنها به خودی خود یک میان وعده خوشمزه و ترد هستند.

رایس کیک

(رایس کیک چیست) کیک برنجی می تواند  هر نوع  غذای ساخته شده از برنج باشد که بصورت   متراکم شده به شکل  یک خوراکی واحد تبدیل شده باشد. کیک برنجی که بیشترافراد آن را می شناسند از برنج پف کرده که به هم فشرده شده و به یک کیک دایره ای شکل تبدیل شده درست می شوند. آنها کالری کمی دارند و به همین دلیل یک جایگزین مناسب برای نان هستند.

جالب است که بدانید طیف گسترده ای از کیک های برنجی (رایس کیک) در بسیاری از فرهنگ های مختلف وجود دارد که در آنها برنج خورده می شود.که این فرنگ ها به ویژه در آسیا رایج است. انواع رایس کیک های رایج شامل کیک های ساخته شده با آرد برنج، کیک های ساخته شده از برنج آسیاب شده، و کیک هایی است که از دانه های کامل برنج فشرده شده یا ترکیب شده با مواد پیوند دهنده دیگر ساخته شده اند.

تاریخچه رایس کیک

اولین رایس کیک (کیک برنجی) در آسیای جنوب شرقی جایی که در آن قدمت  تولید  برنج نزدیک به 5000 سال می رسد ، بوجود آمده است .

شکل های نرم رایس کیک (کیک برنجی) صدها سال است که در ژاپن رایج بوده است. زمانی که چینی ها بر فرهنگ ژاپن تأثیر زیادی گذاشتند ، کیک برنجی به نام موچی، یک شیرینی شیرین بود که توسط اشراف در دوره نارا از 710 تا 794 پس از میلاد میل شد.

تاریخچه رایس کیک
تاریخچه رایس کیک

اواسط دهه 80 در ایالات متحده با رواج  نگرش مردم به سمت سلامتی و سالم زیستن فروش کیک برنج  در سراسر کشور افزایش یافت.

حدود ۴۰۰۰ متر مربع زمین زیر کشت برنج سه برابر بیشتر به پروتئن ذخیره غذای دنیا کمک می کند تا حدود ۴۰۰۰ مترمزارع گندم یا لبنیات حاصل شده از دامداران. همچنین جالب است بدانید که 20 درصد کالری جهان از برنج تامین می شود. اهمیت برنج در زندگی روزمره انسان ها تا اندازه ای زیاد است که روز ۲۹ نوامبررا روز ملی رایس کیک (کیک برنجی) نام گذاری کرده اند.

جدول زمانبندی در طرز تهیه رایس کیک

کیک برنجی 10 دقیقه ای

زمان آماده سازی : 5 دقیقه

زمان پخت : 5 دقیقه

مجموع زمان : 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه رایس کیک

مواد لازم برای رایس کیک (کیک برنجی) ۱ نفره را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

  • ½ فنجان برنج سفید پخته شده
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده (اختیاری)
  • 1 قاشق چایخوری شیر
  • نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن
  • 1 ½ قاشق چایخوری کره

مراحل انجام کار و طرز تهیه رایس کیک

در اینجا طی دو مرحله می توانید یک رایس کیک خوشمزه و بینظیر را طبخ کنید. این دو مرحله را با دقت زیاد انجام دهید. بسیار ساده و راحت است.

حتما بخوانید
طرز تهیه کیک پاپ کورن بدون نیاز به پختن 14 تکه ای

مرحله اول

برنج، تخم مرغ، ریحان، شیر، نمک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

کره را در تابه ای روی حرارت متوسط آب کنید. مخلوط برنج را در 2 قسمت مساوی در تابه بریزید. حدود 3 دقیقه تا زمانی که کف آن قهوه ای شود بپزید. برگردانید و پخت را حدود ۲ دقیقه  ادامه دهید تا طرف دوم قهوه ای شود.

کیک 03
طرز تهیه رایس کیک

نکته:در صورت تمایل، برنج سبوس دار را جایگزین برنج سفید کنید.

نکات و ترفند ها در تهیه رایس کیک

در این بخش راه هایی برای خوشمزه کردن رایس کیک (کیک برنجی) بیان کرده ایم.

  • می توانید رایس کیک هاساده با ترکیب مواد غذایی سالم دیر به یک سطح کاملاً جدید آورده و آن را خوشمزه تر کنید
  • هوموس و سبزیجات : می توانید روی کیک برنجی خود را با هوموس و سبزیجات(خام یا پخته) که در یخچال دارید از قبیل  خیار، هویج و گوجه فرنگی تا حتی کدو سبز کبابی پر کنید.
  • دارچین برشته شده ترد: کاردیگر که می توانید انجام دهید این است که بر روی کیک برنج  کره بادام، دانه کدو تنبل، دارچین و برش های سیب آن قرار دهید.
  • پنیر خامه ای و پیازچه: پنیر خامه ای را روی یک کیک برنجی بمالید و روی آن را پیازچه تازه خرد شده بریزید.

خواص رایس کیک یا کیک برنجی

رایس کیک یا همان کیک برنجی در سال های اخیر به یک میان وعده بسیار محبوب تبدیل شده است.

کیک 02
خواص رایس کیک یا کیک برنجی

رفته رفته افراد بیشتری به کیک برنجی علاقه مند شده اند و اکنون آنها را به عنوان میان وعده می خورند تا بتوانند از غذاهای ناسالم مانند چیپس و سیب زمینی سرخ شده دوری کنند.

در اینجا به چند نمونه از خواص کیک برنجی که باعث شده به غذای  بهترین میان وعده است تبدیل شود اشاره ی کنیم.

رایس کیک دارای فیبر زیاد

رایس کیک هاکه از برنج قهوه ای درست می شوند برای شما مفید هستند، زیرا فیبر بالایی دارند. اگر فقط ۱ و نیم فنجان برنج قهوه ای بخورید، نیاز روزانه بدن به غلات کامل را برآورده می کنید.

انرژی زیاد رایس کیک

برنج یک کربوهیدرات است، بنابراین انرژی لازم برای ماندگاری کل روز را برای شما فراهم می کند. بر خلاف غلات تصفیه شده که سریعتر هضم می شوند، این غلات انرژی ماندگارتری دارند. خوردن رایس کیک هاساخته شده از برنج قهوه ای باعث می شود تا بیشتر روز در حال حرکت باشید.

کم کالری بودن رایس کیک ها

کیک برنجی برای افرادی که رژیم دارند عالی است. این میان وعده ها بسیار کم کالری هستند. آنها همچنین حاوی هیچ گونه چربی و سدیم نیستند. مصرف میان وعده این ماده غذایی نیز باعث می شود تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین می توانید از خوردن غذا بیشتر از حد نیاز خودداری کنید.

فواید خلق و خو از تاثیرات رایس کیک

جدا از سلامت جسمانی، کیک برنجی می تواند برای سلامت عاطفی شما مفید باشد،و همچنین  خلق و خوی شما را تنظیم کند. خوردن برنج باث تولید سروتونین ر بدن شده که این امر  می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

جدول ارزش غذایی در تهیه رایس کیک

فواید کیک برنجی یا همان رایس کیک ها برای سلامتی موضوع برخی بحث ها بوده است. یک کیک برنج سبوس دار ساده و بدون نمک دارای:

  • 35 کالری
  • 7.3 گرم کربوهیدرات
  • 0.7 گرم پروتئین
  • 0.4 گرم فیبر
  • 0.3 میلی گرم منگنز
  • 0.7 میلی گرم نیاسین
  • 32.4 میلی گرم فسفر
  • 11.8 میلی گرم منیزیم
  • 2.2 میکروگرم سلنیوم

رایس کیک ها وقتی از برنج قهوه ای وسبوس دار تهیه شده باشند سالم تر هستند. دانه برنج منبع خوبی از کربوهیدرات و پروتئین است. برنج سبوس دار کامل دارای مواد مغذی بیشتری مانند پروتئین، لیپیدها، مواد معدنی و ویتامین ها نسبت به برنج سفید تصفیه دارد، زیرا بسیاری از این مواد مغذی در طی فرآیند تصفیه از بین می روند.

حتما بخوانید
طرز تهیه کیک نارگیل خانگی 16 تکه
کیک 05
ارزش غذایی در تهیه رایس کیک

اما بیشتر رایس کیک ها تصفیه شده ممکن است بغیر از کربوهیدرات ، مواد مغذی دیگری در بر نداشته نباشد. از آنجایی که آنها کالری کمی دارند، ممکن است سالم به نظر برسند، که می تواند باعث شود که شما تمایل به خوردن تعداد بیشتری از آنها را داشته باشید.

سعی کنید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید و مواد مغذی را با چاشنی های سالم به آن اضافه کنید.

سخن پایانی در تهیه رایس کیک

در اینجا طرز تهیه رایس کیک ها را با یکدیگر مطالعه کردیم. بهترین و کاربردی ترین روش کار را برای تهیه این میان وعده های خوشمزه برایتان قرار داده ایم. سعی کنید مراحل کار را با دقت و درست انجام دهید تا یک رایس کیک خوشمزه و لذیذ طبخ نموده باشید.

در پایان کار می توانید این کیک خوشمزه را با هر نوشیدنی که تمایل داشتید میل کنید. برای سرو و تزیین هم کاملا دست شما به عنوان آشپز باز است و می توانید هنر خود را در تزیین و سرو نشان دهید.

امیدواریم از این آموزش کمال استفاده را برده باشید و بتوانید این کیک خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک صبحانه یا عصرانه بینظیر را با این کیک خوشمزه تهیه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک بسیار برایتان جالب خواهد بود. اینکه بدانید از کجا باید آموزش ببینید واقعا سخت و دشوار است ولی ما شما را در این راه تنها نمی گذاریم.

حتما کیک های زیر را نیز مشاهده و مطالعه نمایید. دستور کامل آموزش آنها را برایتان قرار داده ایم.

امیدواریم از آموزش رایس کیک با جدول ارزش غذایی راضی بوده و بتوانید یک میان وعده بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کیک و طرز تهیه انواع صبحانه بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه رایس کیک خوشمزه فوری 1 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
کیک 01

طرز تهیه رایس کیک یا کیک برنجی و بهترین و کاربردی ترین آموزش رایس کیک خوشمزه و لذیذ حرفه ای بصورت کاملا سریع و ساده و فوری از رایس کیک های مجلسی ویژه با کمترین

نوع: میان وعده

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: رایس کیک

بازده دستورالعمل: 1

کالری: 35

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H05M

زمان کل: PT0H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • ½ فنجان برنج سفید پخته شده
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده (اختیاری)
  • 1 قاشق چایخوری شیر
  • نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن
  • 1 ½ قاشق چایخوری کره

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه رایس کیک یا همان کیک برنجی را بصورت کاملا حرفه ای و کامل برایتان قرار داده ایم. امیدواریم از این آموزش زیبا و جذاب لذت برده باشید. برای تهیه رایس کیک حتما مراحل را با دقت انجام دهید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *